Toon posts:

USB ingang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vandaag heb ik een ASUS MyPal 620 PDA gekregen met een cradle/docking station/whatever

alleen aan die cradle zit een usb kabel welke niet in mijn pc geplugged kan worden.

In plaats van een normale usb aansluiting heeft deze niet een halve opening om't zo te zeggen maar is de plug aan de voorkant helemaal dicht en zitten er alleen 4 kleine gaatjes in. ik hoop dat iemand dit herkent

wat moet ik hiermee doen? is er iets te koop om dit over te zetten naar een normale usb plug ofzo?

alvast bedankt

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:41
ik kan me niet voorstellen dat dat een usb kabel is, usb is een standaard namelijk, je hebt wel een paar verschillende connectors (usb a, usb b dacht ik dat het was)

als je nou eens een pic ofzo van die connector post, kunnen we misschien wat meer vertellen

Verwijderd

Topicstarter
oke 1 moment

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik geloof dat ik weet wat je bedoelt, ik heb ook zo'n connector op mijn MP3-speler. Ik kreeg de verloop-kabel er gewoon bij, lijkt me logisch als die er bij zit...

Ik geloof dat dit em is...
Afbeeldingslocatie: http://www.meditronik.com.pl/doc/mini/usb00822.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Tsunami op 24-11-2004 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vries39/usb.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 19:35 ]

Verwijderd

Nee die ziet er niet bekend uit :S

Misschien gewoon een kabel met een productie fout? Ik heb hier ook een A620 (BT) maar die heeft gewoon een usb aan z'n cradletje hangen, en ook de travel sync kabel heeft er gewoon een. Ik zou terug gaan naar de toko waar ie vandaan komt, want dit klopt volgens mij niet.

Verwijderd

Topicstarter
nou eeh ik had aan de voorkant van m'n pc een ingang waar'ie wel in paste maar daar heb ik toen per ongeluk al die pinnetjes (4) van plat gedrukt.. dus daar kan ik geen foto van plaatsten.. maar goed niemand weet dus wat dit is :P

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 20:09
Kun je dat zwarte ding dat erin zit er niet uithalen? als dat zou kunnen zou het moeten passen, verder ziet het er namelijk uit als een gewone usb connector.

homo sapiens non urinato in venti adversi

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:19

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:39:
nou eeh ik had aan de voorkant van m'n pc een ingang waar'ie wel in paste maar daar heb ik toen per ongeluk al die pinnetjes (4) van plat gedrukt.. dus daar kan ik geen foto van plaatsten.. maar goed niemand weet dus wat dit is :P
:? Je hebt had een aansluiting waar ie wel gewoon op paste? Dan weet je toch wat voor kabel het is? In ieder geval zit er aan de voorkant van pc kasten meestal alleen usb en soms ook firewire.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
hantheman.tk schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:44:
[...]

:? Je hebt had een aansluiting waar ie wel gewoon op paste? Dan weet je toch wat voor kabel het is? In ieder geval zit er aan de voorkant van pc kasten meestal alleen usb en soms ook firewire.
ja ik heb die aansluiting nog steeds wel maar daar kan'ie niet in.. want ik heb die pinnetjes dus platgedrukt.. dat ding ziet er gewoon net zo uit als een usb ingang alleen ik weet nog steeds niet wat voor geval het is omdat ik 'm er niet zelf in heb gestopt.. ik wil daar ook wel een foto van maken :S

• Haan

Haan

dotnetter

8)7 Ik begrijp er nu niks meer van. Waarom probeer je die kabel niet even aan de ACHTERkant van je pc dan?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vries39/usb2.jpg

die pinnetjes bij de bovenste ingang stonden dus eerst gewoon rechtuit.. nouja.. en nu heb ik ze dus per ongeluk allemaal plat gedrukt op 1 na ofzo.. (boeie)

Verwijderd

Topicstarter
hantheman.tk schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:47:
8)7 Ik begrijp er nu niks meer van. Waarom probeer je die kabel niet even aan de ACHTERkant van je pc dan?
daar zit niet zo'n ingang

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hantheman.tk schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:47:
Anders kijk je ff naar de foto van de stekker die hij postte. Dan zul je zien dat dit dus geen standaard usb-stekker is, dus hij kan frotten wat ie wil, in een normale usb-poort krijg je dit ding nooit.

@TS: Je zou inderdaad eens kunnen proberen of je dat zwarte stukje eruit te slopen is. Dan lijkt het me verder een normale usbstekker.

Die ene poort lijkt er inderdaad wel geschikt voor. Wat dit dan voor wazige afwijking van de standaard is weet ik nie, maar misschien kan je eens proberen om die pinnetjes weer recht te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 24-11-2004 20:11 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Haan

Haan

dotnetter

Maar die usb poort daaronder dan?

Jij hebt dan trouwens de eerste kast die ik ken met alleen usb-poorten aan de voorkant :)

Hoe heb je het trouwens voormekaar gekregen om die poort te slopen? Usb stekker passen maar op 1 manier, past het niet moet je de stekker even omdraaien ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Haan op 24-11-2004 19:53 ]

Verwijderd

Het lijkt me een goed idee om Asus te bellen... :x

Verwijderd

Topicstarter
warempel jongens jullie zijn geniaal de meest simpele handeling ooit en ik heb dat zwarte stukje eruit gekregen

ik zal eens even kijken of't nu werkt (denk't wel)

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

volgens mij heb je gewoon die usb ingang gesloopt,
en zit dat zwarte gevalletje wat in je usb poort zat nu in je connector van je kabel ;)

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

dj_tsunami schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:25:
Ik geloof dat ik weet wat je bedoelt, ik heb ook zo'n connector op mijn MP3-speler. Ik kreeg de verloop-kabel er gewoon bij, lijkt me logisch als die er bij zit...

Ik geloof dat dit em is...
[afbeelding]
Het stekkertje rechts is een USB die op je PC aangesloten moet worden.

De stekker links blijft dan over voor aansluiting op de PDA of op de craddle !
(Wat staat er in de handleiding ?)

[ Voor 51% gewijzigd door Brothar op 24-11-2004 19:53 ]

eagle

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Fidel schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:52:
volgens mij heb je gewoon die usb ingang gesloopt en zit dat zwarte gevalletje wat in je usb poort zat nu in je connector van je kabel ;)
Dat zou idd ook wel heel goed eens kunnen, maar hoe je dat dan voor elkaar krijgt :X 8)7 :+

En voor alle mensen die blijven roepen dat et een USB stekker is: dat is et nie (of nie meer :P) aangezien in een standaard usbstekker de ene helft open is, en dat zwarte stukje dus nu in de weg zit als je hem in een normale usb aansluiting wil stoppen!!!

Het gaat dus omdeze stekker:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vries39/usb.jpg

het andere plaatje was niet van de TS!!!

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 24-11-2004 19:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:53

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarschijnlijk connector de eerste keer er (te lomp) verkeerd om in gedaan en idd het zwarte ding uit de poort is dan blijven steken ofzow...

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
blablabla het is nu klaar dus..

bedankt.. slotje

Verwijderd

IDD Fidel...dat wilde ik net zeggen.... :)
8)7

• Haan

Haan

dotnetter

Orion84 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:53:
[...]

En voor alle mensen die blijven roepen dat et een USB stekker is: dat is et nie (of nie meer :P) aangezien in een standaard usbstekker de ene helft open is, en dat zwarte stukje dus nu in de weg zit als je hem in een normale usb aansluiting wil stoppen!!!

Het gaat dus omdeze stekker:
[afbeelding]

het andere plaatje was niet van de TS!!!
Dat is dan een usb-verleng kabel.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

hantheman.tk schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:58:
[...]

Dat is dan een usb-verleng kabel.
heuh :? heb je überhaubt het hele topic gelezen? het probleem is al opgelost en (vermoedleijk) verklaard en dan ga jij nog ff een compleet nieuwe theorie verzinnen die kant nog wal raakt (want dit lijkt nog in de verste verte nie op een usb verlengkabel) 8)7.

NOFI, maareh, dit soort opmerkingen kunnen een TS wel ernstig in de war brengen en topics nogal de verkeerde kant uit helpen ;)

• Haan

Haan

dotnetter

Orion84 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:02:
[...]

heuh :? heb je überhaubt het hele topic gelezen? het probleem is al opgelost en (vermoedleijk) verklaard en dan ga jij nog ff een compleet nieuwe theorie verzinnen die kant nog wal raakt (want dit lijkt nog in de verste verte nie op een usb verlengkabel) 8)7.

NOFI, maareh, dit soort opmerkingen kunnen een TS wel ernstig in de war brengen en topics nogal de verkeerde kant uit helpen ;)
Ik heb het hele topic gelezen ja. En ik weet niet hoe jouw usb-stekkers eruit zien, maar het plaatje van de TS is er gewoon een, net als het plaatje erboven..

En zoals ik al zei, als het op een usb-kabel lijkt, maar het 'stukje plastic' zit in de weg, dan is het hoogstwaarschijnlijk een verlengkabel. In principe ziet die stekker er net zo uit als de usb-poort op je pc, en als je snel kijkt lijkt het vaak sprekend op een gewone usb-kabel hoor. Nofi, maar ik denk dat ik meer van die dingen in m'n handen heb gehad dan jij ;)

Maargoed, ik was eigenlijk de ;) vergeten, het is natuurlijk nooit mijn bedoeling om verwarring te zaaien O-).

Pagina: 1