Creative inspire computer-sub als Car-sub, kan dat??

Pagina: 1
Acties:

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

Illusion

(the art of)

Topicstarter
Ik heb een renault kangoo express (bestelbusje) met als enige inbouw mogelijkheid 10cm speakers in het dashboard. Daar zitten nu nieuwe JBL speakers in, maar daar komt bijna geen laag uit (ik heb in de winkel geluisterd, dit was het beste wat er te vinden was). Nou kan ik vrij goedkoop aan een aantal Creative 2.1 en 5.1 computer luidsprekersetjes komen (bijv. t2900 http://www.creative.com/p...ory=27&product=9025&nav=1 )
Maar ik heb nog nooit zo'n setje gehoord/gehad..
Dus bij deze 2 vragen:
1. Werkt die sub op iets van 12 volt, of moet er perse 220V in
2. Komt er voldoende laag uit om over een lawaaige :( Dieselmoter+wind heen te komen?

Alvast bedankt voor de moeite :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
1. Kan ook op 12v.
2. Helaas gaan die dingen niet echt hard.

Ik zou gewoon naar een andere (goedkope) oplossing grijpen!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

De logitech z2200 komt genoeg sublaag uit voor jouw kangoo. Ik weet de specs niet uit me hoofd maar hij staat nu op dit moment onder me bureau en ik voel hem bij laag volume onder in me buik.

maar terug naar jou vraag, ik weet niet of dit setje op 12 v draait maar je kunt ook nog altijd een 12-->220 v omvormer kopen

als dit lukt heb jij zoveel sub waar mensen met een dure installatie jalours op zullen zijn

• Illusion
  • Laatst online: 17:47

Illusion

(the art of)

Topicstarter
bedankt voor de replies.. helaas kan ik alleen aan de T2900 komen. Voor ca 25 euro per setje (helft van de winkelprijs). De site van creative is niet echt dat je zegt van gebruiksvriendelijk qua downloaden van manuals of complete specsheets (beide niet te vinden :( )

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry|IA schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:17:
1. Kan ook op 12v.
2. Helaas gaan die dingen niet echt hard.

Ik zou gewoon naar een andere (goedkope) oplossing grijpen!
Hoe kom je erbij dat die dingen op 12V werken? Je zult flink wat moeten modden om dat voor elkaar te krijgen. Daarnaast denk ik ook wel dat zo'n ding hard zat kan. De vraag is eerder of het kwalitatief ook nog wel goed zal klinken op hoge SPL's.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 19:10
kben hierin ook wel redelijk geïntreseerd.
Heb ooit es een logitech Z-540 in een Golf 1 gezet (wel op lichtnet)
en dat was meer dan behoorlijk geluid (en ja, ook luid, met sub op stil)
alleen zou ik wel es willen weten of je die kan modden naar 12V.
Want er mogen wel es nieuwe speakers in O-)

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
deepspace schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:54:
[...]

Hoe kom je erbij dat die dingen op 12V werken? Je zult flink wat moeten modden om dat voor elkaar te krijgen. Daarnaast denk ik ook wel dat zo'n ding hard zat kan. De vraag is eerder of het kwalitatief ook nog wel goed zal klinken op hoge SPL's.
Dat setje heeft een 230->12v trafo. En het gaat écht niet hard zat hoor. Ik weet natuurlijk niet wat jullie hard noemen, maar in een auto is ''hard'' harder dan wat thuis ''hard'' is. Voordat je alle bijgeluiden van de auto en het verkeer niet meer hoort zit je toch écht al een aantal dBtjes verder dan normaal :p.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry|IA schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:23:
Dat setje heeft een 230->12v trafo. En het gaat écht niet hard zat hoor. Ik weet natuurlijk niet wat jullie hard noemen, maar in een auto is ''hard'' harder dan wat thuis ''hard'' is. Voordat je alle bijgeluiden van de auto en het verkeer niet meer hoort zit je toch écht al een aantal dBtjes verder dan normaal :p.
Als er idd een 12V adapter bij zit dan is het probleem niet al te groot.

Daarnaast, een auto heeft way meer roomgain dan je thuis hebt hebt, dus dat compenseert weer een flink stuk. Gaat dus ook in de auto hard.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JT
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Ja, maar die goedkope setjes trekken het gewoon niet, verstandig is dan om gewoon een setje a la Logitech Z2200 te kopen ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1