Toon posts:

[XP] NT-Backup start wel, maar werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een systeem met WindowsXP professional waar dagelijks een backup van de D:\ schijf gemaakt moet worden.

Hiervoor gebruik ik ntbackup.exe die dagelijks door de taakplanner op 01:00 gestart word dmv een batch bestand:

code:
1
2
cd c:\windows\system32\
ntbackup backup "@D:\Backup\backup.bks" /m normal /j "Dagelijkse Backup" /p "4mm DDS" /n "Backup" /r:no /l:f /rs:no /hc:off /UM

backup.bks verwijst naar de "D:\ schijf"

Het probleem is nu:
ntbackup word wel automatisch gestart om 01:00, maar er word niet gebackuped,
ga ik vervolgens kijken in de logfile blijkt deze helemaal leeg te zijn. (wel aangemaakt)

Als ik deze taak gewoon handmatig start dmv tegen taakplanner "nu uitvoeren" te zeggen werkt het wel allemaal perfect.
tevens wordt het batch bestand altijd met "administrator" rechten gestart.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik ga kijken in de logboeken van windows zie ik dat als ik deze taak handmatig start er in de logboeken komt te staan dat ntbackup gestart is, maar als de taak automatisch start is er hiervan niks in de logboeken terug te vinden. dus zou je zeggen dat ntbackup gewoonweg niet gestart word, maar er word wel een logfile aangemaakt door ntbackup om 01:00 alleen blijft deze leeg

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je als je zelf de laatste poster in een topic bent je bericht aan willen passen in plaats van een nieuw bericht te plaatsen? Je mag uiteraard als je de oplossing na 24 uur niet hebt altijd een bericht plaatsen :)
Heb even je topictitel iets veranderd:
[ XP / NTBACKUP ] NT-Backup start wel, maar werkt niet > [XP] NT-Backup start wel, maar werkt niet

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 16:46
sanfranjake schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:09:
Heb even je topictitel iets veranderd:
[ XP / NTBACKUP ] NT-Backup start wel, maar werkt niet > [XP] NT-Backup start wel, maar werkt niet
Moet je het wel écht doen he. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:27:
maar er word wel een logfile aangemaakt door ntbackup om 01:00 alleen blijft deze leeg
Probeer eens een schedule om 1:00 's middags te doen. Zet ook eens een "pause" in het bat-bestand, dan kun je zien of er foutmeldingen zijn. :)

-

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op verzoek van SysRq de titel nu echt aangepast :+

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 25-11-2004 15:20 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ben tot de conclusie gekomen dat het aan het wisselen van de tapes ligt,
als ik namelijk een nieuwe tape in de drive stop en ntbackup start krijg ik de volgende popup: "bezig met operateraanvraag" (en blijft hier hangen)
annuleer ik deze aanvraag dan sluit ntbackup af.

Als ik dan ntbackup weer start werkt alles perfect :?

Maar wat houd die operatoraanvraag nu weer in, ik kan hier nergens iets over vinden.

Verwijderd

Topicstarter
niemand die een idee heeft wat "operatoraanvraag" inhoud?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb de term 'operatoraanvraag' even in het Engels vertaald. Dan is er erg veel over te vinden door bijvoorbeeld te [google=operator request ntbackup] :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1