[MEM] Welk van deze merken is het beste

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
Ik heb net me Corsair BH5 reepjes verkocht en wil nu 1GB ipv. 512MB. Aangezien ik niet echt overclock leek het me verstandig om dit keer niet onnodig veel geld te besteden aan geheugen.
Ik heb een budget van ongeveer €150,-/€160,- . In de pricwatch hebik daarna gezocht wat in mijn budget past. Daaruit heb ik het volgende reepjes gevonden:

-512MB PC3200 Infineon Original (volgens mij CAS3)
-512MB PC3200 TwinMOS (volgens mij zitten er MTec chippies op)
-512MB PC3200 DaneElec

Ze kosten allemaal rond de 75/80 euro. Kingston heb ik maar weggelaten want dat blijkt niet altijd even compatible te zijn met mijn MSI 875P Neo FIS2R.

Ik heb gehoord dat MTec chippies niet echt lekker zijn (ik wil graag op low latencies draaien) en Inifineon hoor ik op zich wel goede verhalen over maar CAS3 :/

Welke kan ik van deze drie het beste kopen? Ik wil dus voornamelijk op lage latencies draaien en hoge FSB's zijn alleen maar mooi meegenomen.

PS. Ik heb ook gesearched maar hoofdzakelijk oude topics gevonden over PC2100 geheugen of juist weer mega duur OC geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door XoReP op 25-11-2004 14:09 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Al het geheugen lijkt me even goed. Met TwinMos heb ik goede ervaringen. Zolang je niet gaat overclocken zijn alle 3 toch evengoed? Kijk gewoon naar de latencies en de prijs. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem gewoon A-merk geheugen met de laagste latencies voor de laagste prijs. Check verder ook de FAQ van dit subforum hoe je geheugen moet uitzoeken :)
Welk geheugen moet ik nemen?
Welk merk geheugen is het beste?

Dit topic is gesloten.