All in one adsl router of alles appart?

Pagina: 1
Acties:

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Hallo

Ik heb net een notebook gekocht met ingebouwde draadloos netwerk (11g).

Nu wens een draadloos netwerk aan te leggen zodat:
1. notebook op internet kan
2. desktop eveneens op internet kan
3. bestanden gedeeld kunnen worden tussen notebook en desktop

Nu heb ik volgende configuratie bedacht, is dit interessant (kwalitatief, configuratie, ...)

A) ALLES IN EEN:
SMC ADSL Modem + Router + Wireless 54 Mbit / SMC7804WBRA(draadloze router)
of
D-Link DSL-G604T -- 4Mbps 802.11g & 4 port Switch (Welke router zou ik best nemen?

B ) ALLES APART:
SMC Broadband Router (SMC2804WBRP-G ) / Router + Access Point 11/54 Mbit + 4-poort 10-100 Mbit Switch + USB printserver
+
Alcatel/Thomson SpeedTouch 510
of
SMC ADSL Modem + Router / SMC7204BRA / 4poort ---> Wat is de beste adsl modem?
=> duurder dan een alles in 1 oplossing

C ) ALLES APART:
SMC ADSL Modem + Router + Wireless 54 Mbit / SMC7804WBRA(draadloze router)
+
later een draadloze USB printserver appart kopen

Is er een bepaalde configuratie dat de voorkeur geniet en waarom? Ik heb reeds veel informatie opgezocht waardoor ik nu niet meer wat kiezen.

Alvast bedankt
Genius

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
ikzelf vind het altijd handiger om alles in 1 te kopen. Voordeel is hierbij dat je heel wat kabels reduceert. Tevens is het ook goedkoper. Zelf moet je dan maar uitmaken welke router/access point met ingebouwde modem het beste voor jou is ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tja, dit levert natuurlijk een discussie op :) Zelf geeft ik de voorkeur om modem apart te houden van router/switch. Zodoende kon ik mooi mijn modem van Demon Internet laten vervangen door een ander merk toen hij kapot was gegaan, en kon ik mijn E-tech router verwisselen voor een Linksys wireless router. Als je alles in 1 hebt, heb je die vrijheid niet.
Het is maar wat je belangrijk vind: minder kabels, of meer keuzemogelijkheden. En meestal hangt het toch in de meterkast ofzo, en zie je de kabels toch niet ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

nvidia schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:32:
ikzelf vind het altijd handiger om alles in 1 te kopen. Voordeel is hierbij dat je heel wat kabels reduceert. Tevens is het ook goedkoper. Zelf moet je dan maar uitmaken welke router/access point met ingebouwde modem het beste voor jou is ...
Ik heb alles apart en dat heeft wel voordelen. Je kunt iedere component apart (met 1 p!) vervangen (ik heb mijn 11 Mb/s wap recent nog vervangen door een 54Mb/s). Bovendien vind ik het wel handig om mijn WAP op een voor ontvangst handige (maar onbereikbare) plek te zetten en de router/switch en modem in de meterkast. Ik heb ook zo'n 10 switchpoorten in gebruik dus een router/switch is meestal te beperkt.

In jouw situatie zou ik denk ik toch een alles in een oplossing nemen. Simpel netwerkje, en 1 kastje is toch ook wel erg prettig.

• Genius2000
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:38:
[...]

In jouw situatie zou ik denk ik toch een alles in een oplossing nemen. Simpel netwerkje, en 1 kastje is toch ook wel erg prettig.
Een alles in een oplossing is inderdaad een mogelijk optie (zeker wat de prijs betreft) Alleen jammer dat er geen wireless routers zijn met adsl + router + usb printserver in hetzelfde bakse

De reden waarom ik eventueel alles apart zou nemen is:
- je kan later eenvoudig upgraden (bv: later een SDSL of VDSL modem kopen met hogere upload snelheid, een router met meer mogelijkheden)
- indien 1 onderdeel stuk is hoeft enkel dat onderdeel vervangen te worden. Bij een all in one is het meteen alles vervangen

Dat zijn volgens mij de enigste voordelen.

Genius

• Ncrflx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
www.eminent-online.nl

em4114 is modem naam,

modem
router
wireless 54 mbit
printserver in 1 :)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Ncrflx schreef op woensdag 15 december 2004 @ 01:55:
www.eminent-online.nl

em4114 is modem naam,

modem
router
wireless 54 mbit
printserver in 1 :)
Dat vroeg hij niet. :*

Overigens zou ik persoonlijk voor alles apart gaan, aangezien je op die manier deel voor deel nog eens kan upgraden.
Verder zit op 1 specifiek apparaat - volgensd mij - meestal iets meer functies dan op een all-in-one.
Maar dit kan ik niet met bewijs staven. :P

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Ik zou een modem/router wel ineen kopen, maar het Accespoint en printservertje los.

Vraag me trouwens af wat ik met een printserver in me meterkast moet :?

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• Genius2000
Heb uiteindelijk alle onderdelen appart gekocht en het werkt prima.
- adsl modem: SMC7204BRA
- wireless router: linksys wrt54gs
- print server: Belkin F1UP0001

Zeer stabiele combinatie. Heb voordien een SMC Barricade SMC2804WBRP-G router gehad, maar die zou ik persoonlijk niet aanbevelen. In vergelijking met de linksys router is deze merkbaar onstabieler. O.a. bij P2P en bij behouden van adsl connectie via PPPoE.
Pagina: 1