[XP] - SP2 succes? aan te raden of toch maar laten?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:41
Op GoT zijn vele topics te vinden over SP2 en al z'n problemen die het oplevert:

- [rml][ XP SP2] netwerk/internet werkt niet meer*[/rml]
- [rml][ XP]Na SP2 internetten niet meer mogelijk..[/rml]
- [rml][ XP] SP2 geinstalleerd, kan nu niet meer internetten*[/rml]
- [rml][ XP SP2] Netwerk Connecties Niet Meer Beschikbaar[/rml]
- [rml][ winxp sp2] Wel lan geen internet, sp2 de oorzaak?[/rml]
- Nadat Ik Sp2 heb geinstald, is mijn internet heel traag...
- [rml][ XP] na sp2 installatie werkt IE niet meer[/rml]
- [rml][ XP + SP2] Netwerkverbinding werkt niet meer na install SP2[/rml]

....en ga zo maar door. :/

Veel wijzelijker wordt je niet echt van de meeste topics, vandaar onderstaande poll, hoe staan we er nu voor met Windows XP Service Pack 2:

Poll: Service Pack 2 :
Geinstalleerd en werkte direct
Geinstalleerd, werkte na enige tijd tweaken
Niet geinstalleerd - Noem reden
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=27318&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Misschien interessant om te zien hoeveel Tweakers nu SP2 op hun pc staan hebben, en of SP2 ook goed werkt, anderen weer tot wanhoop drijven of juist helemaal niet door het links te laten liggen.

Ikzelf heb geen SP2 geinstalleerd, mijn Tweakdsl verbinding werd er onstabiel door, en een beetje stabiele verbinding vind ik veel waard.

Aan de andere kant wil ik graag BitComet wel draaien hebben i.c.m. Netlimiter, en
daar heb je SP2 voor nodig. Dit is dus een vervelende keuze. :X

Mijn YouTube Channel

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:50

BCC

Zeker wel doen.. hier op de UT heb je als je kaal je systeem installeert binnen 1,5 minuut een virus aanval (vanaf het internet) die alleen SP2 tegen kan houden...(ircBot virus) Fijn dat de IP's van de UT zo gewild zijn :X Installatie werkte bij mij Prima BTW..

[ Voor 38% gewijzigd door BCC op 24-11-2004 18:47 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:59

grimson

domeingrommer

Hoe je het ook wend of keert SP2 zal er toch een keertje 'op moeten'.
Dit omdat Microsoft nou eenmaal dit SP verplicht zal gaan stellen (voor toekomstige hotfixes en eventuele applicaties) en dit SP zeker niet zal meer gaan herzien.

Met andere woorden: het zal ooit een referentiepunt worden waar iedereen zich aan zal 'moeten' schikken ..
Mochten er echt problemen ontstaan dan zal Microsoft deze (zeker) fixen.

Kortom .. doe het nou maar .. het zal toch 'moeten' ooit bijv. door drivers die SP2 vereisen oid.

/edit
Ook ik 'zweer' bij een slipstreamed install van Windows (anyversion)
Dit geeft mijns insziens de minste problemen en je bent meteen up-to-date (oke.. niet met de hotfixes post spx)

[ Voor 36% gewijzigd door grimson op 24-11-2004 18:51 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Snowwie
SP2 een virus tegenhouden?, daarvoor heb ik mcAfee toch :?

Mijn YouTube Channel

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:22
Ik zou aanraden om een geslipstreamde versie te installeren. Ik had mooi geen problemen!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:50

BCC

Snowwie schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:47:
Ja, maar McAfee dicht geen gaten in Wiindows.. Norton Antivirus zag hem iig pas toen het al te laat was...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:22
Snowwie schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:47:
Nee McAfee haalt het ervanaf als het al op je systeem staat. SP2 dicht de gaatjes waardoor het virus binnenkomt**.

**SP2 is ook nog niet noob proof.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Snowwie
SP2 dicht mij teveel gaatjes..
Hoedje schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:48:
Ik zou aanraden om een geslipstreamde versie te installeren. Ik had mooi geen problemen!
Hmmm, nooit van gehoord. Wat houdt het in?

[ Voor 81% gewijzigd door Snowwie op 24-11-2004 18:52 ]

Mijn YouTube Channel

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:59

grimson

domeingrommer

Zoals?
Elk gaatje valt te tweaken hoor...

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:58

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

SP2 en NIS2005 bijt wel ff, maar na de gebruikelijke updates via Live update draait het als een zonnetje...

no problemo dus... :)

An Explanation of l33t Speak

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Tot nog toe ben ik een tevreden gebruiker van SP2. Ik gebruik zowel de popupblocker als de uitgebreide firewallfuncties.
Enkel speel ik al eens met Visual Pinball en dat programma heeft wat compatibileitsproblemen :/ het crasht telkens ik uit m'n pinball ga :(
probleem is bekend btw. Maar voorlopig zie ik dat eerder als de schuld van de maker(s) van visual pinball dan aan SP2 :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Snowwie schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:51:

[...]
Als je met de insteek 'het dicht teveel gaatjes' aan een ervaringen topic begint, sta je in mijn ogen (dus niet in mijn rol als moderator) te weinig open voor de discussie. Immers, je hebt je mening al klaar voor het topic uberhaupt loopt.

Om mijn eigen mening maar te geven: ik vind persoonlijk dat SP2 een klein beetje te bemoeizuchtig is. Het security center is wel leuk gevonden, maar ik denk toch dat 95% van de mensen het uit zal schakelen omdat ze zelf hun eigen virus- en firewallmaatregelen getroffen hebben. De nieuwe functionaliteit kan mij in ieder geval niet bekoren, en al helemaal niet dat IE standaard alle scripts blokkeert. Dat is bijvoorbeeld lastig met de GoTtracker op je active desktop, aangezien je bij elke nieuwe run kan zeggen dat het weer scripts mag uitvoeren. Dat MS Windows veiliger probeert te maken kan ik in komen (immers, iedereen valt erover), maar nu zijn ze iets te ver doorgeschoten naar mijn mening.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zie trouwens ook deze link: Windows door SP2 alleen maar langzamer? *; ik zat er bijna aan te denken om deze draad daar maar mee te mergen omdat er anders wel erg veel 'is SP2 slechter' topics lopen in WOS ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Na een biosupdate van mijn moederbord werkte het bij mij ook weer.
Niet iets wat je verwacht te moeten doen na een simple liveupdate van je besturingssysteem.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat die topics betreft. Mensen zullen nauwelijks een topic openen omdat hun SP2-installatie meteen werkte, dat doe je alleen als er iets mis gaat. Sterker nog, als je hier zou vertellen dat je SP2 het gewoon doet zal een modje hem gewoon sluiten omdat het geen nieuws o.i.d. is. :D

Het lezen van negatieve topics kan amper een beeld geven van de werkelijkheid, je kunt er zelfs uitermate somber van worden. Er is namelijk altijd wel iemand met een groot probleem met iets die dat nog even flink opblaast omdat zijn grootste probleem is. Als je dan een paar van die topics leest waar natuurlijk nooit positieve tegenover staan krijg je een heel vertekend beeld.

Ik heb zelf nu op ruim 20 PC's SP2 geinstalleerd, deels slipstream, deels gewone install en ben pas één echt probleem tegengekomen. Een PC die niet opstarte omdat er een oude ZoneAlarm was geinstalleerd. Even ZA (is toch rotsoftware) vervangen door een andere firewall en alles draaide weer prima. Andere probleempjes waren zo klein dat ze amper de moeite van het noemen waard zijn, even een nieuwe versie van StyelXP of Nero downloaden en het is opgelost.

Ik ben meer dan tevreden, vooral met het Security Center. Is heel handig om bij mensen nog eens te benadrukken dat het hebben van bijv. een up-to-date virusscanner zeer nuttig is, "kijk maar, Windows zegt het zelf ook" (met allemaal rode uitroeptekens).

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

SP2 leverde bij mij in het begin problemen op met het .Net framework, er is een bug met SmartNavigation in ASP.Net als je de SP2 over het .Net framework wat bij SP1 zit, installeert.
En verder natuurlijk het bekende probleem dat je niet meer via Explorer naar FTP locaties kunt.

Maar verder heb ik er geen problemen mee, dat security center heb ik wel afgezet want ik draai zelf een firewall en ik werd die meldingen zat. Ik kom tijdens het browsen eigenlijk nooit problemen tegen wbt. scripts of sites die het niet doen.

De nieuwe download manager van IE zorgt denk ik wel dat mensen minder op Ja klikken zonder te denken als een stuk spyware zich wil installeren. Maar zelf gebruik ik steeds vaker Firefox dus dat en de popup blocker boeien me niet zoveel. Maar het verkleint natuurlijk wel de kans dat iemand spyware oploopt.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Snowwie
G33rt schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:56:
[...]

Als je met de insteek 'het dicht teveel gaatjes' aan een ervaringen topic begint, sta je in mijn ogen (dus niet in mijn rol als moderator) te weinig open voor de discussie. Immers, je hebt je mening al klaar voor het topic uberhaupt loopt.
Ik sta wel degelijk open voor een discussie, maar het helpt niet als ik eerst de problemen die ik ondervind met SP2 niet kan oplossen. In de andere, hierboven genoemde topics kon ik niet echt relevantie informatie vinden die ik zocht, want de één had dit en de ander had dat, vandaar dat hier ook de nieuwsgierigheid uit rees met de vraag wie nu wel en wie nu geen SP2 heeft geinstalleerd.

Mijn YouTube Channel

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 22:53

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Heb SP2 geinstalleerd ff nadat de officiele engelse versie uit kwam. Nooit problemen mee gehad, draait beter dan ooit :)

popup blocker in IE is trouwens ook wel fijn (ja ik weet dat je ook google toolbar of FF kan nemen maar die vindt ik allebei NIET fijn werken).

• Maurits van Baerle
  • Niet online
G33rt schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:56:
[...]

Het security center is wel leuk gevonden, maar ik denk toch dat 95% van de mensen het uit zal schakelen omdat ze zelf hun eigen virus- en firewallmaatregelen getroffen hebben.
Ik denk dat amper 10% van de gebruikers weet hoe je het Security Center uit moet schakelen. Van die 10% zal ook maar een klein deel hem ook daadwerkelijk uitzetten. Waarom zou je? Het Security Center is geen Firewall of VirusScanner, het is alleen een klein tooltje om te waarschuwen als iets gevaarlijk ingesteld staat. Handig dat hij je waarschuwt als je VirusScanner stiekem is opgehouden met updaten.

Het Security Center is juist bedoeld om samen te werken met third-party software, het installeren daarvan maakt het Security Center dus niet overbodig.

• pietje63
  • Laatst online: 23:24

pietje63

RTFM

Ik ben op zich zeer tevreden met SP2 security centre waarschuwt goed bij veiligheids problemen (antivirus XP wil af en toe opeens uitstaan, windows waarschuwt me dan, ook qua activeX e.d.).

Verder icm een athlon 64, zoals ik heb, waarschuwt hij bij Non execution bit (ofzo) maar dit was ook wel een paar keer ontrecht (het programma video fixed start hierdoor de helft van de keren niet op).

Enige probleem is dat ik een tijdje problemen heb gehad met geluid dat sinds SP2 soms haperde, maar sinds nieuwste driver ook niet meer.

Ik denk dat het verschil tussen SP2 en niet bijna even groot is als tussen SP2 en 2k.. Dus ik zal het er zeker proberen op te zetten en de nieuwe problemen proberen op te lossen.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

ik snap niet dat sommigen zo'n problemen ervan maken.
bij mij draait sp2 fantastisch...en ik had echt geen clean install. systeem heb ik 4 a 5 maanden terug geinstalleerd, en nu heb ik zonder problemen sp 2 eroverheen gejast. zelfs incl. nav 2005..geen foutmeldingen nada noppes.
ik wil niet meer anders...draait lekker soepel, en smootie! :P

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:20:
en ik had echt geen clean install. systeem heb ik 4 a 5 maanden terug geinstalleerd, en nu heb ik zonder problemen sp 2 eroverheen gejast.
Ik heb hem gedraaid over een systeem dat al bijna twee jaar geleden geinstalleerd was. Het draait prima en is zelfs een stuk sneller geworden. :*)

• Tije
  • Laatst online: 21-12-2025
Snowwie schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:51:

[...]
Een geslipstreamde versie, is een windowsXP cd waar SP2 (of SP1, maar daar heb je niet zoveel meer aan) al bij inzit dit kan je heel erg makkelijk zelf maken met behulp van de volgende tutorial:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/948707//

Ik heb het vorige week ook gedaan, niet bepaald moeilijk om te doen moet ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tije op 24-11-2004 19:31 ]

Verwijderd

MauritsvanBaerle schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:26:
[...]
Ik heb hem gedraaid over een systeem dat al bijna twee jaar geleden geinstalleerd was. Het draait prima en is zelfs een stuk sneller geworden. :*)
same here. Ik heb rc1, rc2 en rtm van sp2 over elkaar draaien en ik merk nergens wat van, draait als een speer en stabieler dan ooit.

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-04 15:15

Shapeshifter

Get it over with

Toen die uitgekomen is even met nLite een slipstreamed versie met wat rotzooi eruit en unattended setup van gemaakt... Draaid(e) perfect. Daarna nog even update eroverheen gehaald, niets aan de hand.

Zitten wel leuke features in, maar de helft gebruik ik toch niet echt. Ik heb wel het ide dat mijn pc'tje iets trager is geworden.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Ik had een tijdje terugSP2 geinstalleerd, alleen hierna kreeg ik allemaal artifacts in elke game (triangles die rondvlogen waar het niet hoorde) en de games crashte na een paar minuten.
Ik heb wat verschillende drivers voor mijn videokaart geprobeerd maar dat mocht niet baten, uiteindelijk SP2 geuninstalleerd en de grafische problemen waren opgelost, sindsdien niet meer geprobeerd SP2 te installeren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tstrik schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:06:
Niet iets wat je verwacht te moeten doen na een simple liveupdate van je besturingssysteem.
*uche*
Sp2 is dan ook geen "simpele" update.

Maar daar is al genoeg over gezegd en geschreven.
Dat je een BIOS upgrade nodig hebt zegt meer over de support en het werk van de mobo bakker dan wat anders.

(voorbeeldje: Dell Latitude D800 modellen die je niet op SP2 kan krijgen zonder BIOS update + de nodige zwik aan driver upgrades die "verrassing!!!!" ook nog eens verschillend reageren op BIOS builds. Brak werk van Dell. Niet van MS.)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Maurits van Baerle
  • Niet online
BackSlash32 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:48:
[...]

(voorbeeldje: Dell Latitude D800 modellen die je niet op SP2 kan krijgen zonder BIOS update + de nodige zwik aan driver upgrades die "verrassing!!!!" ook nog eens verschillend reageren op BIOS builds. Brak werk van Dell. Niet van MS.)
Dat is apart. Ik heb één D800 van SP1 naar SP2 geupgrade en vier met slipstreamed CD meteen naar SP2 gebracht en ben geen enkel probleem tegengekomen. Ik moest geloof ik alleen de firmware van de Bluetooth-kaart flashen. Die flash zit in de driverupdate inbegrepen dus dat was een fluitje van een cent.

Waar liep het bij jou op mis dan?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gfx drivers die niet goed werkten onder de bios die je netwerkkaart weer wel nodig had, modem wat niet goed meer functioneerde (wel inbellen maar geen data), dat soort vage dingen.

Dit was wel gelijk bij het uitkomen van SP2, terwijl er druk geshuffeld werd met updates aan de kant van Dell op dat moment.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• havergort
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Wat een positieve reacties allemaal!

Ik heb SP2 nu twee keer geinstalleerd en weer verwijderd.
Met SP2 werkt GTA Vice city niet meer (Na begin filmpjes.
Divers kinder spelletjes lopen vast.
Zelfs Girotel gaat plat.

Moet ik nog iets updaten
Bios? MSI KT6V
Video? Radeon9200

Nu maar even zonder SP2 :? Voelt niet echt veilig!!!

Verwijderd

Security center is het eerste wat ik uitgezet heb :) Ik vertrouw op modemlampjes en dumeter als ik ongewenst dataverkeer krijg en verder alleen nav2004 (niet actief, kost teveel resources) draaiende voornamelijk voor alleen email. nav2004 is wel up to date.

Als mijn systeem merkbaar trager wordt of ik heb een vermoeden dat er 'iets' niet klopt dan doe ik meestal een volledige systemscan en draai ad-aware :)

En met dit alles heb ik eigenlijk nooit een virus of andere ongewenste dingen. Maar ik SURF dan ook nooit naar crack, p0rn sites of andere duistere dingen. Daar heb ik emule wel voor ;) (ook Firefox gebruiker btw)

Maar toch ben ik wel blij dat Microsoft tenminste 'iets' doet aan de denkende 'als het werkt dan is er niks aan de hand toch' users. Mag van mij nog wel strenger als het maar uitschakelbaar blijft voor de gevordere user.

Overigens geen problemen gehad sinds install van SP2.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 23:18 ]

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Niet geinstalleerd

"if it ain't broke, don't fix it" volstaat :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
silentsnow schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:24:
Niet geinstalleerd

"if it ain't broke, don't fix it" volstaat :)
Windows is behoorlijk broke, dus SP2 zal een hoop fixen!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Y0ur1 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:26:
[...]

Windows is behoorlijk broke, dus SP2 zal een hoop fixen!
Laat ik het zo zeggen, ik heb nergens last van. Ik gebruik WindowsXP SP1, met IE6 overigens.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Eerst was ik tegen SP2, omdat ik overal problemen hoorden/zag.

Maar paar dagen geleden heb ik mijn windows partitie nog eens geformateerd, en windows XP pro erop gezet en meteen SP2. En tot nu toe nog helemaal geen problemen gehad..

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
silentsnow schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:27:
[...]

Laat ik het zo zeggen, ik heb nergens last van. Ik gebruik WindowsXP SP1, met IE6 overigens.
Tja je hebt altijd mensen die dwars zijn. Het is ècht een stuk veiliger met SP2, voor zover dat gaat met windows en IE.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet geinstallerd te veel enge verhalen

heb een goeie vuurmuur lokaal + nat op server
gebruik firefox / opera op potentieel verdachte sites
en gberuikt up to date virusscanner
heb poppupkil al lopen
er loopt eem blokkade op verdachte sites
executables downen heb ik een password op gezet
en nog wat anti spyware prut lopen

Iperf

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

havergort schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:08:
Wat een positieve reacties allemaal!

Ik heb SP2 nu twee keer geinstalleerd en weer verwijderd.
Met SP2 werkt GTA Vice city niet meer (Na begin filmpjes.
Divers kinder spelletjes lopen vast.
Zelfs Girotel gaat plat.

Moet ik nog iets updaten
Met alle respect maarre... Girotel voor Windows (zakelijk) staat hier op de zwarte lijst van programma's als goor-otel overigens omdat het zo'n verschrikkelijk brakke klote-ap is (windows 3.11 stijl; en de documentatie op de hoes + cd is om te huilen. Postbank heeft nog niet eens van Windows 2000 gehoord)
Tenzij ze flink wat verbeterd hebben vermoed ik dat ze calls doen die met SP2 niet langer "toegestaan" of ondersteund zijn.

zo zijn er meer applicaties die breken op veranderde security voor lokal geinstalleerde activeX controls..

Ook die kinderspelletjes CDs die je wel eens voor weinig tegenkomt zijn win98 spul wat niet echt netjes geschreven is en nu dus eigenlijk tegen de lamp loopt.

GTA zou ik je niet kunnen vertellen, maar wellicht dat daar wat meer over te vinden is in de Gaming subfora hier.
Het zou iig gewoon moeten draaien op je hardware.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-04 12:54
Ik ga niet zeggen dat SP2 r0cks (zie mijn icoon :+ )

Maar het werkt wel degelijk naar behoren. Mijn vermoeden is dat als je telkens van upgrade naar upgrade naar distributie upgrade gaat, er een ontzettende $_#@%*^$)($#* zooi in je registry en settings ontstaat die microsoft zelf niet had kunnen voorzien.

Ter vergelijking had ik zelf een XP unattended DVD gemaakt en het vergeleken met de installatie van m'n vader. (precies dezelfde systemen, BIJNA dezelfde programma's, ik zelfs nog wat zwaardere/grotere zoals 3Ds MAX ed)

Na de installatie scheelde het bijna 2 gig door zijn onnozele rollups ed (inclusief office 2k3 ... moet ik wel eerlijk zeggen)
Maar dan nog, waar komt al die bagger vandaan? Zitten mensen nou echt wakker om terug te gaan naar de dag dat ze de PC kochten, of de dag DAT de PC nog werkte? Gooi van mij appart de dagen voor de PC nog daadwerkelijk werkte weg! Inclusief de registry onzin die niet met regtweak of de meest geavanceerde tools te verwijderen is. Dit alleen al scheelt een hoop.

Uiteindelijk kom je dan weer terug bij het punt, dat een schone installatie van A tot hotfix Z het beste is. Ik heb geen hekel aan microsoft, want die unattended DVD werkt voor mij tot nu toe perfect :Y)

edit:
Oja, vergeet het bijna. Al die nieuwe beveiligingen van SP2, zijn makkelijk 123 aan te passen OF te verwijderen. Gelukkig zag ik ze al aankomen in het OEM project topic, had ze dus al van tevoren aan en uit kunnen schakelen. Voor mensen die er nog steeds last van hebben, google around of snuffel hier eens rond

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-11-2004 03:05 ]

Pagina: 1