Toon posts:

Asus P5GD1 wil HDD en CDROM niet tegelijk zien op IDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende (probleem) en kom er zelf niet uit, heb de handleidingen en dergelijke raadgepleegd maar ook hier vindt ik weinig informatie in over dit onderwerp:

Ik heb enkele tijd geleden een Asus P5gd1 moederbord gekocht, een harde schijf en een cd-speler. Videokaart e.d. hevel ik over uit m'n oude systeem. Nu is het zo dat dit moederbord maar 1 IDE aansluiting heeft en 2 raid controllers.

Het is dus zo dat ik óf alleen de cd-speler kan gebruiken als ik m aansluit op de IDE controller, óf de harde schijf als ik die aansluit. Beide tegelijk werkt dus niet. Ik kan natuurlijk m'n harde schijf aansluiten op de RAID controller maar dan krijg ik 'm absoluut niet aan de praat met 1 harde schijf.

Is er iemand met hetzelfde moederbord die dit opgelost heeft of iemand die standaard al een oplossing weet? Ik heb ook alles opties in het BIOS geprobeerd en gegoogled, maar ik kom er echt niet uit...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staan je drives dan wel goed gejumperd.
En kun je je raid controller niet op ATA modus zetten ?

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn goed gejumperd ja. Ik kan 'm inderdaad wel op ATA modus zetten maar er gebeurt verder helemaal niks...

Verwijderd

F6 tijdens install en drivers installeren.

Verwijderd

De makkelijkste methode is door even HDD en CD-rom op IDE1 te zetten. Dit kan door de hardisk te jumperen als 'master/slave present' en de CD-rom als 'slave'. Nadat je helemaal bent uitgeinstalleerd (dus alle drivers etc) kun je je CD-rom dan op de raid controller in ATA modus aansluiten.
Pagina: 1