Welk Uber geheugen voor mijn systeem raden jullie aan ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 10:42
Hallo,

Ik heb de volgende pc:

Lian-Li Big Tower PC70*MSIK8NNeo2*Athlon643500+*1024MB Corsair XMS Twinx 3200LL*Raptor 74GB*2xMaxtor Diamondmax 80GB*Sapphire X800XT*Audigy2*Plextor DVD speler*NEC3500*Iiyama E511B*WinXP Pro NL

Het geheugen dat ik nu heb is dus Corsair XMS 1GB Twinx matched pair 3200LL

Kent iemand verschillende soorten memory en is er iemand die mij kan vertellen of er voor mijn systeem (nog) sneller geheugen te krijgen is ?

Met andere woorden,welk geheugen is er nog sneller ? enne... 2x 512 of 1x 1024 ?

Specs

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Wat zijn je plannen. Wil je overklokken ? Wat zijn de standaard timings van die LL dingen eigk ? 2-2-2-5 toch ?

[ Voor 75% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-11-2004 23:54 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08

makje

Professioneel prutser

LL geheugen heeft niet eens zo verschrikkelijke lage timings, dat is het XL geheugen van Corsair (met TCCD chippies)

@ TS: check eens www.anandtech.com zij hebben meerdere goede reviews gedaan van (OC)geheugen

9800x3d

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een Tweaker kan prima zelf zijn/haar hardware uitzoeken op basis van specs, reviews, ervaringen, probleemgevallen, etc. Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je dat moet doen. PMG FAQ

Misschien dat je in Die-Hard Overclocking & Cooling je wat interessants kan vinden.

Je kunt natuurlijk altijd wel meetbaar sneller door het nieuwste van het nieuwste te kopen maar of je er in de praktijk iets aan hebt of van merkt? Ik denk het niet.

Je kunt wel indruk maken met state of the art spullen maar daar betaal je dan ook wat voor.

[ Voor 47% gewijzigd door Guardian Angel op 25-11-2004 01:02 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Zoek vraagje lijkt me dit.

Er lopen vele topics over RAM en overclockbaarheid.
grote ddr geheugen topic, g-skill topic.

Maar 2x512 is sneller als 1x1024 strakkere timings en dual channel. Natuurlijk wel minder upgrade mogelijkheden.
Verder lijkt het me vrij nutteloos geheugen wat je nu hebt is al top kan natuurlijk altijd beter. Gaat je toch wel rond de 300 euro kosten als je +500mhz ram wil.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
ah ik heb nog wat 30-pins, 3 chips 1MB simms voor je. Ik denk dat dat wel de bom moet zijn voor je systeem...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een Tweaker kan prima zélf de hardware uitzoeken voor zijn/haar eigen PC :)

Raadpleeg de FAQ van dit subforum, mocht zelfs dit jou te lastig zijn:
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Welk merk geheugen moet ik nemen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.