[WIN XP]Keyb werkt niet tenzij boot in foutopsporingsmodus

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aCCuReRaS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 13:24
Ik heb een zeer vreemd probleem.

Als ik Windows XP Pro normaal boot, werkt mijn keyboard niet, als ik XP boot in foutopsporingsmodus, dan werkt mijn keyb zonder problemen.

Iemand suggesties?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Meer info graag. Werkt je toetsenbord op PS/2 of USB? Is het ineens gekomen of na een verse installatie? Heb je wellicht net SP2 erop gezet?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• aCCuReRaS
het is een laptop keyb (Acer Travelmate 654LCi), ik was sp2 aan het installeren, maar moest rebooten, en net toen sp2 download klaar was, heb ik installatie van sp2 onderbroken om te rebooten

of het aan sp2 ligt weet ik niet, maar die kans zit er wel in

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je zou eens in de safe-mode je keyboard driver kunnen verwijderen.
Als het goed is zal windows hem dan weer opnieuw installeren als je weer gewoon boot.
Misschien is de driver een beetje in de kreukels ligt.

Verder zou het een hardware conflict met een ander apparaat kunnen zijn, maar dan zou je het gelijk wel merken. Of heb je nog iets nieuws geinstalleerd/gewijzigd?

Senile! Senile Oekaki

• Turanmegil
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik heb ditzelfde probleem |:( . Ik heb ook een travelmate 654LCI (ik weet dat er veel mensen acer slecht vinden maar tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad). en na een update van windows XP werkte mijn keyboard niet meer. (was geen SP2 voor zover ik weet)

Maar ik het keyboard werkt in het BIOS en in veilige modus gewoon goed. Niks aan de hand (staat wel dat het een 101/102 key of microsoft natural keyboard is en dat lijkt me toch raar voor een laptop keyboard maar goed) maar in "normale" windows XP geeft device manager een fout bij het touchpad ("Device cannot be started" of zoiets dergelijks). Deze gedisabled en gereboot. En hierna geeft deze dezelfde melding als bij het keyboard. Drivers verwijderd. En na de nieuwe installatie hetzelfde probleem. De drivers van acer er overnieuw opgezet. Probleem blijft.

Nu heb ik een windows overnieuw erop gezet en waarempel het toetsenbord doet het weer! tot ik windows update draai hierna weigert het keyboard weer dienst.

Ik heb wel gevonden op de Acer site dat je een bios update moet doen voordat je SP2 gaat installeren. Deze heb ik nog niet gedaan (doe ik vanavond ik zit nu op mijn stage :O ) en ik hoop dat deze het probleem verhelpt. Maar als iemand nog ideeen of tips heeft hoor ik het natuurlijk graag.

• aCCuReRaS
nu werkt mijn keyboard helemaal niet meer.

wel in linux, bios, en windows veilige modus.

ik heb die bios upgrade gedaan, zonder resultaat. ik vraag me af wat ervoor zorgt dat mijn keyb niet werkt in normale modus?

• Turanmegil
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik heb de bios update gedaan en het werkt nu wel. Maar voor zover ik weet heeft Acer geen oplossing voor SP2. Dus je moet je windows overnieuw installeren en dan niet SP2 installen want dat werkt dus niet. Ik heb nu alleen sp1 en dat werk gewoon zoals het hoort.
Pagina: 1