[mIRC] command om channel settings uit te lezen

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
tja na al ruimte tijd te hebben zitten googlen klop ik hier maar weer aan.. :P

ik ben dus met een mirc scriptje bezig die limit zet op channels, zodat er geen join floods kunnen komen
alleen nu wil ik daarvoor dus kunnen opvragen waarop het channel limit op een bepaald moment staat

daarvoor heb ik dus een commando nodig dat channel modes kan uitlezen.
ik zat dus te denken aan iets als:

code:
1
$chanmode(#channel, l)
waar dan een getal uitkomt
maar $chanmode bestaat niet, en $chanmodes laat alle mogelijke modes zien op die server...
ik denk dat ik hetzelfde commando moet hebben als waarmee een topic uitgelezen kan worden, maar weet gewoonweg niet hoe dat ding heet... :|

can anyone help?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

in IRC (niet specifiek mIRC) is 't gewoon 'MODE #chan'. Dus 't zal iets soortgelijks zijn in mIRC lijkt me.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Het is inderdaad /mode, maar de details staan neem ik aan ook in de helpfile van mIRC :?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• BasieP
Ultimateb schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:25:
Het is inderdaad /mode, maar de details staan neem ik aan ook in de helpfile van mIRC :?
mm ik ben denk ik niet duidelijk geweest,

ik wil een commando dat een waarde terug geeft (dus voor scripts) deze beginnen altijd met $
met /mode <-- alias, zet je een bepaalde waarde, en lees je hem niet uit in een variable

edit:
ik zie nu dat als je puur '/mode $chan' doet, dat hij dan idd in je status window wel die info geeft die ik nodig heb, alleen het probleem is dus dat ik hem niet in me status window wil, maar als variable waar ik mee kan rekenen

[ Voor 25% gewijzigd door BasieP op 24-11-2004 22:28 ]

Verwijderd

De enige manier die ik zou kunnen bedenken is je script /mode $chan laten doen en dan numeric reply 324 (RPL_CHANNELMODEIS) afvangen. Hoe dit moet staat in de mIRC helpfile bij "Raw events".

• BasieP
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:35:
De enige manier die ik zou kunnen bedenken is je script /mode $chan laten doen en dan numeric reply 324 (RPL_CHANNELMODEIS) afvangen. Hoe dit moet staat in de mIRC helpfile bij "Raw events".
oei klinkt lastig, ik ga ff kijken of het wil

edit: mm valt mee :)

edit2: werkt!

ff voor zoek functie:

code:
1
raw 324:*: if ($4 isnum) { set %limit $4 }

[ Voor 20% gewijzigd door BasieP op 24-11-2004 22:59 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niks in mIRC scripting is lastig :) DE methode van dammit is inderdaad de manier waarop ik het ook zou doen

Verwijderd

Ik zie trouwens net dat het een stuk makkelijker kan (kon niet geloven dat mIRC zelf geen identifier voor had):

$chan($chan).mode

Meer info dr over staat bij window identifiers :)

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 20:45
Ik weet dat het hier over mIRC gaat, maar sommige dingen zijn makkelijker met een eggdrop en de diverse TCL scripts die overal te vinden zijn.

Dus als je eens ergens tegen aan loopt wat je wil doen, en niet in mIRC kan, is eggdrop zeker een optie.

Iig veel succes met je mIRC script :)

• BasieP
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:46:
Ik zie trouwens net dat het een stuk makkelijker kan (kon niet geloven dat mIRC zelf geen identifier voor had):

$chan($chan).mode

Meer info dr over staat bij window identifiers :)
ow lol idd, ik denk dat ik dat ga gebruiken (scheeld weer in aantal regeltjes text)

• BasieP
Bud_s schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:50:
Ik weet dat het hier over mIRC gaat, maar sommige dingen zijn makkelijker met een eggdrop en de diverse TCL scripts die overal te vinden zijn.

Dus als je eens ergens tegen aan loopt wat je wil doen, en niet in mIRC kan, is eggdrop zeker een optie.

Iig veel succes met je mIRC script :)
alles kan in mirc, desnoods door dll's aan te roepen :)

Pagina: 1