Frontpanel Audio op Audigy 2 ZS

Pagina: 1
Acties:

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Mede-tweakers,

In mijn nieuwe casemod heb ik een USB/Audio Frontpanel (meegenomen uit de gesloopte AOpen kast) gemonteerd in het raam bovenin om makkelijk gebruik te kunnen maken van Front-USB en Audio. De USB aansluiting is niet moeilijk want deze verloopt gewoon als vanouds via het moederbord, echter de audio-aansluitingen werken niet meer op het moederbord door het gebruik van een geluidskaart, in mijn geval de Creative SB Audigy 2 ZS.
Ik zie echter geen aansluiting op deze soundcard voor dit frontpanel-gevalleke.
Wel zit op deze Creative kaart een AD_EXT connector, deze gebruikt men om een eventueel 5,25"-paneel aan te sluiten met meerdere geluidsaansluitingen daar weer op. Deze connector bestaat uit twee 'delen' en het tweede deel (B op de foto) lijkt geschikt voor de LINE-OUT en MIC-IN aansluitingen op het Front Panel printje (zie de foto).

Zie hier een afbeelding van het kabeltje, als je goed telt merk je dat er 7 draadjes zijn
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/files/kabel.jpg

Zie hier de geluidskaart met een close-up van de connector
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/files/soundcard.gif

En tot slot, de aansluiting op het FP-printje
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thmedia/files/frontdevice.jpg

Gezien er zoveel kasten zijn tegenwoordig met Front Panel USB & Sound lijkt het me toch onvermijdelijk dat er meer mensen met dit probleem zitten. Vandaar dit topic, met gelijk mijn vragen?

Hebben jullie dit probleem ook?
Hoe hebben jullie het opgelost?

Weet iemand of ik het kabeltje op de eerder genoemde 'halve' connector werkend kan aansluiten.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 18:08
Is er iemand hier nog verder mee gekomen ????

Het lijkt (lijkt) alsof in de driverheaven de oplossing wordt aangeboden, maar ik wilde eerst checken of iemand dit heeft uitgetest.

Op de Audigy 2 ZS bevatten de twee headers aan rechterkant alleen digitale I/O.

Je moet de witte connector linksboven hebben. Even snel:

1 - Analog GND
2 - HP L
3 - Backpanel mute
4 - HP R
5 - Zie #3
6 - Mic in
7 - Key pin (??)
8 - VREF OUT
9 - MIC in mute
10 - Audio cable detect

Pin 1 is rechts, Pin 10 links.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 00:43
Bovenstaande heb ik uitgevoerd en het werkt in principe wel.
Alleen heb ik veel ruis van de microfoon. Wanneer ik het draadje goed aangedrukt hou, dan is de ruis wel weg.

Er schijnt een soort connector te zijn die vroeger voor de aansluiting van de cd-rom audio was. Die past in de connector waar ik nu al die pinnetjes los op aangesloten heb.

Je zou ze vast kunnen plakken met tape.

Ik heb dit topic geschopt omdat er nog steeds veel mensen zijn die met dit probleem zitten.

Verwijderd

Nou, dat kan je wel zeggen ! Want ik wil het ook wel eens opgelost hebben. Ik heb namelijk geen plek voor zo'n sweex multi panel.

Sandor