Toon posts:

[Linux] Parallele poort modus veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een Compaq Contura 400C. Met daarbij een D-Link DE620, een ethernet adapter die je aan moet sluiten op de parallele poort.

Met elke distributie die ik geprobeerd heb hangt mijn hele systeem nadat ik iets met de adapter wil gaan doen. Nu heb ik in de linux driver gekeken en daar stond dat de parallele poort op uni-directioneel moest staan. Nu is het probleem dat de laptop standaard de paralelle poort op bi-directioneel zet.

In deze laptop kan ik niet in de BIOS komen :'( , en ik kan dus niet de parallele poort modus veranderen (kan wel via setup utility van Compaq het adress veranderen).

Nu is dit niet zo'n probleem onder Windows en DOS omdat Compaq een programmatje heeft waarmee je de poortmodus kan veranderen.

Maar nu wil ik in Linux de poort modus veranderen naar uni-directioneel.

Hoe doe ik dit?

(P.S. heb al verschillende linux distro's geprobeerd, Debian, RedHat en Slackware, alle zonder succes. DHCP en Static IP config maakt geen verschil, module parameters ook niet.)

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel schopje

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het lijkt me sterk dat een aparaat als een ethernet modem uni-directioneel nodig heeft? wil die dan niets terugsturen?

Welke driver gebruik je precies hiervoor?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de DE620.c driver,

quote uit de driver:

/*
60 * This driver assumes that the printer port is a "normal",
61 * dumb, uni-directional port!
62 * If your port is "fancy" in any way, please try to set it to "normal"
63 * with your BIOS setup. I have no access to machines with bi-directional
64 * ports, so I can't test such a driver :-(

Het is niet echt een modem, het is een ethernet adapter die je aan de parallele poort hangt, maar dat even ter zijde. Ik wil namelijk weten hoe ik de parallele poort modus in Linux verander.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 00:17 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik kan zo met google niets vinden (anders dan; zet hem in je bios goed)
Je zou een paar van die kleine programma's kunnen bekijken en zien hoe ze de status van de poort veranderen, eventueel om de source bij compaq vragen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

http://h18007.www1.hp.com...tura/us/locate/4_876.html

Daarmee kun je de BIOS partitie opnieuw aanmaken (compaq partitie met bios tools) en kun je met F10 in je bios komen..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 00:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
@De Generaal: Ik heb nu de Compaq F10 partition werkend, maar ik kan nog steeds nergens iets vinden over pallele poort modus. :/
Pagina: 1