[XP-SP2] Uitgaande verbindingen blokkeren door de firewall*

Pagina: 1
Acties:

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
hallo,

wik wil graag dat de filewall van winxp sp2 een programma dat probeert verbinding te maken met internet blokt. Ik ben al wat aan het zoeken geweest maar komt geen goede uitleg vinden.

Ik kan alleen vinden hoe je in binnenkomt programma kan blokken, maar dit moet anders om toch ook wel mogelijk zijn?

Verwijderd

nee, dat is juist 1 van de nadelen van de ingebouwde xp firewall dat ie dat niet doet. Je moet dus een andere firewall installeren, ik ben zelf erg tevreden over Kerio.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik pas even de topic titel aan, zodat het probleem er iets duidelijker in staat.

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:59:
nee, dat is juist 1 van de nadelen van de ingebouwde xp firewall dat ie dat niet doet. Je moet dus een andere firewall installeren, ik ben zelf erg tevreden over Kerio.
MMMM leuk bouwen ze een firewall waar je eigenlijk nog niets aan hebt. En om daar nu weer een andere firewall voor te gaan installen vindt ik ook weer zo wat.

Zijn er misschien andere leuke oplossingen

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

De Firewall van Windows doet precies waar 'ie voor gebouwd is, namelijk inkomende verbindingen blocken. Omdat uitgaande verbindingen voor veel applicaties via dynamische poorten gaan, en het dus nooit vast staat welke uitgaande poort er dicht moet, zijn outgoing firewalls dus veel ingewikkelder en dus duurder om te maken. Producten als keiro, Zonealarm en dergelijke software firewalls houden simpelweg een lijst van applicaties bij die naar buiten mogen, maar als ik bijv. skype.exe na naam verander in ikwilerdoor.exe, dan kent Zonealarm ineens niet meer dat Skype er al door mocht (of niet) en is de firewall dus betrekkelijk eenvoudig te omzeilen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 10:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kerio draai ik hier al een flinke tijd en het is een prima firewall.
Ik vond Zonealarm er altijd minder professioneel uitzien dan Kerio dus ben ik voor Kerio gegaan en daar heb ik geen spijt van gehad.
Laat zich prima instellen en als je eenmaal alles ooit 1x hebt gehad heb je er bijna geen omkijken meer na. Simpel.

De WinXP firewall is zoals eerder al vermeldt enkel gebouwt om 'kwaadaardig' contact buiten te houden. En niet om van binnen naar buiten te blokken.

Suc6 met je keuze van firewall :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan wel beperken wat er naar buiten mag :) Je kan in de firewall toch applicaties toegang geven tot internet? Helaas heb ik even geen Xp pc bij de hand om het exact uit te leggen...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

sanfranjake schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:57:
Je kan in de firewall toch applicaties toegang geven tot internet?
helaas, de xp firewall kan alleen naar binnengaande verbindingen blokkeren.

Ik denk dat er een boel rechtzaken wegens monopolie/machtsmisbruik zullen worden gestart als microsoft een compleet werkende firewall in windows programmeert..
Pagina: 1