[W98] Wil alleen nog maar in veilige modus opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo mede computer liefhebbers :)

ik werd zojuist gebeld door een kennis met het volgende probleem:

als de computer aangezet wordt vraagt hij hoe er opgestart moet worden:
veilige modus, normale modus, veilige modus met netwerkdingen, etc

nu is het een fokkin tijd geleden dat ik met windhoos Windows 98 gewerkt heb en dit probleem is bij mij ook nooit voorgekomen.

zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij te helpen :) bvd

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 24-11-2004 22:47 . Reden: ele was een ] vergeten ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel (en ook je topic start 8)7 ) aan - je typt namelijk per ongeluk Windows de hele tijd fout :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je wellicht iets meer informatie over sinds wanneer het probleem zich voor doet e.d.? We kunnen namelijk moeilijk gaan gissen naar de oorzaak :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

opstarten in dos-modus...
Scanreg/fix...

Waar het gebleven is in XP is mij een raadsel, maar het loste vaak wat problemen op... ;)

• Chrissels
  • Laatst online: 29-04-2022
WhAsSsAaA schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:57:
[...]
als de computer aangezet wordt vraagt hij hoe er opgestart moet worden:
veilige modus, normale modus, veilige modus met netwerkdingen, etc
[...]
Kies in eerste instantie voor 'Normaal' en kijk wat er vervolgens gebeurd.
Komt uiteindelijk hetzelfde menu naar voren, probeer dan 'Veilige modus'.

Verzamel even wat meer info (specs bijvoorbeeld.)
Vraag ook of er laatst iets is gewijzigd.

edit:

Probeer ook de menu optie 'Vastgelegd in logbestand', met BootLog Analyzer kan je de gegenereerde bootlog.txt makkelijk analyseren.

[ Voor 20% gewijzigd door Chrissels op 24-11-2004 23:20 ]

Verwijderd

ik heb onlangs nog zo een probleem opgelost door bij apparaatbeheer
alle apparaten die dubbel vermeld staan te verwijderen

(hij was aan het blaten over iets met geluid en zo)

• WhAsSsAaA
  • Niet online
Hmmz sorry voor mijn typefouten ;X

maar meer informatie over de computer hmmz, het is een vrij oude simpele pc, pentium 3 800 mhz ongeveer schat ik zo. voor de rest jah uhm een video kaart in de trend van 16/32 mb, onboard geluidskaart dacht ik en netwerkkaart voor kabel internet.

Hij zei dat als de computer de optie normaal gegeven werd dat hij gewoon weer uit ging :X heel vaag allemaal.
alleen via de optie veilige modus komt windows naar voren en kan er actief 'gemuist' worden.
ik heb het zelf nog niet gezien, werd gisteravond gebeld en kon niet meer heen :( dus verder weet ik het ook niet. zondag ga ik erheen kijken, maar ik dacht als er al wat tips zijn weet ik iig wat ik kan proberen :) thx

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 12:57
opstarten in veilige modus en alle apparaten verwijderen, opnieuw opstarten en kijken of ie het dan doet. zou moeten helpen in geval van een driver probleem. anders is de kans good dat er spyware opzit en zou ik programmas als adaware of hitmanpro meenemen

• WhAsSsAaA
  • Niet online
ah THX :D dat is wel snelle reactie

ik dacht er zelf aan om ad-aware + spybot s&d mee te nemen :)

THx, but have to go to school now :X

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36
Klinkt misschien raar, maar meet de cmos batterij even door. Als deze leeg is komt dit probleem wel eens voor.

• WhAsSsAaA
  • Niet online
Goed,
ben net heen geweest, en heb het volgende ondervonden:
als je de computer aandoet gaat ie gebruikelijke tests doen (hdd ed) dan krijg je dat blauwe scherm te zien met windows is aan het laden.
Daarna geeft de computer de melding dat er een beveiligingsfout in Windows is en dat de computer opnieuw opgestart dient te worden met een toets, als je dat doet gaat hij gewoon uit :X
In veilige modus ad-aware gedaan 38 dingen verwijderd waaronder 1 reg key
en antivirus scan (norton pro 2k4) maar ik heb geen Spybot S&d kunnen doen want hij zag de cd-rom drive niet in veilige modus

Verwijderd

pfff, als je je voordoet als computer expert en dan hier een stap voor stap komt vragen... (dat is de indruk die ik krijg, sorry als ik mis ben)

iig, dat blauwe scherm zal wel weer checkdisk zijn of zo (of wat staat er anders op)

wat ik deed toen ik enkele jaren geleden mijn computer weer eens in puin draaide (en ik er bovendien niet te veel van wist): gewoon windows 98 erover installeren, werkt heel dikwijls en is vrij nuttig als weer eens een essentieel onderdeel beschadigd is. helaas leer je er niet zo heel veel mee (maar het is maar de vraag hoe waardevol kennis van 98 nog is nu)

en die apparaten truuk? (aan de symptomen te horen is het dat niet)

• WhAsSsAaA
  • Niet online
Mwa ik kom niet echt als expert over :X als je dat denkt sorry maar verkeerd begrepen :), maar aangezien ik +- maandje terug al windows 98 er bij hun opnieuw heb opgezet dachten ze dat ik dit ook wel wist, :S
maja installeren is 1, maar met fouten omgaan :(
en dat blauwe scherm is dat laadscherm van windows, net zoals je bij XP zo'n groen / blauw balkje heen en weer ziet gaan.

• Chrissels
  • Laatst online: 29-04-2022
Probeer deze eens:
Chrissels schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:14:
[...]
Probeer ook de menu optie 'Vastgelegd in logbestand', met BootLog Analyzer kan je de gegenereerde bootlog.txt makkelijk analyseren.
Pagina: 1