|
[ Voor 132% gewijzigd door intoxicated op 25-11-2004 17:21 ]
You are NIJL-ed!
|
[ Voor 132% gewijzigd door intoxicated op 25-11-2004 17:21 ]
You are NIJL-ed!
You are NIJL-ed!
[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 24-11-2004 17:14 ]
/dev/null
Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?
Leuk natuurlijk maar laat ze het dan aanbieden aan de consument ofzoI_Stealth_I schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:13:
Daarnaast is EuroDocsis 2.0 geschikt om snelheid tot max 200 Mbit te leveren. Dus helaas...maar Docsis loopt al jaren vooruit. Laat ik zeggen; heeft de langste adem!
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Mja alleen het verschil tussen kunnen en ook daadwerkelijk doen he..I_Stealth_I schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:13:
Ik heb zelf ook ADSL via BBned waar ik zeer tevreden over ben. Opzich erg postitief dat BBned met ADSL2+ is begonnen, maar ik denk dat de kabelmaatschappijen het dik gaan winnen van DSL. EuroDocsis kan nu al 100Mbit aan en de kabelmaatschappijen zijn al bijna klaar met de landelijke invoer.
Daarnaast is EuroDocsis 2.0 geschikt om snelheid tot max 200 Mbit te leveren. Dus helaas...maar Docsis loopt al jaren vooruit. Laat ik zeggen; heeft de langste adem!
Gevoel ken ik inderdaad maar ik wil eens dat ze ophouden met me lastig vallen als ze weer eens perse voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.Meester_J schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:21:
das goed nieuws! ik installeer routers bij bedrijven, die willen altijd wel upgraden...heb ik voorlopig weer werk.
Valt op zich mee. Laatst deze verkocht voor, ik dacht, ergens rond de 200 euro.Frank-NL schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:04:
Ik ben benieuwd of de apparatuur hiervoor een beetje te betalen is, ADSL modems waren in het begin ook behoorlijk duur.
Catch a smile out there!
Lokatie zegt niets, ik had hier in Bunschoten (ja, waar zou dat nou liggenGlenfiddich schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:27:
Misschien hebben ze het over 10 jaar ook wel in groningen
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
neeEthnocentrix schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:53:
offtopic:
Ben ik de enige waarbij de tabel niet weergegeven wordt?
[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 25-11-2004 14:59 ]
/dev/null
🌞🍃
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Met de nadruk op BIJNA klaar want kabelinternet is er hier nog steeds niet dus hebben we er geen ene klote aan!I_Stealth_I schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:13:
Ik heb zelf ook ADSL via BBned waar ik zeer tevreden over ben. Opzich erg postitief dat BBned met ADSL2+ is begonnen, maar ik denk dat de kabelmaatschappijen het dik gaan winnen van DSL. EuroDocsis kan nu al 100Mbit aan en de kabelmaatschappijen zijn al bijna klaar met de landelijke invoer.
!
Succes is een keuze
Laat het niet naar je hoofd stijgen heMaxster4th schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:14:
Ik vond het wel leuk dat ze mijn woonplaats (hoofddorp) in een adem noemen met Amsterdam en Den Haag. Ik weet dat BBNed in Hoofddorp gevestigd is, maar om dan meteen mij en mijn plaatsgenoten te bevoordelen..... het is natuurlijk wel een van de major steden in Nederland.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Italie: Tiscali biedt ADSL2 aan, 99 euro voor 12 Mbpsqless schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:39:
Frankrijk: free.fr doet ADSL2+ (FT ook) 15 Mbps voor 30 euro per maand oa.
Belgie: Belgacom is bezig met uitrol VDSL ( www.belgacom.be/vdsl )
NL: KPN is aan het onderzoeken of ze VDSL of ADSL2+ gaan doen. Keuze bepert ook de mogelijkheden voor bbned, tiscali en versatel.
Voor de geinteresseerden enige technische achtergrondinformatie.ADSL2+ en VDSL storen elkaar flink.
Verwijderd
Ik woon ook in Hoofddorp en zat ook al met een big smile op mn gezicht toen ik zag dat Hoofddorp volgt, zit alleen wel te balen dat ik bij MxStream van KPN zitMaxster4th schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:14:
Ik vond het wel leuk dat ze mijn woonplaats (hoofddorp) in een adem noemen met Amsterdam en Den Haag. Ik weet dat BBNed in Hoofddorp gevestigd is, maar om dan meteen mij en mijn plaatsgenoten te bevoordelen..... het is natuurlijk wel een van de major steden in Nederland.
Onder welke steen kom jij vandaan? De naam Mxstream wordt al 2 jaar niet meer gebruikt ofzo.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:09:
[...]
Ik woon ook in Hoofddorp en zat ook al met een big smile op mn gezicht toen ik zag dat Hoofddorp volgt, zit alleen wel te balen dat ik bij MxStream van KPN zitWeet iemand KPN dit ook van plan is om te gaan testen?
Verwijderd
Verwijderd
bbned heeft geen klantenservice hoor! Je bedoelt waarschijnlij je bbned-netwerk ISP.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:59:
Ik heb ook een abo van bbned, en woon in nijmegen.
Best leuk als ik adsl2+ mag gaan testen, ik weet niet hoe ze dat gaan testen.
Ik ben echt tevreden over bbned, ook de klantenservice. Ik heb ze nog nooit gebeld, mijn vader volgens mij een xtje. Hoefte niet eens te wachten super gewoon.
Dich bis echt unne foëzen haas
En lees nu je ondertitel nog een keerMaxster4th schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:14:
....... het is natuurlijk wel een van de major steden in Nederland.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Verwijderd
Ja Versatel is hiervoor alle centrales die ze al van ADSL hebben voorzien aan het upgraden naar ADSL2+ toe.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:46:
Klopt het dat Versatel ADSL2+ wou gebruiken voor hun digitale TV gedoe?
🌞🍃
Verwijderd
De upload van ADSL2+ is nog steeds dramatisch scheef, maximaal 3 Mbit (tegenover 24 Mbit down). Zelfde verhouding dus als het nu is, 8:1.DataBeest schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:23:
Toch vind ik 24Mbps niet wereldschokkend klinken. Na 5 jaar is dat te beperkt voor de standaard heavy users. Hoe zit het eigenlijk met de upload van Adsl2+? Vooral voor mensen of bedrijven die een (VPN) server hebben is dat erg relevant.
Verwijderd
Helaas is dit een wijdverspreid misverstand. Met ADSL2+ haal je veel hogere snelheden binnen het huidige ADSL bereik, maar kun je niet/nauwelijks verder van de centrale komen dan met ADSL.ShadowBumble schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:18:
ADSL2+ is juist ontworpen om langere afstanden te halen vanaf de telefoon centrale het enige wat er gezegt word is dat binnen een straal van 2 KM van de centrale de volledige bandbreedte benut kan worden, en dus bevoorbeeld op een afstand van 6 kilometer dit bevoorbeeld nog maar 8 meg is of iets dergelijks. Dat is de hele opzet achter ADSL2+
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 23:52 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ja dat klopt. Versatel zal dus voor ver voor september het spul aan gaan moeten bieden willen ze dat er kijkers zijn.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:46:
Klopt het dat Versatel ADSL2+ wou gebruiken voor hun digitale TV gedoe?
[ Voor 16% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-03-2005 12:39 ]
Verwijderd
Oke, ik was nog niet wakker. Maar goed, blijft alsnog "lang" in mijn ogen zeg maarOscar Mopperkont schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:24:
Dus de claim dat het nog lang duurt voordat het in Nederland is, zoals boven deze post staat, is niet waar.
Excuus voor mijn *bijna* slow-chat, maar dit zou dan toch betekenen dat er ADSL2+ modems/routers al in omloop moeten zijn? Als je mijn vraag express niet hebt beantwoord omdat je 't antwoord niet weet, mijn excuses voor het (nogmaals) opdringen van mijn vraagtOscar Mopperkont schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:32:
In ieder geval dat hoop ik voor ze! Want het aftellen kan toch al wel beginnen. Als ze voor september een paar honderd duizend aansluitingen willen hebben (was dacht ik de doelstelling) dan mogen ze nu per dag meer dan duizend aansluitingen realiseren! Lijkt mij een behoorlijke klus.
[ Voor 28% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-03-2005 18:43 ]
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Best jammer, sinds ik wel op het punt ben om een nieuwe modem/router te halen. Naar wat ik begrepen had was dat het backwards compatible zou moeten zijn met ADSL.Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:41:
Dat ze nog niet in omloop zijn is natuurlijk niet zo gek, waar kun je immers ADSL2+ krijgen? Nergens, dus er is ook nog geen aanbod van modems te zien en Versatel koopt ze voor zichzelf en levert ze bij een abo.
Neem contact op met Versatel.InsjaHH schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:51:
[...]
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Best jammer, sinds ik wel op het punt ben om een nieuwe modem/router te halen. Naar wat ik begrepen had was dat het backwards compatible zou moeten zijn met ADSL.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Met VDSL kan de provider kiezen of:Ballebek schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:03:
Hoorde laatst van een niet te noemen provider dat ze bezig zijn met S(H)DSL 2 (of zoiets) zou 13 up / 13 down zijn.
Kan alleen niks over deze techniek vinden 1 2 3. Lijkt mij ook erg interessant
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Zowel KPN als Verstatel als BBNed als Tiscali zijn vol op bezig. Quicknet doet al ADSL2+ in Utrecht (proef), UPC gebruikt het in buiten zijn dekkingsgebied voor hun 20/1 abo.lpetersen schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:13:
Welke provider zal het eerst adsl2 aanbieden? of is daar nog niks over te zeggen?
//
Zie deze pagina om het eens bij te houden. Het zou toeval kunnen zijn, het zou ook kunnen dat ze bandbreedte extra aan het toevoegen zijn ivm de upgrades die er waren.10-04-2005 16:57 uur. Onderhoud ADSL centrales 11 april
Als gevolg van onderhoud kan u op 11-04-2005 in de regio's Bergschenhoek, Ede-Klaphek, Heerhugowaard, Huizen en Onstwedde tussen 08:00 en 17:00 een onderbreking in uw ADSL verbinding ervaren. Onze excuses voor dit ongemak.
[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 11-04-2005 17:53 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
ZyXEL heeft al modems die ADSL, ADSL2 en ADSL2+ klaar zijn: http://www.zyxel.com/prod...indexFlagvalue=1021873638InsjaHH schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:51:
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Best jammer, sinds ik wel op het punt ben om een nieuwe modem/router te halen. Naar wat ik begrepen had was dat het backwards compatible zou moeten zijn met ADSL.
Dat is ook niet zo gek, omdat KPN voor het eind van dit jaar overal ADSL2+ wil kunnen bieden. Naast sneller internet kunnen ze dan ook al het telefoonverkeer over ip laten verlopen en (op termijn) gigantische kosten besparen. KPN beheert de (koper)aansluitingen en zal iedereen ook overzetten binnen een korte tijd. Ze willen een minimaal marktaandeel van zestig procent behouden op de vaste diensten (iig telefonie) - nu overzetten (voordat de andere partijen eraan gaan trekken) tegen lagere maandelijkse kosten. Dan blijft de consument KPN wel trouw.JvS schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:52:
kpn is heel erg opvallend bezig met onderhoud aan heel veel centrales kriskras door heel nederland. Ik heb zo het vermoeden dat ze ook bezig zijn de centrales te updaten zodat ze voorbereid zijn voor introductie van adsl2+ (ivm triple play, digitale televisie gok ik zo).
Hmz zit wel wat in. Als ze *nu* (voor het eind 2005) zoiets doen dan kunnen ze relatief makkelijk 60 a 70 % van de consumenten aan hun binden met een combi voip/tv/internet dienst. Kost ze alleen even wat vaste lijn abo's...maar die zijn toch al niet zo populair meer.SooK schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:40:
[...]
Dat is ook niet zo gek, omdat KPN voor het eind van dit jaar overal ADSL2+ wil kunnen bieden. Naast sneller internet kunnen ze dan ook al het telefoonverkeer over ip laten verlopen en (op termijn) gigantische kosten besparen. KPN beheert de (koper)aansluitingen en zal iedereen ook overzetten binnen een korte tijd. Ze willen een minimaal marktaandeel van zestig procent behouden op de vaste diensten (iig telefonie) - nu overzetten (voordat de andere partijen eraan gaan trekken) tegen lagere maandelijkse kosten. Dan blijft de consument KPN wel trouw.
Hmmm das vreemd erg vreemd namelijkVerwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:32:
[...]
Helaas is dit een wijdverspreid misverstand. Met ADSL2+ haal je veel hogere snelheden binnen het huidige ADSL bereik, maar kun je niet/nauwelijks verder van de centrale komen dan met ADSL.
ADSL2+ maakt gebruik van hogere frequenties, en juist die doven het eerste uit.
8Mb op 6 kilometer? Vergeet het maar rustig.
(btw mocca is benieuwd naar waar tvb dan woont?)
1
2
| Geconfigureerd DMT profiel : 24576/1024 Intrainsnelheid : 9674/864 |
Alleen is elke koperlijn vaak compleet anders in kwaliteit en lijnlengte kan soms bijna gelijk zijn aan de afstand en soms 1.5x of soms 2x zo lang zijn.ShadowBumble schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:19:
[...]
Hmmm das vreemd erg vreemd namelijk
code:
1 2 Geconfigureerd DMT profiel : 24576/1024 Intrainsnelheid : 9674/864
Das met de ADSL2+ test pilot van een collega van mij en die woont 5 KM van de centrale af, dus 8m moet zeker mogelijk zijn op 6KM afstand.
Zijn nogsteeds niet echt breed verkrijgbaar en prijzen zijn ook nog niet wat het moet kunnen worden straks. 't Gaat steeds sneller en wordt steeds veeleisender van de apparatuur en de software daar in.Spitfire_V5 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:32:
Ik sta op het punt om een nieuwe ADSL modem aan te schaffen omdat de huidige op sterven ligt. Zijn er al ADSL2+ modems beschikbaar die ook op ADSL(1) werken? En is het verstandig om die dan al aan te schaffen?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dat klopt, maar het enorme leeuwendeel (ik durf in te zetten op meer dan 90%) van de telefoonaansluitingen in nederland is toch wel aangesloten met minder dan 5km telefoonkabel.bjck schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:41:
[...]
Alleen is elke koperlijn vaak compleet anders in kwaliteit en lijnlengte kan soms bijna gelijk zijn aan de afstand en soms 1.5x of soms 2x zo lang zijn.
Dat is helemaal niet wat ik begrepen heb. Ik heb begrepen dat adsl2+ op hele grote afstanden nog steeds een 8mbit kon leveren. Met normaal adsl lukt dat boven de 3km ongeveer nooit meer, met adsl2+ kan je én verder van de centrale wonen én heb je langer nog steeds je hoge bitrate beschikbaar.Is wel de bedoeling valt te lezen dat er door ADSL2+ iets meer rek komt in de maximale afstand op koperlijnen. Niet om over naar huis te schrijven verder (iets van 200 meter wordt genoemd).
Chello maakt net als quicknet gebruik van de priority telecom. Zij zijn volgens mij ook bezig met triple play (telefonie, internet, TV en dan aanbieden via chello, quicknet en andere resellers).Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:41:
Chello biedt nu ook zijn diensten via ADSL2+ in de regio Utrecht.
[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 13-04-2005 12:13 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
't Zijn juist de mensen die nu lange lijnen hebben en lagere snelheden halen die hoge verwachtingen hebben van ADSL2+ om toch meer bandbreedte te krijgen. Natuurlijk is het wel zo dat je hogere snelheden krijgt en dus op langere lijnen waar nu zeg 4Mbit leverbaar is straks 8Mbit wel mogelijk wordt. De 24Mbit die iedereen denkt te krijgen is nog afwachtenJvS schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:10:
[...]
Dat klopt, maar het enorme leeuwendeel (ik durf in te zetten op meer dan 90%) van de telefoonaansluitingen in nederland is toch wel aangesloten met minder dan 5km telefoonkabel.
[...]
Dat is helemaal niet wat ik begrepen heb. Ik heb begrepen dat adsl2+ op hele grote afstanden nog steeds een 8mbit kon leveren. Met normaal adsl lukt dat boven de 3km ongeveer nooit meer, met adsl2+ kan je én verder van de centrale wonen én heb je langer nog steeds je hoge bitrate beschikbaar.
Heel veel leveranciers willen televisie gaan aanbieden via deze techniek he? Dan heb je dus wel 4mbit bandbreedte over nodig voor het Videosignaal, en 2x 4mbit voor twee kanalen (tegelijk). Dat gaan ze echt niet aanbieden als er potentieel maar 25% van alle aansliutingen geschikt zijn, omdat het alleen onder de 2km lukt om 10mbit te leveren...
[...]
Chello maakt net als quicknet gebruik van de priority telecom. Zij zijn volgens mij ook bezig met triple play (telefonie, internet, TV en dan aanbieden via chello, quicknet en andere resellers).
Grappig dat er nog een dsl netwerk is dus.
[ Voor 36% gewijzigd door man-o-script op 13-04-2005 13:01 ]
//
Wat was de lijnsnelheid op deze koperlijn op ADSL gewoon?ShadowBumble schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:19:
[...]
Hmmm das vreemd erg vreemd namelijk
code:
1 2 Geconfigureerd DMT profiel : 24576/1024 Intrainsnelheid : 9674/864
Das met de ADSL2+ test pilot van een collega van mij en die woont 5 KM van de centrale af, dus 8m moet zeker mogelijk zijn op 6KM afstand.
Zelfde mamma bedrijf misschien.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:58:
Priority Telecom is van UPC, toch?
[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 13-04-2005 21:54 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ben hier ook benieuwd naar.bjck schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:52:
[...]
Wat was de lijnsnelheid op deze koperlijn op ADSL gewoon?
[...]
.
Ehm mag ik hem invullen?man-o-script schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:34:
Binnen een maand of 1 a 2 komt er nog een grote provider met een eigen ADSL2+ netwerk, mag helaas niet zeggen welke provider
Verwijderd
Vorige week een nieuwe router/modem gekocht bij de Mycom. Deze SMC7904 voor circa € 69 is geschikt voor ADSL2 en ADSL2+. Doet het (ook) goed op ADSL 2048/1024 van BBNED.InsjaHH schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:51:
[...]
Vanaf morgen is de boel live, stelt nog niet heel veel voor hoor, maar vanaf 1 mei gaan ze er mee knallen zeggen zeSooK schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:09:
[...]
Blijft over Wanadoo! Die heeft aangekondigd een eigen netwerk aan te gaan leggen en is daar nu hard mee bezig... ADSL2+ blijft natuurlijk deels via KPN-kopernet gaan vanaf de wijkcentrale - dit zijn ze verplicht door de OPTA.
P.S.: Of is Scarlet nog ergens mee bezig?
//
Verwijderd
Incorrect. Priorty Telecom is compleet zelfstandig, maar een afscheiding van UPC.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:58:
Priority Telecom is van UPC, toch?
ons-kent-ons misschien nog een beetje, weet jij wat voor zakelijke relatie daar nog tussen zit misschien wel.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:47:
[...]
Incorrect. Priorty Telecom is compleet zelfstandig, maar een afscheiding van UPC.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Mja, ben benieuwd hoe de marktleider in dsl land het in de markt gaat zetten, als je in de jaaroverzichten van kpn kijkt zie je dat er weinig gebruikers zijn van hun fast adsl lijn.SCaRaBaeuS schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:10:
ik hoorde gister van een buurman (die bij KPN werkt) dat KPN aan het streven is naar ADSL2+ te leveren eind mei! De precieze datum was nog niet bekend, maar zoals hier boven stond zijn ze druk bezig met alle centrale's aan het updaten
het kan nog interessant worden in adsl landtrouwens deze speculatie heb ik al van meerdere mensen gehoord maar omdat ik het gisteravond van me buurman hoorde, plaats ik het hier maar
KPN gaat het niet in de markt zetten zodat men nog sneller kan downloaden, maar voor het aanbod van digitale tv via DSL.dolby schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:17:
[...]
Mja, ben benieuwd hoe de marktleider in dsl land het in de markt gaat zetten, als je in de jaaroverzichten van kpn kijkt zie je dat er weinig gebruikers zijn van hun fast adsl lijn.
Ze zullen wel iets gaan doen met de huidige tarieven en dochter xs4all zal wel primeurtje krijgen.
inderdaad, ADSL2+ legt vooral de nadruk op tv via je telefoon lijn al hoewel de 1Mbit upload zeer traag is zal daar wel snel verandering in brengenslaay schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:26:
[...]
KPN gaat het niet in de markt zetten zodat men nog sneller kan downloaden, maar voor het aanbod van digitale tv via DSL.
Men kan wel sneller downloaden, maar hier zal niet de nadruk op komen te liggen.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd
Wat maakt jouw er zo zeker van dat er verandering in de upload in ADSL2+ komt? Voor zover als ik weet is het maximaal 3 Mbit. (En waarschijnlijk zullen veel ISP cappen op 1 Mbit...)SCaRaBaeuS schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:32:
[...]
inderdaad, ADSL2+ legt vooral de nadruk op tv via je telefoon lijn al hoewel de 1Mbit upload zeer traag is zal daar wel snel verandering in brengen
3Mbps upstream kan alleen met noodgerepen en dat kan of mag niet in NL op het kopernetwerk voorzover ik weet. De kans dat dat aangeboden kan en gaat worden zal of verre toekomst zijn of helemaal niet.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:14:
[...]
Wat maakt jouw er zo zeker van dat er verandering in de upload in ADSL2+ komt? Voor zover als ik weet is het maximaal 3 Mbit. (En waarschijnlijk zullen veel ISP cappen op 1 Mbit...)
Je kan toch gewoon een modem kiezen die het al kan/ondersteunt?WynX schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:34:
Zijn er nog nieuwe berichten over ADSL2+?
Heb namelijk een modem op sterven, en wil natuurlijk niet een nieuwe kopen om dan een paar maanden later over te gaan schakelen naar adsl2+ (en weer een nieuwe te moeten kopen).
Verwijderd
Mogelijk dat ADSL2+ verbindingen staks ook compatibel zijn met huidige modems. Zal dan waarschijnlijk wel gewoon omschakelen naar de huidige standaard.WynX schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:18:
Klopt bjck, maar hij is voor mn pa (anders zou ik allang een ZyXEL hebben aangeschaft).
Maar het blijft een beetje gokken hoe de providers het met de modems gaan regelen (tenzij hier al duidelijkheid over is?)
"Een nadeel van ADSL2+ is echter dat er een nieuw modem nodig is bij consumenten. Bestaande ADSL-modems zijn namelijk niet geschikt voor ADSL2+. Aangezien KPN en Versatel nog geen prijsindicatie hebben gegeven van hun nieuwe, snellere ADSL- abonnementen, zal nog moeten blijken of de modems gratis zullen zijn of dat er betaald moet worden voor de opwaardering. Duidelijk is dat beide bedrijven er veel aan gelegen is om zoveel mogelijk klanten voor het snellere ADSL-net te winnen." Volgens planet
Dus ik hoop dat ADSL2(+) er snel is, maar mijn modem wordt nu toch wel heel slecht (random disconnects 15x per dag).
Helaas zal het hier (Waalwijk) nog wat langer duren tot er ADSL2+ is dan in Utrecht![]()
Hierdoor ga ik toch maar voor de Linksys WAG54G (v2) en zoek dan eind dit jaar wel uit hoe het moet met het nieuwe ADSL2+ modem.
In ieder geval bedankt voor de info
ISP's kunnen ook 2Mbps verbinding leveren met ADSL2+ techniek. Hoeft niet allemaal persé wide-open zoals de aanbiedingen nu zijn. Ook kan de prijs straks voor een wide-open ADSL2+ verbinding heel anders uitvallen als de introductie aanbiedingen zijn afgelopen.Spitfire_V5 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:23:
Ik heb het idee dat de providers nu ook wel heel snel willen overschakelen aangezien Versatel er al is met hun 20mb abbo's.
Wacht gewoon rustig af. Zijn momenteel alleen nog aanbiedingen, niemand heeft het nog (buiten test-situaties om waarschijnlijk) als dienst. Wat providers gaan en kunnen doen, welke aanbiedingen, mogelijkheid tot overstappen of juist niet is echt afwachten.Iemand al enig idee hoe lang het nog gaat duren met de andere providers?
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 22-05-2005 23:11 ]
computer voor alle werkzaamheden
Vast wel.Edwin van Cleef schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:17:
interessant topic.
Ik verwacht dat KPN dit jaar ook wel een soortgelijk iets zal introduceren omdat deze niet achter wil blijven met de andere providers als bijvoorbeeld Versatel.
Daar is iedereen nieuwsgierig naarIk zal in ieder geval wel overstappen op zon snel abbo ben alleen nog wel benieuwd naar de prijs die hiervoor gaat gelden.
De grote vraag is natuurlijk ook nog of het een volledig TV aanbod is net als nu via de kabel, schotel of digitenne(ook KPN) te verkrijgen is. Met dezelfde functionaliteiten etc. Lijkt vooralsnog op extra's zoals voetbal en een soort 'betaaltv' idee en niet op een volledig tv aanbod.Die van Versatel is namenlijk wel heel erg goedkoop als je nagaat dat ik bijna 50€ per maand meer betaal voor het abbo wat alleen mijn internet is.
Koppeling van ADSL en mijn TV abbo is natuurlijk een optie en als ik achter mijn pc zit dan staat mijn tv toch nooit aan.
Vaak is het langer dan op die sites 'geschat' wordt. Standaard reken ik altijd tussen de 25% & 50% erbij.volgens enkele sites zit ik 750 meter van de centrale af maar volgens een medewerker van KPN is dat 1,5 km wat trouwens nog niet slecht is.
"...dan tegelijkertijd mijn ISDNaboo wil downgraden .." zal moeilijk gaan. Het is niet mogelijk om dat te doen als je een DSL verbinding hebt op je lijn. Dan zal je eerst dat los moeten laten koppelen (dus opzeggen, enige manier) en daarna weer aansluiten door je/een ISP.Van mijn 8mb abbo blijft nu rond de 6400 a 6500 megabit over (modem blijft een beetje trainen).
Ik houd de ontwikkelingen nauwkeurig in de gaten en ik ben benieuwd naar de downloadspeeds en van welke afstand deze is van de aangesloten centrale.
Ik wacht dan nog even met het kopen van een andere modem/router omdat ik dan tegelijkertijd mijn ISDNabbo wil downgraden naar een normaal telefoonabbo.
[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 22-05-2005 23:22 ]
computer voor alle werkzaamheden
Je ISDN-2 kan om gezet worden in ISDN-1 kost ca Euro 23, staat niet op de website van KPN moet je voor bellen.Edwin van Cleef schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:17:
Ik wacht dan nog even met het kopen van een andere modem/router omdat ik dan tegelijkertijd mijn ISDNabbo wil downgraden naar een normaal telefoonabbo.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Verwijderd
Ik zou graag weten welke bundel je hebt genomen, de Chello Extreme met telefonie dus? De overigeVerwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:23:
Vanaf 1 mei zijn ze hier in Utrecht begonnen met het aansluiten van de eerste 'officiele' ADSL2+ abonnementen via het netwerk van Priority Telecom (UPC).
Alle abonnementen die Chello levert worden hier ook via ADSL2+ aangeboden, dus ook de Extreme.
25 juli krijg ik dus ook zo'n abonnement, en ben benieuwd
Verwijderd
Ik heb de Chello Classic bundel genomen met telefonie. Na contact gehad met UPC, heb ik te horen gekregen dat ALLE diensten via ADSL2+ lopen, zodat ze de abonnementen gemakkelijk kunnen upgraden wat betreft de snelheid, zonder het omwisselen van de hardware.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:26:
[...]
Ik zou graag weten welke bundel je hebt genomen, de Chello Extreme met telefonie dus? De overige
aanbiedingen die Chello heeft in Utrecht zijn overigens gewoon via ADSL, en zeker geen ADSL2+.
Alleen de 20mb versie is ADSL2+. Heb je trouwens al gehoord welke modem je krijgt? Ik zou graag
horen wat voor ervaringen en info je nog meer hebt weten te vergaren over de hele dienst
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 10:45 ]
Verwijderd
Verwijderd
Tot nu toe goede ervaringen met de aanmeldingVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:05:
Plaats dan even alle ervaringen die je ermee hebt, wanneer je het krijgt, welke modem je krijgt,
en welke snelheden je haalt. Ik ben wel benieuwd!
[ Voor 201% gewijzigd door Juan op 08-12-2005 02:54 ]
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq