Toon posts:

[php] meerdere css'en op 1 pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels gezocht op GoT en google, maar helaas zonder resultaat.

Het zit als volgt. Ik heb hier een website draaien op een lokale apache server met php. De webpagina bestaat uit een menu, een geinclude content (linkerhelft) en een geinclude nieuwsgedeelte (rechterhelft). Nu wil ik dus dat de hyperlinks in de linkerhelft zwart zijn en in de rechterhelft wit. Hoe los ik dit op?

Ik heb de linker geinclude page de css links.css meegegeven en de rechter geinclude page rechts.css. Alleen de laatst gelade page overruled telkens de css van de andere page als je begrijpt wat ik bedoel. Meerdere css'en op 1 pagina lukt dus niet.

Alle tips zijn welkom.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Doe es wat code laten zien.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

de linkerhelft een andere css class geven ?!
is toch het hele principe achter css !?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 06:29

Tux

Alle links in een bepaald gedeelte de class parameter meegeven en in de css:

code:
1
2
.links {color: #AABBCC;}
.rechts {color: #112233;}

code:
1
2
<a href="bla.htm" class="links">woei</a>
<a href="woei.htm" class="rechts">spef</a>

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:25

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit is gewoon een class meegeven aan een item. Zie tux boven me voor een voorbeeld.

Verder is dit allemaal clientside stuff; clientside zaken zoals HTML en CSS horen in Webdesign & Graphics. Echter, daar zullen ze dit topic waarschijnlijk niet open laten, dus sluit ik hem en verplaats hem niet :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.