Dual Layer (DVD9) RW?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129859

Topicstarter
Zijn er al DUal-Layer (DVD9) rewritables te koop?
En zo ja, waar dan (regio Amsterdam?)
Ben er *heel* dringend naar op zoek.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120141

Ben er ook heel erg naar op zoek, maar heb ze tot nu toe nog nergens kunne vinde ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74239

Het laatste wat ik daarover heb gehoord is dat ze de kwaliteit daarvan niet hoog genoeg kunnen krijgen (SN-ratio). Ze bestaan gewoon nog niet. Zie ook http://www.zdnet.nl/print.cfm?id=38548

edit: blijkbaar bestaan ze dus wel......dat had ik nog niet meegekregen :) en dus toch weer niet +:

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 74239 op 25-11-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:08
Heb je de Pricewatch al bekeken?

Traxdata DVD+R 8,5GB DL 2,4x, per stuk (Jewelcase) €5,25
Verbatim DVD+R 8,5GB DL 2.4x, per stuk (Jewelcase) €9,80
Traxdata DVD+R 8,5GB DL 2,4x, 5 stuks (Jewelcase) €25,50

Argh, RW. Dom dom dom.

[ Voor 4% gewijzigd door Thralas op 24-11-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112085

Ik heb ze gezien bij dynabyte (ook online). Kosten 15 euro/schijfje. Had je ook via internet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:34
Anoniem: 112085 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:12:
Ik heb ze gezien bij dynabyte (ook online). Kosten 15 euro/schijfje. Had je ook via internet kunnen vinden.
Ook dat zijn geen DVD-RW (DL) schijfjes, lezen is een vak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112085

@arjanscholl Je hebt gelijk 8)7. Te snel geantwoord. Ik had beter moeten weten / lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129859

Topicstarter
edit: blijkbaar bestaan ze dus wel......dat had ik nog niet meegekregen :)
Waar maak je dat uit op dan? Ik zie het nergens staan.
En al helemaal niet waar ik dan eventueel een DL DVD+RW zou kunnen bestellen.
De prijs maakt me niet uit, ik heb er maar een paar nodig om DVD projecten op verschillende spelers te testen.
(en ja: ik weet wel dat het op de meeste spelers toch niet zal gaan werken, maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom waar je ze kopen kan, die DL DVD+RW, als ze dus al te koop zijn)

Anoniem: 74239

Aan de hand van de opmerking van eristof, heb ik er zelf ook weer overheen gekeken dat het idd geen dubbellayer was, zal wel aan eri liggen ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49042

Dit is welliswaar een oud topic, maar gezien mijn vraag over hetzelfde onderwerp gaat leek het mij niet verkeerd om hierin verder te gaan. Hoe zit het inmiddels met de dual-layer DVD rewritables? Ik zie ze zelf nergens liggen in de winkels. Zijn ze er al? En zo ja, zijn de huidige DVD (re)writers die DVD+R DL aankunnen dan ook automatisch geschikt voor DVD+RW DL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Anoniem: 49042 schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:16:
Dit is welliswaar een oud topic, maar gezien mijn vraag over hetzelfde onderwerp gaat leek het mij niet verkeerd om hierin verder te gaan. Hoe zit het inmiddels met de dual-layer DVD rewritables? Ik zie ze zelf nergens liggen in de winkels. Zijn ze er al? En zo ja, zijn de huidige DVD (re)writers die DVD+R DL aankunnen dan ook automatisch geschikt voor DVD+RW DL?
1. Hier staan ze al gewoon op de site: http://www.ddvd.info/nl/ Soieso kan je in de pricewatch redelijk makkelijk achter de verkrijgbaarheid van produckten komen. In de pricewatch zlef staat DL er nog niet bij maar in de verschillende shops wel.
2. Zoek de specs van je brander even op. Daar staat het allicht bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Brakkie op 25-09-2005 16:22 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb op de genoemde site gekeken maar ik vond geen DVD+RW DL in de "DVD+RW" categorie en ook niet in de "Dual-Layer DVD" categorie. Het zal wel aan mijn zichtvermogen liggen ;). Heb je een directe link voor me?

[EDIT] Ik heb voor de gein eens gekeken naar de specs van een aantal (duurdere) DVD rewriters. De websites van de fabrikanten noemen allemaal expliciet DVD+R DL, maar er wordt steeds niets gezegd over support voor DVD+RW DL. Als de schijfjes al verkrijgbaar zijn zou je toch ook verwachten dat de nieuwe, duurdere DVD rewriters het formaat zouden ondersteunen, toch?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 49042 op 25-09-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

HEhe goedemorgen, ik word wakker. Rewritables dus :P

[ Voor 92% gewijzigd door Brakkie op 25-09-2005 17:24 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-07 21:01
Anoniem: 49042 schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:49:
[...]

Ik heb op de genoemde site gekeken maar ik vond geen DVD+RW DL in de "DVD+RW" categorie en ook niet in de "Dual-Layer DVD" categorie. Het zal wel aan mijn zichtvermogen liggen ;). Heb je een directe link voor me?

[EDIT] Ik heb voor de gein eens gekeken naar de specs van een aantal (duurdere) DVD rewriters. De websites van de fabrikanten noemen allemaal expliciet DVD+R DL, maar er wordt steeds niets gezegd over support voor DVD+RW DL. Als de schijfjes al verkrijgbaar zijn zou je toch ook verwachten dat de nieuwe, duurdere DVD rewriters het formaat zouden ondersteunen, toch?
De nieuwe NEC ND-4450 is de eerste, naar mijn weten, die de DVD dual layer RW's kan branden. Maar dan de schijfjes nog..... :O

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Dat formaat is volgens mij nog niet eens afgerond als ik de verschillende bronnen moet geloven.
Friday, September 02, 2005
Rewritable DVD+RW Double Layer Format to Be Finalized by Year-End

The DVD+RW Alliance has announced that it has started discussions for a new rewritable double layer DVD+RW DL standard that will be finalized by year end.

Using a double layer DVD+RW DL disc a consumer can write and re-write up to 8.5 Gbytes of information or up to 4 hours of DVD quality time-shifting recording onto a single 12 cm disc.

"8.5 GB Double layer DVD recording is quite popular amongst PC users and is now standard on any new DVD writer," said Frank Simonis, Chair of the DVD+RW Alliance Product Promotions Group and Strategic Marketing Director for Philips Optical Storage. "Rewritable double layer DVD+RW DL will give consumers the extra recording time for consumer video recording and especially the 8cm discs for DVD camcorders."

Following the technical background used for the development of the recordable dual layer disc (DVD+R DL), Philips had to face significant issues when considering the DVD+RW DL concept. Two different layers had to be mounted together and offer adequate optical characteristics in terms of light (laser) reflectivity and transmission at the same time.

The upper stack (L0) of such disc needed to be highly transparent, in order to be able to read and write in the lower (L1) stack. So the challenge here was to find a balance between optical transmission and sufficient cooling of the phase-change material used for rewritable media. Making the layer thinner helps transmission but it would require a thinner heat sink, increasing the risk of making the medium non-erasable due to quick recrystallization of the amorphous marks (data) on the disc.

On the other hand, the lower disc stack (L1) should be highly reflective and of course should be sensitive enough to be recorded with a low-power laser.

With those issues in mind and also considering that phase-change materials have a much higher absorption than the dyes in write-once discs, it would not be possible to design a DVD rewritable dual-layer system that complies to the DVD standard, which requires a 18% reflectivity. As a result, the DVD+RW DL media would not be compatible to current DVD players, and a hardware upgrade would be an essential before using it.

During the ISOM/ODS conference Hawaii (July 2005), Philips Research presented its progress in rewriteable double layer DVD+RW DL recording. According to the announcements, a good performance was presented for recording at 2.4x as well as 4x recording speeds; for both layers low jitter and high modulation values were achieved. Effective reflection of the media is around 5-7 %.

The DVD+RW DL discs are mainly addressed for use in DVD camcorders (8cm discs).

On September 29 the DVD+RW Alliance will update these consumer electronics and PC drive manufacturers on the proposed details of the rewritable double layer standard during a technical seminar in Tokyo.
http://www.cdrinfo.com/Se...Details.aspx?NewsId=14898

en

http://www.cdfreaks.com/news/12367

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Brakkie, voor die info. Die DL DVD+RW komen er dus wel aan, maar zal waarschijnlijk niet erg succesvol worden, omdat men veelal al een DVD writer heeft en omdat de release date vrij dicht bij de release van Blu Ray en HD-DVD aan zal zitten. Ik denk dat ik deze ronde dus maar gewoon oversla en het gewoon bij mijn 'gewone' DVD+RW's hou totdat er echt iets beter komt. Thanks again! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jackoo1988 schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:33:
[...]

De nieuwe NEC ND-4450 is de eerste, naar mijn weten, die de DVD dual layer RW's kan branden. Maar dan de schijfjes nog..... :O
Om toch nog even terug te komen op die NEC ND-4450; ik heb gegoogled naar de NEC ND-4450 maar vrij weinig kunnen vinden over het feit dat die in staat zou moeten zijn om DVD dual layer RW's te branden. Heb je toevallig een bron oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-07 21:01
Powerline, in o.a zoetermeer verkoopt de witte en zilveren versie al.
Bij alternate kan je de info zien over de brander.

Maar voor de rest is er idd weinig bekend.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 20:26

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Anoniem: 49042 schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:42:
[...]

Om toch nog even terug te komen op die NEC ND-4450; ik heb gegoogled naar de NEC ND-4450 maar vrij weinig kunnen vinden over het feit dat die in staat zou moeten zijn om DVD dual layer RW's te branden. Heb je toevallig een bron oid?
Nee, de info klopt niet
de 4550 is nauwelijks anders dan de 3540 behalve dan de mogelijkheid om DVD-RAM te branden
de kreet DVD+RW DL is nog niet in de NEC spec. sheets langsgekomen

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer nieuws over de dual-layer DVD rewritable:

http://www.cdrinfo.com/Se...Details.aspx?NewsId=16035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Klein kickje ;)

Q4, dat is het zover _/-\o_ (DVD-RW DL en DVD+RW DL)

http://www.cdrinfo.com/Se...Details.aspx?NewsId=17299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Simpel, je koopt beter 2 gewone dvd schijfjes...
Dat kost je 4% van de prijs van één DL schijfje, de kwaliteit is veel hoger, en ze worden op veel meer pc's en standalone dvd spelers aanvaard.
Voor de prijs van zo'n DL schijfje kan je al evengoed de originele dvd-film kopen in de mediamarkt, dan ben je meestal nog goedkoper af :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 125106 op 11-06-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:30
Tijd geleden dat hierin is gepost, maar hoe is de stand van zaken?

Zijn er al betaalbare dual layer rewritables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD%2BRW_DL

Maar tot op heden heb ik ze zelf nooit gezien. En het feit dat ze niet in de Pricewatch staan betekent dat ze hoogstwaarschijnlijk (nog) niet bestaan, laat staan leverbaar zijn. Sowieso heb je er aparte apparatuur voor nodig omdat een DVD+RW DL niet compatible gaat kunnen zijn met bestaande DVD+RW apparatuur. Dergelijke apparatuur kan het schijfje waarschijnlijk niet eens lezen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:00
-RW schijfjes zijn inherent moeilijker te produceren dan -R schijfjes, en ze vertonen meestal meer kwaliteitsproblemen.
Als je dan eventjes kijkt naar het aanbod aan DVD+R DL, waarvan er eigenlijk maar één producent quasi-betrouwbare media op de markt heeft gebracht (Verbatim / MCC), en zelfs die media werken niet perfect met alle branders, dan kan je wel denken dat RW/DL nog erg ver af is, of waarschijnlijk nooit meer komt (zie BluRay en HD-DVD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje jammer, dat er nog niks is... iig niet te vinden. ben er sinds vandaag ook naar op zoek, omdat ik eens een HD film wil downloaden. maar het eerst een paar keer wil proberen. Dus vervangbare media zoek dat 8,5Gb aankan.

Is het dan wel mogelijk om bij een DVD9+R er voor te kiezen om niet vast te schrijven? zodat je de inhoud later kunt wijzigen met bijv. een andere data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
HyperTrophy schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:06:
Is het dan wel mogelijk om bij een DVD9+R er voor te kiezen om niet vast te schrijven? zodat je de inhoud later kunt wijzigen met bijv. een andere data?
Ja dat kan, net als bij CD-R, Alleen kan je er dan alleen wat bij zetten niet eraf halen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
niet?, dacht dat dat wel mogelijk was.... helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
DVD-RW DL zal wellicht dit jaar nog op de markt komen. Maar of het een succes wordt valt te betwijfelen. De prijzen van Blu-ray en HD DVD drives en media zijn enorm aan het dalen dus ik vrees dat DVD-RW DL te laat zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:00
HyperTrophy schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:06:
Als je dat zou kunnen, dan WAS het toch een DVD+RW ? 8)7
CD-R en DVD-R staat voor recordable. Eenmalig dus. Het enige wat mogelijk is om achteraf nog data bij te plaatsen, als je voor multi-session disk kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
De enige manier waarop ik mijn eigen gemaakte films DL kan branden is als DVD-ROM (verander dus de media-code). Anders willen mijn DVD spelers ze met geen mogelijkheid afspelen. Rewritable? I wish.... Ik heb er heel wat in de vuilnisbak moeten gooien voordat ik een paar goede DL Writables kon fikken die gehapt weren door DVD spelers. Verbatim is dan ook nog eens vaak uitverkocht. Zucht... Voor computer data backups werken ze trouwens wel weer uitstekend.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
phobosdeimos schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:13:
[...]

Als je dat zou kunnen, dan WAS het toch een DVD+RW ? 8)7
CD-R en DVD-R staat voor recordable. Eenmalig dus. Het enige wat mogelijk is om achteraf nog data bij te plaatsen, als je voor multi-session disk kiest.
Ik dacht dat het juist wel kon, maar dat het grote nadeel was, dat je dan minder data kwijt kon.. maar het kan dus helemaal niet (leeghalen en opnieuw vullen) Klaar. Helaas...
Jouke74 schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:46:
De enige manier waarop ik mijn eigen gemaakte films DL kan branden is als DVD-ROM (verander dus de media-code). Anders willen mijn DVD spelers ze met geen mogelijkheid afspelen. Rewritable? I wish.... Ik heb er heel wat in de vuilnisbak moeten gooien voordat ik een paar goede DL Writables kon fikken die gehapt weren door DVD spelers. Verbatim is dan ook nog eens vaak uitverkocht. Zucht... Voor computer data backups werken ze trouwens wel weer uitstekend.
Hmmz geeft hoop... Van welk jaar/merk/type is jouw dvd speler.?
En is Verbatim dan een goede mediabron om mee te werken qua dvd+r DL ?
ik gebruik eigenlijk al jaren Philips cd+r en dvd+r, en eigenlijk nog geen enkele, lees 2 á 3 uitvallers, die mislukt is.

Hoe zit het dan met HD dvd's? kan je die met een NEC 3520 of 4551 branden?
Blueray heb ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
HD-DVD en Bluray zijn beide niet compatible met elkaar. En beide zijn niet compatible met DVD.
Er zijn wel hybride spelers, maar je gaat sowieso geen HD-DVD aan de praat krijgen in een gewone DVD-speler of DVD-brander.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:30
Jouke74 schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:46:
Ik heb laatst gewoon double layers gekocht van Philips en geen enkel probleem hoor. Die Verbatims zijn veel duurder ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Op de PC is het ook hier geen probleem hoor... Maar het lezen van de tweede laag op mijn oudere DVD spelers wel. Dit was met een LG GSA-H55NRB en Ricoh DL R- DVDs. (Gewoon tijd voor nieuwe DVD spelers).

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 19:29
Wat ik zo snel vond:

http://www.engadget.com/2...le-sided-dual-layer-dvds/
en
http://www.bhphotovideo.c..._8_5GB_DL_Rewritable.html

Volgens mij zijn ze er nog steeds niet, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 19:29
[edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Ik denk niet dat ze al in de winkel liggen maar ik heb deze week een DVD-RW DL drive (pre-productie) in actie gezien.
Dat is dus een grote tegenvaller want de brandsnelheid is een armzalige 2x (= minder dan 3 MB/s).
Het duurt 52 minuten om een schijfje vol te branden. |:(

Als je een herschrijfbaar medium nodig hebt van 8GB ben je veel beter af met een USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Twister336 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 02:09:
Ik denk niet dat ze al in de winkel liggen maar ik heb deze week een DVD-RW DL drive (pre-productie) in actie gezien.
Dat is dus een grote tegenvaller want de brandsnelheid is een armzalige 2x (= minder dan 3 MB/s).
Het duurt 52 minuten om een schijfje vol te branden. |:(

Als je een herschrijfbaar medium nodig hebt van 8GB ben je veel beter af met een USB stick.
Cebit :?
Kun je misschien iets meer details geven qua merk, prijs, etc... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Nee, ik heb nogal wat connecties bij hardware fabrikanten ;)
Kun je misschien iets meer details geven qua merk, prijs, etc... :)
Ik heb twee drives aan het werk gezien, van LG en Samsung. Het schijfje was van JVC.
Van prijs heb ik geen flauw idee. Ik vermoed dat de drives maar ietsje duurder zullen zijn dan de huidige (of zelfs helemaal niet) maar voor de schijfjes zullen ze wellicht veel te veel vragen. Zoals ze met DVD+R DL hebben gedaan :|
Pagina: 1