Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Shuttle] Zit er bij een SN41G2V3 wel of geen koeler/fan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een Shuttle SN41G2V3 te bestellen. Al veel info gevonden. Eén ding kom ik echter niet uit.

Op de website van Shuttle lees ik het volgende bij de 'Specification':

Processor cooling:
Shuttle I.C.E. (Integrated Cooling Engine)
advanced Heatpipe technology
smart fan control, 80mm cooling fan

Maar nu lees ik in de (gedownloade) user-manual:
5. The AMD AthlonXP/Athlon/Duron processor requires a set of heatsink/fan
to ensure proper cooling of the processor. If heatsink/fan have not been already
mounted on your CPU, you must purchase the heatsink/fan separately
and have it installed.

Hoe zit het nou dan met dat Heatpipe gebeuren? Zit dat erbij of niet? Beetje wazig en kan er ook niet echt info over vinden.

weet niet of dit de goeie plek is voor deze topic, anders graag verplaatsen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ja, er zit een cooler bij. De ICE is de koeler, gebaseerd op heatpipes en een 80mm fan.

Dit is de ICE:

Afbeeldingslocatie: http://www.ocshoot.no/cabinets/shuttle/shuttle-12.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Microkid op 24-11-2004 18:31 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:28:
Ja, er zit een cooler bij. De ICE is de koeler, gebaseerd op heatpipes en een 80mm fan.

Dit is de ICE:

[afbeelding]
Ah mooi. Bedankt voor het snelle antwoord! Dus het is en behoorlijk compleet kastje. Ga er 1 bestellen voor beneden in de woonkamer als Media Center.
Thanks ;)

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

seninha

god's right foot

Zelf zou ik ipv een Shuttle een Aopen kastje nemen. Zijn waarneembaar VEEL stiller.
Heb zelf al meerdere Shuttles gebouwd en vond ze niet echt stil, wel als je ze gaat modificeren (Paps koelers installeren bv)

De laatste keer heb ik dus een Aopen gebouwd en die is pas echt stil. Moest zelf de ATI kaart koeler vervangen want dat was toen de storende factor.
Die kast draait nu bij de eigenaar in de woonkamer als multimedia kastje. :P

iRacing Profile Flickr

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Toevallig heeft een maat van me deze SN41G2V3 en je hoort het ding echt niet. De fan fluistert heel zacht, en in de woonkamer hoor je hem al helemaal niet, aangezien er toch meestal een radio of TV aanstaat.
En vergeet niet dat Aopen met gewone koelblokken en fans werkt, terwijl Shuttle met heatpipes werkt, (zie de ICE) waardoor de warmte meteen naar buiten wordt afgevoerd. Dit levert een stillere PC op.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Als je de fan aansluit bv op FAN1 connector en je gaat naar je bios setup, dan kan je deze instellen als cpu fan en zal hij de snelheid automatisch regelen. Uiteraard met een AMD zal hij meer moeten draaien dan met een INTEL want die komt minder warm.

Bij mijn intel P4 2GHZ draait de koeler bijna altijd op het traagst en zo hoor je'm echt niet hé :-)

Verwijderd

Topicstarter
Veel tips! Terwijl ik het antwoord al had! ;)
Ik heb gekozen voor de Shuttle omdat daar een TV-out op zit. En die schijnt redelijk goed te zijn. Dan hoef ik niet weer op zoek naar een goeie videokaart met een goeie tv-out. Heb daar eigenlijk nog geen review over kunnen vinden.
Hij is goed te modden zodat hij stiller word. Er zit een dualhead op dus ik kan hem zelfs als edit-bak aansluiten.

Vraag me eigenlijk af waarom ik nog steeds zo'n grote Chieftec in mijn hok heb staan. Vond die Shuttle's altijd zo duur. Maar achteraf gezien is het een aardig stukje techniek. Moederbord zit erbij, video-onboard, en een koeler + nog andere ongein.
Koop je dit los dan ben je toch ook niet zo weinig kwijt. Beetje MB is al minimaal 60 euro en videokaart ook. Dan nog een kastje 60 euro. Totaal 180 en dan heb je volgens mij een standaardkast en normal sized moederboard en een lullig videokaartje. En dan vergeet ik de koeler nog, toch ook al gauw 20 euro.

Ga denk ik alleen nog maar Shuttle's bouwen :*)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

welcome to the club! :D

Ik heb ook alle grote zooi eruit gegooid.
shuttle met dualhead als werkstation, werkt prima.

Ik ben alleen ook nog op zoek naar vervangende fans, omdat renderen wel de volle 100% trekt (speedfan= ideaal daarvoor)

Maar ik moet nog uitzoeken wat de goede types zijn van de niet papst fans...

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:59:
Als je de fan aansluit bv op FAN1 connector en je gaat naar je bios setup, dan kan je deze instellen als cpu fan en zal hij de snelheid automatisch regelen. Uiteraard met een AMD zal hij meer moeten draaien dan met een INTEL want die komt minder warm.

Bij mijn intel P4 2GHZ draait de koeler bijna altijd op het traagst en zo hoor je'm echt niet hé :-)
LOL; leuk geprobeerd; niet helemaal waar.. De huidige P4's gebruiken netzoveel / meer stroom als een huidige AMD hoor :+..

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:04:
[...]

LOL; leuk geprobeerd; niet helemaal waar.. De huidige P4's gebruiken netzoveel / meer stroom als een huidige AMD hoor :+..
Het gaat hem niet om het stroomverbruik maar om de jouleverliezen.
Plaats maar eens een P4 2GHz tegen een AMD 3000+ die aan diezelfde 2Ghz kloksnelheid draait en voel maar aan de koelblok. de amd heeft binnen de minuut warm, de intel niet, bij mij komt hij zelfs niet warm tenzij ik mijn venti eraf neem.

Wat ik wel als grote nadeel heb ondervonden van shuttle : ik heb er één gekocht voor m'n carputer en het was de SS51G, waar de vga werkt met SIS. Deze prodcuten van SIS ondersteunen geen directX :( waardoor mijn alturion gps niet in 3D gaat.

Verwijderd

Topicstarter
tie-rep schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:02:
welcome to the club! :D

Ik heb ook alle grote zooi eruit gegooid.
shuttle met dualhead als werkstation, werkt prima.

Ik ben alleen ook nog op zoek naar vervangende fans, omdat renderen wel de volle 100% trekt (speedfan= ideaal daarvoor)

Maar ik moet nog uitzoeken wat de goede types zijn van de niet papst fans...
Jij edit ook? Waar werk je mee als ik zo vrij mag zijn om te vragen? ;)
Pagina: 1