Ik sta nu op het punt om een server te bouwen maar ik heb enkele bedenkingen.
Dit staat op mijn lijstje tot nu toe:
dual cpu mobo
4gig ram (corsair XMS pro)
Systemdisk SCSI
Data storrage 5tb ==> 5 arrays van 1tb in raid 5.
Fiber netwerkaartje
Gigabit netwerkkaartje
Nu wringt het schoentje net aan het moederbord. Ik heb geen benul van welk nu het best presteerd als File server voor op lans. Moet ik nu voor Xeon Of Opteron kiezen. Ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen bijbrengen over dit onderwerp
Ik heb hier in mijn regio al een paar shops afgewandeld maar die kunnen me niet verder helpen aangezien Dual cpu niet echt een standaard is
ik heb dus nu volgende vragen
-Wat is beter XEON of OPTERON
-wat kost nu zo een dual cpu moederbordje (moet ik zelf ook nog eens opzoeken)
-Kan ik gamen op zo'n systeem
ik weet dus al dat het alles bij elkaar een bom geld zal kosten maar ik trek voor het gehele project zo'n 8000€ uit maar dan wil ik zeker zijn dat ik geen kat in een zak koop.
Om de kosten iets draagbaarder te maken zal alles in fases verlopen
ik hoop dat ik sommige simpele vragen hier al beantwoord
Dit staat op mijn lijstje tot nu toe:
dual cpu mobo
4gig ram (corsair XMS pro)
Systemdisk SCSI
Data storrage 5tb ==> 5 arrays van 1tb in raid 5.
Fiber netwerkaartje
Gigabit netwerkkaartje
Nu wringt het schoentje net aan het moederbord. Ik heb geen benul van welk nu het best presteerd als File server voor op lans. Moet ik nu voor Xeon Of Opteron kiezen. Ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen bijbrengen over dit onderwerp
Ik heb hier in mijn regio al een paar shops afgewandeld maar die kunnen me niet verder helpen aangezien Dual cpu niet echt een standaard is
ik heb dus nu volgende vragen
-Wat is beter XEON of OPTERON
-wat kost nu zo een dual cpu moederbordje (moet ik zelf ook nog eens opzoeken)
-Kan ik gamen op zo'n systeem
ik weet dus al dat het alles bij elkaar een bom geld zal kosten maar ik trek voor het gehele project zo'n 8000€ uit maar dan wil ik zeker zijn dat ik geen kat in een zak koop.
Om de kosten iets draagbaarder te maken zal alles in fases verlopen
ik hoop dat ik sommige simpele vragen hier al beantwoord
www.weefab.com