S-video uitgang beschermen

Pagina: 1
Acties:

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 11:42
ff een vraagje,

Ik had m'n (philips) tv aan m'n videokaart hangen (via 20 m s-video kabel ) om relaxed films te kunnen kijken. Nu begaf afgelopen weekend de tv het, en toen ik maandag weer bij m'n computer kwam deed die ook niet meer zo heel veel. Bleek uiteindelijk dat de tv m'n videokaart meegenomen had in z'n crash :'( . (over die 20 m is iig heel wat stroom gegaan, bij de ext input van m'n tv zijn gnd banen letterlijk weggesmolten |:( . ook op m'n videokaart zitten enige zwarte onderdeeltjes bij de s-video uitgang).

Maar nu was mijn vraag, is het mogelijk om een s-video aansluiting te beveiligen tegen zulke hoge stromen? (zoiets als een piekspanningsfilter dat je tussen je pc en het stopcontact hebt hangen?)

Ik hoop dat iemand het hier weet, heb al ff gegoogled, maar kan niets vinden.

Greetz trinité

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23
een oud GF2MX kaartje met TV-out in een pci slot en daar de TV aan, das al iets veiliger iig en kost ook weinig. :+

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 12:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Draadloos systeempje ertussen? ongeveer 50 euro.
Initial G schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:14:
een oud GF2MX kaartje met TV-out in een pci slot en daar de TV aan, das al iets veiliger iig en kost ook weinig. :+
Maar dan heb je nog altijd het risco dat niet alleen de videokaart sneuvelt, maar heel de pc meeneemt. Dit is denk ik gewoon een gevalletje pech. Ik denk dat het geodkoper is jezelf te verzekeren tegen zoiets, dan verbinden tussen 2 apparaten te gaan beveiligen.

enne pics?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 11:42
Hmmz, ik hoorde van het bedrijf waar m'n videokaart vandaan kwam (en m'n nieuwe vandaan gaat komen), dat het bij philips tv's vaker voorkomt. Toch vreemd dat er dan geen filters voor zijn...
enne pics?
als ik een digicam had zou ik wel ff pics plaatsen, maar helaas, die heb ik niet.. mss als m'n huisgenoote weer terug is, en zij die van haar bij haar heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door trinite_t op 25-11-2004 12:29 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.