BG2: Kangaxx

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik ben nog eens met mijn eerste über party (waarvan er 3 op de XP cap zitten :)) nog eens wat gaan rondkijken en heb uiteindelijk alle delen gevonden om de lich Kangaxx in elkaar te zetten. Zoals te verwachten viel hij aan, maar goed, een "gewone" lich dus piece of cake... silence erop gooien zodat je al zijn spells ziet failen en dan zijn spell protections eraf gooien.
Toen hij echter dood was veranderde hij in een demi-lich en dat is dus mijn probleem... ik word afgeslacht door hem!
Hij gooit achter elkaar imprisonments op al mijn party members ondanks de silence op hem, ik heb nauwelijks de kans om hem schade te doen! Heeft iemand tips om hem te verslaan? (ik geef toe dat ik het maar 2x geprobeerd heb, met name omdat ervoor het relatief simpele gevecht tegen Kangaxx in lichform zit wat nogal boring wordt als je het iedere keer opnieuw moet doen om vervolgens dood te gaan :()

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4042

Als je een barbarian of berserker hebt die z'n dagelijkse "rage" nog kan, dan raad ik je aan die eens te proberen, worden ze ook immuun van die irri imprisonments.
een scroll van protection from magic en protection from undead werken ook wel aardig.
En dan is er nog de mage spell waarmee je je immun kunt maken voor 1 van spellschools, "Spell Immunity" is level 5 volgensmij, en dan voor abjuration kiezen.

Oh ja, als je 2 rings of gaxx wil hebben ipv 1, moet je hem pickpocketen voor dat ie evil wordt :)

edit:

die imprisonment is geen spreuk, maar een ability, die is niet te stoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Ah, vandaar. Omdat het namelijk ook een spreuk is dacht ik van dat hij dus zeg maar een spreuk castte... Als het een ability is is hij ook niet te disrupten! Dan moet ik toch maar eens de rest van mijn party uit de tombe verwijderen en Minsc met enkele spell protections en de RIng of Regeneration het werkt proberen te laten opknappen. En ik ga nog eens op zoek naar wat goede spreuken. Thnx!

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Koop gewoon enkele scrolls of magic protection en gebruik die op je chars die het dichtsbij Kangaxxx staan.
Hij is nl stom en cast zijn imprisonments alleen maar op de dichtsbijzijnde characters.
Vervolgens hak je hem aan stukjes met Carsormyr of Crom Feyr.

Ik vond die demilich nog simpeler dan zijn eerste vorm. Hij doet nl niets anders dan imprisonment.
Mace of Disruption kan je hem ook slopen. Als je hem raakt is hij instantly dead (itt de AD&D 2nd edition rules, waar hij maar 1 dmg zou moeten krijgen, maar ja zo zitten er nog wel veel meer bugs in BG2 (backstabben met dual longswords bijv))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4042

Op donderdag 04 januari 2001 12:11 schreef GaiusBertus het volgende:
Dan moet ik toch maar eens de rest van mijn party uit de tombe verwijderen en Minsc met enkele spell protections en de RIng of Regeneration het werkt proberen te laten opknappen.
Kan niet, kangaxx's tombe is een save/load area :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
Zoals al eerder gezegd is werkt Spell Immunity: Abjuration perfect.

Zorg dat je er een paar hebt gememorised, zet je caster voorop en zorg dat Kangaxx al zijn imprisonments op de immune caster verspild.

Je melee gastjes slopen em dan zo (zeker omdat jij gasten hebt die aan de cap zitten).
Pagina: 1