geen geluid, behalve met speakertest...

Pagina: 1
Acties:

• h_fabrikant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 10:06
ok, ik zit met een probleem, we hebben ooit bij onze vorige pc een goedkoop 5.1 setje van philips gekocht, en dat begin dit jaar aan onze nieuwe pc gehangen, werkte allemaal prima...

helaas is de stroom aansluiting op de woofer dusdanig gammel dat ie niet meer aangaat, en ik kan hem niet open maken, want daar heb ik de juiste schroeven draaier niet voor...

nou wil ik wel geluid hebben, dus heb ik m'n oude altec lansing ACS495 2.1 setje er zolang op aangesloten, en daar heb ik een probleem mee...

op m'n vorige pc's, een oude Dell Dimension XPS 233 waar ik eigenlijk niet eens van weet wat voor geluidskaart erin zit, en een zelfbouwpakketje met een creative soundblaster live, werkt het setje gewoon. Maar op m'n nieuwe pc doet ie het niet goed, er zit een audigy zs in, en ik weet 100% zeker dat ik alles goed heb aangesloten, maar toch komt er geen geluid uit...

het enige wat ik voor elkaar kan krijgen is om in de software van de geluidskaart met een speakercheck "linkerkanaal" en "rechterkanaal" uit de boxen te krijgen, maar voor de rest komt er geen geluid uit...

ik hoop dat jullie na het lezen van dit stukje nog begrijpen waar ik het over heb, en dat iemand een oplossing voor me heeft...

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 19:19
Doet het geluid het wel in windows? Klik bij openen mapjes en zo??

• h_fabrikant
nee, geen enkel geluid doet het, geen geluiden die je normaal in windows zou moeten horen, een muziekje met winamp hoor ik niet... helemaal niks...

het enige geluid wat ik wel te horen krijg is dat van de speakercheck in de creative luidsprekerinstellingen...

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hehe, dit heb ik net gehad, maar ik zou niet weten hoe iik het opgelost heb, kijk eens bij "effecten" in je 5.1 drover-instellingen, en reset die.

Heeft ook een computer!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:45
Wel al de 5.1 instellingen vervangen voor de gewone instelling van 2 speakers?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• h_fabrikant
hm... ik druk net op de knop kanaal in de speakerisntellingen, en tijdens het afspelen van het testgeluid hoor ik ook de muziek die nog in winamp stond af te spelen, maar nu hoor ik wederom niks...

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:45
Dan zal het probleem wel ergens in je instellingen zitten.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• h_fabrikant
he, hij doet het!

kheb ff de diagnostische toets uitgevoerd en die gaf aan dat de mixer niet naar behoren werkte, ff op herstellen gedrukt en nu werkt het allemaal weer :D

bedankt voor de hulp iig...
Pagina: 1