Toon posts:

tv in de kantine op school met Info balk

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi

ik had een vraag ik zit in de leerlingen raad en wij willen graag tv's aanschaffen en daar tmf op laten draaien alleen nu willen we ook een info balk onderin hebben (gewoon in beeld dus ) waar wij zelf infromatie neer kunnen zetten. weet iemand hoe je dat het beste kan doen alle tips, site's zijn welkom het buget weet ik eigenlijk niet zo goed rond de 800 euro denk ik.

gr. Mats

Verwijderd

Is er al een PC beschikbaar hiervoor?

Er zijn 1000-en manieren om dit te doen. Kan zelfs al met een oude Amiga-500 desnoods.

Verwijderd

Topicstarter
ja er is ene pc beschikbaar (zoniet regel ik dat)

(thanks voor je snelle reactie)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 17:46 ]

Verwijderd

Het makkelijkst is een TV-kaart nemen welke toestaat dat je via bv. mediaspeler kijkt. Dan een simpele webpagina maken met bovenin de mediaspeler met TV-beeld en onderin jullie boodschap.

Moet er op de betrokken TV's ook nog naar andere zenders gekeken kunnen worden?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Computer neerzetten met TV-in en TV-out.
TMF capturen en daar dan die tekstbalk onderin laten draaien. Sofware weet ik niet zo 1-2-3, maar dat moet wel te vinden zijn. Let er wel op dat je er geen 300mhz cpu voor kunt gebruiken, je moet immers capturen en beeld bewerken (balk eronder) tegelijk.

Als je verder ook nog kabels moet trekken, de PC moet aanschaffen, televisies (hoeveel?) en televisiebehuizingen moet aanschaffen, lijkt me een budget van 800 euro toch wel aan de krappe kant.

Verwijderd

Tweakertje schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:49:
Computer neerzetten met TV-in en TV-out.
TMF capturen en daar dan die tekstbalk onderin laten draaien. Sofware weet ik niet zo 1-2-3, maar dat moet wel te vinden zijn. Let er wel op dat je er geen 300mhz cpu voor kunt gebruiken, je moet immers capturen en beeld bewerken (balk eronder) tegelijk.
Jij gaat er vanuit dat de balk over het TMF beeld heen moet. Dat zou ik niet doen, wordt er niet leesbaarder op. Houdt je de balk apart, hoef je ook niets te capturen en bewerken..

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Je zal toch altijd wat moeten bewerken lijkt me :?
Het signaal dat binnenkomt moet worden veranderd (of kleiner worden gemaakt zodat de balk eronder kan (let op verhoudingen) of de balk over het onderste deel van het tmf beeld heen (dan mis je die mooie sms balk)).

Verwijderd

Tweakertje schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:44:
Je zal toch altijd wat moeten bewerken lijkt me :?
Het signaal dat binnenkomt moet worden veranderd (of kleiner worden gemaakt zodat de balk eronder kan (let op verhoudingen) of de balk over het onderste deel van het tmf beeld heen (dan mis je die mooie sms balk)).
Nee hoor. Je kunt de video gewoon in een venster weergeven, met je balk eronder. Als je dat op de door mij beschreven manier doet, krijg je volledig beeld met balk eronder, zonder randen..

Verwijderd

Topicstarter
oke ik kann dus zeg maar een tv kaart aanschaffen en 2 a 3 tv's alleen dan is nog de vraag hoe wil ik die balk onderin krijgen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:21:
oke ik kann dus zeg maar een tv kaart aanschaffen en 2 a 3 tv's alleen dan is nog de vraag hoe wil ik die balk onderin krijgen ?
Moeten er nog andere zenders te zien zijn op die TV?

Als je maar een TV-kaart hebt die je in de mediaspeler kunt weergeven, dan kun je je mediaspeler embedden in een webpagina. De webpagina geef je full-screen weer en bestaat uit twee divjes, eentje met de mediaspeler (zonder randen etc) en eentje is jullie balk met tekst.

Hoe je dan die tekst kunt veranderen, en aan het bewegen krijgt, moet je zelf even uitzoeken, is gewoon webdesign, niet al te ingewikkeld ;)

• Arsenicem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
Ok kijk is aan.

Wat je zoekt heb ik precies het antwoord voor je.

Het programma dat ik bij deze aanbied werkt op een standaard pc.

Programma zelf heet Inscriber Infocaster.

Ik ga ff info voor je halen van internet maaruh, bij deze, ik ben de persoon die je nodig hebt. Ik kan je in contact brengen met de nederlandse dealer en anderswel installeren bij jullie.. Levert mij ook weer werk op en al eerder gedaan op een school :)

- ik ben zelf student namelijk nog, voor 't geval ik wat onprofessioneel klink, maar ben wel al eerder mee bezig geweest. Me pa is manager van alle dealers in europa zeg maar. -

[ Voor 18% gewijzigd door Arsenicem op 24-11-2004 19:27 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Arsenicem schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:26:
Ok kijk is aan.

Wat je zoekt heb ik precies het antwoord voor je.

Het programma dat ik bij deze aanbied werkt op een standaard pc.

Programma zelf heet Inscriber Infocaster.

Ik ga ff info voor je halen van internet maaruh, bij deze, ik ben de persoon die je nodig hebt. Ik kan je in contact brengen met de nederlandse dealer en anderswel installeren bij jullie.. Levert mij ook weer werk op en al eerder gedaan op een school :)

- ik ben zelf student namelijk nog, voor 't geval ik wat onprofessioneel klink, maar ben wel al eerder mee bezig geweest. Me pa is manager van alle dealers in europa zeg maar. -
No offence, maar je klinkt behoorlijk onprofessioneel, patserig, vaag en het klinkt nogal naar een schady deal. Als je zo probeert te verkoopen zul je niet erg ver komen (ik vraag me overigens ook af of dat wel toegestaan id op GOT). Maar goed, je moet natuurlijk reclame maken voor je PA :Y) Ik snap het wel :)

Daarnaast, die onzin is veel te duur: http://www.mvsvideo.nl/pdf/infocaster.pdf

Volgens mij kun je met wat BV of C# (ik vind het :r , maar goed, het kan er denk ik wel simpel mee), een proggie in elkaar zetten die zoiets vergelijkbaar ook wel doet. Misschien niet zo fancy, maar het kost je niks.

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 24-11-2004 19:35 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Arsenicem
ok, heb 't ff opgezocht voor je:

http://www.inscriber.com/

't programma waar ik 't over had:

http://www.infocaster.tv/

Dituh is eigenlijk precies wat je zoekt, hoewel denk ik dat je budget dan nogal overschreden word.

http://www.inscriber.com/...kit/Inca%20RTX/index.html

• Arsenicem
deepspace schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:32:
[...]

No offence, maar je klinkt behoorlijk onprofessioneel, patserig, vaag en het klinkt nogal naar een vage deal. Als je zo probeert te verkoopen zul je niet erg ver komen (ik vraag me overigens ook af of dat wel toegestaan id op GOT).

Daarnaast, die onzin is veel te duur: http://www.mvsvideo.nl/pdf/infocaster.pdf
Ja nou spijt me zeer dat ik nog maar 1 project heb gehad dat ook een een school was. Hermann Wesselink College te Amstelveen, waar ik zelf op zit.
Ik zie alleen dat hij precies iets zoekt waarvan ik weet dat ze 't aanbieden.
Grappig dat je gelijk de dealer te pakken krijgt, wis ik niet eens. Maaaaaaaaaaaaar, 't punt is dus dat aangezien er nu zo'n pilot programma bezig is op Hermann wesselink college dat er gewerkt voor een Academische prijs. Tja, hij beschrijft iets dat dit bedrijf precies aanbied, ok, ik ben nog niet zo handig in dat soort dingen maar ja, ik zag 't en denk kijk hier kan ik van belang zijn?
Zo niet, your loss, zo wel, zorg ik wel ff dat een dealer je opbelt als je wil en je precies vertelt hoe en wat.

- misschien handig te vertellen dat 't bedrijf op zoek is naar verschillende doeleinden voor 't product. Tis een nieuw product vandaar. Dus wie weet valt er wat te regelen. Misschien dat je 't Nova College kent? Nou zo wel, die gebruiken 't nu ook. O, en 't bedrijf is niet dubieus en vaag. Inscriber levert toevallig wel de apparatuur die TMF gebruikt voor die balk onderaan zeg maar. -

[ Voor 18% gewijzigd door Arsenicem op 24-11-2004 19:41 ]

• Orion84
  • Laatst online: 10:48

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:46:
[...]

Nee hoor. Je kunt de video gewoon in een venster weergeven, met je balk eronder. Als je dat op de door mij beschreven manier doet, krijg je volledig beeld met balk eronder, zonder randen..
Het inkomende beeld is van tv formaat, als je daar iets aan wilt toevoegen moet dat of over het tv beeld heen, of er onder/naast/boven. In dat laatste geval verandert dus sowieso de verhouding van de rest van je beeldruimte. En dus past het inkomende tv beeld daar niet meer precies in. Je moet dan dus gaan vervormen of verkleinen en balken erbij ter opvulling.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Het is idd wel precies wat de TS zoekt ja :) Maar zoals gezegt, het is wel erg duur. Maar misschien dat zo'n school dat als promotie flink goedkoper kan krijgen oid :P

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 11:35
Als ik zoiets zou moeten maken denk ik aan het volgende:
PC met Windows en TV-kaart en videokaart met TV-out.

Vervolgens in Visual Basic een schermvullend venster maken met daarin het Windows Media Speler component waarin je het TV-beeld weergeeft.... vanonder ruimte overlaten voor de teksten die je wilt weergeven.

Visual Basic is niet zo ingewikkeld. Zijn voldoende beginnershandleidingen voor.

• Arsenicem
deepspace schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:40:
Het is idd wel precies wat de TS zoekt ja :) Maar zoals gezegt, het is wel erg duur. Maar misschien dat zo'n school dat als promotie flink goedkoper kan krijgen oid :P
he he, eindelijk jij snapt em. Al hoop ik niet dat ik nu em weg gejaagd heb doordat ik nog niet zo tactisch ben qua dat soort dingen. Ik ben niet zo'n verkoopers praatjes ik ben alleen goed in 't instaleren van zeg maar.. De scholen waar ik mee bezig ben hebben dus iid ook prijsverlaging gekregen (academisch achtig, alleen kan ik natuurlijk niet uitlaten hoeveel. Maar er is te onderhandelen voor zover ik weet.)

Verwijderd

Arsenicum, zou je iets op je taalgebruik willen letten? Er ontbreken woorden, staan niet bestaande woorden.. erg onleesbaar zo. Daarnaast kun je beter van de edit-knop gebruik maken (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) ipv twee keer achter elkaar te posten.

Voor de rest heb je natuurlijk gelijk, wat je aangeeft is inderdaad precies wat de topicstarter wil, het is zeker de moeite van het vermelden waard).

Je gaat dat echter never nooit niet voor 800 euro legaal realiseren, zelfs niet als je vader 'de manager van de dealers' is.

Overigens is een scholier GEEN student.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 19:46 ]

• Arsenicem
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:45:
Arsenicum, zou je iets op je taalgebruik willen letten? Er ontbreken woorden, staan niet bestaande woorden.. erg onleesbaar zo. Daarnaast kun je beter van de edit-knop gebruik maken ([afbeelding]) ipv twee keer achter elkaar te posten.

Voor de rest heb je natuurlijk gelijk, wat je aangeeft is inderdaad precies wat de topicstarter wil, het is zeker de moeite van het vermelden waard).

Je gaat dat echter never nooit niet voor 800 euro legaal realiseren, zelfs niet als je vader 'de manager van de dealers' is.

Overigens is een scholier GEEN student.
Qua taalgebruik: Ik had eventjes haast, en had niet gedacht dat het zo'n punt zou zijn.
Qua legaal realiseren: Jij kan me helemaal niks vertellen over wat ik wel en niet kan realiseren. Een demonstratie project (om 't zo te zeggen) kan heel veel waard zijn. Ik weet namelijk voor welke prijzen de andere scholen 't gekregen hebben maar dat gaat je niks aan.
En qua scholier, prima dan ben ik dat,(hoewel dat alleen is omdat ik ben blijven zitten) geen idee hoe oud jij bent, maar je moet wel natuurlijk duidelijk maken dat ik net geen student ben en jij lekker trots kan zijn wat je ook bent. Oftewel, ik beschouw 't eerder als een flamebait.

Ontopic, als de TS idd intresse heeft dan laat hij dat zelf wel weten. Ik had een goede bedoeling voor ogen. Ik kom over een half uurtje wel weer kijken of ik een serieus antwoord krijg. Dan zal ik blij zijn om in zoverre mogelijk hem te helpen.

Verwijderd

Arsenicem schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:53:
Qua taalgebruik: Ik had eventjes haast, en had niet gedacht dat het zo'n punt zou zijn.
Is het ook niet, ik geef alleen aan dat het voor de lezer niet echt leesbaar is.
Qua legaal realiseren: Jij kan me helemaal niks vertellen over wat ik wel en niet kan realiseren. Een demonstratie project (om 't zo te zeggen) kan heel veel waard zijn. Ik weet namelijk voor welke prijzen de andere scholen 't gekregen hebben maar dat gaat je niks aan.
Uit je eigen teksten maak ik op dat er geen sprake is van 'andere scholen' maar van één school waar 'een pilot' gedraaid wordt. Die school is toevallig de school waar je zelf op zit. Vaders zijn vaak geneigd scholen/instellingen waar kinderen op zitten iets coulanter te benaderen.. (waarmee ik niet zeg dat dat in dit geval perse zo moet zijn).

Natuurlijk kan ik niet zeggen wat jij al dan niet kunt leveren. Ik kan alleen wel aangeven dat hetgeen jij voorstelt hoogst onwaarschijnlijk is. De 'infocaster starter kit' alleen al zit op zo'n 4500 euro. Dat is dus alleen de software, dan heb je nog geen hardware en ook geen OS. Je moet dus nog hardware (2~3 TV's, eventueel modulator, TV-kaart oid, enzovoort) en een OS toevoegen.

Ja pilots kunnen gunstig zijn voor een fabrikant, maar ik moet de eerste nog tegenkomt die grofweg een investering van ~EUR 6000 doet om zijn 'infocaster' op een school (doelgroep 12~17) 'onder de mensen' te krijgen.
En qua scholier, prima dan ben ik dat,(hoewel dat alleen is omdat ik ben blijven zitten) geen idee hoe oud jij bent
Ik ben geen student meer en hecht verder geen waarde aan dat soort titels. Iemand is wie hij is, welke titel er aan hangt maakt iemand niet meer of minder. Echter door te melden dat je 'student' bent, wek je de indruk een bepaalde leeftijd/opleiding te hebben, die je niet hebt.

Ik wil TS in deze alleen behoeden voor teleurstellingen. Beloftes op een forum zijn makkelijk gemaakt, maar nakomen is een tweede (waarmee ik niet zeg dat jij je beloftes niet nakomt, ik wil TS er alleen voor waarschuwen dat dit zou kunnen, temeer daar de belofte zelf al onwaarschijnlijk is).
Orion84 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:39:
Het inkomende beeld is van tv formaat, als je daar iets aan wilt toevoegen moet dat of over het tv beeld heen, of er onder/naast/boven. In dat laatste geval verandert dus sowieso de verhouding van de rest van je beeldruimte. En dus past het inkomende tv beeld daar niet meer precies in. Je moet dan dus gaan vervormen of verkleinen en balken erbij ter opvulling.
De mate waarin hangt een beetje van je balk met tekst af. Je hebt uiteraard gelijk dat louter toevoegen van een balk het beeld zal vervormen. Echter dat handelt de TV kaart voor je af, kost praktisch geen CPU kracht. Ik heb hier een WinTV in een PI-200 zitten, en dat draait als een zonnetje..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke als ik het goed begrijp heeft Arsenicem een systeem voor mij wat er voor gemaakt is, dat zoek ik ook maar het hoeft niet zo profesioneel te zijn. ik wil alleen maar een text bar eigenlijk. Ik wil gewoon een bedrijf dat voor mij aan kan sluiten en dat het goed geregeld is en het buget kan wel wat uitgerekt worden maar ik weet niet hoeveel. ik heb net een mailtje gestuurd naar de andere leerlingen van de leerlingen raad. dus jullie horen nog

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Gr. Mats

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Je moet zoals iemand al zei een oude Amiga zoeken. Heb je al vanaf 100 euro ofzo. Ik heb er zelf laatst eentje verkocht waarmee je bijvoorbeeld de aftiteling of ondertiteling in beeld kon zetten. Volgens mij had ik een Amiga 2500 of 3000 staan. Daar zat een videobox bij met video in en out. Met een beetje geluk vindt je er ook nog wel eentje met de originele software en alles erop.

Op de Amiga typ je je shit in en geeft de balk een afmeting en kleurtje. En voila.

Zit je ook niet met het probleem dat de video bewerkt wordt door een of andere gare tv-kaart. Van het beeld wil je gewoon zoveel mogelijk afblijven. Geen software oplossingen maar pure hardware is wel het mooiste namelijk.

Wel heb je dan een tunertje nodig om het beeld de amiga in te laten gaan. Misschien een oude tv en dan via scart het beeld eruit.

[ Voor 6% gewijzigd door Pixal op 25-11-2004 00:44 ]

Verwijderd

Pixal schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:44:
Wel heb je dan een tunertje nodig om het beeld de amiga in te laten gaan. Misschien een oude tv en dan via scart het beeld eruit.
Ik zou in het geval van de TS eerder voor een videorecorder gaan als tuner. Het is een veel compactere oplossing en dan hoeft er ook geen extra TV staan te spelen die trouwens niet in een kantine of zo geplaats kan worden aangezien op deze GEEN textbar komt...

Naast het feit dat een simpele videorecorder zelfs nieuw niet veel hoeft te kosten en compacter is heb je ook het voordeel dat de school kan bij gelegenheden videobanden afspelen met bijvoorbeeld fragmentjes van als de school eens op TV is gekomen, films als de kabeldistributie tegenwerkt...

Verder is het zo dat een tweedehandse TV in de prijsklasse van een goedkope videorecorder zeker niet altijd een scart-aansluiting heeft, en als die wel aanwezig is meestal enkel video in heeft omdat video out op een tv vroeger (en nu vaak nog op goedkopere modellen) niet nuttig werd geacht.

Bij een videorecorder ben je hier 100% zeker van. Een goedkope videorecorder zal de school ook wel wat blijer maken qua verbruik en zekerheid en zo (op een nieuwe videorecorder krijg je toch wel 1 of 2 jaar garantie, op een tweedehandse TV meestal niet) en zal ook makkelijker in een budget (hoe laag dan ook) in te passen zijn.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Natuurlijk wel even checken of je school al netjes rechten afdraagd voor het gebruik van de beelden van TMF O-)
Ik weet niet of je daar (net zoals bij de publieke netten) extra voor moet betalen.

Een ViVO kaart is denk ik onderdaad de makkelijkste oplossing.
Mbv flash en een kleine webserver is wel een scrollende balk onderin het scherm te maken. Met flash kan je dynamisch info uitlezen via een webserver (zodat je niet steeds je flash applicatie aan hoeft te passen maar gewoon een datafile op de webserver. Maar misschien zijn er nog veel simpelere oplossingen te bedenken.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

[quote]_bas_ schreef op donderdag 25 november 2004 @ 03:33:
Natuurlijk wel even checken of je school al netjes rechten afdraagd voor het gebruik van de beelden van TMF O-)
Ik weet niet of je daar (net zoals bij de publieke netten) extra voor moet betalen.

Nou, aangezien TMF gewoon uitzend en je op school ook normaal een tv-uitzending mag bekijken (tik-tak ofzo) zul je hiervoor geen "rechten" voor af hoeven te dragen... 8)7 iig wel leuk dat je humor in deze topic brengt!

Het is kennelijk wel mogelijk om met een Amiga een scrollbar in beeld te brengen en via een videorecorder het signaal naar je Amiga brengen is ook een low budget oplossing; zeer creatief, goedkoop maar wel een tikkeltje amateuristisch... Maar hey; als t werkt, who cares?!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 05:34:
_bas_ schreef op donderdag 25 november 2004 @ 03:33:

Nou, aangezien TMF gewoon uitzend en je op school ook normaal een tv-uitzending mag bekijken (tik-tak ofzo) zul je hiervoor geen "rechten" voor af hoeven te dragen... 8)7 iig wel leuk dat je humor in deze topic brengt!
In een bedrijf waar meer dan 2 personen radio of TV luisteren moet je rechten betalen aan de BUMA. Heeft niets met omroepbijdrage oid te maken ;) Of het alleen voor het geluids of ook voor het beeld geldt weet ik niet.

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-07 18:10
Is het niet gemakkelijker om de berichten apart te tonen in monitor/tv scherm. Ik werk als applicatiebeheerder op een school en heb zelf een systeem daar voor gebouwd. zie topic: [rml][ PHP] lichtkrant[/rml]

En is evt. beschikbaar voor jullie school. Het systeem kent geen zware systeem eisen. W2k(server) met daarop PHP en MySQL is al voldoende. 800 Mz voldoet al

[ Voor 26% gewijzigd door Johnny Goodbye op 25-11-2004 10:04 ]

• Arsenicem
Nou dat budget van jou, is dat ook inclusief hardware?

Wat je nodig hebt is een normale PC intel wel met 800 fsb, of liefst amd. rond 2400. (maar aangezien je alleen een balkje wil is dat misschien al wat over the top. geeft wel ruimte voor toekomstige leukigheidjes. Zoals roosterwijzigingen laten zien enzo, welke leraren afwezig zijn. videotjes afspelen van leraren die blunderen. bedenk maar wat.)

een ATI vid kaart (bv 9600) met 2 x dvi out in 't geval dat je LCD of Plasma wil gebruiken. (aanrader, tv scherm(CRT) heeft zeer lage resolutie waardoor 't al gauw slecht te lezen is van een afstand) Hoewel, op mijn eigen school gebruiken we een normaal CRT scherm en lukt opzich wel redelijk. In dat geval heb je een simpel kaartje als een Matrox G550 nodig. (geen ati of nvidia want hun PAL outputs zijn flut)

als je ff een mailtje stuurt naar Arsenicem@hotmail.com met wat je precies wil bereiken en hoeveel je daar voor over hebt zal ik die forwarden naar iemand die er een besluit over kan nemen of het realiseerbaar is voor je budget. Trouwens, waar zit je eigenlijk?

Verwijderd

Ik weet niet hoe handig je bent met knutselen enzo, anders zou je op de volgende adresjes eens kunnen kijken:
http://dt.prohosting.com/pic/vidclock.html
http://www.decadenet.com/bob3/bob3.html

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 11:33
Arsenicem schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:40:
Nou dat budget van jou, is dat ook inclusief hardware?

Wat je nodig hebt is een normale PC intel wel met 800 fsb, of liefst amd. rond 2400. (maar aangezien je alleen een balkje wil is dat misschien al wat over the top. geeft wel ruimte voor toekomstige leukigheidjes. Zoals roosterwijzigingen laten zien enzo, welke leraren afwezig zijn. videotjes afspelen van leraren die blunderen. bedenk maar wat.)

een ATI vid kaart (bv 9600) met 2 x dvi out in 't geval dat je LCD of Plasma wil gebruiken. (aanrader, tv scherm(CRT) heeft zeer lage resolutie waardoor 't al gauw slecht te lezen is van een afstand) Hoewel, op mijn eigen school gebruiken we een normaal CRT scherm en lukt opzich wel redelijk. In dat geval heb je een simpel kaartje als een Matrox G550 nodig. (geen ati of nvidia want hun PAL outputs zijn flut)

als je ff een mailtje stuurt naar Arsenicem@hotmail.com met wat je precies wil bereiken en hoeveel je daar voor over hebt zal ik die forwarden naar iemand die er een besluit over kan nemen of het realiseerbaar is voor je budget. Trouwens, waar zit je eigenlijk?
Nu wil je hem ineens een dure PC aansmeren? Ik dacht dat die software "precies" was wat de TS nodig had. Komt heel professioneel over :+

Ontopic:
Ga voor die amiga optie met een VCR, werkt best aardig. Zeker binnen het budget wat jij voorstelt.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ROFL, de topicstarter heeft nu de keus uit een veel te duur software pakket waar hij een moderne PC voor nodig heeft, liefst met LCD of Plasma TV's in de kantine (3 plasma's, dus zegmaar 6k voor 3x een instap model 8)7). Is 42" een beetje te lezen? Of moet het nog groter? Achtering moeten ze die balk ook kunnen lezen natuurlijk, toch maar liever 50" of 61" ofzo.

Oh, en dat alles via HDMI in HDTV kwaliteit aansturen, dan is er nog meer info op te zetten omdat dat scherper is.

Andere optie is een Amiga met een video recorder en 3 55cm 4:3 CRT televisies. Het een kost een kleine 10k euro, de 2e oplossing kost je net je budget van 800 euro :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Arsenicem
TukkerTweaker schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:55:
[...]

Nu wil je hem ineens een dure PC aansmeren? Ik dacht dat die software "precies" was wat de TS nodig had. Komt heel professioneel over :+

Ontopic:
Ga voor die amiga optie met een VCR, werkt best aardig. Zeker binnen het budget wat jij voorstelt.
Ik wil hem helemaal niks aansmeren, ik vertel hem alleen wat hij ervoor nodig zou hebben. Kan ie zelf besluiten of 't de moeite waard is om ff een e-mailtje te sturen.

• Johnny Goodbye
  • Laatst online: 03-07 18:10
Hij kan ook ons systeem in gebruik nemen. De software zal niet zo veel kosten(moet ik evt. even overleggen). De harware heeft hij in eigen hand, afhankelijk wat hij wilt. Hij kan kiezen voor 1 tv + 1 (oude) computer+monitor(of TV). Wij gebruiken hier 19'' TFT. Wat gauw vergeten wordt zijn de aanleg kosten. bv. extra stroom aansluiting, TV kabel(ver/aan leggen),beugels en evt. een extra netwerk aansluiting om de berichten te kunnen aanpassen. want ik neem aan dat de computer niet in de kantine komt te staan, tenminste niet onder handbereik( bij ons boven het plafond)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 03:04:
[...]

Ik zou in het geval van de TS eerder voor een videorecorder gaan als tuner. Het is een veel compactere oplossing en dan hoeft er ook geen extra TV staan te spelen die trouwens niet in een kantine of zo geplaats kan worden aangezien op deze GEEN textbar komt...

Naast het feit dat een simpele videorecorder zelfs nieuw niet veel hoeft te kosten en compacter is heb je ook het voordeel dat de school kan bij gelegenheden videobanden afspelen met bijvoorbeeld fragmentjes van als de school eens op TV is gekomen, films als de kabeldistributie tegenwerkt...

Verder is het zo dat een tweedehandse TV in de prijsklasse van een goedkope videorecorder zeker niet altijd een scart-aansluiting heeft, en als die wel aanwezig is meestal enkel video in heeft omdat video out op een tv vroeger (en nu vaak nog op goedkopere modellen) niet nuttig werd geacht.

Bij een videorecorder ben je hier 100% zeker van. Een goedkope videorecorder zal de school ook wel wat blijer maken qua verbruik en zekerheid en zo (op een nieuwe videorecorder krijg je toch wel 1 of 2 jaar garantie, op een tweedehandse TV meestal niet) en zal ook makkelijker in een budget (hoe laag dan ook) in te passen zijn.
Je hoeft niet zo'n ^^ lang verhaal te typen om al mijn argumenten van te voren af te slaan want ik was idd effe vergeten dat een videorecorder daar veel beter voor is te gebruiken. Wist dat ik nog iets vergeten was maar zie er maar eens op te komen. :)

Volgens mij is een losse tuner nog goedkoper dan een videorecorder trouwens, heb er hier eentje staan die ik ooit voor de projector gebruikte maar die ligt er al sinds ik een klein jongetje was dus de prijs weeknie.

(Overigens had het geen goedkope tweedehands tv hoeven worden. Ik ben afgelopen jaar op meer dan 20 (basis)scholen geweest en de server staat meestal in het magazijn ed. Weinig gevallen dat er geen stapels afgeschreven (werkende) tv's en vcr's staan. Dus een oude vcr pakken uit t magazijn is nog de goedkoopste oplossing.

tenzij je er eentje pakt zonder tuner maar zo blijven we bezig 8)7

ps. ik snap niet waarom het wordt toegestaan maar de mensen die hier iets proberen aan te smeren kunnen dat ook even via e-mail doen. Je helpt hier mensen met hun problemen, je gaat daar niet aan verdienen vind ik. Ik zie hier dat het om een soort projectje van de studentenvereniging gaat, dan is er niet eventjes geld voor het neerzetten van een paar plasma schermen.

Wij mochten lang geleden geeneens radio in de kantine omdat dat te duur was volgens school ivm Buma. Dus zoek inderdaad even uit wat tv kost.

[ Voor 25% gewijzigd door Pixal op 25-11-2004 14:57 ]

Verwijderd

[quote]deepspace schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:00:
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 05:34:

[...]

In een bedrijf waar meer dan 2 personen radio of TV luisteren moet je rechten betalen aan de BUMA. Heeft niets met omroepbijdrage oid te maken ;) Of het alleen voor het geluids of ook voor het beeld geldt weet ik niet.
Nog ff een reactie..
Sorry, maar een school betaald ook kijk en luistergeld.. Hiervoor hoeft dus niet appart nog eens 'rechten aan buma' worden betaald.. TMF uitzendingen is geen copyright... Dus NEE kijken is (behalve kijk- en luistergeld) gratis...

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

kijk en luistergeld bestaat toch niet meer?

en het is voor radio toch echt betalen aan buma dus voor tv ook.. of t copyright is of niet heeft het niks mee te maken, net zoals je een huurfilm niet zomaar mag laten zien aan een hele school

Verwijderd

Pixal schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:06:
kijk en luistergeld bestaat toch niet meer?

en het is voor radio toch echt betalen aan buma dus voor tv ook.. of t copyright is of niet heeft het niks mee te maken, net zoals je een huurfilm niet zomaar mag laten zien aan een hele school
Eerlijk gezegd dacht ik dit ook, maar ik kan er op de site van de BUMA niets over vinden. Het lijkt er dus op dat hij gelijk heeft. Kijk en luistergeld bestaat nog gewoon hoor?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik kan het nergens vinden op internet maar wel heel veel plannen om het af te schaffen. Ik meen me te herinneren dat het afgeschaft was. Ik vraag het eens aan de penningmeester hier (moeders).

Als je er niets over kan vinden is het niet meteen waar dat je niet hoeft te betalen. Ik hoor graag iemand die er wat verstand van heeft. Dat je voor radio in de kantine extra kosten krijgt is zeker. Hoeveel dat is en waar het precies op gebaseerd is weet ik ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
hier de TS weer

nog even voor de duidelijkheid ik wil niks zelf gaan aanleggen en we hebben naar het buget gekeken en dat is nu rond de 1500 euro dus ik wil eigenlijk gewoon een systeem dat gewoon geinstaleerd wordt en dat ik meteen aan de slag kan.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wij doen het op een (heel goedkope) manier :

pc met tvkaartje.. media encoder en streamen naar een paar oude pc'tjes die her en der staan. Als je via een activex object de stream weergeeft en deze niet fullscreen doet (of de hoogte iets inkrimpt) heb je er onder (of waar dan ook) ruimte om text kwijt te kunnen. d.m.v. een eenvoudig java scriptje kan je dit laten scrollen etc.

n.b. kijk en luistergeld is er nog steeds voor openbare ruimtes. Ik weet niet of dit ook voor tmf geld, maar voor de publieke zenders wel.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 25-11-2004 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kun jij dat instaleren als bedrijf ?

en als dat kan wil je dan een orfette (of hoe je dat schrijft) maken ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:58:
Kun jij dat instaleren als bedrijf ?

en als dat kan wil je dan een orfette (of hoe je dat schrijft) maken ?
Misschien kun je dat beter per e-mail navragen, GoT is niet echt de plek om zaken te doen, zeg maar ;)

Voor de rest geeft hij ongeveer hetzelfde aan als ik.. dat is idd een goede manier om het te doen. Is ook zelf te realiseren hoor, hoef je niet perse een bedrijf voor te contacteren.

Als ik je een tip aan de hand mag doen: overleg eens met je school of je er een wedstrijd van mag maken. DWZ. je laat leerlingen een dergelijk systeem ontwikkelen, en de beste (gekozen door jury) krijgt het geld.

Op die manier vang je twee vliegen in een klap; jullie krijgen het systeem wat je wilt, en de leerlingen leren ervan..

Gaat het infocaster verhaal niet door, of wil je gewoon meerdere opties om uit te kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
er zijn hooguit 5 mensen in die school die aan die wetstrijd mee willen/kunnen doen het is gewoon een mavo/havo/vwo school. en infocaster lijkt me iets te duur ik heb maximaal 1500 euro dus ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil doen, maar als iemannd een bedrijfje weet wie dat soort dingen regeld zou dat helemaal prima zijn.

Verwijderd

_mats: ik zie geen e-mail adres in je profiel staan, maar ik wil wel eens met je praten hoe en wat, op zakelijke basis. Niet netjes van mezelf dat ik eerst zeg; doe het per mail, en dan nu het hier post, maar gezien het ontbreken van een e-mail adres in je profiel, heb ik weinig andere keuze. Mijn e-mail is hezik [at] mytweakers.net.

• dev icey
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik ga het geheel nu van een andere kant belichten. Ten eerste, dat systeem wat arsenicum beschrijft, heb ik een onproffessioneel gevoel bij. Als dat zoveel geld kost, dan vraag ik me echt af hoe hard er mensen zijn afgezet. In iedergeval vind ik het systeem niet wat het had moeten zijn voor dat geld.

Ten tweede vraag ik me af of het wel wenselijk is dat er tmf aanstaat. Daarbij moet ook het geluid aan staan, het lijkt me nogal saai om alleen naar beeld te kijken. Ten eerste vind niet iedereen de muziek van tmf goed. Ik kom al amper in mijn kantine, omdat de muziek daar loeihard aan staat, en die muziek vind ik toevallig totaal niet goed. Daarnaast moet je het geluid zo hard aan zetten, zodat de muziek wat verder van de tv af ook goed te horen is. Dus als je dan voor de tv staat, wordt je gewoon doof van het lawaai.

Tot conclusie, ik vindt het gewoon zonde van het geld. Jij kan het theoretisch een leuk idee vinden, maar of het praktisch nou erg handig is. Zonde van het geld.

Overigens weet ik niet of bepaalde teksten van tmf tot de schoolpolicy behoren :).

[ Voor 5% gewijzigd door dev icey op 26-11-2004 00:25 ]

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:11

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:47:
Ik weet niet hoe handig je bent met knutselen enzo, anders zou je op de volgende adresjes eens kunnen kijken:
http://dt.prohosting.com/pic/vidclock.html
http://www.decadenet.com/bob3/bob3.html
Ik weet niet of iedereen eroverheen leest, maar de oplossing die sternsel hier aangeeft lijkt me toch wel een leuke en niet zo dure oplossing, of zie ik dat nou verkeerd?

En dat gaat het met name over die bob-3 / xbob

[ Voor 5% gewijzigd door Sappie op 25-11-2004 23:53 ]

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Waarom kijk je niet eens naar de 'ouderwetse' titelgenerators + video editors. Werkt prima, geen gedoe met computers, geen geknutsel en gelijk aan de slag.

Op marktplaats zie ik bijvoorbeeld dit:

http://www.marktplaats.nl...enerator&hl=nl&lr=lang_nl

Ben je voor 150 euro klaar.

Ik weet niet precies wat de mogelijkheden van die tc300 zijn (zie advertentie) maar ik zou het een beetje meer in deze richting gaan zoeken.
Pagina: 1