Toon posts:

[r9700] TV-out is defect, DVI dan ook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Toen (alweer maaaanden geleden) de blikseminslag vlak bij mijn kamertje insloeg, zorgde dat ervoor dat de TV-out van mijn Radeon 9700 niet meer werkte (zwart beeld).

Nu kreeg ik echter onlangs van een ex-huisgenoot en tevens vriend een prachtige 21" CRT cadeaux, zodat ik niet meer op mn 15" TFT hoefde te gamen. 8) _/-\o_

Nu leek het me echter fijn (met het oog op de stroomrekening) om mn typewerk/surfwerk te gaan doen op mn kleine TFT en die grote lichtbak alleen aan te zetten als ik wilde gaan gamen of CAD-werk wilde doen..

Nu krijg ik echter alleen zwart beeld door via mn DVI-uitgang.

TFT aangeloten (via DVI-AGP converter) als tweede monitor: tft geen beeld, crt wel
CRT aangeloten (via DVI-AGP converter) als tweede monitor: crt geen beeld, tft wel

Let op: de tweede uitgang staat wel aan-geschakeld en de monitoren (beide) springen dan meteen wel uit stand-by (ze krijgen dus enige vorm van signaal binnen).. alleen is dit zwart..

En dan nu (tromgeroffel) mijn vraag: mag ik concluderen dat samen met de TV-out, ook de DVI-uitgang is overleden? (en dus de enige oplossing een nieuwe vid.kaart is)

PS ik heb geen tweede videokaart over om ff te testen.. anders had ik dat natuurlijk allang gedaan.

PS2. ik heb geen garantie meer op mn r9700 :/ (zitten ook heatsinks op, waterblok, andere bios in, plus meer dan jaar oud)

PS3 Andere drivers veranderen niets

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 00:26 ]

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik denk dat je dvi ook overleden is...

je hebt maar 2 video kanalen op de kaart.. vga+dvi of vga+tv of dvi+tv , eentje wordt er dus gedeeld met je tv out , die zal dan wel in zijn geheel kapot zijn.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40

Xof

* Xof gaat mee in wat B-lennium zegt..

Kans is vrij groot dat de DVI idd de tvout deelt, want je kunt geen 3 beelden tegelijk hebben. Je hebt maar 2 ramdacs...

Je zou een nieuwere/andere/officiele bios kunnen proberen kijken wat die dan doet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xof op 25-11-2004 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
B-lennium schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:33:
ik denk dat je dvi ook overleden is...

je hebt maar 2 video kanalen op de kaart.. vga+dvi of vga+tv of dvi+tv , eentje wordt er dus gedeeld met je tv out , die zal dan wel in zijn geheel kapot zijn.
Ja dat vreesde ik dus al... grrr
Ook omdat je OF vga + tv-out OF vga + dvi kan draaien en niet vga + tv-out + dvi

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

ramdac is alleen voor vga toch ? correct me if i'am wrong

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:37:
* Xof gaat mee in wat B-lennium zegt..

...
Je zou een nieuwere/andere/officiele bios kunnen proberen kijken wat die dan doet :)
Andere (origineel als ik die nog kan vinden) bios is nog een optie... heel misschien is die tv-out wel niet stuk, maar doet ie het sinds de bios-flash niet meer (zoveel gebruikte ik dat ding niet)

Eens zoeken of ik het origineel nog heb

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
als je club3d hebt, dan heb je 2 jaar garantie.... (recent gelezen hier op het forum)

• Xof

Xof

B-lennium schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:38:
ramdac is alleen voor vga toch ? correct me if i'am wrong
tvout is natuurlijk ook een gedeelte vga.. tenminste de ramdac zorgt er natuurlijk wel voor dat je beeld hebt en het lijkt me dat die je tvout ook aanstuurd

Ik weet wel dat als je 1 ramdac hebt je geen beeld + tvout tegelijk kan hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
_Richie_ schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:42:
als je club3d hebt, dan heb je 2 jaar garantie.... (recent gelezen hier op het forum)
Dat zou wel erg handig zijn.. vind net mn bon: 15-3-2003 gekocht á 279E

Maarre die twee jaar... is de winkel dan verplicht hem als reparatie aan te nemen, of moet ik hem dan direct naar club3d sturen?

En de garantie is in feite toch allang verlopen door: bios-geflash (dat zullen ze wel niet kunnen zien), gewone cooler eraf (misschien nog wel terug te vinden, maar dan heb ik het draadje nog doorgeknipt (heel slim van me toen)), heatsinks op de geheugenchips geLIJMd (ook al zo slim)...? kan het altijd opsturen natuurlijk.. maar krijg ik dan geen brief: sorry, geen garantie.. kaart is weggegooid!

Mochten ze hem trouwens aannemen ter reparatie en het is niet te maken dan zullen ze vast geen r9700np meer hebben.. krijg ik wie weet wel een r9800pro?

Leuk koffiedikkijken... heb zojuist mn oude bios weer erin geflasht.. en de nieuwste cat 4.11 erop.. nu ff rebooten.. dvi aanzetten en duimen maar!

• Xof

Xof

Je zou natuurlijk altijd nog kunnen bellen/mailen naar club3d.. kijken wat ze zeggen.. die kaart in originale staat terug krijgen lijkt me erg lastig als je ziet wat je gedaan hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
ok.. met mn originele bios erin zegt mn TFT die nu aan de dvi hangt:

Please setup PC at 1024 x 768 60 Hz

terwijl die wel zo staat ingesteld..

Zal de aansluitingen nog eens verwisselen (crt en tft omwisselen) kijken wat mn crt ervan vindt..

EDIT

oeps sorry.. nog niet 'attached' aangevinkt.. nu doet-ie weer precies hetzelfde als met de gehackte bios: zwart beeld geven...

kortom: probleem ligt niet bij de bios

edit 2
Club3d gemaild.. ben benieuwd

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 01:29 ]

• Xof

Xof

Ik denk niet dat er nog veel aan te doen is, omdat de dvi eigenlijk gelijk al moet werken. Ik meen een keer gelezen te hebben dat je met een asus kaart de bios in kunt (net zoals van je mobo). Ik weet niet of dit met de club3d kaarten ook kan. (heb ook geen ervaring met dat soort dingen). Anders zou je daar misschien nog wat instellingen kunnen doen, als zou het niet aan de bios liggen denk ik zoals je zelf ook al zegt..

Gooi het maar op een hardware probleem..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb respons van club3d: ze zeggen dat ik de kaart gewoon terug moet brengen naar de winkel, en dus niet naar hen moet brengen.

Nu heb ik de kaart gekocht bij Chicon Coputers destijds, maar volgens mij gaan die zeuren dat ik maar 1 jaar garantie heb.. ken die gasten een beetje.. ze zijn goedkoop, maar fatsoenlijk nederlands kunnen ze bv al niet.

Vraag: war vind ik zwart-op-wit dat ik 2 jaar garantie heb? Op www.staiksterk.nl kan ik het bv niet vinden.. alleen dat een product een bepaalde levensduur heeft en het in die periode dient te werken.. zoniet: garantie (heel kort door de bocht).

Edit:
op www.club-3d.nl staat:
For defective cards, please contact the store of origin. You can claim warranty (RMA) when your product is within two years of the purchase date. Therefore always keep your invoice with you during these two years of warranty period. If you bought your card second hand, make sure that you get the invoice as well else you will be unable to claim warranty. In case the store of origin is out of business, you can contact us by email, we will ask you for your invoice and we will forward you to the local distributor. rma@club-3d.nl

Maar goed.. op de bon staat (achterzijde) garantie is standaard 1 jaar... wat nu?

Edit2.. gebeld met chicon.. zeggen dat er gewoon mee langs moet komen.. originele koeler weer monteren en dan kijken ze wel.
Beetje jammer dat ik de RAMsinks er niet af kan halen.. zitten flink vast (lijm).. als ik hard trek vrees ik dat ik de geheugenchips eraf trek.. daar heb ik wel vaken foto's van gezien hier op GoT

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 09:27 ]

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 14:06
Gewoon naar de winkel en leg ze daar maar eens even uit dat het je geen reet kan schelen dat hun 1 jaar geven,..in de eu heb je altijd minimaal 2 jaar garantie (ook op harde schijven) . En ze kunnen het gewoon opsturen naar club3d dus erg moeilijk zullen ze niet doen

• Xof

Xof

TS: aceton is erg sterk spul, lukt het daar niet mee om het lijm op te laten lossen?

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:15:
Ik heb respons van club3d: ze zeggen dat ik de kaart gewoon terug moet brengen naar de winkel, en dus niet naar hen moet brengen.

Nu heb ik de kaart gekocht bij Chicon Coputers destijds, maar volgens mij gaan die zeuren dat ik maar 1 jaar garantie heb.. ken die gasten een beetje.. ze zijn goedkoop, maar fatsoenlijk nederlands kunnen ze bv al niet.

Vraag: war vind ik zwart-op-wit dat ik 2 jaar garantie heb? Op www.staiksterk.nl kan ik het bv niet vinden.. alleen dat een product een bepaalde levensduur heeft en het in die periode dient te werken.. zoniet: garantie (heel kort door de bocht).

Edit:
op www.club-3d.nl staat:
For defective cards, please contact the store of origin. You can claim warranty (RMA) when your product is within two years of the purchase date. Therefore always keep your invoice with you during these two years of warranty period. If you bought your card second hand, make sure that you get the invoice as well else you will be unable to claim warranty. In case the store of origin is out of business, you can contact us by email, we will ask you for your invoice and we will forward you to the local distributor. rma@club-3d.nl

Maar goed.. op de bon staat (achterzijde) garantie is standaard 1 jaar... wat nu?

Edit2.. gebeld met chicon.. zeggen dat er gewoon mee langs moet komen.. originele koeler weer monteren en dan kijken ze wel.
Beetje jammer dat ik de RAMsinks er niet af kan halen.. zitten flink vast (lijm).. als ik hard trek vrees ik dat ik de geheugenchips eraf trek.. daar heb ik wel vaken foto's van gezien hier op GoT
Ja, Chicon stuurt het gewoon op naar Club3d en als die 2 jaar geven, dan komt het vanuit club3d wel goed. Van Chicon hoef je eigenlijk niet meer te verwachten dan dat ze een doorgeefluik zijn.....

Ik hoop dat het lukt met heatsinks! Succes! })

Verwijderd

Topicstarter
Het hem vandaag maar gewoon met heatsinks en al naar Chicon gebracht... ik zie wel wat club3d ervan vindt/ermee doet.... je kan erg goed zien dat de kaart niet gebruikt is door een standaard gebruiker.. maar goed.

Vervelender is dat ik nu met een S3 Virge DX/GS PCI zit te typen, met 4mb geheugen erop.. dat wordt even geen NFSU2 /C&C Generals /DoomIII /Far Cry etc.

Film kijken trekt ie ook niet fullscreen.. ach ja.. voor 3 weken moet het kunnen, is wel goed voor mn studie!

• Xof

Xof

Ik hoop voor je dat het 3 weken is.. hou rekening met 2 maanden (gebeurt vaak zat, weet zo niet hoe het met club3d is, maar andere fabrikanten doen er vaak met gemak 2 maanden over)

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:30:
Ik hoop voor je dat het 3 weken is.. hou rekening met 2 maanden (gebeurt vaak zat, weet zo niet hoe het met club3d is, maar andere fabrikanten doen er vaak met gemak 2 maanden over)
Bij Chicon zeiden ze 2-3 weken.. zal dus wel 4 weken worden, maar twee maanden is wel heel erg veel. 3 Maanden met een s3 virge, hel!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:25:
Het hem vandaag maar gewoon met heatsinks en al naar Chicon gebracht... ik zie wel wat club3d ervan vindt/ermee doet.... je kan erg goed zien dat de kaart niet gebruikt is door een standaard gebruiker.. maar goed.

Vervelender is dat ik nu met een S3 Virge DX/GS PCI zit te typen, met 4mb geheugen erop.. dat wordt even geen NFSU2 /C&C Generals /DoomIII /Far Cry etc.

Film kijken trekt ie ook niet fullscreen.. ach ja.. voor 3 weken moet het kunnen, is wel goed voor mn studie!
Je kunt voor weinig effe een 16 mb 2e hands kopen ben je 5 a 10 euro voor kwijt.
* Ganzz Ganzz zou wel weten wat hij zoe doen.

[www.ganzz.nl]

Pagina: 1