HL2 CDKey gekregen bij 9800XT werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 21:40
Hoi,

Afgelopen zomer heb ik een Asus 9800XT videokaart gekocht, daarbij zat een coupon voor Half Life 2. Als die uitzou komen kon ik deze gebruiken om HL2 te spelen.

Nu probeerde ik HL2 te downloaden op de manier zoals ATI beschrijft (via steam), helaas werkt die manier niet. De opgesomde stappen zie ik helemaal niet staan in het steam programma. Dit zijn de stappen die ATI beschrijft:

How to install/Activate STEAM?

1. Download and install the STEAM client.
2. Create an account (account name is your email address)
3. From main menu choose "Games"
4. You'll then see: "My Games" vs "Available games"
5. Choose Half-Life® 2
6. It will request that you enter in your CD key (i.e. enter in your Half-Life® 2 key here)
7. The content will then stream to your computer.

Stap 3 en 4 kan ik nergens vinden in steam dus kon ik hem ook niet downloaden.

Nu heb de officiele cd's gedownload van usenet. Als ik dan het spel wil opstarten opent hij steam automatisch, ik neem aan voor het invullen van de key. Dus ik kies linksonderin van steam voor de optie 'Register an product i already own'. Als ik daar de gekregen key invul zegt hij dat de steutel niet goed is.

Mijn vermoeden is nu dat de cd key alleen geldig is op de versie die ik via steam zou kunnen downloaden en dus niet op de offciele 5cd versie.

Heeft 1 van jullie een idee? ik heb ati al gemaild maar die reageren niet(nu 5 dagern later).

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Beetje rondklikken en je vind het wel ;)
Helemaal geen moeite joh :)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:24
Typisch, ik heb even gekeken en bij mij staat het er wel gewoon tussen hoor :)

Probeer Steam anders opnieuw te installeren ofzo; het zou gewoon moeten werken :Y)

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

(jarig!)
Ik heb ditzelfde probleem... maar het schijnt dat je je steam account moet koppelen aan je Ati bedoeling ofzo??

SysSpec

• lak

lak

(jarig!)
Question
HL2 ATI CDKEY Owners Package Details - What do I get, how do I get it?

Answer

ATI/Half-Life 2 bundle owners may redeem their HL2 product key for the HL2 Bronze package or apply their voucher toward the purchase of either the Gold or Silver offers, receiving a credit equal to the price of the Bronze offer.

To redeem your ATI voucher for HL2 Bronze or upgrade to Gold or to Silver packages, you must first register your ATI CDKey to a Steam Account, then purchase HL2 on that account.

The HL2 "Bronze" Package consists of:
-- Half-Life 2*
-- Counter-Strike: Source
*(To be made available upon product's release.)

Here is a complete list of the HL2 offers:
Maar hoe je dat nou daadwerkelijk doet???

SysSpec

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 09:04
Installeer steam -> login -> play games -> et voila, c'est ici. Klik aan dat je Half-Life 2 wil gaan spelen, krijg je mooi schermje met onderaan de knop: Register the product that i already own... of iets in die geest. :+

Als je nog geen account had, dan moet je uiteraard eentje aanmaken 8)7

pepernooot

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28

gws24

Thinking is hard!

is niet zo niet zo moeilijk hoor :Y)

Dit is in ieder geval hoe ik het met mijn ati bon heb gedaan:

1) installer steam
2) maak een account aan (dan gaat ie steam connecten en updaten etc)
3) ga naar 'browse games - find new games to play' (krijg je een nieuw window)
4) onderaan het window staat een knop met 'register a product i already own' => klik erop
5) vul je cd-key in

Nu is je cd-key gekoppeld aan je steam account en zijn er 2 opties:

1) het spel wordt automatisch gedownload
2) ga via het hoofdmenu van steam en selecteer 'play games'. Nu zou je half life 2 moeten zien staan (want je hebt je cd-key geregistreerd). rechtsklik op halflife 2 en selecteer play game of iets dergelijks 'install game' (net even gecheckt bij CS:Source die ik nog niet gedownload heb). Aangezien je de game nog niet hebt zal ie het gaan downloaden/updaten.

weet even niet meer welke van de twee er nou eigenlijk gebeurde maar heb de download van het spel iig een paar keer stopgezet en moest het via de tweede manier weer voortzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door gws24 op 25-11-2004 01:53 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• lak

lak

(jarig!)
Thnx.. gelukt..

Had ik de eerste x ook al getryed, maar ik denk dat ik gewoon mijn serial verkeerd getypt heb.

SysSpec

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 14:37
Ik heb hem ook via steam en een ati coupon gekregen en het werkte bij mij prima (tot een leuke foutmelding dan)

Heb nu inmiddels alleen een Nvidia kaart :D

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• GAEvakYD
  • Laatst online: 01-12 21:40
Yeah hier is het ook gelukt maar dus wel op een hele andere manier als ati vermeld op hun website. Nu moet ik dus elke keer na een format weer die hele meuk gaan downloaden en maar hopen dat dat jaren ondersteund blijft. Je hebt op deze manier geen backup methode, of je moet met image software gaan werken.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 14:37
GAEvakYD schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:31:
Yeah hier is het ook gelukt maar dus wel op een hele andere manier als ati vermeld op hun website. Nu moet ik dus elke keer na een format weer die hele meuk gaan downloaden en maar hopen dat dat jaren ondersteund blijft. Je hebt op deze manier geen backup methode, of je moet met image software gaan werken.
Als je met je rechtermuisknop op HL2 kiest in je menu, dan zie je staan: "backup game files" . Als je dat doet, dan hoef je de volgende keer alleen maar in te loggen en een dir aan te geven.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

zal vanavond eens de doos van mijn 9600XT van zolder halen, als het goed is zit daar ook zo'n bon bij. Dan zal ik het ook proberen laat ik het hier wel wten als het lukt

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• lak

lak

(jarig!)
Zal dit trouwens in de toekomst een beetje de nieuwe manier van games aanbieden worden?? Volgens mij is dat wel een goeie stap in de richting... mensen zijn toch vaak te lui om naar de winkel te gaan ;)

SysSpec

• ErikRo
  • Laatst online: 03-10 17:38
ik moet zeggen het was wel makkelijk, even betalen met cc, 1 min werk , uurtje dloaden en klaar ik kon al spelen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Chaoss schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:04:
zal vanavond eens de doos van mijn 9600XT van zolder halen, als het goed is zit daar ook zo'n bon bij. Dan zal ik het ook proberen laat ik het hier wel wten als het lukt
ff op mezlef trug komen ;)

kheb mijn cd-key bon ff opgezocht, steam gedownload en acount gemaakt, vervolgens klikte ik op "browse games" dan komje in het scherm waar al die verschillende HL-packs getoond worden, dan klikje in de balk onderin op "register a product i already own" dan vul je je ati-cdkey in en dan gaatie downloaden.

bij mij issie nu bezig met dl'en... kzit op 20% van... 4,5GB :*)

die steam downlaod monitor is wel een beetje vaag want de aangegeven snelheid schommelt tussen de 650 en 950kb/s lijkt me toch wat snel voor een 2mbit adsl lijn ;)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00
misschien is het kilobit :o

Facts don't care about your feelings

• lak

lak

(jarig!)
Jaa.. klopt... gaf bij mij aan 3.2 mb/s ofzo... ach.. krijg je met zo'n nieuwe client, dies natuurlijk nog niet helemaal bug free ;)

SysSpec

Pagina: 1