[XP] Wachtwoord van account verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:27
Als eerste, dit is geen hackpoging of whatever. Ik ben gevraagd door een vrouw van wie de man 2 weken terug is overleden, ze heeft de pc nodig om de belastings en verzekeringgegevens eraf te halen.

Het probleem is dat er op de computer een wachtwoord staat ingesteld (gewoon in Windows dus geen BIOS wachtwoord). Ik moet dus morgen zien dat wachtwoord te omzeilen cq te verwijderen zonder de data aan te tasten.

Hoe kan ik dit het beste gaan aanpakken?

Ik zat er aan te denken als 'Administrator' in te loggen en hopen dat op dat account geen wachtwoord staat maar ik ben liever voorbereid voor als ik daar morgen kom en dat is wel het geval :Y)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dit soort dingen zijn inderdaad lastig in dergelijke situaties. Heb je [google=retrieving windows administrator password] al geprobeerd? Er staan enkele zeer bruikbare dingen tussen namelijk, je bent niet de eerste die met dit probleem zit :)

• Spixo
Dit baart me toch wel zorgen:
Why can't I access my encrypted (EFS) files after resetting the password?

* Because in XP and possibly later service packs in win2k the password itself is used to encrypt the keys needed for EFS.
* Sorry, there is no way to recover the files once the password has been reset.
Stel je voor dat de data met EFS is beveiligd? Dan is het voorgoed verloren? :/

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
als je uiteindelijk niet achter het wachtwoord komt. Nieuwe XP installatie op een andere schijf. Dan kun je als het goed als administrator "take ownership" nemen van oude accounts.

hieronder: ohja, en Knoppix, is waarschijnlijk wel makkelijker (als je een beetje weet hoe het werkt)

[ Voor 33% gewijzigd door OnTracK op 24-11-2004 20:53 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Bij mijn weten wel ja, aangezien dat nu net de bedoeling hiervan is. Inderdaad krijg je dan dit soort uiterst penibele situaties. Echter, het lijkt me sterk dat veel thuisgebruikers het gebruiken. Ik zou gewoon op het beste hopen :)

Je kunt natuurlijk ook altijd Knoppix gebruiken om bij de files te komen trouwens (als er geen EFS gebruikt is dus).

Verwijderd

boot met knoppix
mount het station waar je windows op staat
zoek en delete alle pwl-files...
done...

• Spixo
OnTracK schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:51:
als je uiteindelijk niet achter het wachtwoord komt. Nieuwe XP installatie op een andere schijf. Dan kun je als het goed als administrator "take ownership" nemen van oude accounts.

hieronder: ohja, en Knoppix, is waarschijnlijk wel makkelijker (als je een beetje weet hoe het werkt)
Inderdaad Knoppix zou een optie kunnen zijn al lijkt het me mooier als het wachtwoord gewoon weg is. Dan kan ze gewoon haar pc blijven gebruiken en hoef ik geen reinstall te doen...

Al betwijfel ik of ze die pc gebruikte aangezien ze het wachtwoord van haar man niet weet ?!?! 8)7

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:32
Gebruik anders ERD commander, laat je gewoon toe om het paswoord te veranderen naar het zelf gekozen paswoord.

Niets deleten van profielen of veranderen van ownership

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:54:
boot met knoppix
mount het station waar je windows op staat
zoek en delete alle pwl-files...
done...
Erhm. dit is in de W9x tijd; en daarvoor heb je geen knoppix nodig, gewoon booten met F8/F5 om in dos te komen. Maar dat even terzijde.

Pvouput live

• Spixo
tc982 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:00:
Gebruik anders ERD commander, laat je gewoon toe om het paswoord te veranderen naar het zelf gekozen paswoord.

Niets deleten van profielen of veranderen van ownership
Voor zover ik zie kost dat pakket geld? 8)7

edit: Ik ben dus een Nederlander he ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Spixo op 24-11-2004 21:06 ]

Verwijderd

yup heb deze laatst op een win2k gebruikt werkt zeer simpel ;)
ff goed lezen wat je meot doen en dan kan je als administrator inloggen
Pagina: 1