Toon posts:

nieuwe FX5900XT nu storing bij spellen?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zit met een vervelend probleem...

Gisteren heb ik een nieuwe grafische kaart gekocht, de Club3D GeForce FX 5900 XT. Hiervoor had ik een GeForce Ti 4800SE (directX 8).

Nadat ik gisteren mijn nieuwe kaart geinstalleerd heb, met directX 9C en de nieuwste Nvidia drivers, krijg ik bij het spel Fifa 2005 continu storingen in het beeld!! dit gebeurt werkelijk bij ELKE wedstrijd....

ik heb al vanalles geprobeerd.. spel opnieuwd installen, drivers opnieuwd, maar helaas is het mij nog niet gelukt om dit uit te pluizen...

please help me :P

ohja, P.S.

Overclocken:
weet iemand welk programma ik het beste kan gebruiken hiervoor? ik heb nu enkel een "coolbits" registration file geinstalled, hierdoor kan ik de clock en memory rate wel verstellen, maar gelimiteerd :s ik moet eerst "testen" voordat ik de overclock instellingen wil toepassen, en het max wat wordt toegelaten is 412clock en 430 memory :s

ik heb ookiets gehoord over "flashen" naar een 5900ultra.. hoe werkt dit?

alvast bedankt allemaal!!!!!!!!!!!

grtz.

B-Jay

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:49:
Hallo allemaal,

ik zit met een vervelend probleem...

Gisteren heb ik een nieuwe grafische kaart gekocht, de Club3D GeForce FX 5900 XT. Hiervoor had ik een GeForce Ti 4800SE (directX 8).

Nadat ik gisteren mijn nieuwe kaart geinstalleerd heb, met directX 9C en de nieuwste Nvidia drivers, krijg ik bij het spel Fifa 2005 continu storingen in het beeld!! dit gebeurt werkelijk bij ELKE wedstrijd....

ik heb al vanalles geprobeerd.. spel opnieuwd installen, drivers opnieuwd, maar helaas is het mij nog niet gelukt om dit uit te pluizen...

please help me :P
Wat ik meestal doe als ik nieuwe hardware in mijn PC prop (:p) is een Fresh-Install van Windows, misschien kan dit ook bij jou helpen.
Misschien je Moederbord drivers en dergelijke updaten, als dat nog niet is gebeurt.
ohja, P.S.

Overclocken:
weet iemand welk programma ik het beste kan gebruiken hiervoor? ik heb nu enkel een "coolbits" registration file geinstalled, hierdoor kan ik de clock en memory rate wel verstellen, maar gelimiteerd :s ik moet eerst "testen" voordat ik de overclock instellingen wil toepassen, en het max wat wordt toegelaten is 412clock en 430 memory :s

ik heb ookiets gehoord over "flashen" naar een 5900ultra.. hoe werkt dit?
Er zijn genoeg Topics hier op GoT waar dit onderwerp aan bod is gekomen, hiervoor verwijs ik je even naar de Topic-Search. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 24-11-2004 22:55 ]

Verwijderd

overklokken, flashen. zorg eerst maar dat ie goed loopt. De molex stekker erin, 3dmark enzo kun je draaien en testen? Wat heb je al geprobeerd behalve driver veranderingen? wat gebeurt er precies aan artifacten?

dat testen van hogere instellingen gaat overigens altijd zo, eerst een keer testen en dan pas instellen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de molex stekker erin zitten jah :p ben geen n00b ;)

kheb de 3dmark 2003 ook al gedraaid ja, met max. allowed 8)7 overclock, een score van 5190 (standaard 5050)

wat me wel opvalt is dat ik alleen (zware) storingen in het beeld krijg bij fifa 2005.. en niet bij andere games.... erg wazig...
hiervoor met mijn oude kaart had ik hier echter NOOIT last van.. kan het aan directX liggen ofzo?

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02-2025
Dan ligt het dus ook niet aan je beeldkaart.

Voor die oc gebruik ik een XFX bios (XFX FX5900XT 128MB - Rev 02)
kan je vinden op: http://www.mvktech.net/in...selectfolder&filecatid=70
Mijn Aopen 5900XT werkt nu op 445/835 Mhz en kan max op 487/895 standaard koeling

Je moet maar even zoeken op got hoe je je kaart flasht

[ Voor 20% gewijzigd door LorD_GyproX op 25-11-2004 12:16 ]

Verwijderd

Heb je de laatste versie fan Fifa?

Verwijderd

Topicstarter
LorD_GyproX schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:11:
Dan ligt het dus ook niet aan je beeldkaart.

Voor die oc gebruik ik een XFX bios (XFX FX5900XT 128MB - Rev 02)
kan je vinden op: http://www.mvktech.net/in...selectfolder&filecatid=70
Mijn Aopen 5900XT werkt nu op 445/835 Mhz en kan max op 487/895 standaard koeling

Je moet maar even zoeken op got hoe je je kaart flasht
bedankt voor de info! _/-\o_

maar is het wel slim om een FX5900 XT van club3D te flashen met een XFX bios?
(het is natuurlijk wel de moeite waard om te proberen :) )

en over de versie van Fifa 2005....

ik heb waarschijnlijk de 1e versie (direct 1e dag gedownload)... zijn er meerdere versies van dan :?

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02-2025
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:09:
[...]

bedankt voor de info! _/-\o_

maar is het wel slim om een FX5900 XT van club3D te flashen met een XFX bios?
(het is natuurlijk wel de moeite waard om te proberen :) )
Waarom niet ? Ik heb zelf ook een Aopen 5900XT die ik heb geflasht naar een XFX 5900XT, dus het werkt vast wel met jou club 3D ook :)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
je moet in ieder geval even zoeken naar de 5900XT overclock thread in het overclock gedeelte van het forum...

Verder heb je het over strepen in beeld EN over overclocken. Zou het dan misschien helpen niet over te clocken? ;)
Er kan een instelling verkeerd staan. Als ik bijv bij het spel "insane" 3d rendering met T/L aanzet, krijg ik alleen maar strepen (ik heb ook een 5900xt).
Wordt de warmte wel goed afgevoerd uit je kast? Strepen kreeg ik vooral als mij video geheugen te warm werd (of te ver overgeklokt was)

Verder verwijs ik je door naar de 5900XT threads die op het forum zijn... gebruik die "search" knop eens bovenin deze pagina!

edit:
En ga het even niet over warez hebben, wil je? Dan wordt deze thread zo gesloten door een admin...

[ Voor 10% gewijzigd door MeMoRy op 25-11-2004 18:15 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Geen hulp, maar een medestander. AOpen 5900XT en compleet garbage beeld bij FIFA en ook alleen maar FIFA. Niet overclockt, chipjes blijven cool, geen gekkigheid dus. Zal wel de versie van FIFA zijn dan.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 12:49
Ik heb ook z'n club 3d 5900xt en ik denk dat het gewoon de nvidea drivers zijn probeer eens oudere drivers. Ik zelf draai nog 53.03 met directx 9.0c omdat de eerste vijf of zes drivers die ik daarna heb geprobeerd bij mij problemen gaven in UT2004 in een aantal levels. Ik heb in iedere geval al een tijd geen nieuwe drivers geprobeerd omdat ik toch altijd weer terug moest. In ieder geval geven de 53.03 bij mij nergens problemen.

Ik begrijp uit aantal posts dat er een demo is? Als dat zo is kan ik die misschien wel even uitproberen op de 53.03 drivers.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Yep er is een demo en die gaf in ieder geval bij mij dezelfde problemen met 6x.xx drivers, ben niet zover teruggegaan om 5x.xx drivers uit te proberen, immers: het eerste antwoord bij dit soort problemen is altijd dat je de nieuwste drivers moet gebruiken ... |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Plekuz op 26-11-2004 16:55 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 12:49
Ik heb de demo geprobeerd met de 53.03 drivers en ik kan gewoon voetballen dus prima beeld.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Thnx voor het checken! Toch blijf ik maar bij de nieuwste drivers, want nogal performance verschil met de oude versie 5 drivers en geen problemen bij andere spellen met versie 6 drivers.

Pagina: 1