Toon posts:

Email versturen via een router op @home netwerk werkt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan email(stmp) niet versturen via router met meerdere computers op @home netwerk. zowel naar @home als naar gmx.net is het verzenden een probleem.

Ik kan wel email ontvangen.

mijn router is een SMC7004VBR.
ik heb een aantal instellingen geprobeerd.
op de router port 25, port 110, port 995 zowel udp als tcp
zowel als Virtual Server en als Special Applications.

ik heb mijn emailpprogramma, mozilla thunderbird heb ik
een aantal instellingen geprobeerd.
mailserver; mail.home.nl, webmail.home.nl, netmail.home.nl
met verschillende de porten,
misschien heb ik een combinaties tussen router en emailprogramma over het hoofd gezien.

Ik heb nog gezocht op help van @home en niks gevonden.
Ik heb ook nog gezocht in de @home topic en email en router topics hier op GOT en via google, maar kon niet het juiste topics vinden met de juiste instellingen vinden.

Weet iemand een oplossingen voor dit email/router probleem of weet iemand topic waar dit probleem beschreven staat?

Verwijderd

krijg je een non delivery report terug? Zo ja, post dat eens hier.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42
Hier kun je alle instellingen vinden: http://athome.custhelp.co...mwyPSZwX3BhZ2U9MQ**&p_li= er zit een hele grote knop mail in de help bij @home, ik kan me niet voorstellen dat je deze niet kon vinden?

Verder:
mijn router is een SMC7004VBR.
ik heb een aantal instellingen geprobeerd.
op de router port 25, port 110, port 995 zowel udp als tcp
zowel als Virtual Server en als Special Applications.
Wat bedoel je hiermee, heb je deze poorten naar buiten open gezet? Naar binnen is namelijk niet de bedoeling en ook zeker niet veilig voor je systeem. Draai je niet toevallig een open relay waardoor je geblocked bent?

En post inderdaad eens de foutmelding.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die instellingen wel gelezen op de Help van @home zowel als de rest van -+80 topics over emails, maar daar stond niets in over het versturen van mail via een router.

De foutmelding is:

Sending of message failed.

An error occurred sending mail: Unable to connect to SMTP server mail. The server may be down or may incorrectly configured. Please verify that your Mail/News account setting are correct and try again.

Ik kan wel email ophalen van pop3 adres, maar ik kan niks versturen via de router.
Het is dus nogal bizar. hebben jullie daar een oplossing voor?

ik weet niet in welke richting ze worden opengezet? ik nam aan naar beide kanten.

Ik heb de router ook geprobeerd zonder die server applicatie aan te zetten en zonder die porten open te zetten. ik weet dus niet welke porten ik open moeten zetten en of ik iets open moet zetten!

open relay? wat bedoel je daarmee?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 05:03 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 04:59:
open relay? wat bedoel je daarmee?
Dit betekent het dusdanig slecht beveiligd zijn van je smtp-server, waardoor het voor het grote publiek mogelijk is om mail via jouw server te versturen.... Deze optie is bij spammers populair. Let er wel op dat je provider dit heel snel in de gaten heeft, en dit in sommige gevallen tot blokkering van je verbinding kunt lezen :)

Heb je al eens geprobeerd om de smtp van @Home in de smtp-server op te geven als smarthost? Een smarthost is een soort forwarder welke alle mail 1 op 1 doorstuurt naar de provider. Mijn eigen provider Wanadoo staat bijvoorbeeld helemaal niet toe dat je rechtstreeks vanaf je eigen server mailt. Port 25 in- en outbound zijn geblockt. Bij jou misschien ook?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01 03:24

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb (echter gister) maar één probleem gehad: he-le-maal GEEN verbinding. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft/had?

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 06:56:
[...]

Dit betekent het dusdanig slecht beveiligd zijn van je smtp-server, waardoor het voor het grote publiek mogelijk is om mail via jouw server te versturen.... Deze optie is bij spammers populair. Let er wel op dat je provider dit heel snel in de gaten heeft, en dit in sommige gevallen tot blokkering van je verbinding kunt lezen :)

Heb je al eens geprobeerd om de smtp van @Home in de smtp-server op te geven als smarthost? Een smarthost is een soort forwarder welke alle mail 1 op 1 doorstuurt naar de provider. Mijn eigen provider Wanadoo staat bijvoorbeeld helemaal niet toe dat je rechtstreeks vanaf je eigen server mailt. Port 25 in- en outbound zijn geblockt. Bij jou misschien ook?
Sorry dat ik zo laat reageer, ik zit in het gebied waar ze 2 dagen storing hebben gehad.
Misschien vergis ik me, maar ik volgens mij draai geen smtp-server, ik draai alleen een mail programma of is dat hetzelfde :?
via het mail prog. gaat naar het de router en probeer contact te maken met de mail van @home. en dat is lijkt me dan de stmp-server(van @home).
Als ik het verkeerd heb kan je het zeggen.
Port 25 is wel geblocked heb ik gelezen op de help van @home.

Hoe stel ik zo'n smarthost in ?
ik heb nog gekeken op internet maar ik kan geen internet wizard of exchange manager vinden op in XP.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je geen mailserver hebt stel je de server van @Home in als de smtp-server in je favoriete mailprogramma :)

Mijn spoorwegfotografie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En vergeet die poortmappings niet uit je router te halen, die heb je namelijk niet eens nodig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

sanfranjake schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:43:
Als je geen mailserver hebt stel je de server van @Home in als de smtp-server in je favoriete mailprogramma :)
Staat in de SP dat ie dat al heeft gedaan.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:35:
via het mail prog. gaat naar het de router en probeer contact te maken met de mail van @home. en dat is lijkt me dan de stmp-server(van @home).
Als ik het verkeerd heb kan je het zeggen.
Ehm..

Het gaat dóór je router heen, niet náár je router zodat die het vervolgens doorstuurt ofzo.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
R_W schreef op maandag 29 november 2004 @ 01:08:
[...]
Staat in de SP dat ie dat al heeft gedaan.
Dan zie ik geen reden waarom het niet zo moeten werken ....

Mijn spoorwegfotografie

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

sanfranjake schreef op maandag 29 november 2004 @ 02:48:
[...]

Dan zie ik geen reden waarom het niet zo moeten werken ....
Dan blijft er eigenlijk alleen nog een autorisatie fout (geen geldige username/password opgegeven) of een mailserver die niet up is over.
Aangezien dat het om @home mail gaat ligt het probleem 99 van de 100 keer bij hun "mailserver". Mail bij @home is nog steeds megaruk.

Welke mailclient gebruik je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
ppl schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:32:
[...]

Dan blijft er eigenlijk alleen nog een autorisatie fout (geen geldige username/password opgegeven) of een mailserver die niet up is over.
Aangezien dat het om @home mail gaat ligt het probleem 99 van de 100 keer bij hun "mailserver". Mail bij @home is nog steeds megaruk.

Welke mailclient gebruik je eigenlijk?
Mozzila thunderbird.
zoals ik al eerder heb beschreven kan ik wel pop3 van www.gmx.net en van de mailserver van @home email Ophalen. Het is dus niet alleen @home.
Wat volgens mij uitsluit dat het aan hun mailserver specifiek ligt.
en mijn username/password zijn dus correct.
Voordat ik een router had kan ik gewoon mail ophalen En versturen naar verschillende pop3 adressen. Nu dus alleen nog ophalen. De andere kant op gaat (met de router erbij) niet.
het verschil tussen de situatie met router en de situatie zonder router is voor mij nog steeds onverklaarbaar.

Weet iemand hoe je een smarthost in kan stellen in XP of met een mail programma?
Is er een mail programma dat dat van zich zelf kan, misschien ligt daar de oplossing?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:19:
Nu dus alleen nog ophalen. De andere kant op gaat (met de router erbij) niet.
het verschil tussen de situatie met router en de situatie zonder router is voor mij nog steeds onverklaarbaar.
Mmmm.... ik heb wel eens meer vage dingen gezien met kabelinternet en routers...

On the off chance.. kun je je mailserver wel pingen op naam en op IP?

Zo ja, probeer je MTU settings eens wat lager te zetten (1420 ipv de standaard 1500) en probeer het dan nog eens?
Weet iemand hoe je een smarthost in kan stellen in XP of met een mail programma?
Is er een mail programma dat dat van zich zelf kan, misschien ligt daar de oplossing?
probeer eerst nou eens te verbinden naar je eigen ISP's mailserver... ook al is het @home.

Vergeet dat smarthost. Niet voor jou van toepassing.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:19:
[...]

Mozzila thunderbird.
zoals ik al eerder heb beschreven kan ik wel pop3 van www.gmx.net en van de mailserver van @home email Ophalen. Het is dus niet alleen @home.
Wat volgens mij uitsluit dat het aan hun mailserver specifiek ligt.
en mijn username/password zijn dus correct.
Voordat ik een router had kan ik gewoon mail ophalen En versturen naar verschillende pop3 adressen. Nu dus alleen nog ophalen. De andere kant op gaat (met de router erbij) niet.

Staat dit ook goed voor je SMTP server voor het sturen van je mail?
Dus @home smtp server voor je @home account met bijbehorende username/password en je gmx smtp server bij je gmx account met wederom de bijbehorende username/password.
Dat is namelijk in te stellen in Mozilla Thunderbird.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
doe anders eens een telnet naar

telnet smtp.xs4all.ml 25

das de mailserver van xs4all welke een banner zou moeten geven, doet hij dat niet dan blokkeerd je router dus wat traffic

domme vraag: maar je hebt toch geen personal firewall draaien welke poort 25 naar buiten blocked :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ppl schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:48:
[...]

Staat dit ook goed voor je SMTP server voor het sturen van je mail?
Dus @home smtp server voor je @home account met bijbehorende username/password en je gmx smtp server bij je gmx account met wederom de bijbehorende username/password.
Dat is namelijk in te stellen in Mozilla Thunderbird.
Welke SMTP server?, volgens mij heb ik er geen! ik gebruik alleen Mozilla Thunderbird en zoals ik al in meerdere postings zei, zijn de username/password instellingen goed. Waar ik over twijfel is de port in het mail programma in betrekking tot mijn router?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:14:
[...]

Mmmm.... ik heb wel eens meer vage dingen gezien met kabelinternet en routers...

On the off chance.. kun je je mailserver wel pingen op naam en op IP?

Zo ja, probeer je MTU settings eens wat lager te zetten (1420 ipv de standaard 1500) en probeer het dan nog eens?

[...]

probeer eerst nou eens te verbinden naar je eigen ISP's mailserver... ook al is het @home.

Vergeet dat smarthost. Niet voor jou van toepassing.
Ik heb volgens mij geen mail server op mijn computer? Alleen mozilla Tunderbird het mail Programma of dat moet hetzelfde zijn. Is dat hetzelfde ????
ik heb al meerdere malen benoemd dat ik volgens mij geen mail server heb.

als ik een mailserver heb hoe kan daar mee pingen in een dos-scherm?

Verwijderd

Probeer nou eerst eens te telnetten naar een bekende mailserver, bijvoorbeel smtp.xs4all.nl
Kijk dan eens wat er wel en niet lukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op donderdag 02 december 2004 @ 07:26:
doe anders eens een telnet naar

telnet smtp.xs4all.ml 25

das de mailserver van xs4all welke een banner zou moeten geven, doet hij dat niet dan blokkeerd je router dus wat traffic

domme vraag: maar je hebt toch geen personal firewall draaien welke poort 25 naar buiten blocked :?
Is geen domme vraag: er zijn zoveel schakels in het hele traject dat ik er makkelijk een over het hoofd kan zien. Ik heb me XP-firewall opnieuw ingesteld maar geen resultaat. 25 poort wordt naar mij weten niet geblokt, maar standaard gebruikt het mozilla thunderbird 110 volgens mij. Er is maar 1 port die ik kan instellen en die staat standaard op 110.

Ik heb telnet smtp.xs4all.ml 25 geprobeerd maar hij wordt inderdaad geblokt
ook met port 110 en andere wordt dit geblokt.

Om het nog maar verwarrender te maken. De firewall van mijn router staat uit.
Hoe dit door mijn router wordt geblokt of of het door mijn router wordt geblokt is mij een groot raadsel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:47:
[...]

Is geen domme vraag: er zijn zoveel schakels in het hele traject dat ik er makkelijk een over het hoofd kan zien. Ik heb me XP-firewall opnieuw ingesteld maar geen resultaat. 25 poort wordt naar mij weten niet geblokt, maar standaard gebruikt het mozilla thunderbird 110 volgens mij. Er is maar 1 port die ik kan instellen en die staat standaard op 110.

Ik heb telnet smtp.xs4all.ml 25 geprobeerd maar hij wordt inderdaad geblokt
ook met port 110 en andere wordt dit geblokt.

Om het nog maar verwarrender te maken. De firewall van mijn router staat uit.
Hoe dit door mijn router wordt geblokt of of het door mijn router wordt geblokt is mij een groot raadsel.
correctie: het smtp adres was verkeerd.
ik heb het nogmaals geprobeerd met: telnet smtp.xs4all.nl 25
en krijg ik dit resultaat.
220 smtp-vbr5.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.12.11/8.12.11; Fri, 3 Dec 2004 18:19:16
+0100 (CET)

Maar ja de vraag is nu mag ik nu concluderen dat de router niksblokt of er niks mee te maken heeft.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:26:
[...]

correctie: het smtp adres was verkeerd.
ik heb het nogmaals geprobeerd met: telnet smtp.xs4all.nl 25
en krijg ik dit resultaat.
220 smtp-vbr5.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.12.11/8.12.11; Fri, 3 Dec 2004 18:19:16
+0100 (CET)

Maar ja de vraag is nu mag ik nu concluderen dat de router niksblokt of er niks mee te maken heeft.
poort 25 wordt dan idd niet geblokkeerd, dit zit dus wel goed

type was mijn fout.. dom van me, ben niet echt scherp de laatste dagen (druk op het werk)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:51:
[...]

poort 25 wordt dan idd niet geblokkeerd, dit zit dus wel goed

type was mijn fout.. dom van me, ben niet echt scherp de laatste dagen (druk op het werk)
maakt niet uit iedereen maakt wel eens een typfoutje.

ik heb nu alle adviezen geprobeerd.

firewall uit.
firewall router uit.
alle services aan.
maxMTU naar 1420.
mx.home.nl werkt ook niet
mail.home.nl en pop.gmx.net alleen ophalen niet verzenden.
ik kan met telnet een andere stmp server(telnet smtp.xs4all.nl 25) bereiken en ook die van @home via port 110(telnet mail.home.nl 110)
Een smarthost is geen oplossing wordt gezegt, ( ik weet niet wat het is of hoe dat precies werk)
De username/password staan goed anders kan het niet ophalen.
ik heb het ook nog geprobeerd met het ip-adress van mail.home.nl in het programma.

Maar ik heb nog geen oplossing.

ik ga outlook proberen of die beter werkt.
Kan het ook aan de bekabeling liggen van mijn netwerk???
of is een smarthost stiekem toch een oplossing, wat voor programma dat ook mogen wezen?

ik weet nog steeds niet het verschil tussen een mailprogramma en een "eigen" mail server?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 21:18 . Reden: spelfout ]

Verwijderd

Topicstarter
met outlook express werkt het ophalen en versturen wel!!!!!

het ligt dus aan mozilla thunderbird (in combinatie met de router.)

thanx voor alle hulp

Verwijderd

ook ik zit achter een wireless router van sweex en kan ook geen mail verzenden via @home, nu ik achter de router zit. heb mail.home.nl als smtp server ingevuld en alleen mail ophalen werkt, mail verzenden geeft volgende error melding:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'Home Mail', Server: 'Mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F

iemand enig id hoe ik dit moet oplossen?
ik zit niet via wireless met de pc verbonden maar met kabel, dus het ligt niet aan wireless instellingen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

r0b

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:36:
ook ik zit achter een wireless router van sweex en kan ook geen mail verzenden via @home, nu ik achter de router zit. heb mail.home.nl als smtp server ingevuld en alleen mail ophalen werkt, mail verzenden geeft volgende error melding:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'Home Mail', Server: 'Mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F

iemand enig id hoe ik dit moet oplossen?
ik zit niet via wireless met de pc verbonden maar met kabel, dus het ligt niet aan wireless instellingen.
Heb je toevallig een firewall? Zo ja: verwijder deze eens (of schakel deze uit als dit mogelijk is) en kijk of het dan werkt.
Verder: even het account opnieuw aanmaken in OE/Outlook. Ook kan je eens 213.51.128.65 als mailserver instellen (Is het IP van mail.home.nl).

Grote kans echter dat het door een firewall komt.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Was dit geen goed begin: [google=0x800CCC0F]? :) Is Welke mailclient gebruik je; heb je dit gelezen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Spider.007 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:49:
Was dit geen goed begin: [google=0x800CCC0F]? :) Is Welke mailclient gebruik je; heb je dit gelezen?
ja dat topic op gathering heb ik gelezen en alleen mail ophalen werkt maar. gebruik outlook express wat standaard in windows xp zit.

firewall heb ik idd ja (ZA pro 5.0.nog iets), en als ik die uit heb, dan werkt het wel ineens (net geprobeerd). iemand enig id wat precies dan niet goed zou kunnen staan in ZA?

of moet ik daarvoor naar een ander forum toe?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mail hoort al enige tijd in OFF; jouw probleem is echter geensinds gerelateerd aan het originele probleem (wat werd opgelost met OE ipv Thunderbird). Ik stel daarom voor dat je je eigen topic maakt; en dit in het vervolg ook doet als jouw probleem niet hetzelfde is als dat van de oude koe die je hebt gevonden :)

SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.