Toon posts:

Kaspersky virusscanner scant geen beveiligde mappen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb Kaspersky virusscanner geinstalleerd. Als ik een volledige scan uitvoer, stopt hij steeds met een melding dat ik een wachtwoord moet invullen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij die bestanden bij het scannen overslaat? Als dat niet lukt moet ik er steeds bij zijn als hij scant.en kan ik dat dus niet laten doen bij afwezigeheid of s'nachts.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44
Open KAV5, Settings, Configure On demand scan, troubleshooting, "Do not ask for password when scanning objects" aanvinken

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb jij goed opgelost, je moet het maar vinden.

Weet jij trouwens ook waar ik kan uitzetten dat mijn floppy drive wordt gescand bij het opstarten ?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:02:

Weet jij trouwens ook waar ik kan uitzetten dat mijn floppy drive wordt gescand bij het opstarten ?
Nee, dat zou ik zo niet weten.

Ik merk er weinig tot niets van, van het scannen van een floppydrive.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:02:

Start > Uitvoeren > "notepad c:\autoexec.bat". zet "rem" voor de regel waarvan je zelf mogelijk herkent dat het de virusscanner is (zonder " overigens).
Als je nog een ouderen Windows versie hebt dan XP geldt dit. Overigens is dit alleen van toepassing als Windows zelf nog niet gestart is.
Als het binnen Windows gebeurd dan gaat het een stap verder.

[ Voor 13% gewijzigd door mabarto op 25-11-2004 18:31 ]

Verwijderd

mabarto schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:30:
[...]

Start > Uitvoeren > "notepad c:\autoexec.bat". zet "rem" voor de regel waarvan je zelf mogelijk herkent dat het de virusscanner is (zonder " overigens).
Als je nog een ouderen Windows versie hebt dan XP geldt dit. Overigens is dit alleen van toepassing als Windows zelf nog niet gestart is.
Als het binnen Windows gebeurd dan gaat het een stap verder.
Ehm, ik weet niet hoe je aan die wijsheid komt, maar zeker met de huidige generatie AVs gaat dit verhaal niet meer op, ongeacht welk OS.

TS: Wat meer info zou mogen.
Welk OS?
Welke build van KAV?

Verwijderd

Topicstarter
Versie 5, 1 dag geleden gedownload.

Heb windows 98 SE.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt jongens, probleem is nu volledig opgelost.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:21:
[...]

Ehm, ik weet niet hoe je aan die wijsheid komt, maar zeker met de huidige generatie AVs gaat dit verhaal niet meer op, ongeacht welk OS.
Netwerkbeheerder bij Unit 4, X-International. Eigen bedrijf in o.a. systeembeheer.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Ffies offtopic.

Waar in Unit 4 werk jij als systeembeheerder en sinds wanneer doet Unit 4 Kaspersky.. :D

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Pagina: 1