Toon posts:

Bedrijf met 30 internetters - ADSL of DSL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen of we met ADSL uit de voeten kunnen of beter DSL kunnen nemen.

De situatie is als volgt: op dit moment hebben we 2 vestigingen die via een 512/512 DSL-lijn (1:1) verbonden zijn. De hoofdvestiging heeft 30 computeraars, de andere vestiging 10 die via VPN en Terminal Server op ons netwerk kunnen (daar staan thin clients)

Nu loopt het internet nog over hetzelfde 512 kbit-lijntje wat ook voor de onderlinge VPN-verbinding zorgt. Nu er steeds meer geinternet/gemaild wordt voldoet deze constructie niet echt meer - ik verwacht dat binnen nu en een jaar 30 mensen internettoegang zullen hebben (een jaar geleden waren dit er misschien 10).

Nu willen we een extra (A)DSL lijn aanvragen waarover het internet-verkeer gaat lopen. De 512kbit DSL-lijn kan dan exclusief voor het VPN-verkeer gebruikt worden.

Nu is mijn vraag of ik er verstandig aan doe een (Business) DSL-lijn te nemen, of volstaat een flinke ADSL-verbinding, bv een 2048/512 of 4096/768 verbinding?

/EDIT: het gaat voornamelijk om informatie zoeken op het internet, evt bestellen bij leveranciers, mailen etc. We zijn een productie-bedrijf, we draaien geen E-business-achtige applicaties of eigen webserver.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 11:21 ]

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 09:51

ErA

Ik heb het gevoel dat als jij bij een goede provider (moet je dus even goed rondzoeken en vergelijken adhv reacties) een stevig "consumenten"abbo neemt: 2/1 mbit of beter nog 8/1 mbit. Dan ben je iets van 60~90 euro per maand kwijt maar heb je daar goed internet liggen.

In snelheid zal het namelijk niets schelen naar mijn gevoel.

Dat business DSL overboekings verhaal doet mij persoonlijk niet veel, en ik heb gevoel dat alleen de support of deze Business lijnen een stuk sneller is (Correct me if I'm wrong off course)

Wel zou je altijd 1 probleem blijven houden en dat is het probleem dat uploaden je internet gewoon zeer traag maakt. Nu weet ik niet wat de internet werkzaamheden maakt maar als 1 iemand de helft van 1mbit upload (dus 50kb/s ofzo) dan wordt internet, uit eigen ervaring, een stuk trager...

Edit:
====
Voor verschillen van kwaliteit in verschillende regios zou ik als ik jou was beetje rondzoeken op internet, nieuwsgroepen opduiken, hier op GoT kijken naar ervaringen. Over het algemeen wat ik hoor van XS4ALL is positieve reacties

[ Voor 58% gewijzigd door ErA op 25-11-2004 11:34 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zolang het puur gaat om mailen, info opzoeken, kleine bestandjes downloaden enzo, er geen website op de lijn gehost wordt en er niet constant grote bestanden verstuurd gaan wordne, voldoet een 8/1 adsl verbinding waarschijnlijk zelfs beter dan een 2/2 sdsl verbinding... 8mbit is vrij prima om met 30 man tegelijk te internetten, zelfs al gaat iedereen tegelijk downloaden (wat nooit zal gebeuren), dan nog is er zo' 20kbyte/sec per gebruiker beschikbaar. Prima dus, technisch is er geen enkel bezwaar om voor internetten gewoon een adsl lijntje te nemen.

Ik zou ook eerder eens nadenken over service-contracten. Bij normale adsl verbinding krijg je altijd een 'best effort' contract, wat inhoudt dat een eventuele storing binnen 24 of 48 uur in behandeling wordt genomen en dat die verder zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Als jouw bedrijf veel kosten maakt als er geen internet is, zou ik een zakelijke adsl aansluiting nemen, waarbij je afspreekt dat een storing binnen 8/24/48u opgelost is (or else... :P). Daar betaal je overigens uiteraard wel voor. Een simpele 8/1 lijn kost je gemiddeld 65-75 euro/maand, met een service contract kan dat dubbel zo hoog liggen.

Dat laatste lijkt me belangrijker, SDSL is voor puur internetverkeer niet echt nodig, een duidelijk service contract is voor zakelijk gebruik denk ik belangrijker

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 25-11-2004 11:18 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Een collega-systeembeheerder op een bedrijf met 70 internetters op kantoor, die draaien al 3 of 4 jaar op 2 ADSL Basic 2024/512 lijntjes van XS4ALL, zonder 1 storing.
Zijn ervaring met de helpdesk was ook zeer goed.

Over garanties/SLA's vind ik niets bij de ADSL-verbindingen, dus die zullen ze wel niet geven (bij Business DSL geven ze die uiteraard wel)
Maar mocht het internet er een keer een half uurtje uitliggen is het nog geen ramp.

Dus normaal ADSL via een goede provider als XS4ALL is prima?
En kan er verschil bestaan in kwaliteit/snelheid van XS4ALL in Utrecht en bv Oost-Nederland (waar wij zitten)? Of is de kwaliteit over heel Nederland goed?

Verwijderd

Wij gebruiken voor 14 vestigingen en 1 hoofdkantoor allemaal xs4all particulieren verbindingen. Tevens zijn alle vestigingen gekoppeld middels VPN met het hoofdkantoor. In 2 jaar tijd is de verbinding er 1 dag uit geweest vanwege een router
die dood was. Voorderest geen storing tegenkomen en ben daarom ook uiterst tevreden.

Nou hebben wij geen kritieke applicaties en is het ook geen ramp als het er even uit ligt..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kwaliteit van xs4all adsl is hetzelfde als alle andere adsl lijnen die door kpn geleverd en beheerd worden, die is dus gewoon goed over het algemeen. Maar dat wil niet zeggen dat het er niet uit kan gaan liggen. Ik werk op de helpdesk van kpn-adsl en het kan er wel eens wat langer uitliggen als een probleem ingewikkeld is.

Je moet zelf afwegen of je garanties wil, of dat je de gok neemt. Ik heb hier ook adsl van kpn thuis, nu al bijna 4 jaar en wij hebben hier ook nog nooit een echte storing gehad, als je om je heen gaat vragen, zullen zowat alle mensen die adsl via kpn/xs4all hebben zeggen dat ze nooit echt een storing gehad hebben, dat is omdat het gewoon niet zo heel vaak voorkomt. Maar het gebeurt wel, af en toe. En als jij net een bedrijf bent dat daardoor bijvoorbeeld vele duizenden euro's aan orders misloopt, sla je je voor je kop dat je een 'best effort' abonnement hebt genomen :).

Als je je met een isdn backup lijntje en die 512kbps lijn voor de VPN verbindingen prima zal redden verder en het verder alleen gebruikt wordt voor mail enzo, zou ik gewoon een xs4all lijntje nemen :).

Ik hamer er zelf altijd een beetje op, omdat ik op de helpdesk weleens van die blaaskaken aan de lijn krijg die je huid vol gaan lopen schelden en met advocaten gaan dreigen omdat ze 'duizenden euro's' mislopen omdat een storing helaas wat ingewikkeld is en bijvoorbeeld een week duurt ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 25-11-2004 11:38 ]

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
wat ook een optie is om eventeule storingen zoveel mogelijk te ontwijken is zowel een 2048/512 adsl als een goedkoop kabel lijntje nemen en deze loadbalancen ofzo, zodat bij storing op 1 van de 2 de mensen gewoon door kunnen werken
of bij een storing stuur je mensen over de dsl lijn mocht die dan nog wel werken

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:36:
Kwaliteit van xs4all adsl is hetzelfde als alle andere adsl lijnen die door kpn geleverd en beheerd worden, die is dus gewoon goed over het algemeen. Maar dat wil niet zeggen dat het er niet uit kan gaan liggen. Ik werk op de helpdesk van kpn-adsl en het kan er wel eens wat langer uitliggen als een probleem ingewikkeld is.
<knip>.
Als ik het goed begrijp worden alleen de lijnen beheerd door kpn. Wat er verder
achter de lijn bij de provider gebeurd is de verantwoordelijkheid van de provider en dat kan nog wel eens verschillen.

[correct me if I'm wrong] :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:42:
[...]

achter de lijn bij de provider gebeurd is de verantwoordelijkheid van de provider en dat kan nog wel eens verschillen.

Dan lijkt het inderdaad wel verstandig een provider te nemen met een goede naam.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 11:46 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:42:
[...]

Dat is alleen zo als het "adsl-van-kpn" lijnen zijn :). XS4all heeft zulke lijnen, kpn beheert dan de adsl lijn en de aansluiting op de adsl-centrale en ondersteunt de adsl modem die door hunzelf geleverd is.

Als je over 8/1 mbit verbindingen praat, dan heb je het over Demon, Cistron, TweakDSL, etc, dan heb je het niet over kpn-adsl lijnen, maar over BBnet of versatel of Tiscali (BabyXL) lijnen en dan doet kpn het beheer uiteraard niet.

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:48:
[...]
Als je over 8/1 mbit verbindingen praat, dan heb je het over Demon, Cistron, TweakDSL, etc, dan heb je het niet over kpn-adsl lijnen, maar over BBnet of versatel of Tiscali (BabyXL) lijnen en dan doet kpn het beheer uiteraard niet.
Ok, als ik op de ervaringen van mijn collega en richzzz af moet gaan, lijkt me een KPN-adsl-lijn een veilige keus.
Meer ervaringen/adviezen zijn zeer welkom :)

Verwijderd

Laat je daardoor niet leiden hoor. Zoals Jvs aangeeft moet je jezelf afvragen of het bedrijf echt schade leidt als het internet
voor meerder dagen eruit zou liggen (alloewel dit nauwelijks voorkomt in de praktijk) en of je dit dan vervolgens wilt afdekken
waarvoor je dus extra betaald.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:00:
Laat je daardoor niet leiden hoor. Zoals Jvs aangeeft moet je jezelf afvragen of het bedrijf echt schade leidt als het internet
voor meerder dagen eruit zou liggen (alloewel dit nauwelijks voorkomt in de praktijk) en of je dit dan vervolgens wilt afdekken
waarvoor je dus extra betaald.
Heb je gelijk in, in ons geval is dit niet zo'n probleem.

Net even postcodecheck gedaan: Zowel bij Planet als XS4ALL (beide KPN-adsl) kunnen we maximaal 512 kbit ADSL nemen, daarboven is niet beschikbaar helaas :(

Wat is een goede provider op het BabyXL- of ander netwerk? Kan ik die eens checken.

• Postman
  • Laatst online: 08-02 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:11:
Wat is een goede provider op het BabyXL- of ander netwerk? Kan ik die eens checken.
Demon biedt zowel BBned als BabyXL lijnen aan.

Verder kun je ook ff kijken op vergelijkingssites zoals www.internetten.nl ofzo.

Maar als KPN al hooguit 512kB aanbiedt, dan hoef je van BabyXL niet veel meer te verwachten hoor.

[ Voor 2% gewijzigd door Postman op 25-11-2004 12:19 . Reden: .nl, geen .com ;) ]

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Voor BabyXl kan je bij Tiscali of Demon terecht, of zoek op BabyXl in Google.

edit:

Was al beantwoord... weer te traag :O

[ Voor 29% gewijzigd door PaulZ op 25-11-2004 12:21 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

ADSL verplicht dan :? http://www.haalallesuitdekabel.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 12:22 ]

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-02 16:30

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

JvS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:36:Ik hamer er zelf altijd een beetje op, omdat ik op de helpdesk weleens van die blaaskaken aan de lijn krijg die je huid vol gaan lopen schelden en met advocaten gaan dreigen omdat ze 'duizenden euro's' mislopen omdat een storing helaas wat ingewikkeld is en bijvoorbeeld een week duurt ofzo.
Haha, zo een baas had ik ook.. sukkel en schelden en schelden.. een week down.. en ik moest per see op de zaak komen. en we konden niks doen. Het was 8 uur per dag uit je neus eten.. ik bood zelfs aan om thuis te werken, want daar had ik wel internet. maar dat mocht niet, hij kon me dan niet in de gaten houden, dus moest ik maar gewoon op de zaak komen.

You are NIJL-ed!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Demon levert wel 2048/1024 ADSL voor 55 euro /mnd op onze lokatie (onder voorbehoud, er moet eerst een technisch onderzoek plaatsvinden).
Business DSL Express helaas alleen t/m 512/256 op onze postcode.

Is Demon qua helpdesk/service ook goed? Of is er een betere?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 13:05 ]

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Nog even over xs4all. Wij hebben ook een thuisabbo op het kantoor waar ik beheer. Twee keer een ochtend geen internet gehad in 2,5 jaar tijd en twee keer was het dat het aan de kpn lag (oftewel dan had je ook niets gehad aan business adsl, aangezien het netwerk er gewoon uitlag voor in ieder geval de regio)
Bij xs4all (en alle fatsoenlijke providers) krijg je een inbel account. Ik heb nog wel een isdn lijn over die ik dan gebruik als het te lang zou duren.

Over demon, demon is fatsoenlijk, je krijgt alleen bij een 1mbit upload zeker bbned. Of je dat haalt (adsl specs zeggen 768 kbit/s upload) en of bbned stabiel is weet ik niet, bbned geeft een hogere uptime als reclame dan kpn :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JvS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:36:
offtopic:
Helpdesk kpn-adsl? Ik ook :) Zit in het e-mailcenter in Eindhoven
Installatiehelpdesk.. is dat de DHZ-desk? Daar sturen wij al onze lastige klanten heen :D

[ Voor 11% gewijzigd door Bigs op 25-11-2004 14:42 ]

• Bigs
  • Niet online
Om ook nog even on-topic te reageren trouwens. Ik heb stage gelopen bij een bedrijf met zo'n 60 kantoorwerkplekken (allen met internettoegang), waar het Internet-verkeer samen met een hoop andere dingen (o.a. SMB-verkeer, maar ook een aantal Citrix-clients) over een 2mbit (up en down) verbinding liep.. dat ging zonder problemen. Denk dat je dus met een normale 2/1mbit verbinding al ruim voldoende hebt. Bij normaal surfen is de belasting van je lijn gewoon erg laag.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:48
met een dsl lijn ben je waarschijnlijk uit de brand. Ik denk dat je als bedrijf niet moeilijk moet doen over de wat extra kosten die hier aaan zitten.

Een dsl lijn 1024/1024 of 2048/2048 lijkt me meer als voldoende. Je kiest voor de 1:1 optie. Het prijsverschil zit hem vooral in de overboeking. Maar ook een stukje in de service.

Indien een xs4all of wat voor consumenten provider eruit ligt dan ben jij als bedrijf zijnde gewoon nummer 1534 in de wachtrij van 4000 klachten. En zal je klacht niet sneller behandeld worden. Indien je een dsl (bijv. Office dsl, sdsl) hebt zul je hiervoor bij ee 100% andere afdeling terecht komen. En deze mensen snappen wel dat je het je als bedrijf niet kunt permiteren er ook maar een uur uit te liggen. Hier krijg je wel het service niveau dat ee onderneming nodig heeft. Zeker als je praat over circa 50 medewerkers.

Verwijderd

Topicstarter
thefox154 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:25:
met een dsl lijn ben je waarschijnlijk uit de brand. Ik denk dat je als bedrijf niet moeilijk moet doen over de wat extra kosten die hier aaan zitten.
Extra serrvice mag zeker wat kosten, maar een 2048/2048 1:1 DSL is bijna een 10-voud duurder dan een 2048/768 ADSL lijn. Vind ik wel heel fors, wanneer het alleen om internetten/mail gaat.

Iemand de me een goede provider op niet-KPN-adsl (BBNed oid) kan geven? KPN kan maar max. 512 down leveren (XS4ALL en Planet tenminste, dus de rest ook denk ik).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 11:36 ]

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 12:36
bbned dan ook waarschijnlijk want je zit zeker meer dan 3 km bij de centrale vandaan? Je kan babyxl aanvragen wat die zeggen is van je kan aanvragen wat je wil maar of je het ook gaat halen is een tweede het zou dus heel goed mogelijk zijn dat er een technische downgrade toegepast moet worden om je lijn dan alsnog stabiel te krijgen.

Sowieso is het zaak dat als je zo ver van de centrale afzit dat je hem wel op analoog aanvraagt, isdn wil anders al namelijk helemaal niet. Je zou eens bij cistron kunnen kijken die worden ook overgenomen/gekocht door xs4all 1 januari zit je alsnog bij xs4all ;)

En mocht je die snelheid dus echt niet halen is een technische downgrade ook mogelijk ik zou hem als je er zo ver vandaan zit gewoon op 8/1 aanvragen en mocht je die snelheid niet halen gaan ze gewoon kijken wat is er wel mogelijk. Let wel het is dus mogelijk dat je alsnog op 512 terecht komt uiteindelijk maar ik ken genoeg mensen die van bijv 512 bbned naar 4mbit babyxl zijn gegaan. Alleen bbned en kpn willen dat risico niet nemen denk ik dus hebben zij gezegd 3km en daarbuiten max 512.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Verwijderd

Topicstarter
Magic_Mirage schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:46:
bbned dan ook waarschijnlijk want je zit zeker meer dan 3 km bij de centrale vandaan?
Inderdaad, 3182 meter :(
En mocht je die snelheid dus echt niet halen is een technische downgrade ook mogelijk ik zou hem als je er zo ver vandaan zit gewoon op 8/1 aanvragen en mocht je die snelheid niet halen gaan ze gewoon kijken wat is er wel mogelijk. Let wel het is dus mogelijk dat je alsnog op 512 terecht komt uiteindelijk maar ik ken genoeg mensen die van bijv 512 bbned naar 4mbit babyxl zijn gegaan. Alleen bbned en kpn willen dat risico niet nemen denk ik dus hebben zij gezegd 3km en daarbuiten max 512.
Mja, 512 down vind ik wat mager. Zouden ze dat niet van tevoren kunnen testen?

Wanneer ik 2 Mbit haal is het wel perfect. Is BabyXL stabiel? Misschien zijn er ook mensen die >3km van de centrale zitten en ook BabyXL hebben? Welke download haal jij?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 10:01 ]

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:56:
[...]

Inderdaad, 3182 meter :(

[...]

Mja, 512 down vind ik wat mager. Zouden ze dat niet van tevoren kunnen testen?

Wanneer ik 2 Mbit haal is het wel perfect. Is BabyXL stabiel? Misschien zijn er ook mensen die >3km van de centrale zitten en ook BabyXL hebben? Welke download haal jij?
Dat is een vraag waar je echt 0,0 aan het antwoord heb. Elke telefoonkabel is anders en de geschatte lijnlengte kan nog heel erg veel langer uitvallen dan hierboven genoemd.

Het is van te voren niet te testen ow af te spreken dat je minimaal YY haalt etc. BaByXL levert gewoon je DSL verbinding op de jou aangevraagde snelheid (via een ISP) op. Haalt de lijn dat niet wordt de snelheid naar beneden geschroefd tot hij stabiel is.

Mogelijk dat je er dus 1024, 2048 of misschien nog 4096kbit uit krijgt downstream. Maar kan ook dat de lijn door de fysieke lengte niet verder komt dan 640kbit bijvoorbeeld.

(meestal lukt 1024 of 2048kbit nog wel op die geschatte lengte)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bigs
  • Niet online
Met 3182 meter moet je met BBNed toch nog best wat keuze hebben (en bij KPN volgens mij Slim en Go). Is 3182 niet de hemelsbrede afstand toevallig?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bigs schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:53:
[...]

Met 3182 meter moet je met BBNed toch nog best wat keuze hebben (en bij KPN volgens mij Slim en Go). Is 3182 niet de hemelsbrede afstand toevallig?
nee, dat zijn een soort geschatte sem-realistische afstanden. Ik woon hemelsbreed 500 meter van een centrale en de afstandscheck zegt dat het bij mij 700M is, dus dat zou wel kunnen kloppen.

• Bigs
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:42:
[...]

nee, dat zijn een soort geschatte sem-realistische afstanden. Ik woon hemelsbreed 500 meter van een centrale en de afstandscheck zegt dat het bij mij 700M is, dus dat zou wel kunnen kloppen.
Klopt, maar waar ik op doelde is dat maar tot op 3,2km afstand levert en BBNed tot 5km. Ik vraag me af of de keuze in abonnementen bij BBNed dan ook groter is dan bij KPN op de afstand van pascal s. Ben niet zo thuis in BBNed-ADSL.

Bovendien vraag me dus af hoe hij aan dat getal komt :) Of het inderdaad uit een afstandstest komt of gewoon met zo'n vaag tooltje dat de afstand via een routeplanner benaderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Bigs op 30-11-2004 17:44 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Versatel wil nog wel eens klanten aansluiten op plekken waar anderen dat niet meer doen.

At least, dit zie ik zelf regelmatig op m'n werk. Gewoon even een tip. :)
He JvS, je zou beter moeten weten. :+

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij hanteert geen enkele dsl leverancier een exacte afstandstabel. Ze werken gewoon met blokken / postcodegebieden waar ze nog wel en niet meer leveren. KPN doet dat vrij lomp, die zeggen heel snel dat ze al geen hoge snelheid meer willen leveren. BBned (ok :P) is daar blijkbaar iets soepeler mee en tiscali-wholesale nog meer.

Ik zou zo zeggen: Doe een postcodecheck op www.tiscali.nl en op www.zonnet.nl en kijk wat die providers nog leveren.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 30-11-2004 17:58 ]

• Bigs
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:57:
Volgens mij hanteert geen enkele dsl leverancier een exacte afstandstabel. Ze werken gewoon met blokken / postcodegebieden waar ze nog wel en niet meer leveren. KPN doet dat vrij lomp, die zeggen heel snel dat ze al geen hoge snelheid meer willen leveren. BBned (ok :P) is daar blijkbaar iets soepeler mee en tiscali-wholesale nog meer.

Ik zou zo zeggen: Doe een postcodecheck op www.tiscali.nl en op www.zonnet.nl en kijk wat die providers nog leveren.
Op zich doet KPN het nog redelijk exact vind.. ik zie best vaak dat de ene kant van de straat nog Slim en Go kan krijgen en de andere kant van de straat niks meer. Meestal hebben ze dan een paar straten verderop wel Basic en Extra. Dus het is niet dat ze echt met grote blokken werken waar ze wel of niet leveren.

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:57:
Volgens mij hanteert geen enkele dsl leverancier een exacte afstandstabel. Ze werken gewoon met blokken / postcodegebieden waar ze nog wel en niet meer leveren. KPN doet dat vrij lomp, die zeggen heel snel dat ze al geen hoge snelheid meer willen leveren.
KPN dekt zich gewoon goed in tegen abonnees die niet de gewenste snelheid kunnen halen. Lijkt mij niets mis mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:00:
[...]

KPN dekt zich gewoon goed in tegen abonnees die niet de gewenste snelheid kunnen halen. Lijkt mij niets mis mee.
Opzich niks mis mee idd... echter voor het zelfde of zelfs minder geld heb je via een BBned of BabyXL verbinding meer snelheid ;)
Dat je de magische 1024 Kbit upstream zeer moeilijk te halen is... tja.. daarvoor word je netjes vooraf gewaarschuwd..

Overigens heb ik een Demon 2/1 Mbit lijntje en ik ben dik tevreden.. ook over de voorwaarden van Demon overigens..
Eigen servers zijn toegestaan bijvoorbeeld :)
Pagina: 1