Is er iemand die mij kan helpen met het installeren van de nVidia drivers ?
heb zelf wat rondgezocht op internet maar tevergeefs, allemaal dooie links.
Heb dus bij www.nvidia.com de nieuwste driver gedownload, netjes de X afgesloten (process id opgezocht van gdm en met kill afgesloten) daarna als root zijnde naar de driver gegaan.
'sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-6629-pkg1.run' gedaan, kwam ook netjes met de installer (zoals ik gewend ben van mandrake en suse)
Komt met de melding dat hij geen precompiled packages heeft (ook dit vindt ik nog vrij normaal) en dat hij ze zelf moet gaan compilen, maar hier komt et em: kan de source tree van mijn kernel niet vinden.
Toch heb ik deze netjes geinstalleerd (Kernel 2.6.8-1-386)
deze staan er allemaal op:
kernel-patch-debian-2.6.8
kernel-source-2.6.8
kernel-tree-2.6.8
/edit heb nu ook de headers van de 2.6.8 kernel geinstalleerd
maar dit heeft geen verschil gemaakt.
bij (Control Center -> System Administration -> Linux Kernel) krijg ik een error (kan ook geen architectuur selecteren)
Zie ik nou ze erg iets over het hoofd
, of ben ik echt zo'n newbie als ik dacht.
(Mijn distro is Debian Sarge, alles via apt-get geinstalleerd)
heb zelf wat rondgezocht op internet maar tevergeefs, allemaal dooie links.
Heb dus bij www.nvidia.com de nieuwste driver gedownload, netjes de X afgesloten (process id opgezocht van gdm en met kill afgesloten) daarna als root zijnde naar de driver gegaan.
'sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-6629-pkg1.run' gedaan, kwam ook netjes met de installer (zoals ik gewend ben van mandrake en suse)
Komt met de melding dat hij geen precompiled packages heeft (ook dit vindt ik nog vrij normaal) en dat hij ze zelf moet gaan compilen, maar hier komt et em: kan de source tree van mijn kernel niet vinden.
Toch heb ik deze netjes geinstalleerd (Kernel 2.6.8-1-386)
deze staan er allemaal op:
kernel-patch-debian-2.6.8
kernel-source-2.6.8
kernel-tree-2.6.8
/edit heb nu ook de headers van de 2.6.8 kernel geinstalleerd
maar dit heeft geen verschil gemaakt.
bij (Control Center -> System Administration -> Linux Kernel) krijg ik een error (kan ook geen architectuur selecteren)
Zie ik nou ze erg iets over het hoofd
(Mijn distro is Debian Sarge, alles via apt-get geinstalleerd)
[ Voor 12% gewijzigd door The_Savage op 24-11-2004 20:59 ]