[XP] Netwerk machtiging probleem pro/home*

Pagina: 1
Acties:

• Eddimello
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een probleempje met het aanleggen van mijn netwerk. IK heb op de desktop WinPro en op de Laptop WinHome. Beiden voorzien van SP2. Na heb ik de wizard van XP doorlopen om het netwerk in te stellen. Ik wilde maar eerst heel basic beginnen. Dus naampjes opgegeven en kiezen voor dezelfde naam van het netwerk. Hierna bestands en printerdeling aanzeten en de boel moet draaien. En dat doet het dan ook wel. Echter alleen maar van één kant.

Ik krijg vanaf de laptop de melding Mshome is niet toegankelijk u hebt mogelijk niet de juiste machtingen enz.... Kan het newerkpad niet vinden. :(

Netwerk zit aan Zyxel 650 modem met router functie. Beide met UTP CAT 5 kabel en allebei op het internet.

Ik weet dus niet hoe ik die machtigingen moet instellen en kom er via de FAQ niet uit. Ook staat het Guest account al aan op de desktop maar dat maakt niets uit.

Eddie

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:43
Ik pas even de topic titel aan, zodat die mooie typvout eruit is ;). Zou je in het vervolg het os tussen [] willen plaatsen?

• Eddimello
  • Niet online
Yep, zal ik doen en bedankt voor aanpassen van de titel. Ik kon er zelf niet meer bij en tik soms te snel.

Eddie

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dit zou ik ook wel heel graag willen weten. Ik kan namelijk wel vanaf een XP machine in een 2000 machine kijken maar andersom werkt het niet.

Heb trouwens al mijn beveiliging uit geschakeld en alles opengezet voor iedereen. Nog steeds geen verbinding 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door LoeiOrdinair op 25-11-2004 10:48 ]

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
had je ook all onder je netwerk connection properties bij de tab authentication: authenticate as quest when user or computer is unavaileble aangevinkt ?

[ Voor 1% gewijzigd door jordan2k op 25-11-2004 10:49 . Reden: typo ]

• Eddimello
  • Niet online
jordan2k schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:48:
had je ook all onder je netwerk connection properties bij de tab authentication: authenticate as quest when user or computer is unavaileble aangevinkt ?
Zojuist gedaan maar niet mogelijk. Nog steeds is Host niet toegankelijk....

Eddie

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
Open op bijde pc's eens een quest account...
je hebt duidelijk een rechten probleem.

• Eddimello
  • Niet online
Ook dat is al gedaan. IK heb guest op beiden. Dat kan het niet zijn!

Eddie

• Eddimello
  • Niet online
Ik ben er bijna uit! Het was de MCAfee Firewall. Nu deze eens instellen....

Eddie

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Had hier eerst ook een probleem daar mee. Wat schijnt nou je kan niet je computernaam EN je werkgroep tegelijkertijd veranderen. Dit moet 1 voor 1 gebeuren en dat doet de wizard van Windows niet. Krijg je idd een rechten probleem. Dit had ik dan later van mijn stagebegeleider gehoord die officieel windows xp/windows 2003 server certified is ;) .

Self reflection is the school of wisdom

• Eddimello
  • Niet online
Okee ook weer gelukt..... Bedankt allemaal! Topic kan worden gesloten.

Eddie

Pagina: 1