[SpeedXS] Storing Storing Storing.....

Pagina: 1
Acties:

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Wat is er met speedXS aan de hand ? Voorheen nooit problemen oke kleine dingen, die kunnen nou eenmaal voorkomen alleen het lijkt met de dag meer op een bedrijf stamvol met kinderziektes.

Het allerergste is het 3uur wachten voor het registreren van een mac-adress :S Terwijl zelfs UPC dat binnen 3 min verwerkt heeft! Defecte DHCp servers, halfgare DNS servers en zoals vooral vandaag een gare Cisco ATM-Router. Nog nooit maar dan ook echt nooit heb ik te maken gehad met een bedrijf die zoveel problemen/storingen gehad heeft :S En de nieuwe support lijn kost gewoon 50 euro cent per minuut! + de kosten van je mobie 50+20=70 Hele euro centen! Bijna 1 gulden 50!!! Heb wel eens goedkoepere sexlijnen gebelt :D

Ik weet dat als je 100% support wil dat je een zakelijke lijn kan nemen ( voor heel veel $$$) maar iedereen adverteerd wel heel netjes ALTIJD online te kunnen zijn.

Zelfs het overstappen of downgraden van een abonnement word je onmogelijk gemaakt :S Zucht.... had ik nou maar Demon genomen :(

Zijn er hier ook mensen die wel tevreden zijn ?

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

Er is nogal het een en ander door de hoeven gezakt bij speedxs.
Een of andere ATM router; weet niet precies wat het allemaal is :)

Om 17h30 heeft hij het helemaal begeven. Dus DHCP en DNS doen het niet meer, dus voor de meeste mensen internet ook niet (ik dus wel :) ).

Ze zijn het nu aan het vervangen, alleen verwachten ze wel dat het tot +/-middernacht gaat duren.
Daarna zijn vermoedelijk wel de disconnects van de afgelopen tijd verholpen.

Verder vind ik het nog altijd een prima provider, wordt keurig & snel geholpen en de prijs/kwaliteit is zeker niet slecht.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ik weet naturlijk niet wat voor abbo je hebt (snelheid etc) maar ik ken heeeel veeel bedrijven die allemaal via xs4all gaan, kleine zowel grotere bedrijven.

nooit problemen maarja iets duurder dan normaal.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
m0n0 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:35:

Zelfs het overstappen of downgraden van een abonnement word je onmogelijk gemaakt :S Zucht.... had ik nou maar Demon genomen :(

1. Overstappen kan tegenwoordig zonder medewerking van je oude ISP. Zowel ISP-ISP migratie binnen ISP's via dezelfde DSL-lijn (telco) of overstappen naar andere telco/ISP combinatie kan als je een wilsuiting tekent. Alleen de opzegtermijn en betalingsverplichting tussen jou en je ISP kan daar voor in de wegstaan voor jezelf. Maar dat heb je zelf afgesproken bij het afsluiten van je abonnement.

2. Thread van Demon gelezen?

SpeedXS is een redelijk goedkope toko qua verbindingen. Relatief tot andere aanbiedingen/ISP's. Opzich moet een product altijd zijn naar specificaties natuurlijk, maar je had het misschien een beetje kunnen verwachten? Het spreekwoord: "goedkoop is duurkoop" is er niet echt voor niets.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
De verbinding is hier in omgeving Leeuwarden ook goed bagger te noemen

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Aangezien ik bij SpeedXS werk zal ik even uitleg geven wat er aan de hand is.

Sinds 2 weken hebben we een Juniper Erx 705, de meeste mensen zal dit heel weinig zeggen. Maar we praten hier over een apparaat van enkele tonnen die erop gemaakt worden om niet down te gaan. Naast ons is bij ons bekend dat alleen Wanadoo en Demon een dergelijk apparaat hebben staan (wel het grote broertje de 1440).

Vorige week dook ineens het probleem om dat hij de hele verbinding naar internet toe dicht gooide. Alles bleef even hangen voor 5 minuten en alle connecties verbroken. Er is daarvoor sinds donderdag meerdere keren 's nachts onderhoud geweest om het te verhelpen, maar dit heeft helaas niet geholpen, sterker nog vanochtend iets na 9 uur is alles eruit geklapt. Op dit moment wordt er de oude juniper weer terug gehangen, dan kan juniper het probleem met die 705 gaan oplossen.

Na alle verwachting hangt er vanavond om 23.00 weer een andere Erx.
Het allerergste is het 3uur wachten voor het registreren van een mac-adress :S
We registreren helemaal geen mac adressen, alleen voordat je iets nieuws aansluit moet je gewoon 3 uur wachten of netjes een release doen van je ip. Valt weinig aan te doen helaas.
Defecte DHCp servers, halfgare DNS servers en zoals vooral vandaag een gare Cisco ATM-Router. Nog nooit maar dan ook echt nooit heb ik te maken gehad met een bedrijf die zoveel problemen/storingen gehad heeft :S
Een klacht hebben is 1, de waarheid vertellen is 2.
En de nieuwe support lijn kost gewoon 50 euro cent per minuut! + de kosten van je mobie 50+20=70 Hele euro centen! Bijna 1 gulden 50!!! Heb wel eens goedkoepere sexlijnen gebelt :D
Als je een normaal nummer heb, maar bijna niet bereikbaar, dan is het niet goed. Heb je een 0900 nummer die uitstekend bereikbaar is, is het weer niet goed. Wij willen met alle liefde alle gebruikers op de hoogte stellen over de situatie vandaag, echter door de storing kunnen we dat gewoon niet.
Zelfs het overstappen of downgraden van een abonnement word je onmogelijk gemaakt :S
Hier mag je ff wat uitleg over geven ?
Zucht.... had ik nou maar Demon genomen :(
Tja, hun netwerk draait wat langer. Maar zoals ik al zei, bestaat die uit dezelfde componenten. Als bij hun die 1440 eruit klapt of gaat bokken, dan heb je een probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Attilla op 25-11-2004 12:50 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

xs4all heeft een gewoon 010 nr en is altijd bereikbaar, waarschijnlijk omdat er zo weining klachten zijn :)

als een provider problemen heeft met hardware etc dan moet dat gewoon snel opgelost worden. bij xs4all nog NOOIT downtime gehad, zelfs de upgrades gingen gewoon onmerkbaar, ene moment download je nog met 220kb/s seconde later met 480.

xs4all is misschien wel duurder maar als jij als klein bedrijf toch afhankelijk bent van internet dan zou het leuk zijn als het gewoon werkte.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Attilla
prutser001 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:39:
xs4all is misschien wel duurder maar als jij als klein bedrijf toch afhankelijk bent van internet dan zou het leuk zijn als het gewoon werkte.
Vergelijk even ons 8mbit abonnements prijs (54,95) met die van Xs4all. Als we dat gaan rekenen, dan kunnen we ook een normale grote helpdesk neerzetten.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:57
Daarom... alle waar naar z'n geld.... :)

• mradem
  • Laatst online: 21-03-2024
Mijn speedxs heeft het altijd goed gedaan. Nog steeds. Nooit last ervan eigenlijk. Downloads halen ook de snelheid die je verwacht bij een 8mbit. Denk dat iedere plaats wel z'n klachten heeft per provider.

Verwijderd

SpeedXS zijn echt koningen; ik heb nauwelijks storingen, af en toe modempje resetten en ik ben blij dat ik niks weet van hun helpdesk.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:10:
SpeedXS zijn echt koningen; ik heb nauwelijks storingen, af en toe modempje resetten en ik ben blij dat ik niks weet van hun helpdesk.
Hier hetzelfde verhaal :)
Ik heb de helpdesk een keer nodig gehad omdat een router moeilijk deed, en toen ben ik snel en goed geholpen, dus heb weinig te klagen, zeker niet voor dit geld!
Overigens heb ik de laatste tijd ook helemaal geen last van een brakke verbinding gehad, mijn router deed wel eens raar, maar dat doet ie al langer sinds de nieuwe firmware. :( (Heb de oude ook heel verstandig, niet geback-upped :/ )

Tesla Model Y RWD (2024)

• Attilla
De algemene storing is opgelost, iedere klant heeft daar netjes een mail over gehad.

MeAngry, ik heb een heleboel firmwares, van nog meer modems. Geef even aan welke je zoekt, dan kan ik je daarmee wel helpen als je even een mailtje naar support(at)speedxs(punt)nl stuurt.

• Flaterik
Alles werkt hier weer prima, mag ook gezegd worden :)

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:34
Ik heb ook nauwelijks problemen. Na de migratie had mijn routertje wel een update nodig, waardoor de verbinding regelmatig weg viel, maar nu werkt het perfect!
[Airwolf] schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:10:
iedere klant heeft daar netjes een mail over gehad.
Alleen die heb ik niet gehad? Wellicht gestuurd naar mijn speedxs mail account, ipv het opgegeven mailadres.

• Attilla
Martijnn, die zijn verzonden naar de hoofd accounts van het speedxs mail adres.

• mradem
  • Laatst online: 21-03-2024
bjck schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:10:

2. Thread van Demon gelezen?

SpeedXS is een redelijk goedkope toko qua verbindingen. Relatief tot andere aanbiedingen/ISP's. Opzich moet een product altijd zijn naar specificaties natuurlijk, maar je had het misschien een beetje kunnen verwachten? Het spreekwoord: "goedkoop is duurkoop" is er niet echt voor niets.
Lachwekkend eigenlijk hoe triest ze bij demon zijn. Als je een beetje bedrijf bent dan zal je nooit ten opzicht van klanten zulke woorden uitspreken over je conculegaas. Je product verkopen zal je toch echt moeten doen dmv promotie en mooie praat over je eigen product en zeker niet dmv het afkraken van concurenten. 10 plus voor de man/vrouw die dit soort berichten stuurt.

Verwijderd

Het allerergste is het 3uur wachten voor het registreren van een mac-adress :S Terwijl zelfs UPC dat binnen 3 min verwerkt heeft!
Als je op je oude modem eerst release doet kun je meteen een nieuwe aansluiten hoef je niet eens voor te bellen of te wachten
Defecte DHCp servers, halfgare DNS servers en zoals vooral vandaag een gare Cisco ATM-Router.
Cisco ATM-router ??? SpeedXS heeft geen cisco atm router ?
Uhhhh, lees eens beter, overstappen en/of verhuizen is nou juist wat niet kan bij DEMON
Ja lees de posts hier maar :-)

Verwijderd

Ha die Mono,

Waar heb je het allemaal over. SpeedXS niet goed ... deugt niet. Ik heb al meer dan een jaar speedxs en eigenlijk probleem loos. Nu hebben ze 1x een storing en nu ga je zo beginnen. Kom kan je nou niet een avondje zonder internet. En als je wat verteld zeg dan waar het op staat en ga niet met termen gooien die jezelf niet snapt.

1
Het allerergste is het 3uur wachten voor het registreren van een mac-adress :S

waar heb je het over. Wel eens van een IP release gehoord. Doe dat dan dan hoef je niet te wachten.

2
Defecte DHCp servers, halfgare DNS servers en zoals vooral vandaag een gare Cisco ATM-Router.

Jeetje jongen 1 defekte ERX. Cisco heeft SpeedXS niet. Ach een verkeerd ge argumenteerde fout. Dat kan iedereen overkomen is het niet :p

3
Zelfs het overstappen of downgraden van een abonnement word je onmogelijk gemaakt

En wederom de plank mis
http://www.speedxs.nl/index/support/faq_index?ftype=5
Do i need to say more ???

Maar het is je vergeven hoor, deze waardeloze argumenteringen, ach ja die helpdesk. Of ze zijn niet bereikbaar of ze zijn te duur. Make a choice. Maar de keus die SpeedXS neemt past nooit in jou straat.

Ik kachel lekker door met SpeedXS en tjaa je bent niet verplicht SpeedXS te houden/hebben. Ik zeg SpeedXS keep up the good work en tja een storing neem ik op de koop toe. Die had ik bij Casema tenslotte dagelijks.

Groeten

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Joh, ik zit al ik weet niet hoe lang bij SpeedXS en ik heb nog nooit zo'n fijne provider gehad. Nu is er een keer een probleem en meneer gaat het breeduit lopen te verkondigen op een tweak forum. Beetje jammer hoor...
En wat betreft support, kom eens in het IRC kanaal van SpeedXS zou ik zeggen :) Gewedlige support, geweldige mensen bij SpeedXS en bovenalles een prima verbinding! Ik hoop dat SpeedXS zo door blijft gaan en dat het "groot wordt door klein te blijven":)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-02 21:09
Wat ik wel wazig vind is dat ze stunten met prijzen zoals € 44,95 voor 8/1Mbit, terwijl je daarvoor wel 99 euro voor 'lidmaatschap' moet betalen... |:( :r

• Flaterik
Vandaag weer grote storingen gehad bij SpeedXS... Eerst continu disconnecties maar nu helemaal geen verbinding meer

• Attilla
Er ging gisterenavond een transit link dood, bgp deed netjes zijn werk maar de backup route reflector deed het niet. Die is binnen 30min gerepareerd. In die tijd had je geen verbinding met bepaalde buitenlandse sites.

Vandaag is er verder niks aan de hand, dus als je nog wat heb dan moet je dat bij ons melden.
Pagina: 1