[Debian] GeForce driver installatie

Pagina: 1
Acties:

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021
Is er iemand die mij kan helpen met het installeren van de nVidia drivers ?
heb zelf wat rondgezocht op internet maar tevergeefs, allemaal dooie links.
Heb dus bij www.nvidia.com de nieuwste driver gedownload, netjes de X afgesloten (process id opgezocht van gdm en met kill afgesloten) daarna als root zijnde naar de driver gegaan.
'sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-6629-pkg1.run' gedaan, kwam ook netjes met de installer (zoals ik gewend ben van mandrake en suse)
Komt met de melding dat hij geen precompiled packages heeft (ook dit vindt ik nog vrij normaal) en dat hij ze zelf moet gaan compilen, maar hier komt et em: kan de source tree van mijn kernel niet vinden.
Toch heb ik deze netjes geinstalleerd (Kernel 2.6.8-1-386)
deze staan er allemaal op:
kernel-patch-debian-2.6.8
kernel-source-2.6.8
kernel-tree-2.6.8
/edit heb nu ook de headers van de 2.6.8 kernel geinstalleerd
maar dit heeft geen verschil gemaakt.
bij (Control Center -> System Administration -> Linux Kernel) krijg ik een error (kan ook geen architectuur selecteren)

Zie ik nou ze erg iets over het hoofd :S, of ben ik echt zo'n newbie als ik dacht.
(Mijn distro is Debian Sarge, alles via apt-get geinstalleerd)

[ Voor 12% gewijzigd door The_Savage op 24-11-2004 20:59 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

heb ej al eens gekeken naar 'apt-cache search nvidia' ?
Volgens mij moeten daar een paar kernels tussenzitten die je wel tot nut zullen zijn ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• The_Savage
Helaas geen succes :(,
na als root zijnde apt-chache search nvidia te hebben uitgevoerd krijg ik een lijst met nvidia overclock progsel, maja daar ben ik niet echt naar opzoek.
Gebruik de volgende mirrors: ftp.debian.nl, ftp.tiscali.nl en later nog ftp.sunet.se toegevoegd

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dan heb je zeker 'non-free' en 'contrib' niet in je sources.list staan?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• The_Savage
hoe moet je dat dan doen ?
dit staat momenteel in mijn sources.list

laat maar, al gelukt :P

--> ik neem aan dat ik gewoon nvidia kernel 2.4.27 kan nemen (aangezien dit de enige in de lijst is)

[ Voor 110% gewijzigd door The_Savage op 24-11-2004 21:35 ]

Verwijderd

Je kan natuurlijk alles doen, maar of je het ook zelf wilt hangt natuurlijk van jezelf af. Mijn ervaring is dat distro-specifieke oplossingen *niet* altijd werken. Dus compile ik mijn eigen kernels en doe dan het sh NVI... commando. Dit werkt tot nu toe altijd. Van het nvidia pakket heb ik niet gehoord dat het niet werkt, maar dat wil niet zeggen dat het wel werkt.

Zo dat is duidelijk :+

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
The_Savage schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:24:
--> ik neem aan dat ik gewoon nvidia kernel 2.4.27 kan nemen (aangezien dit de enige in de lijst is)
Nee, je draait toch zeker geen 2.4 kernel ;) Probeer verder eens een symlink te maken van /usr/src/linux naar /usr/src/[kernelsource], en draai de installer van nvidia nogmaals :)

• The_Savage
Het is me uiteindelijk wel gelukt, netjes de drivers geinstalleerd... zou ook gewoon moeten werken, maar dat deed het dus niet :P
Probeer het zometeen nog wel een keer (ff debian opnieuw installen) weet nu zo ongeveer hoe het moet.

Kan iemand mij misschien een andere distro aanbevelen ?
Anders val ik gewoon weer terug op mandrake (heeft me nog nooit in de steek gelaten)
Het liefst een waarbij Qt en Qt-sharp (dus ook mono enzo) gewoon werken, ook het liefst met cedega ondersteuning
Pagina: 1