technische proef met ADSL2+

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
Het grote ADSL2+ topic - Deel 1

Index

• Wat is ADSL2+

• Technische proef

• Hoe kan ik me aanmelden?

• Links

• Wat is ADSL2+ ?

De nieuwe techniek brengt enkele interessante voordelen met zich mee. De belangrijkste is duidelijk: ADSL2 is sneller dan ADSL. De download-bandbreedte is verhoogd van 8 megabit per seconde naar 12 megabit per seconde. ADSL2+, de snelle variant van ADSL2, doet daar met 24 megabit per seconde nog een schepje bovenop.

Naast de hogere snelheid is de nieuwe techniek ook energiezuiniger. Als de modem niet gebruikt wordt, zet het zichzelf in een soort slaapstand. Ook de maximale afstand tussen de telefooncentrale en de aansluiting is met 30 procent verhoogt naar 2,5 kilometer. Hierdoor is ADSL2 dus interessant voor gebruikers met een relatief ongunstige ligging in bijvoorbeeld dunbevolkte gebieden.

ADSL2 verbetert daarnaast de diagnostische mogelijkheden. Internetaanbieders zijn met de nieuwe standaard beter in staat de kwaliteit van de verbinding te controleren. Zo kan bijvoorbeeld ‘real-time’ de hoeveelheid ruis op een verbinding in de gaten gehouden worden. Aan de andere kant van de lijn kan de modem nu beter anticiperen op de kwaliteit van de lijn. Wanneer de kwaliteit zich daarvoor leent, kan de modem naar een ‘tandje hoger’ schakelen.

Technische proef

De eerste technische proef met ADSL2+ in Nederland is begonnen. Er word geprobeerd om deze netwerktechnologie in de eerste helft van volgend jaar klaar te hebben voor particulieren en bedrijven.

De proef wordt gehouden onder gebruikers van SurfSnel ADSL, en is opgezet door SURFnet, InterNLnet en BBned. En is begonnen in Nijmegen. Later zullen Amsterdam, Den Haag en Hoofddorp volgen. Als het successvol verloopt zal het midden 2005 commercieel beschikbaar zijn.

De dienst is opgezet door SURFnet, een Nederlands computernetwerk voor hoger onderwijs en voor onderzoeksinstituten waarop ruim 150 instellingen zijn aangesloten. Samen met InterNLnet, een Nederlands Internet Service Provider. En werken samen met BBned, een dsl-breedbanddiensten aanbieder.

Hoe kan ik me aanmelden?

Op dit moment wordt de dienst getest. Aanmelden kan dus nog niet.

Links

Heb je links naar site's over ADSL2+, PM me dan :)

[ Voor 132% gewijzigd door intoxicated op 25-11-2004 17:21 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Nijl
    • Registratie: Juni 2004
    • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
    Dit lijkt mij ook wel wat. Nu stilletjes hopen dat we kunnen overstappen met een leuke aanbieding bij de aanbieders :)

You are NIJL-ed!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
    • Registratie: Juni 2001
    • Niet online
    Ik ben benieuwd of de apparatuur hiervoor een beetje te betalen is, ADSL modems waren in het begin ook behoorlijk duur.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• The_Savage
    • Registratie: November 2004
    • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Ben benieuwd hoe duur dit gaat worden :P anders ben ik ook zeer geïnteresseerd _/-\o_

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
    • Registratie: Januari 2001
    • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb zelf ook ADSL via BBned waar ik zeer tevreden over ben. Opzich erg postitief dat BBned met ADSL2+ is begonnen, maar ik denk dat de kabelmaatschappijen het dik gaan winnen van DSL. EuroDocsis kan nu al 100Mbit aan en de kabelmaatschappijen zijn al bijna klaar met de landelijke invoer.

Daarnaast is EuroDocsis 2.0 geschikt om snelheid tot max 200 Mbit te leveren. Dus helaas...maar Docsis loopt al jaren vooruit. Laat ik zeggen; heeft de langste adem!

[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 24-11-2004 17:14 ]

/dev/null

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Emerge
    • Registratie: November 2000
    • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Laat ze dan wel wat doen aan het feit dat je zo afhankelijk bent van de afstand tot die centrale. Daar ben ik nu al twee keer de dupe van geworden. :(

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Osiris
    • Registratie: Januari 2000
    • Niet online
    Harstikke fijn dat het allemaal mogelijk is, maar tot nu toe kom ik nog niet eens aan 't maximale van mijn 8 Mbit lijn.. Dus nee, ik zal niet zo snel overstappen denk ik.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
    • Laatst online: 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

I_Stealth_I schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:13:
    Daarnaast is EuroDocsis 2.0 geschikt om snelheid tot max 200 Mbit te leveren. Dus helaas...maar Docsis loopt al jaren vooruit. Laat ik zeggen; heeft de langste adem!
    Leuk natuurlijk maar laat ze het dan aanbieden aan de consument ofzo :S :P

ADSL2+ is juist ontworpen om langere afstanden te halen vanaf de telefoon centrale het enige wat er gezegt word is dat binnen een straal van 2 KM van de centrale de volledige bandbreedte benut kan worden, en dus bevoorbeeld op een afstand van 6 kilometer dit bevoorbeeld nog maar 8 meg is of iets dergelijks. Dat is de hele opzet achter ADSL2+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Smurff
    • Registratie: Maart 2001
    • Niet online
    Ik heb zelf ook ADSL via BBned waar ik zeer tevreden over ben. Opzich erg postitief dat BBned met ADSL2+ is begonnen, maar ik denk dat de kabelmaatschappijen het dik gaan winnen van DSL. EuroDocsis kan nu al 100Mbit aan en de kabelmaatschappijen zijn al bijna klaar met de landelijke invoer.

Mja alleen het verschil tussen kunnen en ook daadwerkelijk doen he..
    Bij de adsl bedrijven wordt het ook gedaan..
    Bij een kabelboer zie ik het allemaal niet zo snel gebeuren.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• DaannO
    • Registratie: Juli 2004
    • Laatst online: 04-07 09:17
    over hoe lang komt t dan precies in amsterdam? en hoeveel gaat het allemaal maandelijk kostn eigenlijk en moet je dan weer alles veranderen zoals modem en lijnen enzo?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Meester_J
    • Registratie: April 2003
    • Laatst online: 19-09 13:38
    das goed nieuws! ik installeer routers bij bedrijven, die willen altijd wel upgraden... :P heb ik voorlopig weer werk. :*)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Meester_J schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:21:
    das goed nieuws! ik installeer routers bij bedrijven, die willen altijd wel upgraden... :P heb ik voorlopig weer werk. :*)
    Gevoel ken ik inderdaad maar ik wil eens dat ze ophouden met me lastig vallen als ze weer eens perse voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Directie :Ja het internet ligt eruit en nu kunnen er 50 man niet werken !!! Ga jij dat eens even regelen met de ISP !
    Ik : Misschen was het handig geweest als je een zakelijke lijn ( SDSL/Leased Line ) had genomen dan had het waarschijnlijk binnen 4 uur opgelost geweest als ik zeg dat er nu op een 512 lijntje 50 man werken lachen ze me uit omdat : A) Het een consumenten product is en B) gaan ze zeiken over het feit dat er dus 50 man opzitten

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• chim0
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 18:10
    Frank-NL schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:04:
    Ik ben benieuwd of de apparatuur hiervoor een beetje te betalen is, ADSL modems waren in het begin ook behoorlijk duur.
    Valt op zich mee. Laatst deze verkocht voor, ik dacht, ergens rond de 200 euro.

Dus op zich wel redelijk voor een ADSL2+ modem/router/switch/draadloos.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
    • Registratie: December 2000
    • Laatst online: 21:04
    Misschien hebben ze het over 10 jaar ook wel in groningen :X

Catch a smile out there!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Meester_J
    • Registratie: April 2003
    • Laatst online: 19-09 13:38
    reactie op shadowbumble:

is wel zakelijk adsl wat ik installeer, voor versatel. mijn ervaring is dat het weinig uitvalt. bovendien zetten we alleen cisco spul weg, en dat kan tegen meerprijs uitgerust worden met isdn-backup mogelijkheid.

met 50 man op een consumentenlijntje werken bespaart je een flink bedrag aan setupkosten, maar kijk maar wat een paar uur niksen kost...
    helaas denken de managers daar vaak nog steeds anders over

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Resistor
    • Registratie: April 2001
    • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Glenfiddich schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:27:
    Misschien hebben ze het over 10 jaar ook wel in groningen :X
    Lokatie zegt niets, ik had hier in Bunschoten (ja, waar zou dat nou liggen ;) ) bij de laatste verhoging op dag #1 al de snelheidsverhoging binnen.

Ik ben benieuwd, maar best wel vreemd dat ze gelijk met een grote stad gaan beginnen.
    Kies een klein gehucht waar veel mensen interesse hebben, of ga in een nieuwbouwwijk (= nieuwere = betere kabels) aan de gang.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Ethnocentrix
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 17:25

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

offtopic:
    Ben ik de enige waarbij de tabel niet weergegeven wordt?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• I_stealth_I
    • Registratie: Januari 2001
    • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ethnocentrix schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:53:
    offtopic:
    Ben ik de enige waarbij de tabel niet weergegeven wordt?
    nee 8) Topicstarter, fix die tabel eens in je startpost, ik zie alleen maar HTML codes. (Melding gemaakt naar mod.)

[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 25-11-2004 14:59 ]

/dev/null

• kamerplant
    • Registratie: Juli 2001
    • Niet online
    ADSL2+, het is wel nodig ook, de huidige techniek is momenteel te gelimiteerd voor heavy users. Ik ben erg benieuwd hoelang het gaat duren voordat ADSL2+ (of VDSL..?) landelijk uitgerold worden gaat. Duurt het weer 5 jaar voordat de kleinere plaatsen nieuwe technieken gebruiken kunnen? Zo is hier in Elburg pas sinds een jaar of 1~2 ADSL beschikbaar, en dan alleen nog maar via KPN. Ik hoop dat deze ontwikkeling wat rapper gaat :{

🌞🍃

• qless
    • Registratie: Maart 2000
    • Laatst online: 21:03

qless

...vraag maar...

Voor zover ik weet gaat nergens ADSL2 gebruikt worden. Het is of ADSL2+ of VDSL wat de telco's aan het testen zijn cq uitrollen.

Frankrijk: free.fr doet ADSL2+ (FT ook) 15 Mbps voor 30 euro per maand oa.
    Belgie: Belgacom is bezig met uitrol VDSL ( www.belgacom.be/vdsl )
    NL: KPN is aan het onderzoeken of ze VDSL of ADSL2+ gaan doen. Keuze bepert ook de mogelijkheden voor bbned, tiscali en versatel. ADSL2+ en VDSL storen elkaar flink.

ADSL2+ = max 24 mbps down, 3 up, tot 7 km bereik (met lagere snelheden)
    VDSL = max 52 mbps down, 13 mbps up of synchroon 26 Mbps, echter max afstand 1200 meter.

Voor VDSL moet er dus veel glasvezel getrokken worden naar de lokale kabelverdelers, bij ADSL2+ hoeft dat niet, deze werkt vanaf de gewone centrale.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• pinolief
    • Laatst online: 11-01-2021

!
    Met de nadruk op BIJNA klaar want kabelinternet is er hier nog steeds niet dus hebben we er geen ene klote aan!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Maxster4th
    • Registratie: April 2001
    • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik vond het wel leuk dat ze mijn woonplaats (hoofddorp) in een adem noemen met Amsterdam en Den Haag. Ik weet dat BBNed in Hoofddorp gevestigd is, maar om dan meteen mij en mijn plaatsgenoten te bevoordelen 8)..... het is natuurlijk wel een van de major steden in Nederland.

Succes is een keuze

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Brent
    • Registratie: September 2001
    • Laatst online: 21:16
    Maxster4th schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:14:
    Ik vond het wel leuk dat ze mijn woonplaats (hoofddorp) in een adem noemen met Amsterdam en Den Haag. Ik weet dat BBNed in Hoofddorp gevestigd is, maar om dan meteen mij en mijn plaatsgenoten te bevoordelen 8)..... het is natuurlijk wel een van de major steden in Nederland.
    Laat het niet naar je hoofd stijgen he :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• jochemd
    • Registratie: November 2000
    • Laatst online: 24-08 12:31
    qless schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:39:

Frankrijk: free.fr doet ADSL2+ (FT ook) 15 Mbps voor 30 euro per maand oa.
    Belgie: Belgacom is bezig met uitrol VDSL ( www.belgacom.be/vdsl )
    NL: KPN is aan het onderzoeken of ze VDSL of ADSL2+ gaan doen. Keuze bepert ook de mogelijkheden voor bbned, tiscali en versatel.
    Italie: Tiscali biedt ADSL2 aan, 99 euro voor 12 Mbps
    ADSL2+ en VDSL storen elkaar flink.
    Voor de geinteresseerden enige technische achtergrondinformatie.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in Hoofddorp en zat ook al met een big smile op mn gezicht toen ik zag dat Hoofddorp volgt, zit alleen wel te balen dat ik bij MxStream van KPN zit :( Weet iemand KPN dit ook van plan is om te gaan testen?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• TMC
    • Registratie: Juli 2003
    • Laatst online: 22-09 21:45

TMC

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:09:
    [...]

Ik woon ook in Hoofddorp en zat ook al met een big smile op mn gezicht toen ik zag dat Hoofddorp volgt, zit alleen wel te balen dat ik bij MxStream van KPN zit :( Weet iemand KPN dit ook van plan is om te gaan testen?
    Onder welke steen kom jij vandaan? De naam Mxstream wordt al 2 jaar niet meer gebruikt ofzo. :D

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik hoop maar dat adsl2 snel beschikbaar word in heel NL want wij zitten dus 6km van centrale af met een beetje geluk kunnen we dadelijk een super snel 512kbit abonnementje nemen
    Ben ik nou de enige die tot die 2 overgebleven procenten hoor die geen breedband internet kunnen in NL lijkt in ieder geval wel zo hier in de buurt ken ik in een omstreek van 20 km niet een huis waar het niet leverbaar is behalve in dit gehucht. :(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een abo van bbned, en woon in nijmegen.
    Best leuk als ik adsl2+ mag gaan testen :P, ik weet niet hoe ze dat gaan testen.
    Ik ben echt tevreden over bbned, ook de klantenservice. Ik heb ze nog nooit gebeld, mijn vader volgens mij een xtje. Hoefte niet eens te wachten super gewoon :D.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• slaay
    • Laatst online: 16:53

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:59:
    Ik heb ook een abo van bbned, en woon in nijmegen.
    Best leuk als ik adsl2+ mag gaan testen :P, ik weet niet hoe ze dat gaan testen.
    Ik ben echt tevreden over bbned, ook de klantenservice. Ik heb ze nog nooit gebeld, mijn vader volgens mij een xtje. Hoefte niet eens te wachten super gewoon :D.
    bbned heeft geen klantenservice hoor! Je bedoelt waarschijnlij je bbned-netwerk ISP.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat Versatel ADSL2+ wou gebruiken voor hun digitale TV gedoe?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• CamU
    • Registratie: Mei 2003
    • Laatst online: 16-09 13:04
    ....... het is natuurlijk wel een van de major steden in Nederland.
    En lees nu je ondertitel nog een keer ;)

Ook al zit ik op de kabel, ben wel geïnteresseerd in het verloop van deze proeven, aangezien nieuwe en hogere snelheden bij VDSL/ADSL2 de druk op de kabelboeren toch een beetje zou moeten verhogen (zelfs in het kleinde drop waar ik nu zit is ADSL al beschibaar, dus het dunkt me dat veel mensen de switch wel zullen kunnen maken) om ook wat meer uit de huidige kabelnetwerken te halen.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen met ervaringen over ADSL2+?

Zit zelf in amsterdam met een quicknet 8/1 abo.
    Hoop dat de snelheid omhoog gaat van de zomer.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:46:
    Ja Versatel is hiervoor alle centrales die ze al van ADSL hebben voorzien aan het upgraden naar ADSL2+ toe.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• kamerplant
    • Registratie: Juli 2001
    • Niet online
    Toch vind ik 24Mbps niet wereldschokkend klinken. Na 5 jaar is dat te beperkt voor de standaard heavy users. Hoe zit het eigenlijk met de upload van Adsl2+? Vooral voor mensen of bedrijven die een (VPN) server hebben is dat erg relevant.

🌞🍃

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataBeest schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:23:
    Toch vind ik 24Mbps niet wereldschokkend klinken. Na 5 jaar is dat te beperkt voor de standaard heavy users. Hoe zit het eigenlijk met de upload van Adsl2+? Vooral voor mensen of bedrijven die een (VPN) server hebben is dat erg relevant.
    De upload van ADSL2+ is nog steeds dramatisch scheef, maximaal 3 Mbit (tegenover 24 Mbit down). Zelfde verhouding dus als het nu is, 8:1.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:18:
    ADSL2+ is juist ontworpen om langere afstanden te halen vanaf de telefoon centrale het enige wat er gezegt word is dat binnen een straal van 2 KM van de centrale de volledige bandbreedte benut kan worden, en dus bevoorbeeld op een afstand van 6 kilometer dit bevoorbeeld nog maar 8 meg is of iets dergelijks. Dat is de hele opzet achter ADSL2+
    Helaas is dit een wijdverspreid misverstand. Met ADSL2+ haal je veel hogere snelheden binnen het huidige ADSL bereik, maar kun je niet/nauwelijks verder van de centrale komen dan met ADSL.
    ADSL2+ maakt gebruik van hogere frequenties, en juist die doven het eerste uit.
    8Mb op 6 kilometer? Vergeet het maar rustig. :O

(btw mocca is benieuwd naar waar tvb dan woont?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 23:52 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
    • Laatst online: 14:07
    Hoorde laatst van een niet te noemen provider dat ze bezig zijn met S(H)DSL 2 (of zoiets) zou 13 up / 13 down zijn.
    Kan alleen niks over deze techniek vinden 1 2 3. Lijkt mij ook erg interessant :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 01-09 22:51
    Ik vraag me af of de "standaarden" al door de modem/router fabrikanten zijn doorgedrongen? Doelend om het feit of een modem/router dus compatible is met de snelheden van ADSL2+, of hij het "aankan".

Nu is het natuurlijk wat moeilijk te zeggen, maar ik heb hier en daar gelezen dat sommige al wel "certified" zijn voor ADSL2+, andere weer niet. Ik vraag me dit eigenlijk af, sinds ik toe ben aan een nieuwe modem/router/ap, all-in-one.

Website waar die gegevens te vinden zijn, of deze betrouwbaar zijn is nog maar de vraag natuurlijk.

Volgens deze website zouden geen enkele Draytek router op dit moment de snelheden ondersteunen. Doelt hij dan wellicht op de hardware die bijv. in deze routers zit, dat het bijv. "te langzaam" is. Of bestaat zoiets niet en zit ik uit mijn nek te praten? ;).

Twijfels twijfels... gezien ADSL2+ toch nog lang z'n intrede niet zal doen in Nederland, is het verstandig om toch die 2600G te gaan halen? I know... zo'n vraag kan je alleen zelf beantwoorden, maar ik vroeg me af hoe de meningen hier op GoT zijn erover :). Wellicht zit iemand in 't zelfde schuitje...

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
    • Registratie: Februari 2001
    • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:46:
    Ja dat klopt. Versatel zal dus voor ver voor september het spul aan gaan moeten bieden willen ze dat er kijkers zijn.

Dus de claim dat het nog lang duurt voordat het in Nederland is, zoals boven deze post staat, is niet waar.

[ Voor 16% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-03-2005 12:39 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich interessante ontwikkelingen wat betreft tv en telefonie maar op basis van een curve (zoals in dit document : http://www.dslprime.com/a/adsl21.pdf) zou ik theoretisch op 7 Kft van de centrale met ADSL2+ zo'n 12Mbit halen en daar loop ik echt niet warm voor aangezien ik nu ook al 8Mbit (effectief 7.7Mbit) heb.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
    Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:24:
    Dus de claim dat het nog lang duurt voordat het in Nederland is, zoals boven deze post staat, is niet waar.
    Oke, ik was nog niet wakker. Maar goed, blijft alsnog "lang" in mijn ogen zeg maar ;).

Maar ik vraag mij dus af, hoe kunnen fabrikanten van hun producten al beweren dat ze compatible zijn, en sommige niet zullen werken. Zie de website waar dat wordt beweerd.

En als het helemaal niet zo lang meer duurt, waarom zijn er dat nog geen modellen gelanceerd / geproduceerd bij de modem/router fabrikanten? Ik bedoel, denk aan ADSL2+ in Frankrijk waar het dacht ik al gewoon verkrijgbaar is, ik neem aan dat daar al verscheidene modems/routers verkrijgbaar moeten zijn?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Versatel werkt samen met Samsung en die hebben het ook aangelegd in Zuid-Korea. Maar Versatel heeft een behoorlijk bedrag neergelgd voor de televisierechten. Lijkt me dus dat ze echt wel nagedacht hebben of het kon ;)

In ieder geval dat hoop ik voor ze! Want het aftellen kan toch al wel beginnen. Als ze voor september een paar honderd duizend aansluitingen willen hebben (was dacht ik de doelstelling) dan mogen ze nu per dag meer dan duizend aansluitingen realiseren! Lijkt mij een behoorlijke klus.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
    Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:32:
    In ieder geval dat hoop ik voor ze! Want het aftellen kan toch al wel beginnen. Als ze voor september een paar honderd duizend aansluitingen willen hebben (was dacht ik de doelstelling) dan mogen ze nu per dag meer dan duizend aansluitingen realiseren! Lijkt mij een behoorlijke klus.
    Excuus voor mijn *bijna* slow-chat, maar dit zou dan toch betekenen dat er ADSL2+ modems/routers al in omloop moeten zijn? Als je mijn vraag express niet hebt beantwoord omdat je 't antwoord niet weet, mijn excuses voor het (nogmaals) opdringen van mijn vraagt :9.

Of moet ik meer denken aan een soort van Livebox van Versatel i.s.m. Samsung voor digitale tv, telefonie en internet?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik weet niet wat Versatel met de modems gaan doen, maar daar Samsung het al in Zuid-Korea heeft gerealiseerd (schijnt), lijkt mij dat de modems wel het laatste is waar ze zich zorgen om hoeven te maken. De techniek is er, en je hebt maar 1 type nodig (of een paar als je keuze wil bieden).

Dat ze nog niet in omloop zijn is natuurlijk niet zo gek, waar kun je immers ADSL2+ krijgen? Nergens, dus er is ook nog geen aanbod van modems te zien en Versatel koopt ze voor zichzelf en levert ze bij een abo.

[ Voor 28% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-03-2005 18:43 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
    Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:41:
    Dat ze nog niet in omloop zijn is natuurlijk niet zo gek, waar kun je immers ADSL2+ krijgen? Nergens, dus er is ook nog geen aanbod van modems te zien en Versatel koopt ze voor zichzelf en levert ze bij een abo.
    Daar heb je ook wel weer gelijk in. Best jammer, sinds ik wel op het punt ben om een nieuwe modem/router te halen. Naar wat ik begrepen had was dat het backwards compatible zou moeten zijn met ADSL.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Freee!!
    • Registratie: December 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

InsjaHH schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:51:
    [...]
    Daar heb je ook wel weer gelijk in. Best jammer, sinds ik wel op het punt ben om een nieuwe modem/router te halen. Naar wat ik begrepen had was dat het backwards compatible zou moeten zijn met ADSL.
    Neem contact op met Versatel.

Nee heb je, ja kan je krijgen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• lpetersen
    • Registratie: Augustus 2001
    • Laatst online: 09-01-2024
    Welke provider zal het eerst adsl2 aanbieden? of is daar nog niks over te zeggen?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Ballebek schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:03:
    Hoorde laatst van een niet te noemen provider dat ze bezig zijn met S(H)DSL 2 (of zoiets) zou 13 up / 13 down zijn.
    Kan alleen niks over deze techniek vinden 1 2 3. Lijkt mij ook erg interessant :)
    Met VDSL kan de provider kiezen of:
    52 / 13
    of
    26 / 26....

Denk echter dat de meeste providers voor 52/13 zullen gaan...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

lpetersen schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:13:
    Welke provider zal het eerst adsl2 aanbieden? of is daar nog niks over te zeggen?
    Zowel KPN als Verstatel als BBNed als Tiscali zijn vol op bezig. Quicknet doet al ADSL2+ in Utrecht (proef), UPC gebruikt het in buiten zijn dekkingsgebied voor hun 20/1 abo.
    KPN heeft gezegd voor eind 2006 iedereen ADSL2+te willen bieden, en Versatel zal aan het hardlopen zijn voor hun voetbalrechten te kunnen uitzenden...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• man-o-script
    • Laatst online: 22-09 19:25

//

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• JvS
    • Registratie: Februari 2000
    • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

kpn is heel erg opvallend bezig met onderhoud aan heel veel centrales kriskras door heel nederland. Ik heb zo het vermoeden dat ze ook bezig zijn de centrales te updaten zodat ze voorbereid zijn voor introductie van adsl2+ (ivm triple play, digitale televisie gok ik zo).

Vandaag hier:
    10-04-2005 16:57 uur. Onderhoud ADSL centrales 11 april
    Als gevolg van onderhoud kan u op 11-04-2005 in de regio's Bergschenhoek, Ede-Klaphek, Heerhugowaard, Huizen en Onstwedde tussen 08:00 en 17:00 een onderbreking in uw ADSL verbinding ervaren. Onze excuses voor dit ongemak.
    Zie deze pagina om het eens bij te houden. Het zou toeval kunnen zijn, het zou ook kunnen dat ze bandbreedte extra aan het toevoegen zijn ivm de upgrades die er waren.

Planet internet service pagina's

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 11-04-2005 17:53 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• elevator
    • Registratie: December 2001
    • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ZyXEL heeft al modems die ADSL, ADSL2 en ADSL2+ klaar zijn: http://www.zyxel.com/prod...indexFlagvalue=1021873638

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• SooK
    • Registratie: Oktober 2002
    • Laatst online: 14:00
    JvS schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:52:
    kpn is heel erg opvallend bezig met onderhoud aan heel veel centrales kriskras door heel nederland. Ik heb zo het vermoeden dat ze ook bezig zijn de centrales te updaten zodat ze voorbereid zijn voor introductie van adsl2+ (ivm triple play, digitale televisie gok ik zo).
    Dat is ook niet zo gek, omdat KPN voor het eind van dit jaar overal ADSL2+ wil kunnen bieden. Naast sneller internet kunnen ze dan ook al het telefoonverkeer over ip laten verlopen en (op termijn) gigantische kosten besparen. KPN beheert de (koper)aansluitingen en zal iedereen ook overzetten binnen een korte tijd. Ze willen een minimaal marktaandeel van zestig procent behouden op de vaste diensten (iig telefonie) - nu overzetten (voordat de andere partijen eraan gaan trekken) tegen lagere maandelijkse kosten. Dan blijft de consument KPN wel trouw.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

SooK schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:40:
    [...]

Dat is ook niet zo gek, omdat KPN voor het eind van dit jaar overal ADSL2+ wil kunnen bieden. Naast sneller internet kunnen ze dan ook al het telefoonverkeer over ip laten verlopen en (op termijn) gigantische kosten besparen. KPN beheert de (koper)aansluitingen en zal iedereen ook overzetten binnen een korte tijd. Ze willen een minimaal marktaandeel van zestig procent behouden op de vaste diensten (iig telefonie) - nu overzetten (voordat de andere partijen eraan gaan trekken) tegen lagere maandelijkse kosten. Dan blijft de consument KPN wel trouw.
    Hmz zit wel wat in. Als ze *nu* (voor het eind 2005) zoiets doen dan kunnen ze relatief makkelijk 60 a 70 % van de consumenten aan hun binden met een combi voip/tv/internet dienst. Kost ze alleen even wat vaste lijn abo's...maar die zijn toch al niet zo populair meer.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:32:
    [...]

Helaas is dit een wijdverspreid misverstand. Met ADSL2+ haal je veel hogere snelheden binnen het huidige ADSL bereik, maar kun je niet/nauwelijks verder van de centrale komen dan met ADSL.
    ADSL2+ maakt gebruik van hogere frequenties, en juist die doven het eerste uit.
    8Mb op 6 kilometer? Vergeet het maar rustig. :O

(btw mocca is benieuwd naar waar tvb dan woont?)
    Hmmm das vreemd erg vreemd namelijk
    code:
    1
    2

Geconfigureerd DMT profiel :           24576/1024
    Intrainsnelheid :                        9674/864

Das met de ADSL2+ test pilot van een collega van mij en die woont 5 KM van de centrale af, dus 8m moet zeker mogelijk zijn op 6KM afstand.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 13-09 17:20
    Ik sta op het punt om een nieuwe ADSL modem aan te schaffen omdat de huidige op sterven ligt. Zijn er al ADSL2+ modems beschikbaar die ook op ADSL(1) werken? En is het verstandig om die dan al aan te schaffen?

- Mijn PC -

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    • Laatst online: 15-08 16:13
    ShadowBumble schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:19:
    [...]

code:
    1
    2

Das met de ADSL2+ test pilot van een collega van mij en die woont 5 KM van de centrale af, dus 8m moet zeker mogelijk zijn op 6KM afstand.
    Alleen is elke koperlijn vaak compleet anders in kwaliteit en lijnlengte kan soms bijna gelijk zijn aan de afstand en soms 1.5x of soms 2x zo lang zijn.

Is wel de bedoeling valt te lezen dat er door ADSL2+ iets meer rek komt in de maximale afstand op koperlijnen. Niet om over naar huis te schrijven verder (iets van 200 meter wordt genoemd).
    Spitfire_V5 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:32:
    Ik sta op het punt om een nieuwe ADSL modem aan te schaffen omdat de huidige op sterven ligt. Zijn er al ADSL2+ modems beschikbaar die ook op ADSL(1) werken? En is het verstandig om die dan al aan te schaffen?
    Zijn nogsteeds niet echt breed verkrijgbaar en prijzen zijn ook nog niet wat het moet kunnen worden straks. 't Gaat steeds sneller en wordt steeds veeleisender van de apparatuur en de software daar in.

Mijn advies zou zijn om voor de gevestigde merken te gaan zoals ZyXEL etc.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chello biedt nu ook zijn diensten via ADSL2+ in de regio Utrecht.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• JvS
    • Registratie: Februari 2000
    • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

bjck schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:41:
    [...]

Alleen is elke koperlijn vaak compleet anders in kwaliteit en lijnlengte kan soms bijna gelijk zijn aan de afstand en soms 1.5x of soms 2x zo lang zijn.
    Dat klopt, maar het enorme leeuwendeel (ik durf in te zetten op meer dan 90%) van de telefoonaansluitingen in nederland is toch wel aangesloten met minder dan 5km telefoonkabel.
    Is wel de bedoeling valt te lezen dat er door ADSL2+ iets meer rek komt in de maximale afstand op koperlijnen. Niet om over naar huis te schrijven verder (iets van 200 meter wordt genoemd).
    Dat is helemaal niet wat ik begrepen heb. Ik heb begrepen dat adsl2+ op hele grote afstanden nog steeds een 8mbit kon leveren. Met normaal adsl lukt dat boven de 3km ongeveer nooit meer, met adsl2+ kan je én verder van de centrale wonen én heb je langer nog steeds je hoge bitrate beschikbaar.

Heel veel leveranciers willen televisie gaan aanbieden via deze techniek he? Dan heb je dus wel 4mbit bandbreedte over nodig voor het Videosignaal, en 2x 4mbit voor twee kanalen (tegelijk). Dat gaan ze echt niet aanbieden als er potentieel maar 25% van alle aansliutingen geschikt zijn, omdat het alleen onder de 2km lukt om 10mbit te leveren...
    Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:41:
    Chello biedt nu ook zijn diensten via ADSL2+ in de regio Utrecht.
    Chello maakt net als quicknet gebruik van de priority telecom. Zij zijn volgens mij ook bezig met triple play (telefonie, internet, TV en dan aanbieden via chello, quicknet en andere resellers).

Grappig dat er nog een dsl netwerk is dus.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 13-04-2005 12:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    JvS schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:10:
    [...]
    Dat klopt, maar het enorme leeuwendeel (ik durf in te zetten op meer dan 90%) van de telefoonaansluitingen in nederland is toch wel aangesloten met minder dan 5km telefoonkabel.

[...]
    Dat is helemaal niet wat ik begrepen heb. Ik heb begrepen dat adsl2+ op hele grote afstanden nog steeds een 8mbit kon leveren. Met normaal adsl lukt dat boven de 3km ongeveer nooit meer, met adsl2+ kan je én verder van de centrale wonen én heb je langer nog steeds je hoge bitrate beschikbaar.

Heel veel leveranciers willen televisie gaan aanbieden via deze techniek he? Dan heb je dus wel 4mbit bandbreedte over nodig voor het Videosignaal, en 2x 4mbit voor twee kanalen (tegelijk). Dat gaan ze echt niet aanbieden als er potentieel maar 25% van alle aansliutingen geschikt zijn, omdat het alleen onder de 2km lukt om 10mbit te leveren...

[...]

Chello maakt net als quicknet gebruik van de priority telecom. Zij zijn volgens mij ook bezig met triple play (telefonie, internet, TV en dan aanbieden via chello, quicknet en andere resellers).

Grappig dat er nog een dsl netwerk is dus.
    't Zijn juist de mensen die nu lange lijnen hebben en lagere snelheden halen die hoge verwachtingen hebben van ADSL2+ om toch meer bandbreedte te krijgen. Natuurlijk is het wel zo dat je hogere snelheden krijgt en dus op langere lijnen waar nu zeg 4Mbit leverbaar is straks 8Mbit wel mogelijk wordt. De 24Mbit die iedereen denkt te krijgen is nog afwachten ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

24 mbps mag je idd vergeten op 5 km afstand, echter adsl2+ is ontwikkeld om:
    - 3 x hogere snelheid te halen
    - langere afstanden nog wat te kunnen bieden

Er wordt gezegd dat op 7 km er nog steeds een 512 haalbaar moet zijn, wat duidelijk verder is dan standaard adsl.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• man-o-script
    Binnen een maand of 1 a 2 komt er nog een grote provider met een eigen ADSL2+ netwerk, mag helaas niet zeggen welke provider :P

Verder in het nieuws vandaag:
    ADSL2+ ook bij andere aanbieders beschikbaar

[ Voor 36% gewijzigd door man-o-script op 13-04-2005 13:01 ]

//

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priority Telecom is van UPC, toch?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    ShadowBumble schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:19:
    [...]

code:
    1
    2

Wat was de lijnsnelheid op deze koperlijn op ADSL gewoon?
    Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:58:
    Zelfde mamma bedrijf misschien.

[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 13-04-2005 21:54 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd.. Ik heb me aangemeld voor Chello ADSL2+ hier in Utrecht, en ik wordt eind Juli aangesloten, aangezien ik nog een contract heb bij Casema.. Ik neem ADSL2+ i.c.m. VoIP/VoDSL

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:52:
    [...]

Wat was de lijnsnelheid op deze koperlijn op ADSL gewoon?

[...]

.
    Ben hier ook benieuwd naar.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• SooK
    • Registratie: Oktober 2002
    • Laatst online: 14:00
    man-o-script schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:34:
    Binnen een maand of 1 a 2 komt er nog een grote provider met een eigen ADSL2+ netwerk, mag helaas niet zeggen welke provider :P
    Ehm mag ik hem invullen? ;) Wie heeft er allemaal een glasvezelring in NL liggen?

- KPN;
    - Versatel;
    - Tiscali (BabyXL);
    - BBned;
    - Enertel;
    - Kabelaars;
    - Orange;
    - Telfort;
    - Vodafone;
    - T-Mobile;
    - Overig (niet-consument).

Blijft over Wanadoo! Die heeft aangekondigd een eigen netwerk aan te gaan leggen en is daar nu hard mee bezig... ADSL2+ blijft natuurlijk deels via KPN-kopernet gaan vanaf de wijkcentrale - dit zijn ze verplicht door de OPTA.

P.S.: Of is Scarlet nog ergens mee bezig?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vorige week een nieuwe router/modem gekocht bij de Mycom. Deze SMC7904 voor circa € 69 is geschikt voor ADSL2 en ADSL2+. Doet het (ook) goed op ADSL 2048/1024 van BBNED.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• man-o-script
    SooK schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:09:
    [...]
    Blijft over Wanadoo! Die heeft aangekondigd een eigen netwerk aan te gaan leggen en is daar nu hard mee bezig... ADSL2+ blijft natuurlijk deels via KPN-kopernet gaan vanaf de wijkcentrale - dit zijn ze verplicht door de OPTA.

P.S.: Of is Scarlet nog ergens mee bezig?
    Vanaf morgen is de boel live, stelt nog niet heel veel voor hoor, maar vanaf 1 mei gaan ze er mee knallen zeggen ze :)

//

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:58:
    Incorrect. Priorty Telecom is compleet zelfstandig, maar een afscheiding van UPC.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:47:
    [...]

Incorrect. Priorty Telecom is compleet zelfstandig, maar een afscheiding van UPC.
    ons-kent-ons misschien nog een beetje, weet jij wat voor zakelijke relatie daar nog tussen zit misschien wel.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Ankh
    • Registratie: Mei 2001
    • Laatst online: 20:28

Ankh

|true

ik hoorde gister van een buurman (die bij KPN werkt) dat KPN aan het streven is naar ADSL2+ te leveren eind mei! De precieze datum was nog niet bekend, maar zoals hier boven stond zijn ze druk bezig met alle centrale's aan het updaten ;)

het kan nog interessant worden in adsl land :) trouwens deze speculatie heb ik al van meerdere mensen gehoord maar omdat ik het gisteravond van me buurman hoorde, plaats ik het hier maar ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• dolby
    • Registratie: November 2001
    • Niet online
    SCaRaBaeuS schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:10:
    ik hoorde gister van een buurman (die bij KPN werkt) dat KPN aan het streven is naar ADSL2+ te leveren eind mei! De precieze datum was nog niet bekend, maar zoals hier boven stond zijn ze druk bezig met alle centrale's aan het updaten ;)

het kan nog interessant worden in adsl land :) trouwens deze speculatie heb ik al van meerdere mensen gehoord maar omdat ik het gisteravond van me buurman hoorde, plaats ik het hier maar ;)
    Mja, ben benieuwd hoe de marktleider in dsl land het in de markt gaat zetten, als je in de jaaroverzichten van kpn kijkt zie je dat er weinig gebruikers zijn van hun fast adsl lijn.
    Ze zullen wel iets gaan doen met de huidige tarieven en dochter xs4all zal wel primeurtje krijgen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

dolby schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:17:
    [...]

Mja, ben benieuwd hoe de marktleider in dsl land het in de markt gaat zetten, als je in de jaaroverzichten van kpn kijkt zie je dat er weinig gebruikers zijn van hun fast adsl lijn.
    Ze zullen wel iets gaan doen met de huidige tarieven en dochter xs4all zal wel primeurtje krijgen.
    KPN gaat het niet in de markt zetten zodat men nog sneller kan downloaden, maar voor het aanbod van digitale tv via DSL.

Men kan wel sneller downloaden, maar hier zal niet de nadruk op komen te liggen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

slaay schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:26:
    [...]

KPN gaat het niet in de markt zetten zodat men nog sneller kan downloaden, maar voor het aanbod van digitale tv via DSL.

Men kan wel sneller downloaden, maar hier zal niet de nadruk op komen te liggen.
    inderdaad, ADSL2+ legt vooral de nadruk op tv via je telefoon lijn al hoewel de 1Mbit upload zeer traag is zal daar wel snel verandering in brengen :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCaRaBaeuS schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:32:
    [...]

inderdaad, ADSL2+ legt vooral de nadruk op tv via je telefoon lijn al hoewel de 1Mbit upload zeer traag is zal daar wel snel verandering in brengen :)
    Wat maakt jouw er zo zeker van dat er verandering in de upload in ADSL2+ komt? Voor zover als ik weet is het maximaal 3 Mbit. (En waarschijnlijk zullen veel ISP cappen op 1 Mbit...)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

???

omdat het te krap wordt voor en digitale tv en gewoon internetten :) de marge van die ratio 8:1 is te groot.
    het is berekend als je 24Mbit max download dan heb je theoretisch gezien zo'n 780KB/s nodig van je upload (om alleen aan te sturen.) nu weet ik niet hoeveel digitale tv heeft (superbit is dacht ik 7000KB/s) dus je houdt wel over, maar het zal krap aan zijn hoor :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:14:
    [...]

Wat maakt jouw er zo zeker van dat er verandering in de upload in ADSL2+ komt? Voor zover als ik weet is het maximaal 3 Mbit. (En waarschijnlijk zullen veel ISP cappen op 1 Mbit...)
    3Mbps upstream kan alleen met noodgerepen en dat kan of mag niet in NL op het kopernetwerk voorzover ik weet. De kans dat dat aangeboden kan en gaat worden zal of verre toekomst zijn of helemaal niet.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
    • Niet online
    De 'gewone' adsl2+ standaard doet geen 3Mbps up: http://en.wikipedia.org/wiki/Adsl
    Eventueel kan er nog 256Kbit upstream in het gedeelte dat normaal gesproken voor spraak gebruikt wordt.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• WynX
    • Laatst online: 03-08 23:56
    Zijn er nog nieuwe berichten over ADSL2+?

Heb namelijk een modem op sterven, en wil natuurlijk niet een nieuwe kopen om dan een paar maanden later over te gaan schakelen naar adsl2+ (en weer een nieuwe te moeten kopen).

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    WynX schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:34:
    Zijn er nog nieuwe berichten over ADSL2+?

Heb namelijk een modem op sterven, en wil natuurlijk niet een nieuwe kopen om dan een paar maanden later over te gaan schakelen naar adsl2+ (en weer een nieuwe te moeten kopen).
    Je kan toch gewoon een modem kiezen die het al kan/ondersteunt?

ZyXEL 660 ofzo.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 1 mei zijn ze hier in Utrecht begonnen met het aansluiten van de eerste 'officiele' ADSL2+ abonnementen via het netwerk van Priority Telecom (UPC).

Alle abonnementen die Chello levert worden hier ook via ADSL2+ aangeboden, dus ook de Extreme.

25 juli krijg ik dus ook zo'n abonnement, en ben benieuwd :)

We kunnen hier vanaf Juli dus ook ADSL2+ krijgen via het netwerk van bbned en Versatel, maar de naam Fiberworld levert alleen maar slechte ervaringen op via Google, en Versatel, tja daar krijg je dus zo'n Set Top Box bij met voetbal, en daar zit ik nou niet echt op te wachten.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• WynX
    • Laatst online: 03-08 23:56
    Klopt bjck, maar hij is voor mn pa (anders zou ik allang een ZyXEL hebben aangeschaft :P).

Maar het blijft een beetje gokken hoe de providers het met de modems gaan regelen (tenzij hier al duidelijkheid over is?)

"Een nadeel van ADSL2+ is echter dat er een nieuw modem nodig is bij consumenten. Bestaande ADSL-modems zijn namelijk niet geschikt voor ADSL2+. Aangezien KPN en Versatel nog geen prijsindicatie hebben gegeven van hun nieuwe, snellere ADSL- abonnementen, zal nog moeten blijken of de modems gratis zullen zijn of dat er betaald moet worden voor de opwaardering. Duidelijk is dat beide bedrijven er veel aan gelegen is om zoveel mogelijk klanten voor het snellere ADSL-net te winnen." Volgens planet

Dus ik hoop dat ADSL2(+) er snel is, maar mijn modem wordt nu toch wel heel slecht (random disconnects 15x per dag).
    Helaas zal het hier (Waalwijk) nog wat langer duren tot er ADSL2+ is dan in Utrecht :/

Hierdoor ga ik toch maar voor de Linksys WAG54G (v2) en zoek dan eind dit jaar wel uit hoe het moet met het nieuwe ADSL2+ modem.

In ieder geval bedankt voor de info :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 13-09 17:20
    Ik heb het idee dat de providers nu ook wel heel snel willen overschakelen aangezien Versatel er al is met hun 20mb abbo's.
    Iemand al enig idee hoe lang het nog gaat duren met de andere providers?

- Mijn PC -

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    WynX schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:18:
    Klopt bjck, maar hij is voor mn pa (anders zou ik allang een ZyXEL hebben aangeschaft :P).

Maar het blijft een beetje gokken hoe de providers het met de modems gaan regelen (tenzij hier al duidelijkheid over is?)

"Een nadeel van ADSL2+ is echter dat er een nieuw modem nodig is bij consumenten. Bestaande ADSL-modems zijn namelijk niet geschikt voor ADSL2+. Aangezien KPN en Versatel nog geen prijsindicatie hebben gegeven van hun nieuwe, snellere ADSL- abonnementen, zal nog moeten blijken of de modems gratis zullen zijn of dat er betaald moet worden voor de opwaardering. Duidelijk is dat beide bedrijven er veel aan gelegen is om zoveel mogelijk klanten voor het snellere ADSL-net te winnen." Volgens planet

Dus ik hoop dat ADSL2(+) er snel is, maar mijn modem wordt nu toch wel heel slecht (random disconnects 15x per dag).
    Helaas zal het hier (Waalwijk) nog wat langer duren tot er ADSL2+ is dan in Utrecht :/

Hierdoor ga ik toch maar voor de Linksys WAG54G (v2) en zoek dan eind dit jaar wel uit hoe het moet met het nieuwe ADSL2+ modem.

In ieder geval bedankt voor de info :)
    Mogelijk dat ADSL2+ verbindingen staks ook compatibel zijn met huidige modems. Zal dan waarschijnlijk wel gewoon omschakelen naar de huidige standaard.
    Spitfire_V5 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:23:
    Ik heb het idee dat de providers nu ook wel heel snel willen overschakelen aangezien Versatel er al is met hun 20mb abbo's.
    ISP's kunnen ook 2Mbps verbinding leveren met ADSL2+ techniek. Hoeft niet allemaal persé wide-open zoals de aanbiedingen nu zijn. Ook kan de prijs straks voor een wide-open ADSL2+ verbinding heel anders uitvallen als de introductie aanbiedingen zijn afgelopen.
    Iemand al enig idee hoe lang het nog gaat duren met de andere providers?
    Wacht gewoon rustig af. Zijn momenteel alleen nog aanbiedingen, niemand heeft het nog (buiten test-situaties om waarschijnlijk) als dienst. Wat providers gaan en kunnen doen, welke aanbiedingen, mogelijkheid tot overstappen of juist niet is echt afwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 22-05-2005 23:11 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
    • Registratie: Januari 2003
    • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

interessant topic.
    Ik verwacht dat KPN dit jaar ook wel een soortgelijk iets zal introduceren omdat deze niet achter wil blijven met de andere providers als bijvoorbeeld Versatel.
    Ik zal in ieder geval wel overstappen op zon snel abbo ben alleen nog wel benieuwd naar de prijs die hiervoor gaat gelden.
    Die van Versatel is namenlijk wel heel erg goedkoop als je nagaat dat ik bijna 50€ per maand meer betaal voor het abbo wat alleen mijn internet is.
    Koppeling van ADSL en mijn TV abbo is natuurlijk een optie en als ik achter mijn pc zit dan staat mijn tv toch nooit aan.
    volgens enkele sites zit ik 750 meter van de centrale af maar volgens een medewerker van KPN is dat 1,5 km wat trouwens nog niet slecht is.
    Van mijn 8mb abbo blijft nu rond de 6400 a 6500 megabit over (modem blijft een beetje trainen).
    Ik houd de ontwikkelingen nauwkeurig in de gaten en ik ben benieuwd naar de downloadspeeds en van welke afstand deze is van de aangesloten centrale.
    Ik wacht dan nog even met het kopen van een andere modem/router omdat ik dan tegelijkertijd mijn ISDNabbo wil downgraden naar een normaal telefoonabbo.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Edwin van Cleef schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:17:
    interessant topic.
    Ik verwacht dat KPN dit jaar ook wel een soortgelijk iets zal introduceren omdat deze niet achter wil blijven met de andere providers als bijvoorbeeld Versatel.
    Vast wel.
    Ik zal in ieder geval wel overstappen op zon snel abbo ben alleen nog wel benieuwd naar de prijs die hiervoor gaat gelden.
    Daar is iedereen nieuwsgierig naar ;)
    Die van Versatel is namenlijk wel heel erg goedkoop als je nagaat dat ik bijna 50€ per maand meer betaal voor het abbo wat alleen mijn internet is.
    Koppeling van ADSL en mijn TV abbo is natuurlijk een optie en als ik achter mijn pc zit dan staat mijn tv toch nooit aan.
    De grote vraag is natuurlijk ook nog of het een volledig TV aanbod is net als nu via de kabel, schotel of digitenne(ook KPN) te verkrijgen is. Met dezelfde functionaliteiten etc. Lijkt vooralsnog op extra's zoals voetbal en een soort 'betaaltv' idee en niet op een volledig tv aanbod.
    volgens enkele sites zit ik 750 meter van de centrale af maar volgens een medewerker van KPN is dat 1,5 km wat trouwens nog niet slecht is.
    Vaak is het langer dan op die sites 'geschat' wordt. Standaard reken ik altijd tussen de 25% & 50% erbij.
    Van mijn 8mb abbo blijft nu rond de 6400 a 6500 megabit over (modem blijft een beetje trainen).
    Ik houd de ontwikkelingen nauwkeurig in de gaten en ik ben benieuwd naar de downloadspeeds en van welke afstand deze is van de aangesloten centrale.
    Ik wacht dan nog even met het kopen van een andere modem/router omdat ik dan tegelijkertijd mijn ISDNabbo wil downgraden naar een normaal telefoonabbo.
    "...dan tegelijkertijd mijn ISDNaboo wil downgraden .." zal moeilijk gaan. Het is niet mogelijk om dat te doen als je een DSL verbinding hebt op je lijn. Dan zal je eerst dat los moeten laten koppelen (dus opzeggen, enige manier) en daarna weer aansluiten door je/een ISP.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 22-05-2005 23:22 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
    • Registratie: Januari 2003
    • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ohw bij dat laatste heb ik niet stilgestaan :'(
    ik had namenlijk verwacht dat het alleen een kwestie was van mijn telefoonabbo downgraden en een andere modem kopen bedankt voor die info.
    Ik hoop dan dat zoiets een beetje snel kan gaan maar ik wacht eerst eens even af wat KPN doet om dan die vraag eens voor te gaan leggen aan KPN.
    Een voetbalabbo boeit mij niet zozeer dat is hier weggegooid geld net als mijn huidige ISDN verbinding.
    Als ik de nederlandse zenders maar kan ontvangen tezamen met Discovery en NGC ben ik al tevreden meer kijk ik toch niet :)

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Domba
    • Registratie: Januari 2005
    • Laatst online: 20:48
    Edwin van Cleef schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:17:

Je ISDN-2 kan om gezet worden in ISDN-1 kost ca Euro 23, staat niet op de website van KPN moet je voor bellen.
    Ik sta op het punt om mijn ISDN te migreren naar analoog (Euro 75), heb maar 1 koper paar in de meterkast en hoop op minder dan 7 weken downtime. Ik hoop dus in de tweede helft van juli weer met ADSL het I-net op te kunnen.

Bij twee koper paren in de meterkast kun je een tweede lijn met belbasis overwegen of een nieuw abbo op kaal koper. Aansluitkosten zijn Euro 47.50 + 1 jaar abbo belbasis, belbudget is niet toegestaan i.c.m. ISDN, kaal koper is op dit moment in de meeste gevallen Euro 75 aansluitkosten en 1 jaar abbo van Euro 9-10.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:23:
    Vanaf 1 mei zijn ze hier in Utrecht begonnen met het aansluiten van de eerste 'officiele' ADSL2+ abonnementen via het netwerk van Priority Telecom (UPC).

Alle abonnementen die Chello levert worden hier ook via ADSL2+ aangeboden, dus ook de Extreme.

25 juli krijg ik dus ook zo'n abonnement, en ben benieuwd :)
    Ik zou graag weten welke bundel je hebt genomen, de Chello Extreme met telefonie dus? De overige
    aanbiedingen die Chello heeft in Utrecht zijn overigens gewoon via ADSL, en zeker geen ADSL2+.
    Alleen de 20mb versie is ADSL2+. Heb je trouwens al gehoord welke modem je krijgt? Ik zou graag
    horen wat voor ervaringen en info je nog meer hebt weten te vergaren over de hele dienst :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:26:
    [...]

Ik zou graag weten welke bundel je hebt genomen, de Chello Extreme met telefonie dus? De overige
    aanbiedingen die Chello heeft in Utrecht zijn overigens gewoon via ADSL, en zeker geen ADSL2+.
    Alleen de 20mb versie is ADSL2+. Heb je trouwens al gehoord welke modem je krijgt? Ik zou graag
    horen wat voor ervaringen en info je nog meer hebt weten te vergaren over de hele dienst :)
    Ik heb de Chello Classic bundel genomen met telefonie. Na contact gehad met UPC, heb ik te horen gekregen dat ALLE diensten via ADSL2+ lopen, zodat ze de abonnementen gemakkelijk kunnen upgraden wat betreft de snelheid, zonder het omwisselen van de hardware.

Chello biedt momenteel alleen ADSL aan in de stad Utrecht.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 10:45 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaats dan even alle ervaringen die je ermee hebt, wanneer je het krijgt, welke modem je krijgt,
    en welke snelheden je haalt. Ik ben wel benieuwd!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:05:
    Plaats dan even alle ervaringen die je ermee hebt, wanneer je het krijgt, welke modem je krijgt,
    en welke snelheden je haalt. Ik ben wel benieuwd!
    Tot nu toe goede ervaringen met de aanmelding :) Pakket wordt 25 juli geleverd, dus nog even wachten.

Heb nog niet gehoord wat voor 'n modem ik krijg. Enigste wat ik wel weet is dat ik een gratis Siemens DECT telefoon er bij krijg.

Wat betreft de snelheden. Ik denk dat ik er van uit kan gaan dat deze hetzelfde zullen zijn als bij de gemiddelde ADSL provider die 4 Mbps levert, oftewel download rond de 450 KB/s en upload rond de 100 a 110 KB/s (afhankelijk van mijn line-training).

En tja, bevalt het me niet, dan zeg ik na dit jaar toch weer op. (Try & Buy geldt niet voor de ADSL dienst, zo blijkt het uit de voorwaarden)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
    • Registratie: December 2004
    • Laatst online: 20:40
    Aangemeld bij quicknet 2maanden geleden, nog steeds geen internet en al een maand zonder internet :(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
    We hebben het maar geannuleerd, er was wéér iets fout gegaan met het aansluiten ... erg slecht. Je moet elke keer zelf opbellen waar je 30min (gemiddelde) in de wacht staat en je wordt nooit zelf opgebeld of wat dan ook. Klantvriendelijkheid van 0,0!!!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Juan
    • Registratie: September 2000
    • Laatst online: 19:10
    Hallo mensen

Het is nu December en ik zie nog bij geen enkele provider een ADSL2+ verbinding beschikbaar via de KPN?

Is dit vertraagd of zo?

En zit dat met die prijzen 1e jaar?

Ga je na het 1ste jaar bij bijvoorbeeld versatel meer betalen voor het 20mbit abbo?

Ik kan het 20mbit abbo bestellen (512 meter van de centrale), maar ik natuurlijk ook de komende jaren hetzelfde betalen (buiten normale verhogingen)

[ Voor 201% gewijzigd door Juan op 08-12-2005 02:54 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
    Klote quicknet. ben nu nog steeds aan het terugbetalen aan kpn omdat we noodgedwongen 2 maanden op anoloog over moesten waar in de praktijk natuurlijk iedereen nog steeds als een idioot lang internet.
    Pagina: 1