Toon posts:

[Dreamweaver + Access DB] geen tabellen in de database *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een site te verplaatsen naar een andere server, omdat de oorspronkelijke server geen ftp toegang en nog een aantal kleine dingetjes niet ondersteunde.

Nu krijg ik tijdens het maken van een connection met de database (een access 2000 database) de melding dat de connection succesvol is gemaakt, maar als ik dan wil kijken naar de tabellen uit de dbase, zegt Dreamweaver dat er geen tabellen in de dbase staan. Terwijl, wanneer ik de dbase open (dubbelklik in dreamweaver hij opent in Access 2003) dezelfde database meerdere gegevens / tabellen en queries bevat.

Kortom, hij connect wel, maar leest niet!

Ik heb momenteel de volgende string gebruikt bij Dreamweaver
Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=de lokatie op de server; UID=******; PWD=*******. Nogmaals, hij connect uitstekend waarbij het niet uitmaakt of ik wel of niet een wachtwoord en gebruikersnaam invul.

Als ik zoek bij GOT op dreamweaver en tabellen geeft de search alleen resultaten met opmaak/layout problemen. De help van dreamweaver geeft alleen maar mogelijke strings (waarvan hier al één is gebruikt) en geen antwoord op de vraag. De webserver draait asp en vbscript EN ondersteund access databases (vbscript is ook veelvuldig gebruikt >:) ). De database is in access 2000 gemaakt (met queries) en ik probeer nu Macromedia Dreamweaver MX 2004 te gebruiken.

Kan iemand mij helpen met de verloren tabellen te vinden 8)7 ?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 14:15

André

Analytics dude

Hmm, misschien kun je wel connecten maar heb je geen leesrechten op de db :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
titel afgemaakt

Ik ken het gebruik van dreamweaver icm DB's niet (behalve PHP aanpassen, dat MySQL aanroept). Ik neem aan dat je doelt op het aanroepen van een Access DB vanuit ASP - is Dreamweaver dan relevant of mis ik iets? <-- ASP is ASP.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dreamweaver maakt het een stukje makkelijker dan normaal, je kan hier stap voor stap een connection maken waarbij hij zelf het asp script maakt. Ik kom alleen niet verder dan connecten, want daarna geeft dreamweaver aan dat er geen tabellen in staan. Die tabellen heb ik juist nodig om resultaten eruit te kunnen halen