MAC adres 00:00:00:00:00

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 15:37
De titel zegt het al, een NIC geintegreerd op een moederbord van een Medion(ALDI) pc. Mijn neefje klaagt: kan niet meer MSN-uh.

Nou grote neef sebastiaan helpt je wel even. (Je weet wel, Sebas doet HI, dus is ook de computerklusjesman van de familie.) Nu kijk ik naar alle mogelijke oplossingen, kijk ik in mijn router, zie ik dus dat mijn NICje het netwerkadres 00:00:00 heeft.

De pc is een jaar oud, maar hoe kan dit probleem zich voor doen? En wat is er dan aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:28
Maybe even zoeken op een tool om je mac address te wijzigen? :o

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Goedkopere kaartjes zijn vaak met dat soort nummers uitgerust. Packard bell staat er ook bekend om.

Oplossing is in de driver e.e.a. aan te passen schijnt maar ik weet ook niet precies hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Goeie driver van www.medion.de downloaden en dan kun je 't via 't Apparaatbeheer wel instellen als 't goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik zouw zelf er een nieuwe betroubare nic in doen, mijn voorkeur gaat uit naar intel of 3com, kost iets meer als een el cheapo nic, maar je hebt er de rest van je leven plezier van

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:39
Toevallig die AMD van de Aldi? Heb een tijdje geleden iemand gehad met hetzelfde probleem en toen dacht ik dat de NIC overleden was (reageerde nergens meer op, zelfs geen lampjes) en toen was het een questie van systeemherstel, een vorig punt terugzetten en werkte die weer :)

Probeer dat is...

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hier was laatst nog een draadje over. Ligt waarschijnlijk aan de drivers, hielp daar om die effe te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Ha, ik heb last van hetzelfde probleem op m'n Medion 8008XL.

Gewoon opgelost door knoppix een keer te booten en dat MAC adres ook in windows te gebruiken. (Dat MAC adres is het echte adres van je NIC. Ik heb niet een random ingetikt bij windows, zodat ik onder linux hetzelfde IP krijg van de router, is natuurlijk niet perse nodig)

Maar je kan sowieso het in XP veranderen.

offtopic:
Ik heb dus de P4 2.66 Ghz versie, de ene laatste van die serie, zonder DVD brander met GeForce4

edit:
Ik zit net te kijken, ik heb pasgeleden een XP OEM CD (unattended) gemaakt, maar toen nooit meer dat mac adres handmatig ingesteld. Als ik zo in m'n OEM map zit te snuffelen, kheb ze even snel geupped, heb je de SiS 1.17 drivers nodig, succes. (weggegoid, had geen ruimte meer)

Medion support sites vind ik zo slecht gewoon. Geloof dat die search alleen werkt als je je serienummer oid invoert, weet iig dat ik er avonden naar heb lopen zoeken en toen maar via SiSoft Sandra direct naar hardware specifieke drivers ben gaan zoeken.

[ Voor 41% gewijzigd door LinuX-TUX op 06-01-2005 13:55 . Reden: DRIVERS ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ugh, het is iedere keer wat met die Medion bakken en MAC adressen :X

Met de 8008XL is het strict genomen hun schuld niet, dat zijn gewoon de brakke default WinXP drivers voor de SiS900 integrated controller (MAC standaard ofwel 00:00:00:00:00:00 danwel 00:E0:06:09:55:66). SiS drivers lossen dat op.

Maar twee andere gevallen snap ik niet zo- een jaar terug hadden ze een bak met integrated Via RhineII dat 00:00:00:00:00:00 gaf, vorige week eentje met een Via RhineIII met een andere, prima uitziende maar niet unieke MAC :/ - mensen die de Medion helpdesk bellen krijgen doodleuk het advies om de laatste 4 cijfers van de MAC in 11:11 te veranderen |:( Dat helpt hooguit eenmalig dus...

Ik heb zo'n bak nog niet van dichtbij gezien, maar het MAC adres (niet bij de hand) was op Google niet te vinden, het is dus niet een breder probleem met de RhineIII maar echt iets met die gevallen. Vermoedelijk lost een driverupdate ook dat op, maar de houding van Medion is zachtst gezegd laks :o

Oslik blyat! Oslik!

• TRAXION
  • Laatst online: 16-05 13:44
Nu jullie het erover hebben schept dat tot mijn verbazing dat ik dat laatst op een lan heb meegemaakt machine wou niet op het netwerk raken.

Na installatie van een nieuwe driver functioneerde het wel :S
Zelfs de lampjes deden niks en de adapter kreeg een standaard 169.x.x.x ip.

Lijkt me echt een probleem dan bij die machines.

De betreffende onboard kaart toen was een rhino2 of iets wat er op lijkt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TRAXION schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:30:
Nu jullie het erover hebben schept dat tot mijn verbazing dat ik dat laatst op een lan heb meegemaakt machine wou niet op het netwerk raken.

Na installatie van een nieuwe driver functioneerde het wel :S
Zelfs de lampjes deden niks en de adapter kreeg een standaard 169.x.x.x ip.

Lijkt me echt een probleem dan bij die machines.

De betreffende onboard kaart toen was een rhino2 of iets wat er op lijkt.
Om daar iets zinnigs over te zeggen zou meer info nodig zijn, maar klinkt dat ofwel de autodetect van link speed en duplex modus vaag doet, danwel dat twee bakken op de LAN zelfde MAC hadden.

Oslik blyat! Oslik!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
dion_b schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:37:
[...]

Om daar iets zinnigs over te zeggen zou meer info nodig zijn, maar klinkt dat ofwel de autodetect van link speed en duplex modus vaag doet, danwel dat twee bakken op de LAN zelfde MAC hadden.
Ik heb op mijn Asus P4XP-X mobo ook een VIA Rhine II Fast Ethernet adapter en ik heb een doodleuk uniek mac-adres. Bovendien is het gewoon onder zowel knoppix als Windows hetzelfde. Heb ik dan nu zo'n heel ander kaartje dan dat van de Medion PCs? Zo nee, dan kunnen de mensen met een VIA Rhine II anders ook de lan-driver van ASUS eens proberen.

Ik heb overigens wel de laatste paar dagen iets heel anders meegemaakt, misschien kan dat er hier ook in: de laatste dagen heb ik bij verschillende mensen een weird probleem met hun netwerkkaarten megemaakt dat Windows van de éne op de andere dag de netwerkkaart niet meer zag. In dee meeste gevallen was een re-install van de driver voldoende echter bij één specifiek geval vindt ewr nu (met die driver) geen communicatie meer plaats. In Knoppix werkt het wel en hij heeft een doodleuk uniek MAC-adres. Hij heeft een losse Edimax-nic. Iemand bekend met dit of een soortgelijk probleem? Ik heb in Windows ook al geprobeerd om een echte kale reinstall te doen van de device drivers maar ook dit heeeft niet gewerkt. De andere nic in z'n pc werkt wel gewoon dus het is niet het ewen of andere miniport en/of tcp/ip issue. Maar wat kan het wel zijn?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

csteelooper schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:49:
[...]

Ik heb op mijn Asus P4XP-X mobo ook een VIA Rhine II Fast Ethernet adapter en ik heb een doodleuk uniek mac-adres. Bovendien is het gewoon onder zowel knoppix als Windows hetzelfde. Heb ik dan nu zo'n heel ander kaartje dan dat van de Medion PCs? Zo nee, dan kunnen de mensen met een VIA Rhine II anders ook de lan-driver van ASUS eens proberen.
Dat laatste is een goede tip, anders wil die van www.viaarena.com ook wel werken ;)

Er is niets mis met de RhineII (of vermoedelijk III), het zijn de drivers die Medion meelevert die de boel verstieren :z
Ik heb overigens wel de laatste paar dagen iets heel anders meegemaakt, misschien kan dat er hier ook in: de laatste dagen heb ik bij verschillende mensen een weird probleem met hun netwerkkaarten megemaakt dat Windows van de éne op de andere dag de netwerkkaart niet meer zag. In dee meeste gevallen was een re-install van de driver voldoende echter bij één specifiek geval vindt ewr nu (met die driver) geen communicatie meer plaats. In Knoppix werkt het wel en hij heeft een doodleuk uniek MAC-adres. Hij heeft een losse Edimax-nic. Iemand bekend met dit of een soortgelijk probleem? Ik heb in Windows ook al geprobeerd om een echte kale reinstall te doen van de device drivers maar ook dit heeeft niet gewerkt. De andere nic in z'n pc werkt wel gewoon dus het is niet het ewen of andere miniport en/of tcp/ip issue. Maar wat kan het wel zijn?
Heeft hij in Windows wel een MAC of komt hij niet eens zover? Wat voor melding krijg je bij een ipconfig /all? Als daar socketfouten gemeld worden kan het zijn dat je Winsock gaar is, daar zijn fixes voor te downloaden. In ieder geval wijst dat het bij Knoppix werkt erop dat de hardware (welke chip? vast een RTL8139 ofzo...) zelf prima werkt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
dion_b schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:59:
[...]

Dat laatste is een goede tip, anders wil die van www.viaarena.com ook wel werken ;)

Er is niets mis met de RhineII (of vermoedelijk III), het zijn de drivers die Medion meelevert die de boel verstieren :z

[...]

Heeft hij in Windows wel een MAC of komt hij niet eens zover? Wat voor melding krijg je bij een ipconfig /all? Als daar socketfouten gemeld worden kan het zijn dat je Winsock gaar is, daar zijn fixes voor te downloaden. In ieder geval wijst dat het bij Knoppix werkt erop dat de hardware (welke chip? vast een RTL8139 ofzo...) zelf prima werkt.
Chip = RealTek RTL8139 Mac+Phy en werkt idd perfect. Windows geeft bij IPCONFIG gewoon een autoconfiguratie IP of de melding medium ontkoppeld... Maar soms (als er wel communicatie is) heeft ie ook gewoon een ip. alleen in Knoppix is de communicatie beter. Lijkt wel een overhead-verhaal. zal de kabel eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

csteelooper schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:18:
[...]

Chip = RealTek RTL8139 Mac+Phy en werkt idd perfect. Windows geeft bij IPCONFIG gewoon een autoconfiguratie IP of de melding medium ontkoppeld... Maar soms (als er wel communicatie is) heeft ie ook gewoon een ip. alleen in Knoppix is de communicatie beter. Lijkt wel een overhead-verhaal. zal de kabel eens checken.
Dat zou kabels kunnen zijn, of een apparaat die moeite heeft met de snelheid. Gooi eens de verbindingssnelheid handmatig op 10Mb half duplex...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 16-05 13:44
dion_b schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:37:
[...]

Honderd % dat de netwerk kaart gewoon helemaal dood was spontaan, zelfs zonder kabels kreeg ik geen mac/persoonlijk ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100784

ik zou gewoon medion bellen. dan komen ze hem halen en brengen ze hem weer netjes terug :D

(dit kan je doen als niets werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
dion_b schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:51:
[...]

Dat zou kabels kunnen zijn, of een apparaat die moeite heeft met de snelheid. Gooi eens de verbindingssnelheid handmatig op 10Mb half duplex...
UPDATE: is kabelprobleem... fixed now.
Pagina: 1