Toon posts:

Monitor reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorge heren ,

Ik heb nu al een paar keer bij een paar mensen gezien dat bij hun de pc aangaat, de monitor in het begin ook.

Na een tijd schiet de monitor uit op stand by modus. en de pc blijft zich continue herstarten. Bij 1 pc piept hij 2 a 3 x snel en daarna 8 a 7 keer langzaam.

Bij de andere pc piept deze helemaal niet

Wat er wel in verband staat met deze pc's

Ze komen beide van paradigit.
Beide een asus moederbord
Beide al 4 a 5 jaar oud [ al wel tijd voor vervanging , heb ik ook tegen die gebruikers gezegt ]
Ze stopte de zelfde dag ermee ,
Het geheugen en HDD , Videokaart zijn bij beide pc's in een andere pc getest.

Ik denk hier zelf aan een moederbord fout .....
Heeft iemand al eens eerder dit probleem ervaring ?
Zo ja laat het dan aub even weten.

Alvast bedankt

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 00:20
Je hoeft Aub verder lezen echt niet in je titel te zetten hoor. Van welk bedrijf ze af komen maakt niets uit. Zit alles goed aangesloten, en dan bedoel ik ook op de goede manier?

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
BMRS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:52:
Je hoeft Aub verder lezen echt niet in je titel te zetten hoor. Van welk bedrijf ze af komen maakt niets uit. Zit alles goed aangesloten, en dan bedoel ik ook op de goede manier?
Ja ze zitten gewoon perfect aangesloten , heb ze herbouwd en blijven de zelfde fout geven

• Steephh
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:54:
[...]

Ja ze zitten gewoon perfect aangesloten , heb ze herbouwd en blijven de zelfde fout geven
Probeer de bios eens te resetten.

_@/'

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:50:
Bij 1 pc piept hij 2 a 3 x snel en daarna 8 a 7 keer langzaam.
meestal staat in het boekje van je mobo beep error codes, moet je ff opzoeken wat het betekend....

Verwijderd

Topicstarter
BMRS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:56:
[...]

Probeer de bios eens te resetten.
Uhm dat zou moeilijk gaan want ten eerste ik krijg dus geen beeld , die valt meteen weg zodra je normaal gesproken de bios zou moette zien + de pc blijft steeds automatisch restarten

• Steephh
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:00:
[...]

Uhm dat zou moeilijk gaan want ten eerste ik krijg dus geen beeld , die valt meteen weg zodra je normaal gesproken de bios zou moette zien + de pc blijft steeds automatisch restarten
Krijg je zelf geen beeld? :+ (voor resetten hoeft je monitor geen beeld te geven)

Er zit een jumper op je moederbord waarmee je de bios kan resetten. Zal vast in het boekje staan, ik weet zelf zo niet welke jumper dat het is.

[ Voor 7% gewijzigd door Steephh op 25-11-2004 09:02 ]

_@/'

• Svennos86
BMRS zal wel hardware matig bedoelen je bios te resetten. dus dmv een jumper (zoek in de buurt van de batterij op mobo)

edit
ahum, te laat
/edit

[ Voor 12% gewijzigd door Svennos86 op 25-11-2004 09:03 ]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 08:47
En je kunt ook even het bios batterytje eruit halen en weer erin zetten, ik weet niet of hij dan volledig reset maar je kunt het altijd proberen

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Steephh
Svennos86 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:02:
BMRS zal wel hardware matig bedoelen je bios te resetten. dus dmv een jumper (zoek in de buurt van de batterij op mobo)

edit
ahum, te laat
/edit
Bedoelde ik ook. :+

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Danku wel heren , ik zal dit eens door geven aan mijn collega want die zei dat hij alles al had geprobeerd.

Alvast bedankt

• Steephh
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:06:
Danku wel heren , ik zal dit eens door geven aan mijn collega want die zei dat hij alles al had geprobeerd.

Alvast bedankt
Trouwens, je doet MBO systeembeheer (op het ROC in Eindhoven denk ik), dan zou je dit toch moeten weten. Ik weet niet in welk jaar je zit, maar ik zit bv. in 4HAVO, en ik weet al hoe ik de bios moet resetten sinds ik 9 was of zo.

_@/'

• Svennos86
Ow? ghe als je een ICT opleiding doet moet zoiets idd toch wel weten, beetje basic.... maarja je zit toch op school om het te leren moe je maar zegge

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

BMRS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:07:
[...]

Trouwens, je doet MBO systeembeheer (op het ROC in Eindhoven denk ik), dan zou je dit toch moeten weten. Ik weet niet in welk jaar je zit, maar ik zit bv. in 4HAVO, en ik weet al hoe ik de bios moet resetten sinds ik 9 was of zo.
Je zit pas in 4 havo maar je weet nu al wat anderen wel/niet moeten weten. Jij gaat nog ver komen.

[ Voor 23% gewijzigd door _Oldie_ op 25-11-2004 09:11 ]

• Steephh
_Oldie_ schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:10:
[...]

Je zit pas in 4 havo maar je weet nu al wat anderen wel/niet moeten weten. Jij gaat nog ver komen.
Het lijkt me gewoon logisch als je MBO doet, dat ze je daar wel leren hoe je een bios moet resetten?

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit onder mijn zoontjes account omdat ik weet dat hij hier veel informatie vandaan haalt

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Geen idee wat ze wel/niet op mbo leren, ga ik mijn ideeen niet op loslaten. Maar even ontopic, wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vorige reactie.

Topicstarter, zoek hier op GoT op "bios beep code", ik weet zeker dat je dan de betekenis zult vinden van de foutmelding.

Of vraag of je zoon ernaar kijkt, maar stel hem wel een fatsoenlijke beloning in het vooruitzicht.

[ Voor 20% gewijzigd door _Oldie_ op 25-11-2004 09:18 ]

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2025

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:16:
Ik zit onder mijn zoontjes account omdat ik weet dat hij hier veel informatie vandaan haalt
offtopic:
Volgens mij is het toch beter om zelf even een account aan te maken.
Da's de policy hier zeg maar.

Anders even aan je zoon vragen?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

BMRS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:13:
[...]

Het lijkt me gewoon logisch als je MBO doet, dat ze je daar wel leren hoe je een bios moet resetten?
Ik zit nu in het laatste jaar van een MTS maar heb daar nog nooit geleerd hoe ik een bios zou moeten resetten. Zoiets moet je gewoon uit de praktijk leren.

Als je de batterij eruit sloopt moet je ook de netvoeding eraf halen. Waarschijnlijk moet de PC zo'n 24u zonder stroom blijven staan.
------------------
Indien je gebruik maakt van de jumperfunctie, om de CMOS te resetten, kun je het beste zoeken naar een jumper waar CMOS bij staat. De meeste fabrikanten hebben dit op het MOBO geprint.

• Svennos86
voor het resetten van de bios dmv de batterij eruit te halen, kan je ook de batterij er andersom indoen en dan de powerknop indrukken zonder dat de stekker erin zit. dit doe ik al heel lang in gevallen dat ik de cmosclear jumper niet kan vinden...

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Ik zou de batterij er niet andersom indoen; nergens voor nodig...
Contact verbreken, geen stekker erin en een beetje met de powerknop spelen.
Deze truck werkt altijd, in tegestelling tot sommige implementaties van het resetten met jumpers.
Maar gewoon een velletje papier onder de klem van de batterij schuiven is al voldoende.

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Svennos86
het omdraaien van de batterij heeft als effect, dat je de polariteit (op z'n jan boerenfluitjes: plus en min) omdraait, waardoor je dus zeker weet dat de spanning op de cmos chip wegvalt en sneller wegvalt... maar meestal volstaat het inderdaad al als je m dr gewoon uit rukt en er ff later weer indouwt...

• Steephh
Maar waarom batterij eruit halen? Je kan toch ook gewoon de BIOS resetten? Dat is toch net zo makkelijk.

offtopic:
Ok, de titel is nu gefixt, maar eerst stond er Monitor reageerd niet, lijkt me niet echt een fout die een volwassene zal maken. Verder kan je beter een eigen account aanmaken

[ Voor 10% gewijzigd door Steephh op 25-11-2004 10:20 ]

_@/'

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben ik nou de enige, of kent de rest hier Hangen en Opstartproblemen troubleshooter niet :? Lijkt me toch het startpunt van je zoektocht. Zoals al vaker gezegd: eerst zoeken, dan lezen, dan pas vragen :)
BMRS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:19:
Maar waarom batterij eruit halen? Je kan toch ook gewoon de BIOS resetten? Dat is toch net zo makkelijk.

offtopic:
Ok, de titel is nu gefixt, maar eerst stond er Monitor reageerd niet, lijkt me niet echt een fout die een volwassene zal maken. Verder kan je beter een eigen account aanmaken
@BRMS: Niet ieder mobo heeft een BIOS reset /clear jumper, dus dan zul je als je een reset uit wilt voeren toch echt het batterijtje er uit moeten halen B)

[ Voor 56% gewijzigd door The Eagle op 25-11-2004 10:29 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Steephh
The_Eagle schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:28:
Ben ik nou de enige, of kent de rest hier Hangen en Opstartproblemen troubleshooter niet :? Lijkt me toch het startpunt van je zoektocht. Zoals al vaker gezegd: eerst zoeken, dan lezen, dan pas vragen :)

[...]

@BRMS: Niet ieder mobo heeft een BIOS reset /clear jumper, dus dan zul je als je een reset uit wilt voeren toch echt het batterijtje er uit moeten halen B)
Ow. Dat wist ik dus niet. Wel handige faq trouwens.

_@/'

Pagina: 1