USB-aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Help!

Mijn computer start niet meer op! Ik had een USB aansluitng aan de ene kant met de 4 draadjes netjes gesoldeerd, aan de andere kant ook, maar andersom!!

Testen, printer erin... Reboot, brandlucht... kortsluiting dus.

Nu start mijn computer niet meer op, alles doet het normaal maar ik krijg geen post piepje en geen beeld. Na +- 10 seconden houdt mijn videokaart-fan ermee op. Wat kan er aan de hand zijn? Alle fans draaien normaal, geen rare brandlucht ofzo...

Help!! :|

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
geen rare brandlucht ofzo...
brandlucht... kortsluiting dus.
:? 8)7

Wat rook er igg naar brand?

• Tim_R
De voeding rook naar brand.

Maar als ik probeer op te starten doet alles het (fan enzo) maar hij start gewoon niet op...

Wat is het waarschijnlijkste? Ik denk zelf dat het aan mijn mobo ligt maar ik heb geen materiaal om te testen... :|

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:54
Waarschijnlijk is de 5V lijn van de voeding doorgebrand. Even door(laten)meten of andere voeding proberen (zonder je eigen gemaakte kabel natuurlijk ;-) ).

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29
Timmyboy_ schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:51:
De voeding rook naar brand.
Wat is het waarschijnlijkste? Ik denk zelf dat het aan mijn mobo ligt maar ik heb geen materiaal om te testen... :|
Volgens mij is je voeding overleden... Meestal gaan de fans inderdaad één keertje rond, verder lijkt alles dood te zijn.
Probeer als eerste de voeding te vervangen iig. Uiteraard _kan_ het mobo ook kapot zijn, maar ik denk toch eerder de voeding. :)

-

• Tim_R
Ik heb geen andere voeding om te testen, behalve een 300W zonder p4 stekker en dat werkt met me prescott zeker niet...

Kan het, dat als ik een andere voeding aansluit en me mobo toch kapot is, die voeding ook doorbrandt? MayB n00b-vraagje... B)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Timmyboy_ schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:36:
Ik heb geen andere voeding om te testen, behalve een 300W zonder p4 stekker en dat werkt met me prescott zeker niet...

Kan het, dat als ik een andere voeding aansluit en me mobo toch kapot is, die voeding ook doorbrandt? MayB n00b-vraagje... B)
Dat kan gebeuren ja. Maar die kans is redelijk klein denk ik.

• Tim_R
Dus jullie raden mij aan de voeding terug te sturen, te laten testen en garantie te claimen >:) , en als dat niet werkt een nieuwe kopen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Nope; laten testen en als ie kaduuk is een nieuwe kopen. garantie claimen op iets wat je zelf ter zielen hebt laten gaan is lame.

Pvouput live

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29
Timmyboy_ schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:14:
Dus jullie raden mij aan de voeding terug te sturen, te laten testen en garantie te claimen >:) , en als dat niet werkt een nieuwe kopen?
Wat denk je zelf :?

Je mag vrolijk €50 aan onderzoekskosten bijbetalen... zou ik dus niet doen. :)

-

• Tim_R
Nouja ik heb dan dus maar besloten een nieuwe voeding te kopen...

Welke zal ik nemen? Ik twfijel nog tussen deze en deze ...

Welke zouden jullie mij aanraden?
Persoonlijk neig ik naar de Enhance, het zijn beide A-merken en die is goedkoper :)

BTW nu heb ik de Aopen...

EDIT: Nu zie ik hier dat deze voeding Shortcut Circuit Protection heeft... Echt iets voor mij >:) . Maar wat moet ik me hiebij voorstellen?

[ Voor 24% gewijzigd door Tim_R op 25-11-2004 17:26 ]

• Tim_R
Ik heb mijn 5v getest door een led met weerstand aan een molex te hangen maar dit werkt gewoon, ook op de 12v. Mag ik hieruit de conclusie trekken dat er met mijn 5v-lijn niets mis is? :|

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Timmyboy_ schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:42:
Ik heb mijn 5v getest door een led met weerstand aan een molex te hangen maar dit werkt gewoon, ook op de 12v. Mag ik hieruit de conclusie trekken dat er met mijn 5v-lijn niets mis is? :|
Gewoon testen. Zonder een werkende voeding kom je er niet achter of het daar aan ligt.

Anders is je mobo naar de kl*te. Maar hoe dan ook moet je eerst een andere voeding proberen. Kan je er van niemand een lenen, van een goede vriend ofzo, die die tijdelijk uit ze kast sloopt.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Nja, het kan ook nog zo zijn dat zowel je voeding als mobo stuq is, want als hij nog wel 5V geeft, en je pc toch niet meer boot, zit er toch meer fout. Maar probeer zowiesow eerst even een nieuwe voeding, want nadat er rook uit kwam kan je die dus zowiesow dus al niet meer vertrouwen. Je wilt toch geen fik?

• Tim_R
RS_003 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:22:
Nja, het kan ook nog zo zijn dat zowel je voeding als mobo stuq is, want als hij nog wel 5V geeft, en je pc toch niet meer boot, zit er toch meer fout. Maar probeer zowiesow eerst even een nieuwe voeding, want nadat er rook uit kwam kan je die dus zowiesow dus al niet meer vertrouwen. Je wilt toch geen fik?
Nee uiteraard niet maar ik heb geen voeding om te testen... Nja ik zal maar eens een bezoekje aan de lokale pc-boer brengen...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Neem een oude HDD die evt dood mag, sluit pootje 4 en 6 kort van de ATX voeding (groen en zwart), en steek de stekker erin. Zo start de PSU op zonder moederbord en kun je de voeding nameten met een multimeter.

[ Voor 3% gewijzigd door Atlas op 25-11-2004 19:12 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Tim_R
Nou heb ik dus de lokele PC-boer gebeld en het verhaal netjes en eerlijk uitgelegd, en volgens hem, en ook volgens Informatique, ligt het aan het moederbord.

Nu breng ik dus morgen mijn pc weg om het mobo te laten testen a 36,- en een nieuw mobo te kopen a 120,-. Dat is dus nog best redelijk, voor een paar draadjes verkeerd solderen :+

Ik ben dan blij dat het opgelost is want ik zat er nog best wel mee in mijn maag.

Ik rijd vanuit hier (Limburg) niet naar Rotterdam (Informatique) om ff een mobo te laten testen a 72,50 (!!) en een nieuw te kopen a 116,-. Dit vind ik dan ook direct een vreselijk slecht punt aan de service van Informatique, je koopt voor 1600,- aan onderdelen en betaalt dan 60,- omdat je pc 'Niet-Informatique' is...

Als ik mijn pc daar had laten assembleren a 50,- dan had ik die niet hoeven betalen :? . Belachelijk dus eigenlijk... Je assembleert je pc toch ook zelf om geld te besparen?
Pagina: 1