Toon posts:

Vraagje Norton Ghost versie 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat Norton Ghost (NG) in tegenstelling tot NG 2003 onder windows werkt. D.w.z. dat je een image kan maken onder windows.

Nu mijn vragen:
1)als je een image maakt van C: krijg je dan niet een melding dat er de bestanden die in gebruik zijn niet gekopieerd kunnen worden?
2)is het ook mogelijk om onder windows een image terug te zetten naar C? Lijkt mij niet kunnen mdat er dan bestanden overschreven dienen te worden die in gebruik zijn door Windows
3)Als ik het goed heb begrepen kan er vanaf de NF cd worden geboot. Kan ik dan wel een image terugzetten op C?
4)Kan NG omgaan met NTFS partities.
5)Ik heb nu NG 2003. Die kan ik echter niet gebruiken omdat er geen diskettestation in mijn pc zit en ik kan de C schijf onder DOS niet benaderen omdat ik NTFS partities heb. Daarom denk ik erover om NG 9 aan te schaffen. Ik twijfel echter of ik NG 9 wel kan gebruiken.

Kan iemand mij uitkomst bieden?

alvast bedankt

MEH

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op Got *
I.p.v. je vraag te beantwoorden verwijs ik je liever naar de Computer!Totaal waar Norton Ghost 9.0 en Acronis True Image 8.0 worden vergeleken en getest.

Al je vragen worden daar beantwoord. En voor de conclusie: Acronis heeft meer mogelijkheden en is € 30,= goedkoper. :)

1. Nee
2. Nee
3. Ja
4. Ja
5. ? Dat moet jezelf bepalen.

Toch maar de antwoorden. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 24-11-2004 21:57 ]

ARME AOW’er

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:01

markvt

Peppi Cola

4: ja

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de antw. Ik heb het artikel gelezen, maar ben toch met de gstelde vragen blijven zitten.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:58:
Hartelijk dank voor de antw. Ik heb het artikel gelezen, maar ben toch met de gstelde vragen blijven zitten.
Vreemd, daar haal ik de antwoorden vandaan. :)

Overigens zou ik bij 2003 blijven. Zo vreselijk vernieuwend is de 9.0 versie niet. Alleen de mogelijkheid een image onder een draaiende Windows te maken is makkelijk. Aan de andere kant, 2003 start je op en je gaat wat anders doen en als je dat maar lang genoeg doet is Ghost klaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Guardian Angel op 24-11-2004 22:01 ]

ARME AOW’er

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:07
Je kan toch gewoon met NG 2003 een bootcd maken, wat maak je je dan druk over het ontbreken van een floppydrive?

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-08 19:58
Een image maken onder Windows betekent dat als je zegt tegen Ghost: "Ik wil een image van mij C: in een bestand op D: zetten" het in principe niet gebeurd in windows.

De computer zal nadat je de wizard doorlopen hebt opnieuw opstarten en zal Ghost opstarten inplaats van windows. Als Ghost klaar is met dumpen dan zal de computer weer opnieuw gestart worden en zal Windows geladen worden.

Dit geld ook als je een image terug wilt zetten.

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:50
Norton Ghost 2003 werkt bij mij gewoon met NTFS hoor! En een diskettestation heb je ook niet nodig. Heb ik namelijk ook niet in mijn comp zitten.

Verwijderd

ik heb zelf beide versies, onder windows een image wegschrijven met ghost 9 werkt goed. je kan met deze versie GEEN boot disk/cd's maken wat een gemiste optie is. Ghost9 is puur voor de consument uitgebracht.

2003/ghost 8 enterprise is nog steeds d proffesionele versie die ook door bedrijven gebruikt worden. Aanrader dus ten op zichte van 9.

Verwijderd

Topicstarter
Guust Flater schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:25:
Norton Ghost 2003 werkt bij mij gewoon met NTFS hoor! En een diskettestation heb je ook niet nodig. Heb ik namelijk ook niet in mijn comp zitten.
Iedereen hartelijk dank.
Ik heb (zie ik nu pas) NG 2002 (en niet 2003) en daarmee kan ik met de Norton Ghost Boot Wizard alleen diskettes aanmaken. Ik heb hiervoor volgens mij dus een diskettestation nodig en die zit niet in mijn pc.
Conclusie: ik heb niks aan NG 2002 op deze pc?

Alvast bedankt

Verwijderd

Waar ik wel tegenaan liep met NG2003, was dat ie niet overweg kon met SATA schijven.

GHST 9 deed het wel met SATA.

Ik weet niet of dit een vel voorkomend probleem is, maar ik vond het het vermelden waard.

Verwijderd

Harley538 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:21:
Een image maken onder Windows betekent dat als je zegt tegen Ghost: "Ik wil een image van mij C: in een bestand op D: zetten" het in principe niet gebeurd in windows.

De computer zal nadat je de wizard doorlopen hebt opnieuw opstarten en zal Ghost opstarten inplaats van windows. Als Ghost klaar is met dumpen dan zal de computer weer opnieuw gestart worden en zal Windows geladen worden.

Dit geld ook als je een image terug wilt zetten.
Je bedoelt dus dat het nu automatisch gaat om een image te maken of te restoren ipv het starten van een Ghostflop na een herstart van je PC.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
even een kickje

is deze ghost 9 in tegenstelling tot 2003 wel compitable met raid? want ik heb een image staan die ik graag terug wil maar ghost herkent mijn image niet in 2003 want ik heb het er best voorover om daar de nieuwere versie voor te kopen. bij 2003 werkt het niet met mijn 2 seagate s-ata schijven met een sillicon 3114 raid controller. en die wil ik dus terug krijgen op mijn raid config.

[ Voor 23% gewijzigd door Avvd op 14-12-2004 23:55 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik neem aan dat ie dat wél is, aangezien hij (zover ik begrepen heb) z'n images onder windows draait, dus ook met de driverondersteuning van windows :)

• Avvd
  • Niet online
maar er staat nou dus geen windows meer op en ik wil die image terug krijgen in ms-dos met de osptartdiskette en in 2003 wordt die raid controller niet odnersteund

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als je geen dos-driver voor je controller hebt/vindt is dat hopeloos vrees ik...

• Avvd
  • Niet online
en als ik die nou wel heb. hoe moet ik deze dan ooit toevoegen aan die bootdiskette
Pagina: 1