[HL2] Klapt steeds naar desktop met volgende foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
HL2 KLapt steeds terug naar de desktop en ik krijg de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/fout.jpg

Specs:

MSI Neo2 P4
P4 2600HT
4x 256Mb DC
Gef FX5900

Geprobeerd:

-Search GoT
-Andere vga drivers
-Chipset drivers
-Andere reso
-Bios instellingen gepield - uiteindelijk naar default hielp ook niet

Verder: redelijk schone install - geen spyware (tx2 Hitman pro :P)

Help me out ik wil verder knallen :P

edit:

oh ja resizen lukte niet, download de pic ff dan is ie duidelijker

[ Voor 12% gewijzigd door Crash op 25-11-2004 09:09 . Reden: resize gefixed voor je :) ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Domus schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:37:
HL2 KLapt steeds terug naar de desktop en ik krijg de volgende melding:

[afbeelding]

Specs:

MSI Neo2 P4
P4 2600HT
4x 256Mb DC
Gef FX5900

Geprobeerd:

-Search GoT
-Andere vga drivers
-Chipset drivers
-Andere reso
-Bios instellingen gepield - uiteindelijk naar default hielp ook niet

Verder: redelijk schone install - geen spyware (tx2 Hitman pro :P)

Help me out ik wil verder knallen :P

edit:

oh ja resizen lukte niet, download de pic ff dan is ie duidelijker
Juist jah, bekijk je plaatje nou eens en denk je dan dat wij dat moeten kunnen lezen? :P
Link em ff dan :)
[img=600, 400, http://www.brazza.nl/users/demaa/fout.jpg]url=http://www.brazza.nl/users/demaa/fout.jpg[/img]

[ Voor 8% gewijzigd door Capa op 24-11-2004 23:01 ]

• MacDokie
Goed er is dus niemand die dit probleem heeft? Ben ik weer de enige dus :(

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:03
Domus schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:05:
Als het goed is staat er iets met een foutmelding mbt het geheugen?

Zo ja, dan ben je iig niet dde enigste ik heb er namelijk ook last van :/

Heb nu geen last meer van het haperen van het geluid alleen om het half uur oid (kan korter zijn) crasht HL2 en zie ik zo'n zelfde venster met een foutmelding mbt het geheugen... |:(

Verwijderd

Domus schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:05:
Ik heb er ook last van. Vroeger of later, soms al na 5 minuten.. Vooral bij laden van games..

IK heb laatst 512 erbij geprikt maar daarvoor had ik ook al last van crashes.. Soms naar desktop, soms restart pc opeens. Voor dat ik 512 erbij had geprikt waren het meestal blue screens. Dat nu niet meer maar nog steeds random restarts etc... :-(

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
HL2 heeft altijd goed gewerkt. Na een format opnieuwe gedownload (broze-ati bundle), en toen kreeg ik ook deze error. Toen steam eraf gegooit, en HL2 opnieuwe via steam gedownload, sinds dien werkt ie perfect.

Op de steampowered.com fora's zeggen sommige dat het een corrupte download is van hl2. Maar ik weet natuurlijk niet of je hem op CD heb of via steam...

• MacDokie
Ben dus niet de enige met dit probleem. Ik heb al gezocht op de halflife fora etc en het probleem komt wel vaker voor, maar wat het precies is weet niemand.

Ik heb net weer wat gepield met mijn bios, kijken of het nu beter gaat
DnY! schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:25:
HL2 heeft altijd goed gewerkt. Na een format opnieuwe gedownload (broze-ati bundle), en toen kreeg ik ook deze error. Toen steam eraf gegooit, en HL2 opnieuwe via steam gedownload, sinds dien werkt ie perfect.

Op de steampowered.com fora's zeggen sommige dat het een corrupte download is van hl2. Maar ik weet natuurlijk niet of je hem op CD heb of via steam...
Had ik er bij moeten vermelden...ik heb een steam versie via een Ati coupon.

Maar ik heb een Nvidia kaart...kan het daar iets mee zijn denk je? Die coupon heb ik gekregen van een kameraad die niet zo dol is op fps games.

[ Voor 61% gewijzigd door MacDokie op 25-11-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DnY! schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:25:

IK heb dus ook dezelfde problemen en ik heb de HL2 DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:03
Ik heb hetzelfde probleem inderdaad ook gehad, ook met de ATI coupon, na een keer steam helemaal te verwijderen en alles opnieuw te downloaden kon ik hl2 in een keer uitspelen (ja, in 1 keer ja, hl2 marathon :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:00

DinX

Motormuis

Je hebt toevallig niets met de hand geweizigd aan je config file ?
Ik kreeg deze fout nadat ik in m'n CS config file bezig was geweest. Per ongeluk 2 maal dezelfde toets gebind. Opnieuw geïnstalleerd, en het werkte terug. Veranderde ik het daarna weer opnieuw kreeg ik weer die fout. Enkel bij CS, niet bij HL2 in mijn geval. De gewijzigde regels weghalen en het werkte weer bij mij.

Ik heb em op DVD

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 26-11-2004 00:17 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Is er al een goede oplossing?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/pc/misc/hl2error.jpg

-2 keer opnieuw installen
-windowsgeheugen gevarieerd
-memtesten
-1 fout geheugen reepje :cry:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/pc/hardware/rip.jpg <- klikbaar

-weer opnieuw installen
-heel steam eraf
-weer opnieuw installen

en nu word ik echt gek :roll: vrij basic settings etc niets vreemds/extreems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze probleem ook gehad en opgelost. het komt gwoon doordat een ander geheugenvretend programma geheugenadressen inpikt en het spel zich hierin verslikt (denk ik he)

bij mij was dat vretend programma azureus die op achtergrond aan het downen/seeden was.

edit: dit gebeurde dus in farcry

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

dat zou dus niet moeten mogen.
Windows managed je geheugen, en ieder programma krijgt gewoon een gedeelte toegewezen. Zolang ieder programma in z'n eigen stuk blijft, is er niets aan de hand. Als ik dit zo lees, is er of een geheugen probleem, of worden de geheugen-pointers van hl2 in de war geschopt....

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Er lopen heel veel threads over de wereld over dit probleem... en een echt concrete oplossing heb ik nog niet kunnen vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Laatst online: 10-09 21:59
Tsja, dit is dus één van de 2 problemen die optreedt bij de "officieuze" versie, maar kennelijk is het geen "officieus" probleem aangezien het bij de retail ook voor komt. Voor de "officieuze" versie hebben ze de client.dll in de X:\install dir\HL2\BIN vervangen door een gepatch exemplaar en dan is het probleem weg.

Denk dat het niet zo moeilijk is die te vinden op het net, zoek naar "HL2 emporio ape fix". NB dit is GEEN crack!, maar een fix van een foute dll die dit geheugenprobleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
HL2 emporio ape fix? Ik weet toevallig dat de illegale ISO van HL2 ook van Emporio komt, zou dat dan de versie zijn van HL2 die Valve zelf verspreid heeft?

En heb je ideeen waar je die file vandaan kan halen? Heb al even gezocht maar vind niet zo veel eigenlijk..alleen maar info over die ISO dus. En daar ga ik me niet aan wagen aangezien ik nog wel vaker iets van Valve wil spelen.

edit:

En ik ben er inmiddels ook achter dat het een redelijk massaal probleem is:

http://www.halflife2.net/....php?t=51549&page=1&pp=15

Draad met meer dan 47 pagina's over dit probleem

[ Voor 42% gewijzigd door MacDokie op 29-11-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Dat had ik soms ook, het komt doordat je je settings te hoog hebt staan.
Dan trekt je geheugen het niet meer.
En ookal heb je de hele tijd 50+fps, toen ik mn setting lager had gezet had ik er nooit meer problemen mee.

Gewoon lager zetten dus.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Sry help niet.

Net van 1280x1024 naar 1024x768 gegaan, AA uit, alles op medium....

En nog geen 5 minuten kunnen spelen en het gebeurd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Laatst online: 10-09 21:59
Settings maken idd niets uit. Ik kreeg die melding al bij het opstarten net na het Valve logo. 2e keer proberen kwam ik tot het laden van het eerste level en vloog er halverwege uit.

De emporio ape fix werkte voor mij wel, maar ik durf niet te zeggen of het effect heeft op je online account. Mij boeit het niet omdat ik toch niet online speel, ik had ook geen zin in het hele registratie genuzel dus heb ik de bypass gebruikt juist om problemen met een geblockte account te voorkomen.

[ Voor 17% gewijzigd door FreeMen op 29-11-2004 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Goed, de ape fix dus. Hij werkt..eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tip voor de elevator level (de dokter in mesa black nog watte?) gebeuren... quicksave ff voordat de lift er daadwerkenlijk is en mocht ze vastslaan quickload en dan beweegt ze weer en gaat ze met je mee in de lift...

add ook ff aan je config.cfg de volgende regel: "ai_norebuildgraph 1"

dat maakt het laden van elk stukje level stukken sneller, en nu het uitstaat merk ik geen performanceverlies of zo....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
FreeMen schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:19:
Tsja, dit is dus één van de 2 problemen die optreedt bij de "officieuze" versie, maar kennelijk is het geen "officieus" probleem aangezien het bij de retail ook voor komt. Voor de "officieuze" versie hebben ze de client.dll in de X:\install dir\HL2\BIN vervangen door een gepatch exemplaar en dan is het probleem weg.

Denk dat het niet zo moeilijk is die te vinden op het net, zoek naar "HL2 emporio ape fix". NB dit is GEEN crack!, maar een fix van een foute dll die dit geheugenprobleem veroorzaakt.
En had gelijk. Hij werkt nog steeds en hij draait als een zonneke nu.

[ Voor 17% gewijzigd door MacDokie op 30-11-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Kan je nog wel online gamen?
Doe es ff CS: S spelen ;)
Heb namelijk het probleem in zowel source als hl2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrahairy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-07 21:16
Mensen, ik ondervind ook veel narigheid van dit probleem, maar tot overmaat van ramp werkt de fix van Emporio bij mij ook niet (zegt de hele tijd "Cracking Aborted!!!" ook al staat ales in de juiste dir). De jongens van Emporio staan niet bekend om hun goede end-user support, en een helpdesk nummer hebben ze verrassend genoeg ook niet. Kan iemand van jullie misschien helpen?

Gracias!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Xtrahairy schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:08:
Mensen, ik ondervind ook veel narigheid van dit probleem, maar tot overmaat van ramp werkt de fix van Emporio bij mij ook niet (zegt de hele tijd "Cracking Aborted!!!" ook al staat ales in de juiste dir). De jongens van Emporio staan niet bekend om hun goede end-user support, en een helpdesk nummer hebben ze verrassend genoeg ook niet. Kan iemand van jullie misschien helpen?

Gracias!
EMPORIO is de groep die de scene release gedaan heeft. De client.dll is wel degelijk een crack. Sorry hoor, maar om nou te gaan denken dat een losse file die je ergens download een officiele/officieuze fix is ? Beetje dom.

Ik weet niet of Steam in de nabije toekomst files gaat checken, maar je kan er op rekenen dat wanneer hij dat gaat doen, de accounts met zo'n gekraakte dll gebanned gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
sorted.bits schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:16:
[...]
EMPORIO is de groep die de scene release gedaan heeft. De client.dll is wel degelijk een crack. Sorry hoor, maar om nou te gaan denken dat een losse file die je ergens download een officiele/officieuze fix is ? Beetje dom.

Ik weet niet of Steam in de nabije toekomst files gaat checken, maar je kan er op rekenen dat wanneer hij dat gaat doen, de accounts met zo'n gekraakte dll gebanned gaan worden.
Ik heb mijn origineel weer teruggezet. De dll werkt inderdaad niet goed. Ik heb wel een tijd lang zonder problemen kunnen spelen, maar ik heb te vroeg gejuicht.

Helaas...sorry mensen.

edit:

Nou ze komen dus vandaag met een offciele update. 10 min spelen en wat denk je...boem
Kutzooi

[ Voor 9% gewijzigd door MacDokie op 02-12-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
dit klopt niet echt in dit topic

[ Voor 76% gewijzigd door ap0stah op 04-12-2004 10:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorted.bits schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:16:
[...]

die emperio hack zorgt er juist voor dat ie geen kontakt met de steam servers zoekt :| ?
Pagina: 1