Toon posts:

[win2003server] CDrom benaderen op remotedesktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
verdomme de titel vergeten

[win2003server] CDrom benaderen op remotedesktop.

ik zit met het volgende probleem waar ik even geen raad mee weten;

We hebben 2 servers, waarvan er 1 geconfigureerd is met windows 2003 en NT4. Als je op de Windows 2003 server wilt werken moet je de server benaderen met "Remote desktop" nu werkt dat goed maar hoe kun je de CDrom en de A:\ schijf van de lokale pc zien. We komen er niet uit.

Het is dus de bedoeling we zitten achter PC A en we willen inloggen op de windows 2003 met remote desktop. Nu zouden we graag willen hebben dat we de cd rom van ons toegankelijk maken zodat hij voor iedereen te zien is. Als er beneden in de computerhoek word gewerkt moeten ze onze cdrom kunnen benaderen bijv voor powerpoint presentaties etc..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 10:43 ]

Verwijderd

Deze kan je toch gewoon delen.
Evt. met login script een volume voor aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:44:
Deze kan je toch gewoon delen.
Evt. met login script een volume voor aanmaken.
Ja maar we kunnen vanaf de win2003 server niet op ons NT4 netwerk

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:49:
[...]

Ja maar we kunnen vanaf de win2003 server niet op ons NT4 netwerk
De 2K3 server is toch aangesloten op het netwerk, anders kan je het ding toch niet overnemen? Kun je het apparaat pingen vanaf een willekeurige PC? Zoja, dan neem die 2K3 server over, met een of ander remote-admin programma, met admin-rechten. Open een explorer, klik met de rechtermuisknop op de CD-ROM, en klik op 'sharing'. Volg de stappen, en als de map gedeeld is, kun je via elke willekeurige PC via het IP-adres of op hostnaam, met daarachter de sharenaam van de CD-ROM de CD bereiken (denk dus aan iets als: \\Servernaam\CD-ROM)

/edit: Nu ik het nog eens lees: in welke PC zit die CD? In de client of in de server?
Als het in de client zit, voer je bovenstaande stappen via RD uit: probeer dan vanaf je RD-sessie de client te pingen: lukt dat, share op de client dan de CD-speler.

Mocht het ergens foutlopen, dan geef aan wat niet lukt: als je kan pingen, zal het wel lukken.

Verwijderd

titeledit

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
als je RD start (als je de Server 2003 versie bedoeld) vind je onder OPTIONS>Local Resources. Daar vink je aan dat je de drives mee wilt laten connecten.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Meer uitleg graag ... Waar zit die cd-rom in ? Als het in 1 v/d servers is, dan kun je die gewoon sharen en mappen. Is het op de client pc -> connect client drives at logon, in het profiel aanzetten.

Verwijderd

volgens mij is er dan al een user ingelogd, die heeft dan de cdrom in gebruik en dan word de cdrom niet geladen bij een remote desktop connection

oplossing user afmelden op de server en alleen maar remote aanmelden
Pagina: 1