TFT voor (grafische) vormgevers

Pagina: 1
Acties:

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:04

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Topicstarter
ik ben dus op zoek naar een tft voor bij mijn nieuwe systeem, en nu zoek ik niet naar de tft met beste responsetijd o.i.d. maar naar een enigszins betaalbare (<1400 €) tft met goede kleurweergave die ik naast mijn iiyama crt kan zetten.

De resolutie moet ca. 1600x1200 zijn (breedbeeld mag, moet niet) en dan kom je dus vanzelf op een 19"+ scherm, volgens mij zelfs 20"+

ik heb zelf eens zitten kijken en kwam in eerste instantie bij apple uit:

Apple Cinema Displays
en dan gaat het hier om de 20" variant.

+ mooi design
+ goede kleurenbereik
+ goede responsetijd
+ makkelijk te verstellen
- prijs
- garantie (1jaar)
- pixelpolicy

verder heb ik wel gekeken naar andere merken zoals viewsonic, maar ik weet hier niet van welke modellen een goed kleurenbereik hebben.

Daarom vroeg ik me af of er mensen hier zijn die voor dezelfde beslissing hebben gestaan, of er gewoon meer vanaf weten?

ps. misschien dat dit topic ook in Webdesign en Graphics geplaatst kan worden, maar dat was voor mij ff onduidelijk waar ik nu heen moet.

failure is the only option

Verwijderd

Response tijd is voor jou geen must. Neem tenminste aan dat je met statische beelden werkt?

Wat belangrijk is is dat je een scherm neemt met een hoge contrast ratio en een IPS paneel (geen TN-paneel dus!)

Samsung en Iiyama, de hogere modellen zijn daar wel goed voor.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:27:
Response tijd is voor jou geen must. Neem tenminste aan dat je met statische beelden werkt?

Wat belangrijk is is dat je een scherm neemt met een hoge contrast ratio en een IPS paneel (geen TN-paneel dus!)

Samsung en Iiyama, de hogere modellen zijn daar wel goed voor.
hmm wat ik heb gelezen is dat de iiyama ook niet goed zijn in kleurenreproductie.

als je kijkt naar de grafieken van apple zie je dat hun bereik bijna gelijk is aan dat van crt schermen

maar welke modellen van samsung zijn dan geschikt?

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kijk eens naar deze review, misschien heb je er wat aan:

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=610

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Heb je al naar Eizo gekeken? Mijn L365 heb ik toen uitgezocht (volgens mij 3,5 jaar geleden) precies om deze reden.
Hij bevalt nog steeds goed.
Het formaat van mijn model komt niet overeen met jouw wensen maar op de website is vast meer te vinden.

Succes

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Topicstarter
ik heb dus nog wat onderzoek gedaan, en heb eens in wat winkels staan kijken

er komt dus echt geen enkel scherm in de buurt van een Apple scherm, of wel?

de kleuren, het contrast... is gewoon lichtjaren vooruit op bv. een samsung.

weet niemand toevallig een merk waaraan ik nog niet gedacht heeft wat schermen bouwt gelijkwaardig aan die van apple? en ook rond die prijs, maar dan met meer dan 1 jaar garantie :S

kan apple dat überhaupt maken? 1 jaar garantie?
(ow en moet je bij apple registreren voor garantie? of hoef je alleen je aankoopbewijs te laten zien?)

Pagina: 1