Toon posts:

Verhuizing website naar andere host

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik run een relatief goed bezochte site welke nu behoorlijk uit zijn voegen begint te barsten qua bezoekers en dus dataverkeer.
We hebben reeds een nieuwe provider gevonden die ontzettend veel extra bied naast de verhoging van dataverkeer en support is ook ok.

Nu de verhuizing zelf nog..
Ik heb als cms Postnuke en voor het forum gebruik ik phpBB, beide gebruikmakend van een mySQL database.
Zowel mijn oude als nieuwe host heeft phpmyadmin draaien, waarmee ik de database over wil zetten.

Nu heb ik documentatie opgezocht hoe ik een volledige dump kan maken van de database op de oude host, wat geen probleem geeft.

Wat is nu handig ? Met FTP alle bestanden van de site downloaden en uploaden bij de nieuwe host, config files aanpassen en vervolgens de dump uploaden met phpmyadmin ?

De dump is ruim 30MB groot wat dus het welbekende probleem zal geven met injecteren op de nieuwe database (idle/timeout).
Ben nog niet zover, maar ik ga daar wel van uit.

Elk advies is welkom :9

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

Als je database dit formaat heeft kun je deze beter dumpen met myqsldump (of alleen het dumpen via phpmyadmin, weet niet hoe goed dat gaat). En deze dump vervolgens uploaden op de nieuwe host en daar via de command line weer importeren.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

PowerSp00n schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:40:
Als je database dit formaat heeft kun je deze beter dumpen met myqsldump (of alleen het dumpen via phpmyadmin, weet niet hoe goed dat gaat). En deze dump vervolgens uploaden op de nieuwe host en daar via de command line weer importeren.
eventueel.. of vragen voor een klein ebdrag of hun deze in de database wilen zetten voor jou (voordat de dns records geupdate worden)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 14:15

André

Analytics dude

Kun je die dump niet uploaden naar de nieuwe server om hem dan pas in te lezen? Dan loopt phpmyadmin ook niet vast op timeouts.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:46

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat Andr'e zegt. Uploaden, vervolgens het script dat normaal de upload regelt openen, de $_POST-variabelen bekijken, het pad veranderen van het tmp-upload-bestand naar het geuploade bestand, runnen en klaar is Kees.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 17:26
kan beter een mysql client gebruiken die de db ophaalt en waar je hem ook kunt uploaden naar nieuwe db.

kan de client die ik gebruikte zo even niet vinden gaat even zoeken naar de naam...

Mysql Front http://www.mysqlfront.de/

[ Voor 10% gewijzigd door jordan2k op 25-11-2004 12:05 ]

Verwijderd

dit heb ik ook een keer gedaan om een back-up server voor m'n phpbb forum te maken.

ik heb het als volgd gedaan: files op de server compleet overgezet naar de back-up server.

met phpmyadmin een database aangemaakt met zelfde wachtwoord/naam/instellingen. (hoeft niet, maar meer voor het mooie)

de contrib en install folder van het forum terug geplaatst en de install gebruikt, en forum was weer in de lucht.

nu kun je het admin panel in, en vervolgens installeer je je thema's weer.

resultaat: het zelfde forum maar dan leeg.

in het originele forum hoef je alleen met de database back up functie een export te maken

die backup kan met de database terug zet functie ook weer terug geplaatst worden.

resultaat is dat forum weer klopt. nog ff de laatste phpbb versie dr over heen, en het werkt weer prima

het kan ongetwijfeld makkelijker, mara op deze manier hoef ik alleen de phpbb backup maar terug te plaatsen om het forum op een andere locatie weer in de lucht te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen bedankt!
Prammenhanger schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:59:
Wat Andr'e zegt. Uploaden, vervolgens het script dat normaal de upload regelt openen, de $_POST-variabelen bekijken, het pad veranderen van het tmp-upload-bestand naar het geuploade bestand, runnen en klaar is Kees.
Klinkt het meest handigste inderdaad.
Maar wat ik ken van phpmyadmin is dat je OF text in kan voeren, of een .sql bestand vanaf je schijf aangeeft dmv 'browse'.
Hoe zal dit dan gewijzigd moeten worden ?
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:11:
dit heb ik ook een keer gedaan om een back-up server voor m'n phpbb forum te maken.
Het gaat dus niet alleen om het forum, anders kon ik net zo goed dit uitvoeren:
http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=266
jordan2k schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:02:
kan beter een mysql client gebruiken die de db ophaalt en waar je hem ook kunt uploaden naar nieuwe db.
Dat is phpmyadmin toch ook in dit geval, hij staat op beide hosts.
PowerSp00n schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:40:En deze dump vervolgens uploaden op de nieuwe host en daar via de command line weer importeren.
Welke command line ? Telnet ofzo ?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 12:25 ]

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

FTP de 30MB en kijk
1. Of de hoster even wil importeren met zijn shell xs
2. Is er geen php script dat een dump kan importeren.

Met beide methoden heb je geen last van time-outs omdat je dump al op de server staat. Niet echt W&G overigens dit. :)
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:19:
Hey allen bedankt!

Welke command line ? Telnet ofzo ?
Secure Shell, zoek op putty en ssh.

[ Voor 30% gewijzigd door cutter op 25-11-2004 12:35 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Pelle

🚴‍♂️

Meer iets voor SA :)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

jordan2k schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:02:

kan de client die ik gebruikte zo even niet vinden gaat even zoeken naar de naam...

Mysql Front http://www.mysqlfront.de/
Vaak is het niet mogelijk om van buitenaf te connecten naar de MySQL Server. Als dit bij de betreffende hosts wel kan is het een optie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:19:
Hey allen bedankt!

[...]

Het gaat dus niet alleen om het forum, anders kon ik net zo goed dit uitvoeren:
http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=266
tja maar die manier gaat niet werken als er een hoop modificaties in zitten.

en ik weet dat het niet alleen om het forum gaat...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:29:
[...]

tja maar die manier gaat niet werken als er een hoop modificaties in zitten.

en ik weet dat het niet alleen om het forum gaat...
Ah zo.. duidelijk niet aan gedacht.
Sorry, wilde niet zo bot overkomen als gedaan.. je bedoelde het goed ;)

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
PowerSp00n schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:17:
[...]
Vaak is het niet mogelijk om van buitenaf te connecten naar de MySQL Server. Als dit bij de betreffende hosts wel kan is het een optie.
Bij mijn host kan ik ook geen rechtstreekse verbinding maken met MysqlFront, maar deze software kan ook gebruik maken van een meegeleverde "php-tunnel", een php-pagina die als tussenverbinding dient voor MysqlFront<->Server. Dit is een tragere oplossing, maar ik gebruik het ook om mijn lokale db met mijn internet-db te synchroniseren. (welliswaar beperkte databank)
Pagina: 1