[XP] Proces svchost.exe draait diverse malen*

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:50
Aangezien ik in de search hier geen ander topic kon vinden, maak ik ff een nieuwe.

Ik heb het volgende probleem: Er zijn zo'n 54 processen actief op mijn PC, en ik heb zo'n vermoden dat dat niet heel erg goed is.

Wat ik nu zie bij deze lijst is dat er 5 svchost.exe in staat.

Wat volgens mij dus niet klopt.

Kan iemand me hiermee helpen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En jij vond hier niets tussen? :?

Het is iig normaal bij mijn weten, ik heb het hier ook, en volgens mijn virusscanner en spyware removal tools is mijn systeem clean. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

54 processen vind ik op zich aardig veel. Ik heb er 33 draaien met Windows 2000 en heb zo'n 8 verschillende schermen open en zo'n 7 tray icons. Het kan geen kwaad wat spyware programma's te laten draaien, voor de zekerheid. In B&V is een hele mooie guide die je hiervoor kunt gebruiken. ;) Verder kun je misschien de programma's die automatisch opstarten enigszins verminderen. Hoe meer processen, hoe meer geheugen nodig he...

Voor wat betreft die svchost.exe... dat is geen probleem. Heb er zelf ook 3 daaien. Dat is ook wel te verklaren als je kijkt naar je services. Daar worden diverse services via svchost.exe gedraaid. Wat het programma exact doet, weet Google vast wel. :P

[ Voor 25% gewijzigd door PromWarMachine op 25-11-2004 03:25 ]

Dividend for Starters

• TranceSetter
Maar dan is 54 processen toch nog behoorlijk veel zou ik zo zeggen :s

Verwijderd

http://www.liutilities.co...o/processlibrary/svchost/
svchost.exe is a system process belonging to the Microsoft Windows Operating System which handles processes executed from DLLs. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.
54 processen is idd niet niets, maar als je bij elke installatie overal op 'next' klikt, zit je er zo aan.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

trancesetter schreef op donderdag 25 november 2004 @ 03:25:
Maar dan is 54 processen toch nog behoorlijk veel zou ik zo zeggen :s
Als jij 54 processen hebt draaien, met alleen een browser waar je mee op GoT surft, dan is 54 erg veel te veel, ja. Maar dat ligt niet aan svchost.exe. Lees de FAQ van BV nou maar. :)

Dividend for Starters

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welk besturingssysteem hebben we het hier? Dan zet ik dat nog even in de titel, conform Windows Operating Systems - Policy. Probeer hier alsjeblieft de volgende keer zelf op te letten.

Je kan in Windows XP met 'msconfig' zien wat er allemaal opstart. Rond de vijftig processen zit je meestal wel snel aan met een huis-tuin-keukenpc, dus dat is niks om je druk over te maken :)

Verder mis ik in je topicstart nog een beetje wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt. svchost is een object waarover op de verschillende zoeksites erg veel te vinden is :) Lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door :)

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 25-11-2004 03:33 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

dat is normaal

svchost is een host voor andere processen van het os (netwerk oa). Die host kan dus meerdere processen starten. Die heb je gewoon nodig. Sterker nog: als je die eruit knalt heb je 30 seconden om de pc opnieuw te starten!

ga maar eens in opstarten en in de registry kijken wat er allemaal met windows gestart wordt. Dat is een heeeeleboel.

Als je denk dat het teveel is moet je je syteem maar eens opschonen met adaware. Sowieso goed. Maar 54 is niet abnormaal. Ik heb er wel meer.

• TranceSetter
Sorry, het is Windows XP

ik heb al wat processen terug kunnen brengen met msconfig

er liepen 4 processen voor m'n hp printer, dus die heb ik eruit geflikkerd.

Ook ben ik niet iemand die bij elke installatie op next klikt, en probeer dan ook zo veel mogelijk daarmee op te passen.

Spyware en virusscanners helpen niet, want die geven 0,0 fouten aan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Absoluut geen ramp dat die svchost een aantal maal draait. Er zijn ook commando's om de inhoud te bekijken (de afzonderlijke services). Helaas kan ik er zo even niet op komen. Door een beetje te zoeken op GoT kan je het wel vinden :P

Titelfix: SVCHOST.exe meerdere keren in proceslijst > [XP] Proces svchost.exe draait diverse malen. :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sanfranjake schreef op donderdag 25 november 2004 @ 04:05:
Er zijn ook commando's om de inhoud te bekijken (de afzonderlijke services). Helaas kan ik er zo even niet op komen.
tasklist /svc

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1