Een tijdje terug heb ik hier al een topic geplaatst: [rml][ MySQL] Bansysteempje[/rml].
Toen had ik een vraag over de queries voor een bansysteem, daar heb ik toen een antwoord op gekregen, maar ik heb het gevoel dat het nog niet helemaal klopt.
De 2 van belang zijnde velden in de db:
verloopt: deze bevat de datum (timestamp) waarop de ban verloopt, als het een permban is, staat deze op 0.
unbanned: Deze staat normaal op 0, maar als een admin iemand heeft unbanned komt dit veld op 1 te staan.
Ik heb deze queries:
Ook heb ik de volgende:
En dan de derde
Alvast bedankt
Toen had ik een vraag over de queries voor een bansysteem, daar heb ik toen een antwoord op gekregen, maar ik heb het gevoel dat het nog niet helemaal klopt.
De 2 van belang zijnde velden in de db:
verloopt: deze bevat de datum (timestamp) waarop de ban verloopt, als het een permban is, staat deze op 0.
unbanned: Deze staat normaal op 0, maar als een admin iemand heeft unbanned komt dit veld op 1 te staan.
Ik heb deze queries:
code:
Hiermee wil ik dus kijken of het ip-adres geband is. Het veld verloopt kan dus 0 zijn, of groter dan de tijd. Maar zodra unbanned op 1 staat, is het ipadres niet geband. Nu is mijn vraag: klopt deze query?1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php
$sql = 'SELECT `reden`, `verloopt`
FROM `bans`
WHERE `ip` = "' . addslashes ( ip () ) . '"
AND ( unbanned = 0
OR ( `verloopt` > ' . time () . ' OR `verloopt` = 0 ) )
LIMIT 1';
?> |
Ook heb ik de volgende:
code:
Deze is dan om alle gebande ips op te vragen. Ook hier weer de vraag: klopt deze query wel?1
2
3
4
5
6
7
| <?php
$sql = 'SELECT `id`, `ip`
FROM `bans`
WHERE `unbanned` != 1
OR ( `verloopt` > ' . time () . ' OR `verloopt` = 0 )
ORDER BY `banned_op` DESC';
?> |
En dan de derde
code:
Deze haalt alle oude, dus verlopen of handmatige unbannede bans op. Klopt deze?1
2
3
4
5
6
7
| <?php
$sql = 'SELECT `id`, `ip`
FROM `bans`
WHERE `unbanned` = 1
OR ( `verloopt` < ' . time () . ' AND `verloopt` != 0 )
ORDER BY `banned_op` DESC';
?> |
Alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Tommetje op 24-11-2004 17:21 ]
Hoi!