[XP] Winrescue XP Bootdiskette missing resray.ini

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 15:33

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig om een goede tool te vinden waarmee ik mijn register (en eventueel extra critical systeem bestanden) via dos volledig kan terugzetten.
Het is mij tegengevallen om daar een juist programmaatje voor te vinden.

Nu stuitte ik op Winrescue XP en daarmee kun je een BOOT-diskette aanmaken en vervolgens je register c.q. gebackupte programma's die via Winrescue zijn weggeschreven terugzetten.
Echter bij het opstarten vraagt de Bootdisk wil hij Winrescue draaien onder DOS om het bestand resray.ini. Echter is deze niet te vinden op de diskette zelf omdat hij hem domweg daar niet bij opzet.

Het bestand moet genavigeerd worden, maar dat is natuurlijk heel vreemd, want stel je voor dat de partitie waar je dat bestand hebt opgedropt ook beschadigd is.
De back-up gooi ik op een CD, dus vandaaruit zou ik via de BOOT-diskette mijn register e.d. terug kunnen zetten. Resray.ini back-uppen via Winrescue geeft je een .zip bestand. Dus zul je deze niet kunnen inlezen.

Heel vreemd allemaal. Hebben er mensen ervaringen met de BOOT-disk van Winresque. Of kan ik veel beter een ander proggie gebruiken om mijn bedoelingen te kunnen uitvoeren (register + critical opstartbestanden via DOS gemakkelijk terugzetten.)

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
Misschien uitgebreider dan je bedoelt maar bevalt uitstekend: Norton Ghost 2003

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Hmmm, jah Norton Ghost met een image is idd uitgebreider. Prefereren jullie allemaal bijna om een image te plaatsen na een eventuele crash?

Ik d8, wellicht een proggie die simpel effe je register terugplaatst en wat critische systeembestanden en voila. Goed je hebt dan nog wat application data en document en settings instellingen, maar die kan ik wel gewoon terugplaatsen bij winresque. Als je register "clean" is zoals je hem bijvoorbeeld normaal hebt lopen en je zet deze terug dan doet Windows het in principe toch altijd weer (naast enkele critische windows opstartbestanden, zoals:
X - autoexec.nt (WinConfig)
X - config.nt (WinConfig)
X - cmd.exe (WinConfig)
X - command.com (WinConfig)
X - ntldr (WinConfig)
X - ntdetect.com (WinConfig)
X - boot.ini (WinConfig)
X - bootfont.bin (WinConfig)
X - ntbootdd.sys (WinConfig)
X - bootsect.dos (WinConfig)

Toch?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Tenzij je vervelende virussen of spyware hebt die nog tijdens de boot bestanden aan gaan lopen passen. Wat jij probeert te doen dat heeft MS al ongeveer ingebouwd met systeemherstel, waar bekend van mag zijn dat het lang niet altijd werkt. Het is natuurlijk een mogelijkheid die je noemt, maar ghost werkt echt altijd. Bij beide opties geldt overigens alsnog dat je backups moet hebben en het liefst wel recente.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Het probleem waar ik een beetje tegenaan loop is dat een image van mijn C al gauw 3,5 gig is en ik geen DVD-brandertje heb.

Dusz d8 ik laat ik een tool zoeken die netals Winresque de critische bestanden wegzet, dat scheelt me ruimte en het is zo gepiept. Echter klopt het boot-gedeelte niet met wat er met gemak in Windows zelf valt te recoveren. Tijdens de back-up moet je dus telkens ectra op flop dat .ini bestand droppen, wel een rare gang van zaken.

Ik vermoedt ook dat niemand dit haast gebruikt en iedereen images maakt. In Win 95 en Win 98 hebben we regelmatig handmatig het register terug gezet in DOS en voila de PC starte weer.

Weet iemand welke bestanden er exact bij het register horen en wat de locatie is op de schijf uitgaande van C. Volgens mij hebben ze alles bijna op de widows\system32\config root verzameld ?????

Want als ik exact weet om welke bestanden het gaat en waar ze staan, de opstart bestanden had ik hierboven al genoemd, of zijn er nog aanvullingen, dan kan ik ze ook wel handmatig terug zetten in principe.