Password cache IE problematiek

Pagina: 1
Acties:

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Topicstarter
Ik zit met een klein voor mij vooralsnog onoplosbaar probleempje. Wij werken hier met een Sharepoint intranetsite, niet alle gebruikers kunnen op alle plaatsen komen (zo hoort het ook) zodra ze naar een werkplaats binnen Sharepoint gaan waar ze niet naartoe mogen krijgen ze een inlogscherm (nog steeds geen probleem) maar nu komt het. Er komt iemand snel even achter de PC zitten van een andere gebruiker en gaan naar een werkplaats waar de gebruiker waarmee ingelogd is niet mag komen, het inlogscherm komt in beeld, de gebruiker die daar snel even wil kijken geeft zijn gebruikersnaam en wachtwoord in en (nu komt het probleem) klikt snel even op "Wachtwoord onthouden" nu kan dus de gebruiker die niet op die werkplaats mag komen wel daarmee inloggen omdat op dit gedeelte automatisch ingelogd wordt.

Nou is het geen probleem om de functie "Wachtwoord onthouden" er uit te gooien (gaat gewoon via een regkey) maar bij de PC waar het wachtwoord al een keer ingevoerd is blijft IE het wachtwoord onthouden. Even kort samgevat: Hoe maak ik de password cache van IE leeg (niet met de autoaanvullen optie want die heb ik al geprobeerd).

Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat jullie mij kunnen helpen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 09:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
Het gaat om een omgeving met 250 werkplaatsen verdeeld over 5 vestigingen. Ik heb het liefst iets wat makkelijk uit te rollen is (sorry had ik bij m'n OP al moeten melden).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Clear passwords in de internet options?
Eigenschappen taakbalk -> startmen -> customize -> clear wist ook nog wat.

Makkelijke manier (die minder lopen nodig heeft :P ) omdat het eenmalig is: pas het wachtwoord op de server aan en zet voortaan password cachen inderdaad uit in de GPO.

WOS --> SA

edit:
Ah, dan ga je inderdaad niet lopen :P Check met regmon + filemon van sysinternals wat er wordt gewijzigd als je clear password indrukt en voer die vervolgens door in een logonscript :)

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 25-11-2004 12:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
Volgende probleem... als we het wachtwoord aanpassen op de server blijft IE het onthouden en als IE het maar vaak genoeg probeert blokkeert het account.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 09:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

hier stond een wat "niet goed over nagedacht" verhaal

[ Voor 90% gewijzigd door Dukey op 25-11-2004 12:56 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

PsychoG schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:52:
Volgende probleem... als we het wachtwoord aanpassen op de server blijft IE het onthouden en als IE het maar vaak genoeg probeert blokkeert het account.
Hmmm, daar had ik niet over nagedacht :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

PsychoG schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:58:
Het gaat om een omgeving met 250 werkplaatsen verdeeld over 5 vestigingen. Ik heb het liefst iets wat makkelijk uit te rollen is (sorry had ik bij m'n OP al moeten melden).
7. Can the program be installed silently?
Use a /S (uppercase) parameter when you run the installer. This will use all the default options and not bring up any option windows.
To run the cleaner silently, use the /AUTO parameter on ccleaner.exe.

zoo . dat ding heeft even 350 mb opgeruimd hiero .....

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 25-11-2004 20:01 ]

Iperf

Pagina: 1