Hallo,
Ik heb nu een dag of 2 gezocht naar oplossingen maar ik kan er zelfs via de search maar niet achterkomen.
Ik heb in mijn pagina een div gemaakt met een iframe erin. Dit iframe roept de content aan. Met behulp van een stuk javascript is het gelukt om de lengte van het iframe automatisch aan te passen aan de conent die ingeladen wordt.
Dit werkt allemaal leuk en aardig in IE
Nu is het de bedoeling dat ik dit ook werkend krijg onder Firefox. In firefox heb ik het probleem dat ik opeens scrollbars te zien krijg.
je kan de pagina hier bekijken (niet bedoeld voor reclamedoeleinden, dit is pure noodzaak.) Als je de pagina bekijkt in firefox zie je meteen het probleem. http://www.nerdwerx.nl/website
Zelf heb ik de indruk dat het in het javascript zit. Ik ben zeker geen pro met java dus misschien weten jullie waar de fout kan zitten.
Javascript code:
Ik heb de indruk dat firefox wel de hoogte van het iframe anpast met het script maar het is voor mij een raadsel waar nou die scrollbars vandaan komen
.
Bij voorbaat dank
Jan-Willem
Ik heb nu een dag of 2 gezocht naar oplossingen maar ik kan er zelfs via de search maar niet achterkomen.
Ik heb in mijn pagina een div gemaakt met een iframe erin. Dit iframe roept de content aan. Met behulp van een stuk javascript is het gelukt om de lengte van het iframe automatisch aan te passen aan de conent die ingeladen wordt.
Dit werkt allemaal leuk en aardig in IE
Nu is het de bedoeling dat ik dit ook werkend krijg onder Firefox. In firefox heb ik het probleem dat ik opeens scrollbars te zien krijg.
je kan de pagina hier bekijken (niet bedoeld voor reclamedoeleinden, dit is pure noodzaak.) Als je de pagina bekijkt in firefox zie je meteen het probleem. http://www.nerdwerx.nl/website
Zelf heb ik de indruk dat het in het javascript zit. Ik ben zeker geen pro met java dus misschien weten jullie waar de fout kan zitten.
Javascript code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <script type="text/javascript">
function adjustIFrameSize (iframeWindow) {
if (iframeWindow.document.height) {
var iframeElement = parent.document.getElementById
(iframeWindow.name);
iframeElement.style.height = iframeWindow.document.height + 'px';
iframeElement.style.width = iframeWindow.document.width + 'px';
}
else if (document.all) {
var iframeElement = parent.document.all[iframeWindow.name];
if (iframeWindow.document.compatMode &&
iframeWindow.document.compatMode != 'BackCompat')
{
iframeElement.style.height =
iframeWindow.document.documentElement.scrollHeight + 0 + 'px';
iframeElement.style.width =
iframeWindow.document.documentElement.scrollWidth + 0 + 'px';
}
else {
iframeElement.style.height =
iframeWindow.document.body.scrollHeight + 0 + 'px';
iframeElement.style.width =
iframeWindow.document.body.scrollWidth + 0 + 'px';
}
}
}
</script> |
Ik heb de indruk dat firefox wel de hoogte van het iframe anpast met het script maar het is voor mij een raadsel waar nou die scrollbars vandaan komen
Bij voorbaat dank
Jan-Willem