[W2K3] Streaming Media Server

Pagina: 1
Acties:

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Topicstarter
Geachte GoT'ers :)....

Ik ben hier thuis bezig om alles van van W2K3 servertje te installeren en alles werkt web-ftp-mail server...
Maar ik krijg met geen mogelijk De media server aan de gang..

Ik heb alle poorten opengegooit in de router zoals 80 voor de webpagina die hij gebruikt voor de media speler poort 554 is open en 1755.

In het netwerk werkt alles perfect en kan ik lekker luisteren dus ik dacht poorten open en werken maar nee :'(.

Van buiten af komen ze bij het spellertje in de browser deze wil dan echter geen verbinding maken en blijft staan op gereed.

Dus hij gaat niet bufferen.

Ik heb van alles geprobeert op google gezocht of ik iets kon vinden maar tevergeefs, zelfs hier op GoT gezocht maar niet iets wat mijn probleem kon helpen.

Ik zelf denk dat het een poort instelling is aangezien hij hier in het netwerk wel gewoon toppie werkt.

Dus ik heb de help file doorgelezen en daar stonden de bovengenoemde poorten in.
Sommige moesten zowel bij TCP en UDP open en dat heb ik gedaan.
Meer poorten staan er niet in de help file en dus heb ik niet opgezet en kon ik ook niet op google of hier vinden dat die open moesten.

Nu dus mijn vraag: Hoe krijg ik hem werkend en wat is het probleem ? :X

Het gaat hier dus om een W2K3 Server, meer informatie lijkt me niet echt nodig vragen kan natuurlijk altijd.

Hopelijk kunnen jullie me helpen :/

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:41

McMiGHtY

- burp -

wat je kunt proberen is op een client kijken welke poorten deze opent, misschien zijn er een paar onducemented poorten in gebruik.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Topicstarter
Is er een handig programma voor die ik kan gebruiken ?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:20
Kun je op de router niet even proberen om een DMZ open te zetten naar jouw server? Uiteraard alleen even als test.

Dan kun je andere ookzaken uitsluiten. (Dat die poorten door je provider geblokkeerd worden bijvoorbeeld)

-

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
Gebruik je windows media player 9/10.x???
PRobeer eens Winamp 5.0x
Ik had hetzelfde probleem.

Winamp gebruikt en meteen werken!!!!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Topicstarter
Winamp werkt idd maar.....

Als ik zo`n htm pagina maakt is media player dus dat werkt dan weer niet en dat zou wel handig wezen :X

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
Brummetje schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:09:
Winamp werkt idd maar.....

Als ik zo`n htm pagina maakt is media player dus dat werkt dan weer niet en dat zou wel handig wezen :X
Ik weet dat het te maken heeft met een of andere update voor Mediaplayer.
Op een of andere manier lukt het dan niet meer om via bepaalde routers, firewall's of adsl modems verbinding te maken met een media streamingserver die (in de meeste gevallen) ook achter zo'n apparaat zit.

Bij mij was het over toen ik SP2 voor XP installeerde
:'(
Khad alles afgezocht, maar ik kon geen oplossing vinden of verzinnen :(

Edit: Behalve toen ik een oudere mediaplayer ging gebruiken. Toen was alles goed 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Hoover op 25-11-2004 15:18 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke provider heb je ? Komen er ergens foutmeldingen naar voren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Topicstarter
Er komen geen foutmeldingen Helaas...

de browser werkt nog steeds niet wel werkt als ik de mms:// aan anderen mensen geef en hun die open via media player :)...

Dus het werkt :)
Pagina: 1