[Outlook 2003]E-mail zit in een loop, geen nieuwe mail

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Dezz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

Dezz

Dezz's Insomnia

Topicstarter
Sinds enige tijd zit Outlook in een loop lijkt wel, de hele tijd komen dezelfde berichten binnen en komen er geen nieuwe berichten meer. Ik heb bij de instellingen al uitgezet dat er een kopie van de berichten op de server moet achterblijven dus dat is het niet.

Als ik nieuwe mail wil binnen halen dan komen eerst een hoop oude mailtjes binnen en na verloop van tijd krijg ik een time-out met de volgende melding:

Task 'pop.brabant.chello.nl - Receiving' reported error (0x800CCC0F) : 'The connection to the server was interrupted. If this problem continues, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

Wat is er aan de hand, want ik wordt er echt gek van :(

Beam Me Up!

Verwijderd

Waarschijnlijk is er iets mis met een of meerdere berichten op de mailserver van je isp.
Hierdoor wordt de 'pop-verbinding' niet correct afgesloten en als gevolg daarvan worden
ingelezen mailtjes niet verwijderd. Outlook zal dus iedere keer de hele reut aan mailtjes
inlezen en komt steeds weer bij het foute mailtje, en het verhaal begint op nieuw.
Opties:
- Probeer te achterhalen wat het foute mailtje is
- Kijk of je in outlook in kan stellen hoeveel berichten er maximaal opgehaald moeten worden, op den duur zal dan het alleen het foute mailtje (en wat daarna) komt blijven staan.
- log dan in met webmail (kan ook eerder als je al weet wat het foute mailtje is) of telnet en verwijder handmatig het foute mailtje.
- of bel je isp en vraag of ze dit probleem voor je kunnen oplossen.

offtopic:
Bij een pop verbinding worden de mailtjes naar binnengetrokken, ieder ingelezen mailtje wordt gemarkeerd als 'verwijder', indien de pop verbinding netjes wordt verbroken worden de mailtjes pas daadwerkelijk verwijderd. Dus als de verbinding door foutief word verbroken, verdwijnt als het ware de 'verwijderd' markering van de al ingelezen berichtjes. (indien je instelt in je mailclient dat mailtjes moeten blijven staan op de server, gaat dit verhaal natuurlijk niet op)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 23:46 ]

Verwijderd

telnet naar je mailserver, en verwijder de berichten zelf?

start --> uitvoeren --> telnet <adres-mailserver> 110

dan:

code:
1
2
3
4
user <username>
pass <password>
list (om berichten te zien)
dele <nummer> (om bericht te wissen)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 23:48 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf al geprobeerd om tot een oplossing te komen? Misschien ook Service Pack 1 ook al geinstalleerd voor Office? Verder ook Windows up-to-date? Al gezocht op Google of GoT? Ben je iets tegen gekomen?

We verwachten eigenlijk dat je dat in je startpost al vermeldt. Lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op donderdag 25 november 2004 @ 02:30:
Wat heb je zelf al geprobeerd om tot een oplossing te komen? Misschien ook Service Pack 1 ook al geinstalleerd voor Office? Verder ook Windows up-to-date? Al gezocht op Google of GoT? Ben je iets tegen gekomen?

We verwachten eigenlijk dat je dat in je startpost al vermeldt. Lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door :)
Ja lekker....

Je bent nieuw en hebt een probleem. Je hoort van vrienden/ kenissen dat je dan naar Tweakers moet gaan. Vervolgens wordt je door een of andere mod (wat is dat?) terecht gewezen dat je dit door moet lezen, dat door moet lezen, dit moet zoeken, dat moet checken...

En jij hebt een probleem waar je niet uitkomt, weet niets van Tweakers, laat staan van computers...

Denk je niet dat dit webboard zo zijn doel voorbij gaat schieten en alleen een boardje wordt voor pubertjes met pukkeltjes die opgewonden worden van een nieuw printplaatjes iedere maand? Volgens mij is dit er voor iedereen!

Wordt toch te gel dat je eerst weet ik niet wat moet doen (waar je trouwens niet eens weet van hebt) om een probleempje op te lossen....!!!

Verwijderd

Als je ergens niets van weet vraag je hulp aan een professioneel. Dit kost geld (elektricien, monteur van garage, computerwinkel). Wil je dat niet, dan mag je het zelf oplossen en dat vereist zelf onderzoek doen, je inlezen, en dingen proberen. Mocht je er niet uitkomen, kun je altijd hulp vragen aan personen die er mogelijk wat vanaf weten. Om te voorkomen dat die personen zich gebruikt gaan voelen, moet jij enerzijds aantonen dat je al het een en ander hebt geprobeerd en er helaas toch niet uit bent gekomen, en anderzijds aantonen dat je bereid bent te leren (veel mensen helpen graag als ze zien dat iemand daardoor ook daadwerkelijk voortaan zelfstandig zich kan redden).
Voor beginnersvragen zijn er andere internetfora.
Tevens heb je je email-account vast wel bij een of andere provider, en kun je ook daar heen bellen/mailen voor hulp.
Dat dat nou eenmaal tijd en/of geld kan kosten, da's jouw probleem als je niet (des)kundig genoeg bent. Soms ben je nu eenmaal van anderen afhankelijk.

Dit webboard bestaat al een aantal jaren, en heeft een zeer hoog aantal leden. Dat kan alleen als iedereen een bijdrage levert, in plaats van uitsluitend komt om vragen te stellen alsof het hier een helpdesk is.

De bijdrage van topicstarter had kunnen zijn te vermelden welke dingen hij als mogelijke oplossing zag, en welke daarvan niet werkten

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals BBL the 2nd terecht opmerkt verwachten we hier op GoT dat je zelf een uitgebreid vooronderzoek doet. we zijn geen helpdesk, en het is niet de bedoeling dat je hier een vraag neerlegt en vervolgens op een antwoord wacht. Een plaats waar je deze behandeling wel mag verwachten is een helpdesk, en daar betaal je over het algemeen flink voor.

Ik zou je dringend aan willen raden om Registratievoorwaarden en faq, Algemene gedragsregels (Netiquette) en Software Algemeen: Beleid nog eens goed door te nemen. Hierin staat alles vermeld. Aan de hand van deze richtlijnen kan je dan, mocht je het nog niet opgelost hebben, een nieuw topic te openen :)

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 25-11-2004 03:39 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.