[Linux] Freedows

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 22:52
Ik zat net ff op nu.nl en zag dat er een nieuw besturingssysteem is genaamd Freedows. http://www.nu.nl/news.jsp?n=447520&c=50
Linux met grafisch Windows-jasje. Iemand hier al iets meer over gehoord? Mij lijkt t wel wat.

http://www.freedows.com

[ Voor 7% gewijzigd door cdl op 25-11-2004 14:27 ]

Dat zeg ik!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:26
* simon vind wine met de juiste dll's een slag goedkoper. KDE/Gnome zien er opzich prachtig uit... Waarom windows imiteren..

|>

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 22:52
Idd, ik heb thuis bijna een week zonder internet gezeten :( Vandaar deze post.

Dat zeg ik!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

Furinax

It'll only hurt until you die

windows immiteren kwa looks is wat laag, maar t zou wel lekker zijn als ze een OS zouden creeeren waarmee je wel je windows applicaties zou kunnen draaien. Dat is ook de enige reden waarom ik nu winxp gebruik.

Verwijderd

Simon schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:29:
* simon vind wine met de juiste dll's een slag goedkoper. KDE/Gnome zien er opzich prachtig uit... Waarom windows imiteren..
Proberen om de overstap gemakkelijker te maken. Echter loop je binnen no-time vast en heb je weer een teleurgestelde gebruiker.

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:07
Als er een Engelse (of nederlandse) versie is, ga ik het eens proberen. >:)
Ze beweren 100% compatible te zijn met windows, dat kan ik van wine niet zeggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:32:
[...]
Proberen om de overstap gemakkelijker te maken. Echter loop je binnen no-time vast en heb je weer een teleurgestelde gebruiker.
Inderdaad. Het lijkt me juist beter om heel duidelijk de _verschillen_ tussen linux en windows aan te geven in plaats van de indruk van gelijkheid te wekken.
De gemiddelde gebruiker zal al vastlopen en afhaken wanneer deze de standaard msn messenger niet kan vinden... ;(

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 22:26

M-ThijZ

Riding on Rails

Zouden ze niet gewoon Wine mee leveren?

Is er trouwens al iemand die het heeft geinstalleerd? Ik zou wel wat ervaringen willen weten.

[ Voor 56% gewijzigd door M-ThijZ op 25-11-2004 14:47 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:21
Het schijnt dat ze CrossOver Office gebruiken. Voor zover ik weet heb je altijd nog iets als Cedega nodig om fatsoenlijk windows spellen te kunnen spelen op linux en dus 100% compatible te zijn met Windows.

Verwijderd

Furinax schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:30:
windows immiteren kwa looks is wat laag, maar t zou wel lekker zijn als ze een OS zouden creeeren waarmee je wel je windows applicaties zou kunnen draaien. Dat is ook de enige reden waarom ik nu winxp gebruik.
Blijf lekker bij Windows voor je windows applicaties, geemuleerde omgevingen zijn brak. Je kunt beter wachten tot er wat meer games/grote applicaties zijn voor Linux, zodat je van native windows apps naar native linux apps over kunt gaan :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En hier geld ook weer voor: vragen over een OS kun je kwijt in Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4. De policy is er niet voor niks, als je die even leest dan had je dit geweten ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.